Koukej po inzeratech. Celkem casto se objevujou. Ja mam Touratech, ale davam ho tam jen kdyz vim, ze pojedu hodne off. Jinak tam mam original.
Jinak hodne lidi to tu vyrabi. Koukni na vlakno Domatech.
Ja si taky v dohledne dobe budu nechavat vypalit novej, protoze ten muj je prasklej...
A to bys chtěl z nerezu? Přemýšlej o váze a o výkonu motorky, na kterou to chceš dávat. Hliník v dobře zvolené slitině a síle materiálu je dostatečná alternativa.
Osobně jsem chtěl už několikrát na inzerci koupit něco, co je na obrázku v prvním příspěvku, ale vždy jsem si to rozmyslel při čištění a mazání řetězu. Originál plastový poměrně dobře kryje rětěz a zachytí dost bordelu, co z něj vylétává.
Přes zimu se chystám udělat si krytí řetězu z hliníku a myslet přitom na to, abych řetěz zakryl co nejvíce a zachytil tak nečistotu, která pak lítá na zadní kolo a podsedlovku.
s tou vahou opravdu nezertuje. Do domatechu jsem ted daval plotnu co je z 3mm nerezu a vazi 1,8kg ! Kdyby byl kazdej kryt z nerezu tak tu motorku nezvednes...
nemyslel jsem to tak, ze by mel mit 3 mm. ale kdyz si predstavis, ze TT Al kryt ma 300g tak z nerezu by mel 3x vic, tj 900g.
Plast je za prve hnusnej a za druhe rozhodne vydrzi min nez hlinikovej kryt. Jakmile ho skrabnes, tak uz to neopravis...
ten z prvního odkazu je jako pozinkovaná ocel nebo je lakovanej? těžko to bude obyčejná ocel, jinak by ti drobet orezl ne? slitiny hliníku, který se používají na výrobu většiny doplňků jsou zrhuba 3x lehčí než obyčejná nerez 1.44 nebo 1.40.
a michal začal s nerezem jako jedinou vhodnější alternativou za hliník...
já nedoporučuju plast, z důvodů, který sem napsal výše a to, že se všechny doplňky dělají hliníkový má asi nějakej důvod...
Dani-L napsal:
Tak naposled: ten ocelovej z prvního odkazu váží 310g. A věř nebo ne, nerez je taky ocel. A hlavně - o nerezu začal bůhvíproč Michal, já ne.
Reagoval jsem na to, jak jsi psal, že radši než hliníkovej, tak radši plastovej. A nevím co jiného máš na výběr kromě nerezu.
Labus01 napsal:
ten z prvního odkazu je jako pozinkovaná ocel nebo je lakovanej? těžko to bude obyčejná ocel, jinak by ti drobet orezl ne? slitiny hliníku, který se používají na výrobu většiny doplňků jsou zrhuba 3x lehčí než obyčejná nerez 1.44 nebo 1.40.
a michal začal s nerezem jako jedinou vhodnější alternativou za hliník...
já nedoporučuju plast, z důvodů, který sem napsal výše a to, že se všechny doplňky dělají hliníkový má asi nějakej důvod...
Přesně tak, plast na motorce také neuznávám. Nerez je na motorku moc těžký a zbytečný, protože vhodná slitina hliníku ho hravě nahradí. Váha a obtížnost výroby je pak naprosto někde jinde.
Např. nedávno po mě chtěl někdo geometrii na kryty chladiče a chtěl to dělat z nerezu. Ten, kdo by to dělal by mu nakopal prd*l, protože by to nenaohýbal a finální váhu si nechci ani domýšlet. A přitom už samotný hliník je pro toto využití poměrně předimensovaný materiál.
Ale proti gustu...
Upravil xHackerM dne 13.05.2013 16:44
Labus01 napsal:
ten z prvního odkazu je jako pozinkovaná ocel nebo je lakovanej? těžko to bude obyčejná ocel, jinak by ti drobet orezl ne? slitiny hliníku, který se používají na výrobu většiny doplňků jsou zrhuba 3x lehčí než obyčejná nerez 1.44 nebo 1.40.
a michal začal s nerezem jako jedinou vhodnější alternativou za hliník...
já nedoporučuju plast, z důvodů, který sem napsal výše a to, že se všechny doplňky dělají hliníkový má asi nějakej důvod...
Přesně tak, plast na motorce také neuznávám. Nerez je na motorku moc těžký a zbytečný, protože vhodná slitina hliníku ho hravě nahradí. Váha a obtížnost výroby je pak naprosto někde jinde.
Např. nedávno po mě chtěl někdo geometrii na kryty chladiče a chtěl to dělat z nerezu. Ten, kdo by to dělal by mu nakopal prd*l, protože by to nenaohýbal a finální váhu si nechci ani domýšlet. A přitom už samotný hliník je pro toto využití poměrně předimensovaný materiál.
Ale proti gustu...
to co tady povidáš je dosti k smíchu. nerez je uplně v poho na kryt samozřejmě nebudeš používat nejakej tlustej plech ale použiješ plech např. o síle 1mm takže váha bude nula nula nic. a že by to zatížilo motorku tak že by si to poznal na výkonu to padám na prdel. asi du hned sundat padaky a drzaky kufru a budu mit z motorky raketu
Ale no tak klucí neberte ho hned tak za slovo. Když vidím že tu někdo prodává velkej šusplech na dvanáctku celej ze silnýho nerezu tak se taky ptám kolik ta obluda asi může vážit.A když ti potom ten těžkej kryt bude uchycenej jenom na tom přibodovanym plechu a do toho ještě vibrace tak to nemůže dělat dobrotu.
V tomhle případě asi ten nerez nevadí ale automaticky hned všechno dělat z nerezu je taky špatně.
Upravil toli dne 13.05.2013 17:52
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Ale no tak klucí neberte ho hned tak za slovo. Když vidím že tu někdo prodává velkej šusplech na dvanáctku celej ze silnýho nerezu tak se taky ptám kolik ta obluda asi může vážit.A když ti potom ten těžkej kryt bude uchycenej jenom na tom přibodovanym plechu a do toho ještě vibrace tak to nemůže dělat dobrotu.
V tomhle případě asi ten nerez nevadí ale automaticky hned všechno dělat z nerezu je taky špatně.
No jo...jenže s nerezem dělá poměrně dost lidí, takže dá se sehnat "levně"...
Tím pádem každej druhej vořech dělá všechno z nerezu... Ať to váží, co to váží...
zetor přiložený následující obrázek:
Sampon1982 napsal:
asi du hned sundat padaky a drzaky kufru a budu mit z motorky raketu
příjemnou zábavu.
Kdybys trošku četl a přemýšlel, tak by sis mohl s troškou snahy všimnout, že nikdo tady nepsal o tom, že jeden kryt řetězu zatíží motorku a ohrozí její výkon. Jenže Dani se toho chytl a obecně začal porovnávat nerez/hliník/plast. A o tomto přesně diskuze byla, ačkoliv měla řešit kryty a ne materiály. A já jen vyjádřil svůj názor na to, že pokud bych všechno předimenzovával nerezem, tak v počtu hliníkových doplňků, které na motorce mám např. já, už by to hodilo pěkná kila navíc. A neříkám, že by to moto neuvezla, ale spíše nechápu proč to zatěžovat kilama, když to můžu zatížit jen nepatrnou vahou.
TOLI napsal:
Ale no tak klucí neberte ho hned tak za slovo. Když vidím že tu někdo prodává velkej šusplech na dvanáctku celej ze silnýho nerezu tak se taky ptám kolik ta obluda asi může vážit.A když ti potom ten těžkej kryt bude uchycenej jenom na tom přibodovanym plechu a do toho ještě vibrace tak to nemůže dělat dobrotu.
V tomhle případě asi ten nerez nevadí ale automaticky hned všechno dělat z nerezu je taky špatně.
Přesně tak byly moje komentáře myšlené.
A tady je např. můj šusplech v testovacím režimu. Hliník, 3.0mm. Ještě dopředu přijde schránka. Takže proč nešetřit gramy či kila.
zadna arogance mozna sem to napsal moc od huby. tak se teda nezlob ale mam osobne hodne doplnku na moto a vetsina je z nerezu. jak bylo psano z nerezem tetka dela kazdej lojza takze se da sehnat za babku. mam kamarady co maji na XT susplechy z nerezu ty sou opravdu tezky ale co vydrzeli by hlinik nevydrzel v zadnym pripade
Sampon1982 napsal:
zadna arogance mozna sem to napsal moc od huby. tak se teda nezlob ale mam osobne hodne doplnku na moto a vetsina je z nerezu. jak bylo psano z nerezem tetka dela kazdej lojza takze se da sehnat za babku. mam kamarady co maji na XT susplechy z nerezu ty sou opravdu tezky ale co vydrzeli by hlinik nevydrzel v zadnym pripade
V pohodě.
Já mám s hliníkem jen dobré zkušenosti, ale může to být tím, že v práci designuju plechové díly z různých AL slitin a některé jsou hodně blízko kvalitám nerezu. Dokonce i (zkusím to napsat v češtině, jsem zvyklý na anglické názvy, tak snad to trefim ) přeplátování hran, kde působí síly několik tun děláme z hliníku, protože v letectví naháníme každý gram a nerez využíváme jen v oblastech, kde je na to hygienický požadavek nebo je vyžádán zákazníkem. Slitina a povrchová úprava udělá skutečně hodně a pokud je někdo zvyklý na měkké hliníky, pak je jasné, že sáhne raději po nerezu. Je to o dostupnosti materiálu a umu toho, kdo to svařuje, ohýbá, vysekává atd.
Řekl bych, že ten pro koho je daný materiál dostupňejší, ten ho bude z větší části preferovat, mám většinu doplňků z nerezy a nestěžuju si. Z hliníku mám kryt před chladič a taky O.K., plast zase tolik neochráni ale může mít zajímavější tvary. Toť můj názor
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
tvrdil jsem to ja a za svym tvrzenim si stojim.
nerez dostupny v kazdem druhem shopu s kovem je 3x tezsi nez standartni hlinik. Ovsem kdyz pujdeme do roviny specielnejsich slitin tak tam uz je ten pomer jinde... chtel bych videt kvalitu ty oceli (jeste s povrchovou upravou), jejiz hustota je pouze o nejakych 25% vetsi nez u toho hliniku druheho krytu... hustota hliniku je cca 3000kg/m3 a oceli 8000kg/m3. Z cehoz mi vypliva ze bud ten druhej kryt neni uplne z oceli nebo je to ukrutny nejlevnejsi bahno a proto bych si ho nikdy nekoupil...