Zdravím všechny a předem se omlouvám jestli se tu podobná otázka už řešila, nenašel jsem.
Delší dobu přemýšlím že bych vyměnil 848 za nějaké větší enduro a po vyzkoušení mě GS 1200 jako spoustu jiných fakt dostala. Hodně sbírám informace o tomto modelu ale kromě chvály se dost mluví i o problémech které tyto modely mají. Prosím o radu které ročníky byly nejlepší a které naopak problémové jestli se to dá takhle rozdělit. V bazaru mi bylo doporučováno vybírat GS od r.v. 07 a výš ale jsou docela ještě drahé. Když vezmu nějakou 05 nebo 06 udělám chybu?
Vicemene je nejvetsi rozdil v tom, ze od 07 se uz nedava el.posilovac brzd. Sem tam se nekomu pokazi....ale vetsine lidi drzi klidne vic nez 100 tis.km
Asi bych spis hledal dobrej stav a cenu. Jinak je to porad dokola od 08 je facelift, vypoustak na kardanu,od 2010 dvouvacka atd.
brtnik napsal:
Vicemene je nejvetsi rozdil v tom, ze od 07 se uz nedava el.posilovac brzd. Sem tam se nekomu pokazi....ale vetsine lidi drzi klidne vic nez 100 tis.km
Asi bych spis hledal dobrej stav a cenu. Jinak je to porad dokola od 08 je facelift, vypoustak na kardanu,od 2010 dvouvacka atd.
no hlavne od 08 je ESA + lehce vyssi vykon.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Obejdes se bez ni, od 08 myslim se musi na diagnostice nulovat servisni interval, na starsich ne. Na beznej servis ji nepotrebujes, ale nekdy potreba je Kazdopadne prenosnou diagnostiku tady ma pomerne dost lidi a urcite se s nekym muzes kdyztak domluvit a za nejaky pivo ti to napichne kdyz bude potreba.
Díky chlapi ale 2013 určitě ne. Za prvé na ni nemám a za druhý jestli se nepletu je to už vodník a má ventily na podložky. Jeden z důvodů proč mě starší boxer láká je právě jednoduchá údržba.
namork1 napsal:
Díky chlapi ale 2013 určitě ne. Za prvé na ni nemám a za druhý jestli se nepletu je to už vodník a má ventily na podložky. Jeden z důvodů proč mě starší boxer láká je právě jednoduchá údržba.
Každopádně modely do 2010 budou levnější ale ta dvouvačka prý zas líp jede...říká to každej kdo měl jednovačku a přesedlal na dvouvačku
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Každý z modelů R1200GS má své pro a proti. Spíš by se dalo poradit, kdyby jsi napsal, kolik peněz za ni chceš dát - řeší se tu motorka od cca 150000Kč po třeba 350000Kč.
S pěknou zachovalou a dobře servisovanou 2005 se svezeš stejně dobře jako na faceliftové 2008 - že by 2008 jela výrazně líp oproti třeba 2005 se říct nedá - měl jsem oboje a zase takový rozdíl to nebyl. U 2008, 2009 je možnost ESA.
DOHC jede opravdu velice dobře - jestli máš na ni, tak vem DOHC - tam ten rozdíl oproti starším modelům je opravdu citelný. Co se týče údržby, tak je to dá se říct nastejno jestli 2005 nebo třeba 2012 - např. ventily se dělají stejně dobře se šroubky (u starších modelů), tak i s podložkama (u DOHC - německý konstruktér u toho přemýšlel).
Ze závad - regulátor palivové pumpy se kazí u každého ročníku. EWS anténa občas taky. To samé snímač škrtící klapky. Ložiska v koncovém převodu a na vstupních hřídelích převodovek odcházejí tak nějak stejně u všech ročníků. Kardanové hřídele ( "mrtvé" křížky nebo protočený tlumič záběru) odcházejí občas na všech ročnících. Pouzdra tlumiče záběru na vstupní hřídeli převodovek odcházejí občas u modelů od 2008 (dělal jsem už i na 2010). Spojka jak kdy u všech modelů (někomu 30000km někomu třeba 100000 - vesměs komplet i s přítlačáky) + někdy i vstupní hřídel převodovky (zničené drážkování pro lamelu). Občas netěsný spojkový váleček. Velice sporadicky ložisko na vyvažovací hřídeli (to zadní). S větším nájezdem kilometrů, zanedbanou údržbou a nevhodným olejem můžou být opotřebené vačky u starších "jednovačkových" modelů (cvakavý zvuk z hlav, který nezmizí po seřízení vůlí ventilů a ax. vůlí vahadel). Závady el. posilovače brzd u starších modelů se občas vyskytnou, ale to procento je nevelké na to, kolik těch motorek jezdí. Kazí se občas i modulátory tlaku na modelech bez posilovače - potom se stane, že vysazuje ABS nebo "zarostou" tlakové mikrospínače pro brzdová světla uvnitř modulátoru a světlo buď svítí trvale nebo nesvítí vůbec.
Ale nic z těch občasných závad (i těch někdy se opakujících) není neřešitelný problém a motorka se ti odvděčí skvělými jízdními vlastnostmi - když ji miluješ, není co řešit. Přeji šťastnou ruku při výběru.
Upravil Tonda dne 19.04.2013 22:59
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky za info, vidím že určité závady se nevyhly žádnému ročníku a spíše opravdu záleží na konkrétním stavu. Výčet všech možných závad vypadá hrůzostrašně ale věřím že je to také tím jaké obrovské procento těhle strojů jezdí po silnicích. Ducati také nemá zrovna dobrou pověst a nakonec se z ní vyklubala jedna z mých nejspolehlivějších Co se týče rozpočtu tak bych to viděl asi na cca 160 - 180tis. Podle inzerce tak ročníky 04-06, hlavně ale nespadnout do nějaké "pasti"
Mám 05,posilovač brzd je ok ,hlavně měnit poctivě brzd.kapalinu.Mám najeto 60 000km v koncovém převodu jsou původní ložiska a kolo bez vůle.Jediné co jsem měnil,bylo gufero na vstupní hřídeli převodovky,stálo 400kč měnil jsem jej sám,takže za práci nula.Pokud si nejsi jistý,tak někoho požádej ve svém okolí o pomoc při koupi,GSáků je v okolí Brna dost.A nebo ověřený prodejce Bob ze zdejšího fóra.
Dum spiro,spero.
Mám 04 s ABS, najeto 80.000 km, kupoval jsem ji s necelými 28.000 km na podzim 2009, jsem čtvrtý majitel, servisní historie neznámá... Dle ohledání stav km cca odpovídá...
Závady a servis (mimo běžnou údržbu):
cca na 30000 výměna venkovního gufera na koncovém převodu - asi přelito při servisu, od té doby OK až do repase
cca okolo 40.000?? výměna spojkového válečku
64.000 vloni přes zimu preventivní rozpůlení motorky (hlučnější lamela) - vše OK, drážkování hřídele OK, výměna lamely spíše pro pocit (byla tak na 40-50 %) + repase tlumičů - zadní pružina KO, stržený šroubek útlumu
80.000 km teď čerstvě po repasi koncového převodu - velké ložisko už hučelo a mělo vůli (všechny ložiska + gufera)
Jinak jen údržba nebo opravy po drobných pádech nebo tuning (přídavná světla, plexi, nosiče kufrů atd...)
Jo a taky obligátní žárovky v předním světle - asi 2x...
BMW GS = stroj na radost