Nevím jestli to víte nebo nevíte, tak to radši napíšu. Příští týden startuje celkem populární Touareg Rallye v Tunisku, kde bude mimo jiné startovat v kategorii motocyklů dříve zde známý "remus".. a mimo jiné tam jede i Pepa Macháček s buginou. V kategorii motorek startuje 140 závodníků!
Rallye je populární z několika důvodů - trvá týden, startovné pro motorky je do 2 tis. EUR a trasa je natočená kolem několika hlavních bodů, takže doprovody nemusí denně cestovat někam stovky kilometrů daleko. Přitom trať bude celkem náročná a nejede se jen podle navigace (jako na IR) ale podle tištěných roadbooků, které doplňuje přímkovitá trasa v navigaci s množstvím povinných waypointů.
Na rozdíl od jiných závodů není potřeba závodní licence - stačí obyčejný řidičák. Závodit se může prakticky s čímkoliv - podmínky jsou jednoduché - stroj musí ujet 160km offroad na jedno natankování (u motorek), musí mít funkční přední a zadní světla a funkční brzdy. Jinak je nezajímá nic.
Závodníci musí mít běžnou rallye bezpečnostní výbavu, 2+2l vody, kompas a mapu, mobil a GPS s funkčním záznamem stopy - podle toho se potom porovnává projetí trasy a kontrolních bodů.
První den se jede dvakrát speciál kolem Douz, kam se potom závod vrátí v závěru
Druhý den je natočený po rychlých kamenitých pistách u Gafsy a v místech, kde se natáčel třeba film Tobruk u Matmaty. Třetí den je těžce navigační v oblasti jižně od Nefty. Čtvrtý den se závod posune na západ od Douz do oblasti Nefty (hnusný jemný fešfeš a kamenité hřebínky) a pátý den se to vrací zpátky k Douz zase pískem, kde jsou ty závěrečné dva dny.
Tento týden jsem pro dva výše uvedené borce připravoval GPS (organizátoři poslali body pro přímkovitou přibližnou trasu a stopy pro servisní auta předem) a dívali jsme se na jednotlivé etapy na Google Earth a bude to slušný. Nenatáhli to do oblasti nejmasakrálnějších dun, kde se jel vloni El Chott ale i tak to bude náročné. Pochopitelně řada kontrolních WP je na vrcholcích dun a jsou tam bílé písky fešfeš třeba 30km souvisle, tak to bude zážitek.
Nemám ještě foto motorky od remuse (ten kromě dvojice GPS od nás pojede jako první závodník z ČR s novými tripmastery RNS) ale tady je fotka z kabiny buginy pětinásobného vítěze Dakaru. Pepa má ten RNS trip také ale nestačil to namontovat, tak to nechává pŕo příště.
psal Remus ze to byl mazec - zabloudil a snazil se to dohnat a nastesti po padu jen ponicil stromecek
horsi bylo ze neco podobneho se stalo nejakemu motorkari ktery ale po havarii zemrel. takze zitra se nejede.
machacek zlomil poloosu ale pokracuje
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Remus psal, že ty etapy jsou děsný, stovky kilometrů v pekelným fešfeši, velký duny a pěkně těžká navigace aby se lidi nenudili. Náročný terén. Po ráně do kola se mu urval tlumič řízení. Spotřeba stabilně přes 11l/100km.
Macháček je ze hry, zlomil dvě poloosy a další už nemá. Vtipný je, že jeho bugina brala ve feši na etapě 34l/100km. Solidní spotřeba
Remus je z českých zástupců poslední, všichni ostatní už skončili. Včera dojel 12. a celkově je 15.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Remus jede suprově. A to je psanej mezi profikama ....... Jen tak dál a hodně štěstí Ondro. Držím palce a těším se na vyprávění
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Teď koukám na hlavní startovní listinu a tam má uvedeno MA a profi je MP. Tak nevim, ve výsledkové listině u něj píšou Moto profi ....asi nechápou, že se jim mezi profikama prohání amater
Ondro drž se!!! Je to super.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Psal pred chvili asi 10 SMSek
Ted posledni den jel na 3. miste a celkově 9. misto!
Prvni je asi Ned Suese - dakarsky zavodnik z USA. Pro predstavu urovne souperu.
Vsichni cesi i slovaci jsou uz ze hry.
Remus psal ze motorka je uplne na total - a on taky.
Na youtube jsou pry videa a od ctvrteho dne tam je dost videt.
Jsem mimo, pristup k netu hodne spatnej, youtube tady je utopie, tak sorry ze to nedam, nekdo to zkuste najit a dejte odkazy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Závod byl jedním slovem užasný..upřímě mohu říct, že tak jsem se vážně ještě nesvezl. Pořadatel měl vše velice dobře zvládnuté jen mi vadilo lepit si večer roadbook, ale zkrátka to k tomu patří. Celkové 9. místo je pro mě z říše snů..
Etapa I.
První etapa s názvem lost place dastála svému jménu. Asi nejtěžší co se týče měkkého písku a pro mě nefungující techniky. Start byl užasný, všechny motorky postavené vedle sebe a start jako Lemans..nechal jsem si poradit a na prvním CP1 mezi prvními. Jako mávnutím proutku motorka přestala fungovat. Vážně jsem si sáhl na dno, ptž díky špatně zapojenému benzínovému čerpadlu mi motorka nejela..kdyby to byla moje chyba asi bych se sám nakopal, ale nechal jsem tak jak mě přesvědšoval mecháná z KM racingu.. Po prvním kole jsem musel místo 10 litrů vést 30l aby tlak překonal již zmíněné čerpadýlko.. Ztráta 50minut, ale dojel jsem a s mechánou nás čekala práce cca do jedné ráno.
Krásná etapa kde jsem okusil co znamená bloudit.. poučen z chyb jsem začal celkem obstojně navigovat a motorka fungovala, ale netušil jsem co mě čeká. pořadatel pro motoprofi připravil průjezd uzkým korztem řeky kde se bohužel moje dakarovka s velkým šusplechem nmohla vejít. Vyloženě trialová pasáž.. Nezbylo mi nic jineho než motorku dostlova střílet a házet mezi či na kameny.. Výtězný výjezd z řečistě jsem oslavil přehozením motorko na boudu, ale jelo se dál.. Mezi CP3 a CP4 jsem prolítl ve velké rychlosti dva příkopy a zmačkal jsem zadní pružinu o 2cm..nechápu, že jsem to ustál a že motorka nebyla na půlku. Bohužel krásná rychlá pista mezi CP3 a CP4 stála brita na motorce život..k tomu není co dodávat...
Etapa III: Tato etapa se jela bez bodů a vlastně na počest.. Kdo chtěl startoval kdo ne valil do dalšího bivaku po silnici. Ja startoval a etapa opravdu překrásná..celý den se mi honil hlavou předchozí den.. to kolikrát jsem za dva dny měl namamále a proč tu vlastně jsem.. Ale asi je to v nás a i když to nebylo na čas tahal jsem jako smyslu zbavený..
Etapa slibujících 3kola po 100km tvrdého terénu. Moto profi 3 kola, auto profi 2 a amaterská skupina 1 kolo.. Opravdu těžká a silová etapa. Rovné pisty plné měkkého písku kde se může jet pouze dvěma způsoby. Na trojku brblanda nebo 4-5 plnej.. První kolo skvělé, ale při převijení roadbooku na startu se mi přetrhl papír!!! Stres.. rychlé zalepení a paly jako prase..ani nevím jak se to stalo, ale utrhla se mi klemá na tlumič řízení takže nejideálnější závada pro tuhle etapu. Valil jsem dál, ale bez tlumiče na pět vytočená mi trojce skoků vyrazila rejdy z ruky a už jsem viděl jak to bude vážne bolet. Tělo zabojovalo a z pádu jsem se nevim jak dostal ale za cenu natržení uponů trojhlavého svalu pravé ruky. Dojel jsem s velkou bolestí i třetí kolo a byl jsem rád, že je to za mnou.
Nachystáno téměř 400km.. Ráno jsem se citil dobře leč ruka bolela..Upřímě jsem se motal někde do dvacítky což jsem nečekal a jako ješita jsem si řekl, že do desítky dojet by bylo ok..
Po startu se mi opravdu dařilo a nepustil jsem se za směčkou první čtveřice a vsadil jsem na svou nulovou zkušenost a važně se dvakrát podíval do roadbooku a kolem sebe. Vsadil jsem vše na jednu kartu a druhému do CP1 jsem naložil kolem pěti minut.. Jelo se mi 300km naprosto užasně i neměřené rychlé useky jsem jel jako blázen aby mě nikdo nedojel a neprášil mi..tankování výměna uklepané objímky výfuku a jak říká mechána tahej ty dobytku!!! no a pak to zase přišlo... přejezd horského hřebenu po necestě.. při prvním pokusu o vyjetí na pěšinu se mi motorka začala zase převracet a nechtěl jsem jako při posledním kotrmelci zlomit stromeček.. Opřel jsem se do toho a opět nevím jak.. ty věci v pravé ruce hodili stávku. Mylsel jsem, že mám zlomenou ruku, nemohl jsem s ní ani pohnout a ani zvednout motorku. Myslel jsem, že je konec a bylo mi vztekem do breku proč pořadatel zase nahnal takovou motorku do pekla.. Kolem prijel Ned a nějak jsem se zakousl a pustil se za nim. Stoupání bylo šílený a opravnu nebezpečný. Tam kde jsem nemohl projet tak jsem počkal na Smise a musel mi pomoci, ptž jiná cesta nebyla A věřte, že by se na me vysral Trvalo mi asi 20km než jsem se dostal do nějakého tempa a začal alespoň trochu tahat. Pocity z pravé ruky..no nejradeji bych ji usekl jak bolela.. Před cílem opět duny a vážně jsem odpočítaval poslední metry. Být to snad o 10km delší sedl bych si a jen tak čuměl i takové pocity jsem měl.. Byl jsem vážně hotovej, ale hřálo mě, že jsem snad zajel. Po téhle rychlé etapě Desertka úplně na kaši..
Skoro jsem nespal..ale tramal mi pomohl a mechána mi po snídani říká, že jsem dostal 4 hodiny a SCP3..chvilku přemýšlím a říkám...asi jo...valil jsem a mohl jsem to přehlédnout. Alo po chvilce jsem si řekl, že to bylo schované v řečišti a byl jsem tam první, ptž tam nebyla ani stopička.. Jdu za pořadatelem co tam byl na motorce a moc se mi omlouval, že jsem je překvapil a zapoměl mě napsat.. Místo třetí řady startuju 62 a žeru písek.. Prvních 40km dun, ale pekelných. Zima takže brýle zamlžené a opravdu silný výtr v zádekch takže jsem si zadním kolem házel do očí.. Kdo neviděl neuvěří Bohužel jsem zde spotřeboval více paliva a začal jsem tušit, že to neklapne a měl jsem pravdu... Zhruba 70km jsem jel jako **** na sporo a jen to brblal a modlil se ať nezabloudim. Ptal jsem se vojáků, policajtů..všude gasoline.. Nakonec u CP3 jsem vyžumral 5l a dojel do cíle kupodivu na 3 místě...ale moc těm výsledkům nevěřím..mám pocit že jsem byl 10 teď čtu tretí
VII. Poslední den. No jen sprint něco přes 50km takže potřebuju cca 6l benzínu. Konečně lehká motorka. Mechána leje deset a držkuju a nakonec říkám.. Celou dobu jedu bez tankovaní proti ostatním tak už je to fuk. Hned po startu kleknu roadbook a tak do CP1 roluju ručně a to je buď prohra nebo sebevražda.. Jako panenka Marie se mi zjevil nejrychlejší z nejrychlejších Smith cca 100m na západ v dunách. Jen jsem si povzdechl ať neploudí a davaj za nim!! Jak mě viděl za sebou tahal vážně jako magor a já pochopil co je jejich lehká motorka proti mé dakarovce a co je Honda a nová KTM belgičana proti mé Yamaze 2010... Jelo jim to jakp bych stál, ale na úkor brždění a jízdy vážne za hranou jsem mu stačil až do cíle. Třetí místo.. ruka a tříslo v ****u.. Ale dojel jsem a úžasná radost.. Jinak pro zajímavost tuto etapu Yamaha pápla 8l na 50km...
Dovolte mi ještě pár slov. Je mi moc líto co se stalo v druhé etapě, ale bohužel to k tak krásnému sportu patří. Každý den jsem v hotelu sledoval nové úrazy a že jich nebylo málo. Motorku jsem připravil s mim kamarádem a mechánou Petrem Dokonalem kterému strašně děkuju. Kyždý den na motorce makal cca 6 hodin plus já tak 3 hodiny.. 3x zadní Desert a 2x prední desert na maděru....
Od 31. prosince jsem začal denně cvičit a plavat..jídelníček žádný alkohol, žadné ponocování a žádné holky... Zhruba po třech týdnech jsem navštívil poprvé v živote fitko kde na mě čekal trenér. Marek Vomáčka z Olympia fitnes v Praze mi postavil trenink třikrát týdně, třikrát za týden plavání, kardio plus jídelníček. Dřel mě tak, že se mi chtělo zvracet brečet a bůh ví co ještě!! Ale díky němu a kamaradovi se můj sen stal realitou a ani tělesná schránka ani technika mě nikde nenechala..
Pokud se někdo na nějaký závod chystál je třeba si určit zda jede na výlet a nebo závodit. A pokud chce závodit, je dobré se pečlivě připravit ať to není trápení, ale zábava.
Omlouvám se za svůj pravopis a skladbu vět. Píši to opravdu na rychlo aby to tu nezapadlo a někdo další se třeba zbláznil
Také děkuji Pardalovi který mi splašil pryže a moussy za super peníz a také Tomášovi z Touratechu za pomoc s navigací. No a taky nemůžu zapomenout na svého nejlepšího kamoše..mého tátu který se doma jistě křižoval, ptž mě zná s ví, že jak mi to mávnou mám tmu před očima!!!
Mějte se fajn, Ondra
Upravil Remus511 dne 27.03.2013 22:27
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Kluci já to jsem nepsal aby mě někdo plácal po ramenou. Já vám moc děkuju, ale já bych rád poukazal na lidi kteří mi pomáhají. Mrzí mě, že nebyl čas psát report během závodu...ale ono lepší neb mé schopnisti jsou dosti omezené.
P.S. Řeckou rallye bych měl jet na novém Husabergu 450 FE 2013, ale Yamahu nedám, ptž to je maratonec a je připravená na velkou soutěž
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Remus511 napsal:
Kluci já to jsem nepsal aby mě někdo plácal po ramenou. Já vám moc děkuju, ale já bych rád poukazal na lidi kteří mi pomáhají. Mrzí mě, že nebyl čas psát report během závodu...ale ono lepší neb mé schopnisti jsou dosti omezené.
P.S. Řeckou rallye bych měl jet na novém Husabergu 450 FE 2013, ale Yamahu nedám, ptž to je maratonec a je připravená na velkou soutěž