Chci přezout na špalky. Nechci se ale na asfaltu v zatáčce dočkat nějakého překvapení. Chtěl jsem pořídit Karoo dvojky. Teď na srazu Boxermorava jsem mluvil s klukem co špalky jezdí a doporučil mě přední Karoo 2 a k tomu zadní Mitas 9 avšak šířku 140. Chci to do terénu s převahou kamení, kořenů a bláta. Ale zas se mě to nechce stále přezouvat na Tourancky a tak mě zajímá zda to má někdo takto osazené. Nebo jakou kombinaci kdo jezdí.
mám podobné úmysly přejít na špalky ale udělam si asi meziobdobí na E-07
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Já 07 ne. Na srazech ji vidím vždy u hodně motorek ale o jejích vlastnostech v terénu trochu pochybuju. V suchým terénu si myslím, že není o nic lepší než Torancka a v blátě bych na ní nevsadil. Dělá na mě dojem, že se to hned ucpe.
Mhm, a proč chcete proboha dozadu rvát 140/80R17 TT, když se už běžně sežene 150/70R17 TL, která je homologovaná jako bezdušovka pro naše motorky? Řekněte jedinej rozumnej důvod... Vláken o E07, 08, 09, 10 TKC i Karoo je tady 6 půlek..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Zaprve je dulezity vyjasnit pojmy, pokud bys dal jen Karoo 2, jezdil bys na dvou prednich.... Cislem "2" je oznacena predni, pricemz se casto plete s KarooT. Ta se na predku oznacuje Karoo 2 T .
Varianta s T je konkurence TKC , varianta bez T je de facto nejostrejsi legalni guma pro nas rozmer, takzvana ostra Karoo.
Co se najezdu tyce, tak predek u obou variant vydrzi dost, ja ji jezdim pravidelne nekolik let a posledni predek ostre Karoo jsem sundaval po 13ti tisicich a jeste to nebyla tragedie. A rozhodne mne nikdo nemuze osocit, ze bych se nejak flakal a byl k obuti setrnej. Takze na TKC bych se z vysoka.... Vzhledem k tomu, ze prave ostra Karoo je jedina, ktera se dokaze jaks taks cistit od bahna.
Co se 09 tyka, mam zkusenosti jen s variantou 150 dakar a uplny termo to pro me pouziti nebylo. Suchy asfalt ok, teren taky dobra, jen o chloupek horsi nez Karoo v bocnim vedeni, na mokrym asfaltu a zejmena pri nizsich teplotach total o usta, pripadne nutno jezdit VELMI obezretne, resp. radove pomaleji oproti Metzelerce... Navic cena temer stejna a vydrz tak nejak taky. Pri normalnejsim zachazeni, nez mym by mohla ovsem Mitaska byt preci jen o kousek vetsi drzak a ve variante 140 je navic levnejsi, takze smysl uz by to davalo.
Za mne tedy strucne:
Pokud ti jde o co "nejlepsi vykon", vepredu jednoznacne ostrou Karoo.
Dozadu ostatne taky. S tim, ze kdybys chtel trochu setrit a nevadi ti vlastnosti na mokrem asfaltu, 09 je dustojna varianta.
Jestli ti na vlastnostech tolik nesejde a chces spis hltat km, tak dopredu ta TKC a mozna i dozadu, pripadne k tomu Mitasku a kdyby slo treba o vylozene dalkovou cestu, kde bys nechtel prezouvat, napr. Maroko, Turecko atd, tak mozna i dozadu staci 07. Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Zaprve je dulezity vyjasnit pojmy, pokud bys dal jen Karoo 2, jezdil bys na dvou prednich.... Cislem "2" je oznacena predni, pricemz se casto plete s KarooT. Ta se na predku oznacuje Karoo 2 T .
Varianta s T je konkurence TKC , varianta bez T je de facto nejostrejsi legalni guma pro nas rozmer, takzvana ostra Karoo.
Co se najezdu tyce, tak predek u obou variant vydrzi dost, ja ji jezdim pravidelne nekolik let a posledni predek ostre Karoo jsem sundaval po 13ti tisicich a jeste to nebyla tragedie. A rozhodne mne nikdo nemuze osocit, ze bych se nejak flakal a byl k obuti setrnej. Takze na TKC bych se z vysoka.... Vzhledem k tomu, ze prave ostra Karoo je jedina, ktera se dokaze jaks taks cistit od bahna.
Co se 09 tyka, mam zkusenosti jen s variantou 150 dakar a uplny termo to pro me pouziti nebylo. Suchy asfalt ok, teren taky dobra, jen o chloupek horsi nez Karoo v bocnim vedeni, na mokrym asfaltu a zejmena pri nizsich teplotach total o usta, pripadne nutno jezdit VELMI obezretne, resp. radove pomaleji oproti Metzelerce... Navic cena temer stejna a vydrz tak nejak taky. Pri normalnejsim zachazeni, nez mym by mohla ovsem Mitaska byt preci jen o kousek vetsi drzak a ve variante 140 je navic levnejsi, takze smysl uz by to davalo.
Za mne tedy strucne:
Pokud ti jde o co "nejlepsi vykon", vepredu jednoznacne ostrou Karoo.
Dozadu ostatne taky. S tim, ze kdybys chtel trochu setrit a nevadi ti vlastnosti na mokrem asfaltu, 09 je dustojna varianta.
Jestli ti na vlastnostech tolik nesejde a chces spis hltat km, tak dopredu ta TKC a mozna i dozadu, pripadne k tomu Mitasku a kdyby slo treba o vylozene dalkovou cestu, kde bys nechtel prezouvat, napr. Maroko, Turecko atd, tak mozna i dozadu staci 07.
Jeste jednou jsem si precetl uvodni dotaz. Pokud to chces do blata a legal rozmer a hodlas jezdit i po silnici a mas vepredu 19ku, tak jedina ostra Karoo. Pokud bys chtel co nejlepsi vlastnost v terenu a silnice te nezajima, tak potom nejaky motokros. To bych se pak ale taky seriozne poohledl po 21 kolu vpred....
Maiali nel Fango!
Melizoy napsal:
Mhm, a proč chcete proboha dozadu rvát 140/80R17 TT, když se už běžně sežene 150/70R17 TL, která je homologovaná jako bezdušovka pro naše motorky? Řekněte jedinej rozumnej důvod... Vláken o E07, 08, 09, 10 TKC i Karoo je tady 6 půlek..
protoze to jsou jelita.
Pokud resim 140, tak na nejakej vic hard teren, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal:
Pokud bys chtel co nejlepsi vlastnost v terenu a silnice te nezajima, tak potom nejaky motokros. To bych se pak ale taky seriozne poohledl po 21 kolu vpred....
Pořízení přední 21" kola mohu jenom doporučit. Rozdíl v terénu je neskutečnej. Navíc jsem byl příjemně překvapenej, jak se s přední Michelin Desert jezdí dobře na silnici.
- v případě použití předního sériového ráfku 19" NEEXISTUJE jiná varianta než "původní verze" Metzeler Karoo, protože nic jiného se nedokáže za jízdy samo čistit.
- v případě výměny předního kola za 21" verzi je těch variant už víc ale nejlepší, vyzkoušená a naprosto skvělá je pak vpředu volba Michelin Desert
- dozadu ve všech případech "původní ostré" Karoo, protože opět v té větě bylo slovo "bláto" a nic ostřejšího se v legálních rozměrech nevyrábí.
Existují i ostřejší pneumatiky dozadu ale ne v legálním rozměru. Já tam mám teď obutou Mefo Stonemaster, která je ještě ostřejší než původní stará verze Karoo ale v zatáčkách je to o život a nejezdí se s ní ani dobře třeba šikmo po travnatém svahu. Ale i ta Karoo není nic moc na silnici, je to kompromis - hluk šílený a když je špinavá od bahna a spadneš na tu řadu bočních špuntů, tak to dokáže pěkně ustřelit. Ale když je čistá, tak se s tím na silnici s troškou opatrnosti jezdit dá naprosto v pohodě a i rychle po dálnici.
Jinak na motorce jsem zkoušel všechno možný i nemožný a ideální do takového terénu co píšeš by byla (pochopitelně po konverzi na 21" nějaká ostrá krosová přední a dozadu to, co teď jezdil Milan z Enduroškoly (to je ale 130cm MX Haidenau 74). Další verze by byla vpředu třeba ten Michelin Desert a vzadu Stonemaster, co tam mám teď já. No a když je to trasa kde je nějaký značnější podíl silnice (třeba půl napůl), tak dozadu Metzeler Karoo ale vpředu nechávám pořád Desert.
Rozdíl mezi 19 a 21 vzorky je drastickej, to je vidět na první pohled když si najdeš fotky Karoo v 19" a třeba toho Michelinu. Srovnávat to fakt nejde.
Srovnání některých zadních jsem před časem dával do jiného vlákna o pneumatikách:
vlastne aku inu odpoved mohol dat clovek ktory ma v podpise "karoo 4ever"
mal som karoo raz obute (T) a nemozem na tu gumu nic okrem vydrze povedat, ako na ceste tak v terene perfektna
nemam sa za ziadneho paliča a v zivote som s motorkou negumoval ale zadna isla srat po 6.000km a predna tusim vydrzala 10tkm (R1150GSA)
co sa tyka 140/ 80-17 DAKAR tak som o nej pisal iba preto ze na Slovensku skrata 150/70-17 pridlho nebola k dostaniu. odjazdil som na 140/80-17 asi aj 20tkm. Na tu gumu (zadnu) nemozem povedat pol zleho slova. Za tepla sa da na asfalte klopit na stupacku a do terenu mi na moje schopnosti bohate stacila. Ak je 150/70-17 uz k dostaniu tak jasne ze by som asi radsej riesil tu.
Upravil raptor dne 24.06.2013 16:49
live fast, die young be wild, have fun
Poznámka na okraj:
Přečtěte si někdo prosím ten první příspěvek!
Chci přezout na špalky. Nechci se ale na asfaltu v zatáčce dočkat nějakého překvapení. Chtěl jsem pořídit Karoo dvojky. Teď na srazu Boxermorava jsem mluvil s klukem co špalky jezdí a doporučil mě přední Karoo 2 a k tomu zadní Mitas 9 avšak šířku 140. Chci to do terénu s převahou kamení, kořenů a bláta. Ale zas se mě to nechce stále přezouvat na Tourancky a tak mě zajímá zda to má někdo takto osazené. Nebo jakou kombinaci kdo jezdí.
Cituji: ... Chci to do terénu s převahou kamení, kořenů a bláta....
Pokud člověk něco takového napíše, tak je mu fakt prd platný, že se dá nějaká guma na asfaltu klopit na stupačku, když v prvním blátivém výjezdu zůstane stát se vzorkem plným bahna! Myslím, že je mu i prd platná informace, že někdo jezdí pneumatiky XYZ po silnici a trošku v terénu, když on hledá obutí vyloženě hardcore offroad. Terén s převahou kamení, kořenů a bláta NENÍ POLNÍ CESTA!
Přesně tím se plevelí vlákna, reagujete jeden na druhého a ne na to, co se psalo na začátku diskuze. Za pár dnů se tady na stránce 15 bude řešit že někde měli tourancky v akci a kdo na ní kolik najel apod.
raptor napsal:
nuz treba citat tie prispevky cele, nie iba vyberat to co sa komu hodi lebo to by som mohol potom vyboldovat ja toto
Nechci se ale na asfaltu v zatáčce dočkat nějakého překvapení.
z jeho prispevku som ja pochopil ze chce gumu dobru aj do narocneho terenu ale aj na dialnici co zrovna terenna karoo vzhladom k dezenu nebude
samozrejme mozem sa mylit lebo patent na pravdu bol dany do vienka inym ludom
Co to ale meni?!
Doporucujeme mu Karoo, ktera prekonava 09 i na asfaltu, zejmena na mokrem
Jinak jsem tam naznacil i jine moznosti, protoze znam jak to dopada kdyz tu nekdo spekuluje a nakonec zjisti, ze chce jezdit neco vlastne uplne jinyho, tak at uz to mam komplet.
Maiali nel Fango!
s E09 som na mokrom asfalte nemal nikdy najmensi problem
ale je pravda ze nie si prvy co na E09 na mokrom asfalte nadava
a to ci zadna karoo na asfalte prekonava zadnu E09 je na dlhu akademicku debatu bez realneho dopadu na stav veci
zial cena a vydrz su fakty
karoo T som zadnu musel menit po 6.000km
na zadnej E09 som spravil 20tkm na rovnakej motorke (mozno este viac pretazenej)
a ceny sa mi hladat nechce... takze Morabo - kludne nech si kupi Karoo a na E09 nech kludne zabudne, mne to zily netrha.
Upravil raptor dne 24.06.2013 17:17
live fast, die young be wild, have fun