Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 1 z 4:   1    2    3    4  
 
Který ročník GS 1200 vybrat?
namork1
#1 
Přidané 19.04.2013 17:10
Avatar člena


Příspěvků: 845
Registrace: 16.04.13
Zdravím všechny a předem se omlouvám jestli se tu podobná otázka už řešila, nenašel jsem.
Delší dobu přemýšlím že bych vyměnil 848 za nějaké větší enduro a po vyzkoušení mě GS 1200 jako spoustu jiných fakt dostala. Hodně sbírám informace o tomto modelu ale kromě chvály se dost mluví i o problémech které tyto modely mají. Prosím o radu které ročníky byly nejlepší a které naopak problémové jestli se to dá takhle rozdělit. V bazaru mi bylo doporučováno vybírat GS od r.v. 07 a výš ale jsou docela ještě drahé. Když vezmu nějakou 05 nebo 06 udělám chybu?
 
brtnik
#2 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 17:17

Příspěvků: 1513
Registrace: 06.05.08
Vicemene je nejvetsi rozdil v tom, ze od 07 se uz nedava el.posilovac brzd. Sem tam se nekomu pokazi....ale vetsine lidi drzi klidne vic nez 100 tis.km
Asi bych spis hledal dobrej stav a cenu. Jinak je to porad dokola od 08 je facelift, vypoustak na kardanu,od 2010 dvouvacka atd. Smile
 
namork1
#3 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 17:32
Avatar člena


Příspěvků: 845
Registrace: 16.04.13
A jak je to s elektronikou? Základní servis bych si chtěl dělat sám (ventily, náplně). Je nutná diagnostika nebo se bez ní obejdu?
 
hicks
#4 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 17:44
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
brtnik napsal:
Vicemene je nejvetsi rozdil v tom, ze od 07 se uz nedava el.posilovac brzd. Sem tam se nekomu pokazi....ale vetsine lidi drzi klidne vic nez 100 tis.km
Asi bych spis hledal dobrej stav a cenu. Jinak je to porad dokola od 08 je facelift, vypoustak na kardanu,od 2010 dvouvacka atd. Smile


no hlavne od 08 je ESA + lehce vyssi vykon.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
brtnik
#5 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 17:45

Příspěvků: 1513
Registrace: 06.05.08
Obejdes se bez ni, od 08 myslim se musi na diagnostice nulovat servisni interval, na starsich ne. Na beznej servis ji nepotrebujes, ale nekdy potreba je Smile Kazdopadne prenosnou diagnostiku tady ma pomerne dost lidi a urcite se s nekym muzes kdyztak domluvit a za nejaky pivo ti to napichne kdyz bude potreba.
 
servisak
#6 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:00
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
Ja osobne doporucuju od 08 vejs moto je hezci ma vic fci BC a i vikon je jinsi.
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
brtnik
#7 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:02

Příspěvků: 1513
Registrace: 06.05.08
V tom pripade ja doporucuju od 2010, nebo pak rovnou 2013LC Grin
 
Pitbull
#8 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:42
Avatar člena


Příspěvků: 896
Registrace: 02.10.11
servisak napsal:
Ja osobne doporucuju od 08 vejs moto je hezci ma vic fci BC a i vikon je jinsi.


Jsi myslel víko nebo výkon? Smile
PITBULL
4ever
 
namork1
#9 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:43
Avatar člena


Příspěvků: 845
Registrace: 16.04.13
Díky chlapi ale 2013 určitě ne. Za prvé na ni nemám smiley004 a za druhý jestli se nepletu je to už vodník a má ventily na podložky. Jeden z důvodů proč mě starší boxer láká je právě jednoduchá údržba.
 
LukyGs
#10 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:45
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
namork1 napsal:
Díky chlapi ale 2013 určitě ne. Za prvé na ni nemám smiley004 a za druhý jestli se nepletu je to už vodník a má ventily na podložky. Jeden z důvodů proč mě starší boxer láká je právě jednoduchá údržba.

Ventily na podložky už jsou i u 2010 tuším.
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
servisak
#11 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:46
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
Ano ano podlozky jsou s modelem s motorem DOHC
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
namork1
#12 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:52
Avatar člena


Příspěvků: 845
Registrace: 16.04.13
Takže další důležitý poznatek pro mne.... model 2010 a výš nebrat, díky
 
LukyGs
#13 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 21:54
Avatar člena


Příspěvků: 3593
Registrace: 25.08.11
Každopádně modely do 2010 budou levnější ale ta dvouvačka prý zas líp jede...říká to každej kdo měl jednovačku a přesedlal na dvouvačku
http://www.zednic...
http://luky2.rajc...
 
www.zednictvilukas.cz
PavelDR
#14 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 22:29
Avatar člena


Příspěvků: 7430
Registrace: 13.06.11
LukyGs napsal:
Každopádně modely do 2010 budou levnější ale ta dvouvačka prý zas líp jede...říká to každej kdo měl jednovačku a přesedlal na dvouvačku


Dvouvačka je dvouvačka.Já už bych teď jinej motor nebral.
 
Tonda
#15 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 22:44

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
Každý z modelů R1200GS má své pro a proti. Spíš by se dalo poradit, kdyby jsi napsal, kolik peněz za ni chceš dát - řeší se tu motorka od cca 150000Kč po třeba 350000Kč.
S pěknou zachovalou a dobře servisovanou 2005 se svezeš stejně dobře jako na faceliftové 2008 - že by 2008 jela výrazně líp oproti třeba 2005 se říct nedá - měl jsem oboje a zase takový rozdíl to nebyl. U 2008, 2009 je možnost ESA.
DOHC jede opravdu velice dobře - jestli máš na ni, tak vem DOHC - tam ten rozdíl oproti starším modelům je opravdu citelný. Co se týče údržby, tak je to dá se říct nastejno jestli 2005 nebo třeba 2012 - např. ventily se dělají stejně dobře se šroubky (u starších modelů), tak i s podložkama (u DOHC - německý konstruktér u toho přemýšlel).
Ze závad - regulátor palivové pumpy se kazí u každého ročníku. EWS anténa občas taky. To samé snímač škrtící klapky. Ložiska v koncovém převodu a na vstupních hřídelích převodovek odcházejí tak nějak stejně u všech ročníků. Kardanové hřídele ( "mrtvé" křížky nebo protočený tlumič záběru) odcházejí občas na všech ročnících. Pouzdra tlumiče záběru na vstupní hřídeli převodovek odcházejí občas u modelů od 2008 (dělal jsem už i na 2010). Spojka jak kdy u všech modelů (někomu 30000km někomu třeba 100000 - vesměs komplet i s přítlačáky) + někdy i vstupní hřídel převodovky (zničené drážkování pro lamelu). Občas netěsný spojkový váleček. Velice sporadicky ložisko na vyvažovací hřídeli (to zadní). S větším nájezdem kilometrů, zanedbanou údržbou a nevhodným olejem můžou být opotřebené vačky u starších "jednovačkových" modelů (cvakavý zvuk z hlav, který nezmizí po seřízení vůlí ventilů a ax. vůlí vahadel). Závady el. posilovače brzd u starších modelů se občas vyskytnou, ale to procento je nevelké na to, kolik těch motorek jezdí. Kazí se občas i modulátory tlaku na modelech bez posilovače - potom se stane, že vysazuje ABS nebo "zarostou" tlakové mikrospínače pro brzdová světla uvnitř modulátoru a světlo buď svítí trvale nebo nesvítí vůbec.
Ale nic z těch občasných závad (i těch někdy se opakujících) není neřešitelný problém a motorka se ti odvděčí skvělými jízdními vlastnostmi - když ji miluješ, není co řešit. Přeji šťastnou ruku při výběru.
Upravil Tonda dne 19.04.2013 22:59
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
lako
#16 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 19.04.2013 23:18
Avatar člena


Příspěvků: 1868
Registrace: 23.02.10
namork1 napsal:
Takže další důležitý poznatek pro mne.... model 2010 a výš nebrat, díky


Já bych proti těm podložkám zase tak nebyl, měl jsem na malém GS a po 56000 vůle pořád v cajku!
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich

Instagram - Andrew POV
 
namork1
#17 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 20.04.2013 00:39
Avatar člena


Příspěvků: 845
Registrace: 16.04.13
Díky za info, vidím že určité závady se nevyhly žádnému ročníku a spíše opravdu záleží na konkrétním stavu. Výčet všech možných závad vypadá hrůzostrašně ale věřím že je to také tím jaké obrovské procento těhle strojů jezdí po silnicích. Ducati také nemá zrovna dobrou pověst a nakonec se z ní vyklubala jedna z mých nejspolehlivějších SmileCo se týče rozpočtu tak bych to viděl asi na cca 160 - 180tis. Podle inzerce tak ročníky 04-06, hlavně ale nespadnout do nějaké "pasti"
 
Biker755
#18 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 20.04.2013 08:24

Příspěvků: 758
Registrace: 26.08.10
Mám 05,posilovač brzd je ok ,hlavně měnit poctivě brzd.kapalinu.Mám najeto 60 000km v koncovém převodu jsou původní ložiska a kolo bez vůle.Jediné co jsem měnil,bylo gufero na vstupní hřídeli převodovky,stálo 400kč měnil jsem jej sám,takže za práci nula.Pokud si nejsi jistý,tak někoho požádej ve svém okolí o pomoc při koupi,GSáků je v okolí Brna dost.A nebo ověřený prodejce Bob ze zdejšího fóra.
Dum spiro,spero.
 
paja1
#19 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 20.04.2013 18:23
Avatar člena


Příspěvků: 2063
Registrace: 02.02.09
Když jsem kupoval tak jsem hledal 07 a výš.... myslím, že to byla dobrá volba.Smile

PS: Hlavně mi šlo o eliminaci el. posilovače brzd, který jsem opravdu nechtěl.
Upravil paja1 dne 20.04.2013 18:38
Pája
 
buboGS
#20 
Který ročník GS 1200 vybrat?
Přidané 20.04.2013 19:20
Avatar člena


Příspěvků: 1612
Registrace: 22.08.08
Mám 04 s ABS, najeto 80.000 km, kupoval jsem ji s necelými 28.000 km na podzim 2009, jsem čtvrtý majitel, servisní historie neznámá... Dle ohledání stav km cca odpovídá...

Závady a servis (mimo běžnou údržbu):
cca na 30000 výměna venkovního gufera na koncovém převodu - asi přelito při servisu, od té doby OK až do repase

cca okolo 40.000?? výměna spojkového válečku

64.000 vloni přes zimu preventivní rozpůlení motorky (hlučnější lamela) - vše OK, drážkování hřídele OK, výměna lamely spíše pro pocit (byla tak na 40-50 %) + repase tlumičů - zadní pružina KO, stržený šroubek útlumu

80.000 km teď čerstvě po repasi koncového převodu - velké ložisko už hučelo a mělo vůli (všechny ložiska + gufera)

Jinak jen údržba nebo opravy po drobných pádech nebo tuning (přídavná světla, plexi, nosiče kufrů atd...)

Jo a taky obligátní žárovky v předním světle - asi 2x...
BMW GS = stroj na radost
 
Strana 1 z 4:   1    2    3    4  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 42
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.30 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI