maramaracz napsal:
Dneska se to ani neotocilo, pritom baterka se snazi urputne, ale motor se nehne. Jenom to cvaka.
Svicky? Pustit to s kopce? Skusit to pres kabely?
Diky za radu.
Marek
cvakne a zrestartuje se ti BC?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zkus ji jeste nabit...
17 cm
Určitě to motorce ubližuje? Já rozhodně nejsem mechanik a expert na motorky, tak nevim. Dělám to taky, alespoň jednou měsíčně motorku nastartuju.
Když to srovnám s prací, tak na kterékoli elektrárně na které jsem pracoval, výrobci doporučujou, všechny jejich stroje minimálně jednou za měsíc na nějakou dobu pustit nebo nastartovat. Kvůli pohyblivým částem, aby se všechny pohyblivé části promazaly, protáhly, nedošlo k trvalému zatuhnutí. Promazaly se pohyblivé části. Taky aby se nečistoty které se do pohyblivých částí dostanou smyly olejem. Týká se to úplně všeho, pump, motorů, všech druhů dopravníků, vibračních zařízení, větráků i dieslových požárních pump. Některé firmy dokonce vyřadí stroj ze záruky pokud to neděláš.
V čem je to u motorky jiné? Čim to vlastně motorce ubližuje?
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
U motorky je to úplně stejné jako u jiných strojů: protočit = promazat.
Jenže: když natočíš motorku jen tak na stojanu na volnoběh, tak se točí akorát motor na prázdno a tak nepracuje v optimálním režimu, kola se netočí, kardan (řetěz) taky ne...
Ideální stav je nastartovat a jet se projet :-). Ohřát motorku jízdou na provozní teplotu a pak jí zase dát spát.