Zdravím všechny zapáléné motorkáře. Příští měsíc si chci pořídit BMW ,ale jsem trošku na vážkách do které mám jít. Začínal jsem na Kawě KLE500, teďka mám Transalpa 650.Jezdím cca šest let.Převážně na silnici. Mám 175 cm a 90Kg. Chci se zeptat na spotřebu,ovladatelnost a brzdy. Pročítal jsem mnoho o GS ale osobní zkušenosti jsou nade vše. Uvažuji o ročníku 2008-2010. Tak kdyby byla nějaká rada byl bych moc rád. Každá zkušenost je k nezaplacení.
800 má lepší spotřebu v průměru o litr, dvanáctka zsse líp brzdí. Ovladatelnost je věc názoru a chce to vyzkoušet. Osmikilo je hravější a lehčí, dvanáctka je něco jinýho díky teleleveru a devatenáctce ve předu. Svez se na obou a uvidíš sám.
- problémy s klikou u 8kila (řešilo se to tu)
- méně žere (pokud se bavíme o rychlosti 110+) (6tka je u 8kila tragická, u 12tky je to o chlup lepší, ale dovedl bych si to představit ještě lepší)
- méně plave
- lepší ochrana nohou při pádu (naštěstí nevyzkoušeno)
- menší vibrace do řidítek
- lepší přístup k baterce u 12tky (1 šroubek vs tušim 4 + sundání deklu)
- kardan vs řetěz
- RDC, ASC, ESA atd. (nevim jestli už to 8kilo nemá)
- pocit většího péra v kalhotách (lékařsky nepotvrzeno!)
aby se tu nestrhla vetsi bitva nez KTM vs. BMW :-) musíš si to projet oboje je to nebe a dudy a obe jsou to povedeny motorky - 800ka to je transalp na steroidech - všechny situace kde si alp uz saha na dno tak tohle ještě hrave zvlada, pokud si mel alpa rad a perfektne ti sedel jen se ti zdal malo hravy a dravy tak budes s 800 pokojeny jak zelva - 12ka bude idelalni pokud se ti alp zdal maly, pomaly a malo bytelny :-) , obecne pokud si chces zablbnout tak 800 a pokud chces solidnost tak 1200
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Dedkoid napsal:
- problémy s klikou u 8kila (řešilo se to tu)
- méně žere (pokud se bavíme o rychlosti 110+) (6tka je u 8kila tragická, u 12tky je to o chlup lepší, ale dovedl bych si to představit ještě lepší)
-"Problém s klikou" je hloupost, je to mizívé číslo oproti počtu motorek a pokud by jsi chtěl mít opravdu klid tak od 2010 se to nějak změnilo.
-Je pravda, že osmikilo trošku víc vibruje, ale pokud nebude mít LC tak omikilo bude mít menší spotřebu i při vyšších rychlostech.
Myslím že to zásadní tady ale nezaznělo - hlavní výhoda 800 proti jakémukoliv velkému boxeru je v tom, že má 21" vpředu a klasický vidle. Takže mnohem lepší základ pro ježdění offroad. Telelever je zase výrazně stabilnější na silnici. Musí se to vyzkoušet a porovnat ale pro převážně silniční ježdění není ani moc výhodné to uspořádání válců u osmikila ani jízdní komfort - a to i ve srovnání s 1150. Myslím tím sériové sedlo, plexi, vibrace motoru...
Kdybych hledal motorku "převážně na nezpevněné cesty" tak není co řešit ale na silnici myslím není 21" vpředu žádná výhra.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: presne tak jinak pokud clovek da na 800 tlumic rizeni tak stabilita na silnici je o dost lepsi
Jinak co se tyka spotreby celkem dost nehospodarne jezdim i dalnice a prumerna spotrena je nekde na 4,7 coz je min jak u 1200 predpokladam.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Jen taková otázka k motoru 12ky:
Nemohlo by se stát, že u 2010 když je zvýšený výkon motoru, že by to mohlo jít na úkor životnosti motoru? Přece jen, když se zvedají limity motoru, jestli vydrží tak dlouho jako ten starší...
F800GS
Popi napsal:
Jen taková otázka k motoru 12ky:
Nemohlo by se stát, že u 2010 když je zvýšený výkon motoru, že by to mohlo jít na úkor životnosti motoru? Přece jen, když se zvedají limity motoru, jestli vydrží tak dlouho jako ten starší...
Oproti roku 2009 je to nárůst jen o 5 koní, to ti moc neudělá. Plus je to dvouvačka, není to jen jinej software.
Já budu přes zimu řešit stejnou otázku.
Zatím má 800 velké plus ve spotřebě a taky se trochu bojím u 12ky té váhy (hlavně co se týče manipulace).
Ale zase 12ku vnímám jako luxusní silniční koráb...
Teď přes léto budu jezdit na obou, takže mě snad něco přesvědčí.
F800GS