dělal jsem repas hrušky kvůli tomu že tam byla vůle..
Mám povyměňovany ložiska a vůle tam je pořád - a to když chytnu kolo ze spoda a zezhora (NE zprava a zleva) a cukám, cítím malilinkatou vůli. Když to chytím zprava doleva žádná vůle.. Je tak malá že netuším odkud to je..
Stejnou vůli má tata na GSA 07 (46 000mil) - Před 20 000mil dělaný repas..
Stejnou vůli má kamarád GS 08 (< 50 000km) - Ložiska originalni..
Asi to tak nechám a budu jezdit - uvidím..
Otázka zní: zkuste si sáhnout na kolo jestli to je normální nebo prostě opotřebení něčeho?
Over than 250k km on BMW GS bikes
Tak ta vůle tam být vždycky nějaká asi musí a na tý páce se to nasčítá.Já tam mám vůli,co jsem to koupil(34tis) až do teď(104tis) a je to furt stejný,akorát teď už mě ložisko hučí,takže mě výměna taky nemine...jenže je to furt původní ložisko
Taky bude mírnej rozdíl,jestli to zkusíš za studena a za tepla...aspoň mě to příjde jiný.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahoj, je to normální, mi se tam hned po repasi objevila nepatrná vůle taky, když je to zahřátý, je tam vůle trochu větší, než když je to studený. Ty řadový ložiska jsou dělaný s určitou tolerancí, takže to prostě hrká, neřeš, jezdi
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Miniaturní vůle je tam skoro vždy - BMW dovoluje úchylku do 1mm (měřeno na ráfku) vůči ose kola. Nesmí být ta vůle větší, nesmí být úniky oleje ze strany od kola (přes gufero za ložiskem), nesmí "hučet" ložisko.
Upravil Tonda dne 24.04.2013 09:31
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mr GS napsal:
Tak ta vůle tam být vždycky nějaká asi musí a na tý páce se to nasčítá.Já tam mám vůli,co jsem to koupil(34tis) až do teď(104tis) a je to furt stejný,akorát teď už mě ložisko hučí,takže mě výměna taky nemine...jenže je to furt původní ložisko
Taky bude mírnej rozdíl,jestli to zkusíš za studena a za tepla...aspoň mě to příjde jiný.
Jsem na tom naprosto stejne, od koupi 7600km az doted 100000km porad stejna, nepatrna vule.
Lozisko jsem si pro jistotu pripravil nekdy v 50000km a stejne ho porad nepotrebuju.
Taky mám trochu vůle na zadním kole. Jen si nejsem moc jistej, že to je do 1 mm, ale ložisko je bez hluku a žádnej olej nikde necamrá. Doufám, že se mi to nějak nevy...be
EDIT: najeto 35000 km
Upravil Stewe dne 28.04.2013 11:46
GSA 1250 Rallye 2024
Koukám že je to tedy normální stav. Už jsem si sem chtěl psát o radu když jsme na stk zjistili tuhle mini vůli. Mám 05tku a 36tkm tak jí budu hrnout dál a uvidíme
Na RT co má 73 000km se mi nedávno objevila malá vůle na zadním kole. Při zakývání kolem 12 a 6 se ozývá malé lupnutí ale pohyb není vidět. Vůle se nejspíš objevila po projetí asi 5km polní cesty, dřív žádná nebyla. Je možný že se jedná o vůli v uložení hrušky a dá se vymezit jako je to na 1150 a nebo u 12ky je to vždy hlavní ložisko v hrušce? Při zatočení kola nehučí, olej nikde neteče a celé kolo také drží pevně. Díky
Hoši popisujete vůli v uložení stáleho převodu (hruška je ,,vo vnůtri" a pokud je to jen při uchycení 6-12 neboli nahoře dole, jedná se o vůli na kosoúhlém a jehlovém ložisku. Vůle v ložisku (mluvíme o těch co drží unašeč na kterém je kolo) musí být stejná ať chytneš kdekoli. A teď jsem jedno uložení dělal, pohyb doprovázelo lehké ,,ťukání" Koukni z vnitřní strany kde na tebe kouká torxová hlava spoje stálý převod- obal kardanu, a tam při kiklání uvidíš jak to chodí.
V poloze 9 a 3 není žádná vůle. Takže jestli jsem to správně pochopil jedná se o vůli která je normální a stálá? Dřív tam ale určitě nebyla, pravidelně jsem to kontroloval.
Upravil namork1 dne 23.03.2014 17:01
..no budu s tím muset zkusit zahýbat Já nechal vyměnit gufero a od té doby ani kapka..mám cca 85tis.km
Bramborundum kardanrundum http://www.tourde....banda.cz/
Milan V napsal:
..no budu s tím muset zkusit zahýbat Já nechal vyměnit gufero a od té doby ani kapka..mám cca 85tis.km
No, některé kousky vydrží opravdu hodně
no to jo, ale stejně si říkám že to v mém případě je nějaké divné Tak doufám že nebudu nemile překvapen
Bramborundum kardanrundum http://www.tourde....banda.cz/
Někdy je ta větší vůle (víc než 1mm - měřeno úchylkoměrem na ráfku) způsobena jehlovým ložiskem na uložení konc. převodu ke kyvce (číslo dílu BMW 33117684640). Mezi čepem (číslo dílu BMW 33177665148) a ložiskem je takový těsnící kroužek (číslo dílu BMW 33117684996), který má spousta motorek za ty roky a najeté kilometry totálně rozpadlý a do jehlového ložiska se potom dostává voda. Někdy díky tomu porušenému těsnícímu kroužku pěkně vyrezne i samotný čep - pak se tam dovede udělat větší vůle (malá nepatrná vůle je tam skoro vždy - ta je naprosto normální). Spousta lidí, kteří si mění v "koncáku" ložiska a celej konc.převod sundají z kyvky o tom těsnění mezi čepem a jehl.ložiskem ani neví (jelikož je měli už totálně rozpadlé a při demontáži jim ani nepřijde, že to je těsnění - myslí si, že je to nános špíny). Potom to namontují zpět bez těsnění a za nějaký čas je "vymalováno".
Upravil Tonda dne 23.03.2014 21:30
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...