Zdravim chlapi, mám problém s otáčkoměrem, už se to tu řešilo, vkládal to sem chlapík, od kterého jsem motorku kupoval... K problému: Normálně nastartuju, motor běží bez problému, žádné škubání. Za studena dobrý, otáčky konstantní - ale někdy budík začne ukazovat nesmysly, víc se závada projevuje po zahřátí motoru(pokaždé). Ručička se přetáčí a leze až za červený, když motor chcípnu, ručička se zasekne třeba na 2000ot. a pak pozvolna padá(někdy spadne normálně). Opravoval to někdo v servisu: dávaly jiný budíky, snímač otáček a i řídící jednotku -ale výsledek žádný. Motorku mám asi týden, včera jsem ji poprvé rozdělal, vzal si do ruky schéma a hledal. Pokud by byl znovu vadný snímač otáček, tak by motor škubal-protože by se vstřikovalo blbě palivo a zlobila by i vačka atd., Jinak co ještě ovlivňuje otáčkoměr jsou zapalovací cívky umístěné na svíčkách. Z cívky(podle schématu-nevím ze který jsou tam dvě-možná z obou) z pinu 1 přes svorku ??? X9390 ??? vede na pin č.3 do otáčkoměru kabel-ale ten mi nejde propískat(buď to jde přes nějaký relátko nebo hledám blbě)-a zároveň ze zapalovací cívky vede do ŘJ kabel také na pin č.1-také nejde propískat-divný...? Ideální by bylo kdyby mi někdo napsal jak to ve skutečnosti je propojené, abych věděl na co se zaměřit... pokud se mi někde zkratuje kabel v těch obrovských spletencích kabelů a já nevím na který vodič se zaměřit, je to blbý. Kdyby někdo věděl který to jsou, pak by jen stačilo natáhnout si na zkoušku kabely jiné, než hledat přerušený kabel a je vyhráno. Jinak svorky na baterii dotáhlé. Taky je možné že kabely jsou OK, pak by to mohly ovlivňovat i jiná čidla, např. proudění vzduchu? Pokud bude někdo vědět, budu rád za cokoliv, PS:rada typu přelep si otáčkoměr samolepkou je fajn, ale problém to nevyřeší.
Díky!!!!
Jinak doplnění najeto cca 38000km. + ještě dotaz cvaká vám přístrojovka po chcípnutí motoru, já jen jestli to je vada nebo vlastnost.
Upravil cabe dne 06.08.2013 16:48
Možná to dělá až u modelu 04 a výše. Přijedu, zdechnu motor a někde zpod budíků se ozývá cvakání jak kdyby tam chodila vteřinová ručička. Cca po třech minutách to ustane. Na fóru se to už několikrát probíralo a opravdu je to normální
Upravil geofre dne 05.08.2013 15:53
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
ručičky na přístrojovce jsou ovládané krokovými motorky, proto po vypnutí zapalování udělají několik kroků dolů pro případ, že by se během jízdy nějak rozjely a tím se zpátky srovnají do základní polohy. Používá se to i u aut, většinou to člověk nepostřehne, protože to necvaká tak jako na té 650.
Mám stejný problém, také nevím čím to je. Mě to nedělá zase tak moc. Někdy to vůbec neudělá. Nejvíc je to při jízdě v terénu, otáčky na budíku se zdvojnásobí (reagují stejně na otočení plynu ale jsou přesně zdvojnásobené). Jak zpomalím pod 3000 ot/min, tak se vrátí na správnou hodnotu, a zase fungují normálně. Po nějaké době, opět vyletí na dvojnásobek. Můžu i překročit přes červené pole. Udělá to při jízdě jednou, dvakrát, pak třeba vůbec. Někdy jezdím, každý den a neudělá to ani jednou, někdy při jedné jízdě to dělá pořád. Myslím že to ovlivňují nejvíce vibrace a rázy (mívám to nejvíce při jízdě v terénu). Jinak mám dvou svíčku rok. 2004
Edit: Mohl by to dělat snímač otáček? Motorka mi ale nezdechá!!! Když by byl snímač znečištěný šponami, tak by to prvně asi zdechalo, ne?
Upravil killabees dne 13.08.2013 17:50
1) Elektrické schéma co je zde na fóru a všude možně po internetu není pro tento model 2004 twin spark, je to na jiné ročníky(na GS 03 - 00), takže pozor, kdo by hledal problém v elektrice a jel by podle tohoto shéma! Našel jsem jediné a ještě v blbém rozlišení na amer. bmw fóru.
2) Kabely mám projité, nikde nejsem ve zkratu, žádný není porušený. Otáčkoměr je zapojen na kostru, do řj. a do ABS - vše OK.
3) Tak mě napadá, že problém bude asi v samotném otáčkoměru, nenašel by se někdo, kdo by mi na zkoušku zapůjčil budíky? Přijedu/vymontuju/vyzkouším/vrátím. Je to otázka pár minut. Ať mám jistotu, než je někde koupím, aby to bylo 100% tím.
4)Ke snímači ot.: Zašpiněný být může, ale myslím si, že snímač ovládá i vstřikování paliva a pokud by byl vadný/ zanesený, tak by motorka "škubala".
No, já dneska se jel projed, a začal mi opět blbnout otáčkoměr, a najednou začal i škubat motor a začalo se to zhoršovat, střílet a prskat do výfuku, prostě hrůza. Tak, tak jsem dojel domů. Dokonce zůstal i vyset otáčkoměr po vypnutí motoru na 700 ot, po chvilce klesl na nulu. Baterku jsem kontroloval, kontakty dotáhnuté, ráno před jízdou jsem ještě měnil svíčky. Na volnoběh to nezdechá. prosím čím to může být, je to možné tím snímačem otáček. Motorku mám s bazaru dva měsíce. Ještě jí nemám přepsanou, čekám na české papíry. Přemýšlím že odstoupím od smlouvy a moto vrátím.
Tak, sundal jsem pravé víko, vyteklo trochu oleje cca 1,5dl, i když jsem to měl na bočním stojanu. Na snímači nebyla ani šupinka, celkově to tam vypadá jako nové, neopotřebovaně. Naštěstí se mi nepodařilo roztrhnou těsnění, takže jsem vše složil zpět. A všiml jsem si prodřeného svazku drátů za štelováním zadního tlumiče. Rozmotal jsem je, a byl to právě ten co vede do snímače otáček. Drát zaizolován, motorka šlape jak má.
Díky Jarinovi jsem měl možnost vyzkoušet jinou přístrojovku a utvrdit si názor, že vše co se týče kabelových svazkú je v pořádku. Mám na motorce přístrojovku z modelu 00(vše ukazuje správně - až na ten zmiňovaný otáčkoměr - protože do něj mají jít implusy přímo z cívky a ne z ECU). Myslím, že ta moje přístrojovka bude na starších GS(00-03) fungovat bez problémů, pokud seženu budíky z modelu 2004, tak jsou ty moje na prodej(vyzkoušíme-dohoda).
ps: KOUPÍM BUDÍKY na GS 650 rok. 2004-2007 !!!
Díky
killabees napsal:
Tak, sundal jsem pravé víko, vyteklo trochu oleje cca 1,5dl, i když jsem to měl na bočním stojanu. Na snímači nebyla ani šupinka, celkově to tam vypadá jako nové, neopotřebovaně. Naštěstí se mi nepodařilo roztrhnou těsnění, takže jsem vše složil zpět. A všiml jsem si prodřeného svazku drátů za štelováním zadního tlumiče. Rozmotal jsem je, a byl to právě ten co vede do snímače otáček. Drát zaizolován, motorka šlape jak má.
Já měl, přesně jak popisuješ ty podobnou(horší) závadu s kabely, nebo spíš majitel předemnou. Kabely u matice na štelovaní pružiny shořely a musely se nastavit novými. A už jsem to viděl i na jiných GS, že to tam prostě vyhořelo. Je fajn, že si objevil porušenou izolaci na kabelu, taková kravina a ovlivní to takových věci a než se na to přijde, tak hodně štastných km. PS: neprodáváš budíky?
killabees napsal:
Tak, sundal jsem pravé víko, vyteklo trochu oleje cca 1,5dl, i když jsem to měl na bočním stojanu. Na snímači nebyla ani šupinka, celkově to tam vypadá jako nové, neopotřebovaně. Naštěstí se mi nepodařilo roztrhnou těsnění, takže jsem vše složil zpět. A všiml jsem si prodřeného svazku drátů za štelováním zadního tlumiče. Rozmotal jsem je, a byl to právě ten co vede do snímače otáček. Drát zaizolován, motorka šlape jak má.
Já měl, přesně jak popisuješ ty podobnou(horší) závadu s kabely, nebo spíš majitel předemnou. Kabely u matice na štelovaní pružiny shořely a musely se nastavit novými. A už jsem to viděl i na jiných GS, že to tam prostě vyhořelo. Je fajn, že si objevil porušenou izolaci na kabelu, taková kravina a ovlivní to takových věci a než se na to přijde, tak hodně štastných km. PS: neprodáváš budíky?
Přesně jak píšeš, tak se mi dnes stalo. Po terénní vložce se zbláznil otáčkoměr, ukazoval dvojité otáčky, moto zdechalo a tak tak jsem docukal domu... pak to zase přestalo po chvilce. Tak jsem najel na tuto nit a jako výsledek přikládám názorné foto, když jsem odšrouboval regulátor tlumiče. Proseklá izolace a začátek koroze... opraveno a jede dobře, zatím ... ťuk ťuk ťuk
dusvla přiložený následující obrázek: