Je projíždění stojící kolonou ve dvou pruzích (jedním směrem) přestupkem?
Dle mého názoru ne. Stojící vozidla se nepohybují, tudíž je nemohu ani omezit, ani ohrozit a beru to jako předjíždění. Předjíždět přeci mohu, pokud nepřejíždím plnou čáru, neporušuji zákaz předjíždění a neohrozím či neomezím ostatní účastníky provozu. Pro předjíždění přeci není definováno, že musím z pruhu vybočit o min. či max. vzdálenost. Takže pokud mám mezi závažíčkama a zrcátkama stojících aut 5 nebo 105cm je přeci jedno.
Policisté, jak se na tohle tváří zákon? Vyvrátíte či potvrdíte moji domněnku?
Nejde o to, jestli to někoho sere. Když je někdo **** a nedokáže to pochopit, nemá cenu se o tom ani dále bavit.
Narážím tím na situaci, že jsem ráno byl u lékaře pro recept na léky a paní doktorka se se mnou loučila s tím, ať jezdím opatrně a jestli také předjíždím mezi dvěma autama. Tak jsem jí samozřejmě řekl, že ne a s úsměvem na tvářích jsme se rozloučili. No a když jsem to psal Hugitce, že jsem pak jel skoro 2km úsek skrz kolonu právě tímto stylem, tak má o mě strach a že tam prý nemám co dělat. To jestli mám nebo nemám se snažím zjistit a to, že je to riskantní je věc jasná a nemá smysl to dále řešit. Na druhou stranu nejezdíme kolonama rychle a já osobně si dávám velký pozor, aby o mě oba řidiči (po obou stranách) věděli. Pokud vím, že neví, tak brzdím či úplně zastavím, dokud o mě neví. Moje zkušenost je taková, že to chápou a uhýbají, já poděkuji, oni jsou v pohodě. Nemám zatím jinou zkušenost.
Ale to je vedlejší. Zajímá mě, jak to může dopadnout, kdyby mě po takovém manévru zastavili policisté. Jak mohu argumentovat.
xHackerM napsal: