Mel jsem moznost v ramci vyhry na Touratech Travel Eventu si pujcit na vikend KTM 1190 Adventure.
Rozhodl jsem se pro poradne vyzkouseni zajet do Alp.
tady je par poznatku.
Svezeni bylo fakt paradni.
3 dny v Alpach s masinou jsem honil jeden pass za druhym. projel jsem min 20 sedel od Rakouska prez It a Svicarsko.
Masina ma neuveritelny zaber a vykon. tahne prakticky od 2tis ot do 8mi stale stejne. Motor je jak dve splasena kladiva. Mlati to do celeho tela a je to uzasny pocit. Fakt radost za to tahat.
Taky jsem se nachaval unest a trochu to kalil. Nikdo me za 3 dny nepredjel a gumy jsem ohobloval az na kraj. mel jsem i slajdry na kolenou, ale nedotk jsem se. Asi jak to je stale vyssi svetla vyska nez standart supersport.
Elektronicky plyn vam odpusti strasne moc. Hlavne pri vyjezdu ze zatacek (napr pri vraceckach 180 stupnu) kdy skoro lezite na vozovce a pri necitlivem pridani plynu muze zadni kolo pekne trhnout az skoro k padu. Tohle temnn plyn nedelal. Je krasne elektronicky regulovany a proto vam neprida jak zbesily,ale postupne. Je to otazka sekundy, ale hodne to pomuze.
Podvozek je dalsi kapitola. Asi jsou kluci od KTM zvykli, ze to proste FUNGUJE, ale me to mile prekvapilo. Elektronicka regulace na SPORT STREET a COMFORT sice neco malo delala, ale ja zmeny moc nepocitil.
Posezeni na dlouhe cesty je taky v pohode. Tri dny denne cca 8 hod sezeni a nic vas netlaci. I pri velkych rychlostech predni stitek funguje a nemusite se drzet krecovite riditek abyste nespadli.
Spotreba kolem 6.1 litru
Jen abych nechvalil.
-pri rychlosti nad 200km/h se cela masina casto rozvlnila tak ze musel jsem pustit plyn aby byl klid. Pomahalo k tomu pevne pritahovat riditka k telu. Pry to mohlo byt rolkou vzdadu co jsem mel a pak gumy. Nevim.
-Svetlo svitilo silene nahoru, ale jen narychlo jsem koukal kde se serizuje a nevidel jsem.
-trochu prosaknul olej pod vikem ventilu na zadnim valci.
Takze celkovy dojem je vice nez kladny.
Shrnuto masina supersport v kabate cestovniho endura
Dnes jsem si dal setkávku s kámošem,který zajíždí KTM 1190.Už bude mít najeto litr, takže ho čeká první servis.Má s tím ale trochu trable.Druhý den po koupi musel dojet servisman, aby přehrál software, zmizela možnost přepínat módy.Dále volný krk řízení a háže přední kolo-uvolněné dráty.Tak doufá, že vše bude ok.Mašina je to skvělá, ale já jsem rád, že nadlouho zůstávám u svého GS.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
no početl jsem si, na čem ten Slovák jezdil doposud? Moc objektivní mi to nepřišlo, na to že na ní mám 11tkm
Upravil kejda dne 17.03.2014 14:41
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Jezdil jsem na Rku týden a svezli se i tady kluci s fóra (kamarádi). Úžasná, ale nebezpečná motorka (buď se zabiju, nebo přijdu o řidičák). Můj test vyšel v Motoroute Neumí to jezdit pomalu. S tím, že to jede odspoda se dá taky polemizovat. Jede, ale nelíbí se jí to. Podvozek stále proti ostatním velkým endurům 1A, ale už to není stará dobrá KTM stejně tak jako BMW se změnila na dobré SUV.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
U me je nejvetsi problem v tom, ze se mi moc nelibi.
A na sirku riditek u GS nema nikdo. Ikdyz to ma vzdycky reseni. Mam ale mooc rad siroky riditka.
Hodne me ale prekvalipa spotreba co pises, to je parada, navic kdyz jsi ji takhle nakladal. Parada.
Alda napsal:
U me je nejvetsi problem v tom, ze se mi moc nelibi.
A na sirku riditek u GS nema nikdo. Ikdyz to ma vzdycky reseni. Mam ale mooc rad siroky riditka.
Hodne me ale prekvalipa spotreba co pises, to je parada, navic kdyz jsi ji takhle nakladal. Parada.
[quote]Joe napsal:
Jezdil jsem na Rku týden a svezli se i tady kluci s fóra (kamarádi). Úžasná, ale nebezpečná motorka (buď se zabiju, nebo přijdu o řidičák).
Pokud by někdo chtěl, můžu mu na PM poslat MOJE srovnání GS, které jsem jezdil posledních 8 let včetně 1150 ADV (1150ADV, GS 08 a GS 10 dvouvačka) s novou KTM 1190, se kterou mám najeto zatím jednu sezónu, cca 11tisíc km.
Na vložení semka do tohodle příspěvku je to moc dlouhý, srovnával jsem úplně vše, co jsem mohl a moje řidičské schopnosti byly schopny vycítit a porovnat za těch 8 let a jeden rok...jedná se o moje pocoty, takže nemusejí být správné pro každého.
Upravil kejda dne 17.03.2014 20:38
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Moje dvouvačka na pneu Karoo 3 vzdorovala oranžádě 1190 víc než statečně, dokonce se vybudoval i m?rný náskok.Akorát to trošku klouzalo v zatáčkách.Červenohorské sedlo, směrem od Šumperku, takže na té správné rozbité straně.
Tak uvidím jak se kámoš vypořádá s KTM později až se naučí.110 vs 150 koní je sakra rozdíl.Podle mě je BMW pořád lepší podvozkově-co se týče asfaltu, i model 2010-2012.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
raider napsal:
Me by to zajimalo, nemuzes to vlozit sem jako clanek a do diskuze dat pripadne jenom odkaz na nej?
no jo, ale jak to vložit jako článek? Tak daleko jsem ještě nedošel...musíte mi poradit 2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10