Kluci, prosim o seriozni radu co s sebou vzit do Rumunska. Myslim tim vybaveni. Od sroubovaku sroubku pres obleceni az po jidlo piti repelenty.
Proste bych rad vedel co podle vas je zbytecne brat, a co je naopak nezbytne. Jak je to treba s pneumatikami? Cesta je planovana na 8 dni.
Ulozny prostor je dejme tomu... dva hlinikove kufry, jeden topcase a ledvinka.
Zatim vim ze co se tyce obleceni, neni duvod to hrotit. dve trika mikina, spodky ponozky satek par kapesniku a jasne taky plavky. Dva rucniky.
Pridali by jste neco?
Hygiena> kartacek a zubni pasta.. to je jasne.. mydlo.. mozna nejakej sampon. Jak treba s praskama a lekama, jake mit s sebou stoprocentne??
stan a spacak je jasnej. Pak asi nepromok pro sicher, nejake pohodlne boty na chuyi a neco jako pantofle ne?
ted k technicke strance? Zakladni naradi, prezouvaky nahradni duse? Hustilku nemohu sehnat ktera by byla schopna nafoukat potrebny tlak u toho se nerozbit. Lepeni na kola, pak asi nejake sroubky lepici pasku nuz provaz.. atd?
Proste poradte.. ja nevim vzdy me neco napadne a pak zase si reknu k cemu. Nechci toho tahnout moc, andruhou stranu chci byt co nejvice samostatnej, pokud jde o reseni nejakeho problemu.
SLIVOVICE JE JASNA VEC.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jojo retez, mazani urcite.. jak vidis vzdy na neco zapomenu, ono je toho vic co vzit. Vsechno se da uvest, je jenom otazka vybrat opravdu to potrebne... a netahat kktiny.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Ono také hodně záleží,co chceš v RO jezdit.Pokud převážně asfalt,tak můžeš počítat se zázemím jako u nás (pumpy,hotely,obchodní domy atd.).
Pokud budeš vyhledávat horské trasy pro enduro mimo asfalt,tak kromě nářadí na výměnu duše doporučuji vzít s sebou stahovací a lepící pásky + upínací popruhy na zprovoznění motorky po drobném pádu,nebo na fixaci utřepaných dílů.Náhradní kanystr s benzínem potřebovat nebudeš,pokud budeš vyjíždět do hor s natankovanou nádrží.
Pro off vyjížďky ale stále platí,že nejlepší náhradní díl je kolega na druhé motorce.Jednou mě tam naložená motorka tak nešťastně přilehla ,že bez přítomných kamarádů bych tam ležel ještě dnes.
IvoGS napsal:
Ono také hodně záleží,co chceš v RO jezdit.Pokud převážně asfalt,tak můžeš počítat se zázemím jako u nás (pumpy,hotely,obchodní domy atd.).
Pokud budeš vyhledávat horské trasy pro enduro mimo asfalt,tak kromě nářadí na výměnu duše doporučuji vzít s sebou stahovací a lepící pásky + upínací popruhy na zprovoznění motorky po drobném pádu,nebo na fixaci utřepaných dílů.Náhradní kanystr s benzínem potřebovat nebudeš,pokud budeš vyjíždět do hor s natankovanou nádrží.
Pro off vyjížďky ale stále platí,že nejlepší náhradní díl je kolega na druhé motorce.Jednou mě tam naložená motorka tak nešťastně přilehla ,že bez přítomných kamarádů bych tam ležel ještě dnes.
Jo, nejezdit sám. To můžu potvrdit. Taky jsem zažil chvilku, kdy už jsem prostě neměl sílu Bobše zvednout. Já bych do Rumunska bez špuntů už nejel. To peklo na silničních gumách si nehodlám zopakovat. Alespoň 2l kanystr s benzínem není od věci. Moc nechybělo a použili jsme ho.
Jinak gumicuky, americkou pásku, lepení, duše, montpáky. Na spaní venku už tak nějak prdím, takže jsme sice vezli spacáky a plachtu, ale nebylo třeba. I v příšerné řiti se dalo sehnat ubytování. Ovšem pokud někdo jezdí pár dní po hřebenech, je to jiná liga. Určitě se hodí flaška s vodou. Je sice dost pitných pramenů, ale taky jsou místa, kde by člověk žízní padnul a teplá voda z kufru je lepší, než žádná.
Mazání na řetěz je třeba, ale dobře, opravdu DOBŘE zabaleného. Víme jak vypadá topcase po té, co si tam ufoukne mazání. Pokud jsi tam nikdy nebyl, počítej s tím, že silnice jsou tankodromy, okresky jsou masakr a takové ty bílé cesty na mapě........inu poznáš sám. Pokud máš topcase givinu a nebo něco podobného, prožeň to pojistným šroubem k plotně natvrdo. Dolej olej a nejezdi s tlumičema před smrtí. Taky jsme řešili upadlé primární řetězové kolečko z Dakara, naštěstí se našlo i s matkou a ve vsi jsme vyškemrali podložku a nářadí, ale ze zkušenosti bych přibalil jedny pořádné sikovky. Jo a elektrikářská izolačka taky zvládne leccos.
Eurem toho moc nepoplatíš, budeš potřebovat jejich šušně. Na benzinkách běžně jde platit kartou, ale ne zase úplně všude.A panapr, jak psal Pardál - to je papír nejcenější a naprosto univerzální Víc mě po ránu nenapadlo.
Upravil Medik dne 26.06.2013 07:34
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
jestli budete hodne litat v terenu tak duse + lepeni - staci 1+1 pro celou bandu - pokud mate stejny kola, my vozime v bande duse + antipich - prvni vec pri jakymkoliv defektu je antipich a kdyz to nepomuze tak jde kolo ven a nova duse a nahradnii se spravi vecer - pouzilo se uz oboje s uspesnosti tak 50/50 - cetnost defektu je tak 1x kazdou treti vypravu taky je dobrej sroubovanej ventilek do duse - ted uz jsem je dlouho nevidel mam tu jakysi stary ale je to genialni - ustrizenej ventilek zalepis a das to klidne vedle -jinak to je vybava opravdu do bahna tezce mimo civilizaci - mimo teren bych vzal jen lepeni , gumy jsou zbytecny - pokud nemas sliky :-) , sroubky neber vem kus zavitovy tyce M6+M8 a par matic + platek pilky a mas universalni sroub, k tomu kus dratu ¨(lepsi nejakej tlustsi - tak 1-1,2mm) a TESA pasku a polepis neskutecny veci, pokdu mate v bande jakykoliv motorky italsky vyroby tak merak ! :-) ,
naradi si ber jen na SKUTECNY ukony ktery te muzou potkat - vsechno ostatni je nahovno , tj abys mohl suntad predni/zadni kolo predni/zadni brzdice , vyndat baterku, trocha silikonu (na ruzny uniky nebo prorazeny bloky :-) ) - zkratka jedny na co se po ceste zmuzes je stejne oprava defektu, polepeni ruznych karambolu a nejakej mensi kix v alektrice takze vybava by tomu mela odpovidat
teleskopicka pumpicka z kola moto gumu bezproblemu nafouka - jen je to drina :-) , jidlo max na 2dny a doplnuj - koupis vsechno vsude , v seznamu nevidim nepromoky - bez nich ani ranu,a pokud jezdite zasadne nadivoko tak celtu + plachtu
Upravil milanek dne 26.06.2013 07:52
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
jako v RO jsem ještě nebyl, chystím se příští rok. Ale z předchozích cest ti poradím toto - každopádně si za každou motorku udělej velkej seznam, na kterej si napiš úplně všechno co tě napadne si vzít, pak to prober s kamarádama s kterýma pojedete a proškrtejte to co je potřeba jen jednou a máte višchni napsané (sikovky stačí pro 5 motorek jen jedny a emerická páska taky - víš jak to myslím), pak teprv začněte škrtat to co jsou nesmysly - asi nebudeš v rumunsku potřebovat potápěčský brejle - škrtni je - no a až to budeš mít, rozděl to na seznam Tvých osobních věcí (spacák, prášky, kartáček, trencle atd.) a věcí společných (to rozepiš na dva papíry) a podělte se o to s kamarádama aby jeden nevezl jen elektrikářské stahovačky a druhý 50kg basu vercajku jak z Karosy takže asi takhlens (jo a až to budeš vázat a dávat do kufrů, odškrtávej si z papíru ať něco nenecháte doma.
Jinak pumpičku nevozím, mám 3 bombičky CO2. (Jináč ale pumpička z cyklostroje to rozhodně nafoukne (ufoukne nějaký 4 atm. takže pohoda není čeho se bát...)
Upravil petrguss dne 26.06.2013 08:11
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Pokaždé zapomenu šití a pokaždé ho potřebuji.
Nevím jak dakar, ale já mám ještě natažené náhradní lanko spojky.
Elektrikářská páska na blinkry je základ, Nějaký šroubek matku, základní nářadí, náhradní svíčky a víc toho na opravu moto nevozím. Stejně když se něco posere, tak to zrovna nemáš.
Splněný sen moje 1100GS
Jojo sam nejedu, pojedeme tri. Jinak bohuzel vsichni mame jinou motorku.
Olej a mazani je samozrejmost. Jak rikam to co jsem sem napsal tak to bylo tak nejak vysypane z hlavy po ranu, ale pomalu se uz zamyslim. Jinak cesty.. no asi silnice s tim ze bych se rad podival po banatu / to znamena nejaka ta sotolina se pojede. S tim tlumicem.. to je otazka. Predek mam fungl repase, ale zadek nic moc... mam pocit ze je uz hotovej. Jedeme za mesic. Stihnu to nekde repasovat?
Dik.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Nedavno jsem se z Rumunska vratil, teda nejen z Rumunska, projeli jsme kus balkanu jen s mladou na zadni sedacce.
Asi jsem linej to hrotit, ale proste jsme si vecer zabalili par veci a rano odjeli. Obleceni, tenisky, hygienu.
K memu velkemu zklamani musim rict, ze uz me tyhle staty prestavaj lakat. Zacina se to podobat Rakousku. Vsude benzinky, Lidly, bankomaty, asfalt... Na hranicich pohodicka.
Takze kdyz to shrnu, staci mit s sebou kreditku.
Nic zajimavyho neevropskyho uz se nekona.
Bez ceho do Rumunska nejezdim, je Endiaron. Jinak pokud jde o cesty, je tam toho k jezdeni porad hodne, myslim tim celej balkan, nejen Rumunsko. Tlumice udelaj prochazkovi do tydne a jestli chces jet nalozenej a nejakej ten off a mas pochybnosti, tak se na to nevyser. Nemyslim si, ze musis mit neco specialniho a vzdycky plati pravidlo Co nemam, to nepotrebuju. Dobra vec je zelena karta, na tu si obcas na hranicich vzpomenou.
VojtechPolicky napsal:
Jojo sam nejedu, pojedeme tri. Jinak bohuzel vsichni mame jinou motorku.
Olej a mazani je samozrejmost. Jak rikam to co jsem sem napsal tak to bylo tak nejak vysypane z hlavy po ranu, ale pomalu se uz zamyslim. Jinak cesty.. no asi silnice s tim ze bych se rad podival po banatu / to znamena nejaka ta sotolina se pojede. S tim tlumicem.. to je otazka. Predek mam fungl repase, ale zadek nic moc... mam pocit ze je uz hotovej. Jedeme za mesic. Stihnu to nekde repasovat?
Dik.
Nečetl jsem to poctivě, tak nevím zda to tam někdo má. Pokud máš řetěz tak si vem kousek s sebou + dvě spojky. Už jsem přetrženej řetěz zažil. V sobotu večer v kempu žádnej neseženeš. Bruska na odbroušení článku řetězu je v každej vesnici. Pak kousek lana na tažení motorky. A ta cyklo pumpa je například typ Acor AMP-21002. Je to vlastně zmenšenina pumpy, kterou máme každej v garáři. Butelku na benzín mám 3l. Koupíš u prodejce pilek Stihl - kód (00008810204). Má normální velikost nalévacího hrdla!
Já myslím že to cos napsal v prvním příspěvku + dalších, stačí. Po 17-ti motocestách do Rumunska se balím jako Alda, hodinu před odjezdem to naházím na kupu a jede se. Je fakt, že většinu věcí beru vždycky, ať do RO nebo do Alp - baterku, nabíječky, foťák, mobil atd. Tyhle věci nechávám nabít den předem. Oblečení vždy podobné, drobně se liší podle délky trasy a ročního období. Kdysi jsem bral druhé motoboty, přezůvky a boty na chození, na to kašlu, stačí motoboty na sebe a nějaké tenisky na přezutí. Podle typu akce beru nebo neberu stan, popř. plachtu mezi motorky, pod kterou spíme, spacák, karimatku, vaření, nádobí atd.. Určitě nějaké nářadí, náhradní popruh a gumicuk, hadr, kus drátu, sponky, stříbrnou "americkou" pásku a takové ty blbosti. Hygiena mi vždy zabírala dost místa, ale Drákula nám koupila miniaturní, ale hodně funkční ručníček a další věci taky v miniaturním balení ani jsem netušil, že to existuje - zubní pastička, gelíček po holení, antiperspirantek atd.
Během těch 15-ti let jsem se snažil brát věcí stále míň. Ale furt jich beru zbytečně moc a doma je vybaluju aniž bych je měl za celou akci v ruce, člověk si říká že když už má ty kufry a vejde se to, co kdyby se to náhodou hodilo atd. Je to blbost, ale ani po takové době mi to nedá...:-):-)
Dnes jsem se vrátil z Rumunska a musím dát za pravdu Ivanovi.Beru toho na cesty čím dál tím míň a nikdy mi nic neschází.I v horských vesnicích se sežene celkem všechno. Pŕekvapil mně poŕádek a čisto na venkově i obrovské investice do zimních stŕedisek v horách. Asi ty dotace z EU nerozkradly jako u nás.Ivan mi doporučil nějaké cesty a bylo to supr, včetně offu. Díky
KUKY se vrací