maramaracz napsal:
Dneska se to ani neotocilo, pritom baterka se snazi urputne, ale motor se nehne. Jenom to cvaka.
Svicky? Pustit to s kopce? Skusit to pres kabely?
Diky za radu.
Marek
cvakne a zrestartuje se ti BC?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zkus ji jeste nabit...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Určitě to motorce ubližuje? Já rozhodně nejsem mechanik a expert na motorky, tak nevim. Dělám to taky, alespoň jednou měsíčně motorku nastartuju.
Když to srovnám s prací, tak na kterékoli elektrárně na které jsem pracoval, výrobci doporučujou, všechny jejich stroje minimálně jednou za měsíc na nějakou dobu pustit nebo nastartovat. Kvůli pohyblivým částem, aby se všechny pohyblivé části promazaly, protáhly, nedošlo k trvalému zatuhnutí. Promazaly se pohyblivé části. Taky aby se nečistoty které se do pohyblivých částí dostanou smyly olejem. Týká se to úplně všeho, pump, motorů, všech druhů dopravníků, vibračních zařízení, větráků i dieslových požárních pump. Některé firmy dokonce vyřadí stroj ze záruky pokud to neděláš.
V čem je to u motorky jiné? Čim to vlastně motorce ubližuje?
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
U motorky je to úplně stejné jako u jiných strojů: protočit = promazat.
Jenže: když natočíš motorku jen tak na stojanu na volnoběh, tak se točí akorát motor na prázdno a tak nepracuje v optimálním režimu, kola se netočí, kardan (řetěz) taky ne...
Ideální stav je nastartovat a jet se projet :-). Ohřát motorku jízdou na provozní teplotu a pak jí zase dát spát.
Můj kolega (mechanik) protáčí každou zimu všechny motorky v garáži na stojanu, já to nedělám (nebo ne cíleně) - šetřím každý studený start ...
BMW GS = stroj na radost
Musite ale motorku nechat poradne zahrat, nenechat ji jen brblat na volnobeh, ale trosku pridavat, aby se olej dostal do vsech mist, proste jako pri pohodove jizde (ale nemusi byt stale pridano nad volnobeh). Zahrat je nejlepe na alespon provozni teplotu, aby se voda stacila dostat pryc. Nejhorsi je nastartovat a jeste neohratej motor chcipnout. Kdo chce mit jistotu, tak pockat az skoro do zapnuti vetraku
BuboGS: dík za info. Je ale jasný, že v zimě kdy i vjezd do mojí garáže je nepřístupnej kvůli sněhu to projet moc nejde, je jasný že nastartovat a projet je nejlepší variant. Pokud to ale neni možný, tak si stejně myslim že motorku jednou měsíčně nastartovat je pro motor pozitivní. Je pravda, že v garáži neprotáhneš věci jako kardan/řeťez, kola a podobně. Ale součástky motoru se pohybujou.
To že to musíš nechat pořádně zahřát jak píše Bendik je samozřejmost. Sleduju teplotu oleje a nechávám to zahřát na provozní teplotu. Jakmile je motorka na provozní teplotě, lehce přidávám plyn. Pak nechám ještě nějakou dobu běžet na volno a pak teprve vypínám.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Falcons: Jasan, někdy je sněhu, že nejdou otevřít ani vrata... Ale jestli bude stát motorka 3-4 měsíce bez hnutí, tak jí to zabít (snad ) nemůže... Za to studený start jí rozhodně škodí.
U nás v Liberci občas bývá motorkářská zima až 6 měsíců (listopad-duben), ale přesto se najdou dny, kdy "by to šlo". Předloni jsem motorku projel každý zimní měsíc... Víc než zima a sníh mi potom víc vadí na silnicích sůl, ale pokud to jde, tak se projedu.
Třeba o víkendu to tady vypadalo jako o Ladových Vánocích a dneska už je jak na jaře, za 2-3 dny všechno slezlo... Paráda . Takže pomalu koukám, kde jsem vloni nechal nabíječku a asi jí brzo napíchnu BMW GS = stroj na radost
HonzaGS-SV napsal:
Já to startuji tak 4x za zimu cca po měsíci aby se vše promazalo atd... většinou jen pár minut... Poté připojím na udržovák alespoň na noc...
to nech spis na uderzovaku celou zimu, pokud muzes.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To chce aspon nejakou tu udrzbu - ja to nabijel od listopadu co 3 tydny a dneska sem prisel a sla na prvni prd :-) -a uzil jsem paradnich 80km akorat jsem zmrzlej jeste ted :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Chlapi a teraz sa spýtam, kto má F 800 GS r.v. 08 a má stále origo baterku?
Moto som odstavil asi v polovičke novembra ( pre Čechov listopad), nabíjačku z Lidla zapojil asi na dve dni pred vianocemi, motorku som poskladal niekedy v polovičke januára, skúšobne štartol a chytila na tretí krát, menil som ale aj pal. filter, to preto. Takto to robím každý rok, zhruba každý mesiac na 2-3 dni na nabíjačku a vždy po "rozborke" preštartnem, motor nechám zohriať až do ventilátoru, medzi tým na hlavnom stojane zaradím 1-6 a nechám chvíľu pobežať. Počkám kým sa ventilátor vypne a zhasnem. To je môj postup.
A zatiaľ to stále všetko funguje.
Upravil siso dne 01.02.2013 19:13