Chlapi, popište mi postup pro seřízení ventilů u BMW R 1200 GS, abych neudělal nějakou blbost, která by mě moc mrzela a byl bych potom smutnej. Mám najeto sice jen 10 000 km, ale zdá se mi, že sou ty ventily moc slyšet. Asi budou mít velkou vůli. Dík Nenča
nenca napsal:
Chlapi, popište mi postup pro seřízení ventilů u BMW R 1200 GS, abych neudělal nějakou blbost, která by mě moc mrzela a byl bych potom smutnej. Mám najeto sice jen 10 000 km, ale zdá se mi, že sou ty ventily moc slyšet. Asi budou mít velkou vůli. Dík Nenča
1) Zvedneš telefon,zavoláš do servisu,objednáš se tam.
2) Přijedeš do servisu,necháš si seřídit ventily,zaplatíš a spokojeně odjíždíš.
NEBO
Na studeném motoru vyndáš svíčku(aby see ti líp točilo motorem),sundáš víka ventilů,,nastavíš motor do polohy HÚ při jiskře (na opačnám válci v tu dobu jeden ventil zavírá a druhý otvírá),seřídíš ventily na 15 a 30 a postup opakuješ i na druhý straně. Pak to zase všechno vrátíš na své místo (víka,svíčky) a je to.
Jo a opatrně na šrouby,co držej víka! Maji sice velkou hlavu,ale jsou to jen M6. Tak dotahovat s citem.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR> Když nebude píst v horní úvrati a jeden z ventilů bude otevřenej, tak na tom druhým tu vůli můžu taky seřídit, protože ten musí bejt každopádně zavřenej. Tak se to nechá taky udělat, ne?
nenca napsal:
BIGR> Když nebude píst v horní úvrati a jeden z ventilů bude otevřenej, tak na tom druhým tu vůli můžu taky seřídit, protože ten musí bejt každopádně zavřenej. Tak se to nechá taky udělat, ne?
PRO TEBE V TOM PŘÍPADĚ PLATÍ VARIANTA 1.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Proč myslíš, i když bude píst kdekoli a jeden ventil bude otevřenej, druhej musí bejt zákonitě zavřenej a v klidu na něm můžu seřídit vůli, protože ho vačka v žádným případě nemůže otevírat. Tím pádem můžu seřídit vůli, připadá mi to jednoduší, nic víc.
nenca napsal:
Proč myslíš, i když bude píst kdekoli a jeden ventil bude otevřenej, druhej musí bejt zákonitě zavřenej a v klidu na něm můžu seřídit vůli, protože ho vačka v žádným případě nemůže otevírat. Tím pádem můžu seřídit vůli, připadá mi to jednoduší, nic víc.
NA TI ODPOVÍM TO SAMÝ. VARIANTA 1.
Je to kravina a takhle se to prostě NEDĚLÁ. Dej to někomu,kdo to umí a nevymejšlej KRAVINY.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Já vím, že by se to mělo dělat, když je válec v kompresi, aspoň se to všude píše, ale jakej je v tom rozdíl, že budu seřizovat ventil, když ho vačka nemůže v žádným případě otevírat. Je to přeci úplně to samý.
nenca napsal:
Já vím, že by se to mělo dělat, když je válec v kompresi, aspoň se to všude píše, ale jakej je v tom rozdíl, že budu seřizovat ventil, když ho vačka nemůže v žádným případě otevírat. Je to přeci úplně to samý.
NENI.*pissed*
Někdo to takhle kdysi vymyslel,tak se to nesnaž změnit. Ale je to tvůj motor a tak si můžeš seřizovat ventily jak chceš.
A když nechceš slyšet,co ti všichni řikaj,tak se neptej.
HOWG!
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Teda ja o tom vim tolik, ze pro me pripada v uvahu jedine varianta 1. Zbytek je pro me spanelska vesnice, nicmene zrovna Bigrovi bych v tomhle ohledu docela veril.
Já teda nevím jak to kdo seřizuje, ale na 12tce je poloha vačky poměrně dobře vidět a i kdyby nebyla, tak se podívám, kdy je ventil nejvíc otevřený a pak s motorem otočím přesně jednu otáčku a jsem s velkou tolerancí v místě kde je vačka "kulatá" a v tomhle místě seřídím vůli a je úplně šum&fuk kde sou ostatní ventily a jestli su +- nějaký ten stupínek vedle anebo ne, bo ta kulatá část je poměrně dlouhá a jde se to ní trefit bez problémů citem. Uplně stejně se seřizují i OHC motory.. natočíš vačku aby její palec byl naproti hrníčku a změříš vůli. U OHV se to dělá na "střih" ventilů páč na vačku není vidět - co Vy na to odborníci co se oháníte nějakým dogmatem bez nějakého rozboru, jen tím že to tak někdo vymyslel a konec šmitec
Otasek napsal:
Já teda nevím jak to kdo seřizuje, ale na 12tce je poloha vačky poměrně dobře vidět a i kdyby nebyla, tak se podívám, kdy je ventil nejvíc otevřený a pak s motorem otočím přesně jednu otáčku a jsem s velkou tolerancí v místě kde je vačka "kulatá" a v tomhle místě seřídím vůli a je úplně šum&fuk kde sou ostatní ventily a jestli su +- nějaký ten stupínek vedle anebo ne, bo ta kulatá část je poměrně dlouhá a jde se to ní trefit bez problémů citem. Uplně stejně se seřizují i OHC motory.. natočíš vačku aby její palec byl naproti hrníčku a změříš vůli. U OHV se to dělá na "střih" ventilů páč na vačku není vidět - co Vy na to odborníci co se oháníte nějakým dogmatem bez nějakého rozboru, jen tím že to tak někdo vymyslel a konec šmitec
Dělejte si to jak chcete. Mě to učili takhle,tak to tak dělám. Mimochodem jsem vyučenej automechanik a tak asi dodružuju co jsem se 36 měsíců učil.
Je to přeci kazdýho věc jak to bude dělat. A taky jeho motorka,takže si tam může tvořit co chce.
Já jen odpověděl na dotaz.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ventily se seřizují ve "střihu" proto, že v této poloze mohu seřídit jak sací, tak výfukový ventil a to u jakéhokoliv motoru / OHC, OHV, SV, F a pod./. Je to tedy obecný postup a proto je doporučován v příručkách, učebnicích a pod.
Samozřejmě, že příslušný ventil mohu seřídit kdekoliv v uzavřené poloze, ale je to zbytečně moc přemýšlení, je to pomalejší a snáze se udělá chyba, zejména u víceválcových motorů.
Seřízení ventilů je běžná a jednoduchá záležitost a každý si jistě najde svůj postup, který mu vyhovuje.
mojmir napsal:
Ventily se seřizují ve "střihu" proto, že v této poloze mohu seřídit jak sací, tak výfukový ventil a to u jakéhokoliv motoru / OHC, OHV, SV, F a pod./. Je to tedy obecný postup a proto je doporučován v příručkách, učebnicích a pod.
Samozřejmě, že příslušný ventil mohu seřídit kdekoliv v uzavřené poloze, ale je to zbytečně moc přemýšlení, je to pomalejší a snáze se udělá chyba, zejména u víceválcových motorů.
Seřízení ventilů je běžná a jednoduchá záležitost a každý si jistě najde svůj postup, který mu vyhovuje.
nenca napsal:
Já vím, že by se to mělo dělat, když je válec v kompresi, aspoň se to všude píše, ale jakej je v tom rozdíl, že budu seřizovat ventil, když ho vačka nemůže v žádným případě otevírat. Je to přeci úplně to samý.
Máš pravdu, že vůle na ventilu se seřizuje v momentě, kdy ho vačka v žádné případě neotvírá, ale tenhle stav nemusí být vždy v okamžiku kdy je ten druhý ventil otevřený...tenhle stav sice nastává ale netrvá příliš dlouho... a proto je jistější to udělat jak radí BIRG, tj při HÚ kompresního zdvihu, anebo jak říkám já, tj když je ventil nejvíc otevřený +360 pootočit motorem.. v podstatě se oba dost přiblížíme stejnému stavu, tj vačka je pootočená o +-180 po střihu ventilů = po okamžiku kdy se výfukový zavírá a sací otvírá...(to nastává většinou okolo HU výfukového zdvihu) a právě chvilku před tímto okamžikem se nachází stav, kdy je sice jeden ventil otevřený ale druhý se k tomu otevření právě chystá a to není zrovna dobrý okamžik pro seřizování vůle....
Proto aby se zjednodušilo nějaké odhadování polohy kdy který ventil seřizovat - páč ony sou reálně otevřené cca 1/3 otáčky vačky a po zbytek je tam přibližně stále stejná vůle, se nastaví HU komprese a v této poloze se seřídí oba ventily a hotovo - jednoduché, zapamatovatelné, funkční
kuwa hoši, vy píšete nějak rychle..asi bysme si měli zajít na pivkoa pak si to poštelovat navzájem... do Renocaru už tentorat nejedu, bo zas jim zdechla diagnostika a už se neprobudila a zbytek si stejně dělám sám..takže až napřesrok až budu měnit komplet brzdovku, jestli se to někdo v okolí nenaučí... sám se to té svině abs-dual-posilovačové nepustím
Všem děkuju za odpovědi a názory, vesměs měli všichni pravdu, akorát někdo včetně mě by je neseřizovali tak, jak by se měli odborně, ale ve finále by to bylo úplně to samý.
Otasek napsal:
kuwa hoši, vy píšete nějak rychle..asi bysme si měli zajít na pivkoa pak si to poštelovat navzájem... do Renocaru už tentorat nejedu, bo zas jim zdechla diagnostika a už se neprobudila a zbytek si stejně dělám sám..takže až napřesrok až budu měnit komplet brzdovku, jestli se to někdo v okolí nenaučí... sám se to té svině abs-dual-posilovačové nepustím
Dobře beru na setkání s Aldou měrky a poštelujeme si to navzájem.
Výměnu brzdovky jsem si dělal nedávno. Je to sice trochu hoňka,ale dá se to udělat. Jen vědět jak na to. Taky se to tu už řešlio,jen už nevím kde.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
No do ventilů se chystám nějak mezi půlkou a koncem prázdnin.. ještě nějaký ty 3000 mě zbývají.. a když se trošku přetáhne tak to určo vadit nebude.. při dotom svém kadla kadla stylu.... ale jak přezuju zadní touranc tak to půjdu protáhnout na masarykáč..at trošku vypálím kat