Zdar, mám takovej menší problémek. Když jdu ráno nastartovat motorku "dnes například a podotýkám, že jí mám řádně garážovanou", tak při sepnutí druhé polohy sytiče (tj. ta na které to zůstane zafixovaný) mi motorka po pár vteřinách chcípne. Nejdříve zvýšené otáčky drží, ale ty pak klesnou až motorka chcípne. To by asi dělat neměla. Bohužel už jsem jí koupil s nějakým Power kitem, který spočívá v kratším sání, iridiových svíčkách a KN filtru. Proto nevím jak by se chovala bez toho a zda to není jen touto sadou rozhozené. Napadá vás někoho, v čem by mohl být problém? Jinak při jízdě motorka nevykazuje nějaký problém. Jednou mi sice z kopečka na křižovatce chcípla, ale to se za 400km ježdění stalo pouze jednou. Taky mi jednou nechtěla naskočit když byla na bočním stojánku, ale to se mi stalo také jednou.
To je to eRko 1100? Na sytič by chcípnout neměla, ale taky by se to na sytič nemělo nechat běžet déle než je nutné. Power kit - nevím co to sání, ale K&N a iridiové svíčky, pokud jsou správně zvolené, by neměly mít vliv. A jak jsi psal jak Ti to chcíplo za jízdy, to není zcela normální, to šel motor na volnoběh nebo normálně při jízdě se zařazeným rychlostním stupněm? A dál - když to na sytič nastartuješ, po jaké době to chcípne? Co se stane když sytič ve chvíli, kdy začnou otáčky klesat, vypneš? Koukal ses na svíčky v jakém jsou stavu?
Ano je to Rko 11ka. Chcíplo to na volnoběh z prudkého kopce. Když zapnu sytič, tak zatím jsem nedělal to, že jsem ho při startování podržel na plný výkon a pak ho pustil. Jen jsem to rovnou nastavil na ten střední stupeň. Když pak studenou odstátou nastartuji, tak otáčky vyletí, drží se tak 4 vteřiny a pak začnou klesat až spadnou na normální volnoběh, pak začne kuckat a asi 4 vteřiny po tom poklesu chcípne. Zajímavé je, že když je zahřátá, tak přidám-li sytič na ten samej stupeň, nemá vůbec tendenci klesat:/. Jinak je to čerstvě po servisu u HD v Německu při 70tis (uděláno už v 65tis.). Majitel jinak všechny 20tisky dělal poctivě v BMW v Německu. Kamarád se však podivil nad tím, že při té "úpravě" sání, neřešil předešlý majitel i výfuk. Ten je tam původní. Tak jestli to není nyní tím rozhozené.
Upravil Raubtier dne 17.04.2013 10:20
Ještě mě napadal jedna věc. Motorku jsem před týdnem koupil s půlkou nádrže. Jenže nevím, jak dlouho mu Rko stálo v garáži. Minulej rok údajně najezdil jen 1500km. Ten benzín tam mohl mít klidně víc jak půl roku. Jestli tam nebyla v tom voda a nedělá mi tam nyní problém. Co tam stříknout trochu líííhu?
benzínem a vodou spíš ne, měl jsem od října skoro prázdnou nádrž, minulý týden jsem ji startoval a po 5 vteřinovém přemlouvání mi chytla.
Kolik máš ten normální volnoběh, má být cca 1100/ot u zahřátého motoru!
červenej Elf
Hele zjistím. Nechám jí nyní vychladnout a pak udělám další pokus s tím, že se mrknu kolik mi to na volnoběh dává. Jen bych byl překvapený, kdyby to bylo špatně nastavené. Ten Němec byl neuvěřitelně pečlivej a na vše má doklady a účty ze servisů.
Tak drží 1100 otáček. A to dušení na sytič za studena dělá evidentně trvale. Na ten plnej tah ne, ale jakmile to pustím, tak z nějakých 2tis otáček to po 4vteřinách spadne na volnoběh a když ne zatůruju trochu plynem, tak to chcípne. Když si chcvilku s tím plynem hraju tak už se to pak trvale na těch 2tis. otáčkách drží.
Jinak původní majitel tam sám nainstaloval toto: http://www.boxer-design.ch/de/detail.asp?ID=10&pID=874 http://www.boxer-design.ch/de/detail.asp?ID=66&pID=579
Upravil Raubtier dne 17.04.2013 11:01
No a dělá to jenom studený, nebo i když se motor už ohřeje? To co popisuješ vypadá na normálně ulité svíčky po studeném startu. Dokud se neohřejí, haprují. Na studených stěnách sání, hlavy a válců se sráží vlhkost, a je třeba holt chvilku motor hlídat a pomoci mu zvýšenými otáčkami. Mají svíce správnou tepelnou hodnotu? Kolik otáček máš na volnoběh při poloze ručního plynu (alias "sytiče" na volnoběh? Zmizí problém po ohřátí motoru?
Krátké trubky mají vliv na průběh momentu odspodu nahoru, zkoušel jsem různé, ale to nebude mít nic společného k tématu proč to chcípá.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
... jestli je stejný jak na 1150gs , tak ten "sytič" není v pravém slova smyslu ... je to jen "trošku přidaný plyn" (stejně to funguje když lehce otočíš heftem a držíš ho) ... dělalo my to taky tak na GSu, tak sem vždycky chvilku dýl podržel páčku sytiče na tý horní (nearetovaný) poloze ... no nakonec jsem to na lanku a bovdenu trošku přitáhl, takže v horní poloze to má cca 2500-3000, v prostřední to drží cca 2000-2200 a při vypnutí páčky dolů, to spadne na volnoběh cca 1100 ...
(ch)stepan
Ahoj, ono se nejdená o sytič jako takový, je to spíš jen ruční plyn, který ti drží vyšší otáčky než se motorka zahřeje, takže bych to zkusil nastartovat bez toho sytiče s tim že to podržíš jen rukojetí plynu na vyšších otáčkách a pokud to bude i tak blbnout tak bude problém buď ve svíčkách nebo v přívodu paliva si myslim a ještě bych pro jistotu zkontroloval i vzduchovej filtr...
edit: chstepan byl rychlejší
Upravil GeorgPohodar dne 17.04.2013 11:13
Dělá to jen při studeném motoru. Jakmile se zahřeje, tak i když dám sytič, tak ten drží 100% zvýšené otáčky a neklesá. Máš pravdu, že se tu vždy dusí jak moje stará Guzzi, když je na sytič přechlastaná a já ho pak vypnu a svíčky jsou zalité až hrůza.
Už jsem se ptal, na svíčky ses nekoukal? Když to chcípne jak popisuješ, vyšroubuj je a koukni jak vypadají... Ale asi není vše v pořádku, jak Ti to chcíplo při jízdě z kopce, bylo to asi teplé a bez sytiče, chcípat by to nemělo.
Na Němcovu pečlivost bych nespoléhal, resp. to s ní nemusí mít nic společného, svíčka odejít může. Psal jsi že se po chvíli motor začne "hádat" a pak chcípne, nemůže to hádání znaenat, že v tu chvíli jde motor jen na jeden válec?
Omrknu to. Ale až doma tady nemám svíčák. Co tam má být za klasické svíčky? Abych je eventuálně nyní koupil a prubnul to přehodit jestli to nebude bez toho v pohodě?
Ještě jednu věci jsem si vybavil. Čím dál víc mi to při brždění motorem blafe do výfuku. Nejsou to rány jak u choppera, ale takové to poblafávání mlaskání. Možná mám stihomam, ale jako by se to stávalo častěji.
Raubtier napsal:
Omrknu to. Ale až doma tady nemám svíčák. Co tam má být za klasické svíčky? Abych je eventuálně nyní koupil a prubnul to přehodit jestli to nebude bez toho v pohodě?
Taak dnes jsem najel cca 150km a za tu cestu mi to dvakrát za jízdy chcíplo. Vždy při podřazení ze 4ky na 3ku když jsem dojížděl brzdil motorem a vymáčkl spojku na podřazení. Pak to chcíplo a když jsem pustil spojku a chytla se trojka tak mi to opět nahodila. Tak už nevím.
Prošel jsem si účty ze servisů bývalého majitele a nikde jsem nenašel, že by byl dán novej palivovej filtr. Nemůže to být tím?
Upravil Raubtier dne 17.04.2013 21:29