Zdravím,
chci si koupit svojeho prvního baworáka a nemůžu se zaboha rozhodnout mezi GS,GSA,RS a GT Bahno moc nemusím, ale zase GS a zvlášť GSA je opravdu respekt budící stroj.
Nevím jak s RS nebo GT, ale s výběrem mezi GS a GSA mi tady určitě poradíte nejlíp
Čili problém - pročet jsem plno diskuzí, testů, zkušeností. GSA i GS jsem viděl, sednul si, za jízdy nezkoušel. GSA je motorka akorát pro mě, mám skoro 195cm a nohy na ní mám akorát natažený když stojím. GS je zase levnější.
Problém je, že se mi moc nezdá to Adv. sedlo. A nevím, a nikde jsem to nenašel, jak je na tom s pohodlností na delší štreky. Proto bych moc poprosil, kdo z vás má zkušenosti s touhle věcí, jestli byste mi mohli poradit a pomoct mi to rozseknout.
Díky moc.
No logicky se stačí podívat na rozdíl jednodílného sedla u GSA a porovnat to se sedadlem spolujezdce na GS. GSA má sedátko užší, nižší a nepochybně méně komfortní. Jestli ti ale vyhovuje GSA, tak jít kvůli tomu do GS je zbytečný kompromis, protože se to sedlo dá vyřešit náhradou za jiné, které neomezuje řidiče a spolujezdec má absolutně špičkový komfort. Pochopitelně tohle řešení není vhodné v případě, kdy hledáš nejnižší cenu, v tom případě není o čem přemýšlet a vezmi GS, které bude asi levnější a zadní sedlo komfortnější. Podle mě je ale GSA lepší investice a pokud bude s velkou nádrží a enduro převodovkou, tak je to něco, co se z obyčejného GS později neudělá nebo jen částečně a komplikovaně. I když i ty progresivní tlumiče u GSA jsou kompromisní ale ta převodovka je fakt hodně výrazná a pokud jen trošku uvažuješ o offroadu, tak neváhej. RS a GT jsou úplně mimo, na GT jsem jezdil a RS měl léta kamarád a ty motorky mě naprosto neoslovují. To už spíš RT než tyhle dvě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jestli chceš jezdit jen asfalt, tak neřeš GS ani GSA ale rovnou RT.
Ja vymenil pred tydnem a na asfalte je to bezkonkurencni rozdil :-)
A i Lenka si nemohla RTcko co se komfortu tyka vynachvalit...
A hlavne je to porad boxer
ja myslim ze na dlouhý cesty je GS jako stavěná GSA spíše hard cesty (pouště,tundry a země vých.bloku)nevím jak vám , ale mě to občas upadne RT,LT,GT =dálniční jízda,zlatá kreditka,penzion a zase dálnice moc kapot má se co štípat měl jsem v jap, provedení ale na cestovaní pod stan,což já preferuju,nic moc krása a jestli máž i krásnou polovičku tak dobrý bude vám slušet.Na GS nic zbytečnyho neni
Ahoj,
kluci jak je to s tou převodovkou u GSA?
Je na všech GSA?
Pokud ne, jak poznám že ji mám? ( na 6ku při 120 Km/h točím okolo 4000 ot)
Má jen pomalou jedničku (jak jsem se doslech nebo je celá do pomala) ?
Jak to vlastně je
Promiňte hloupé otázky Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
MotoPaja napsal:
... nemůžu se zaboha rozhodnout mezi GS,GSA..., ale s výběrem mezi GS a GSA mi tady určitě poradíte nejlíp ...
Je to jako s mnoha jinymi vecmi. Zalezi na tom, k jakemu ucelu si motorku porizujes. Pokud chces boxera a jezdit jen po silnici, pak RT je dobra volba. Pokud chces obcas lehky teren, pak GS urcite nezradi. Pokud chces opravdu cestovatelskou motorku, se kterou prejedes i poust, tak jednoznacne GSA s kratkou jednickou a 33 l nadrzi (ma o 2cm vyssi zdvihy, silnejsi alternator,...). Na GS i GSA najedu rocne cca 20 tis km, a tak mohu srovnat i kvalitu sedel. Jedndilne sedlo u GSA je lepsi do terenu a nemam na nem problem ujet i 1000 km denne. Dvojdilne sedlo o GS je mozna trochu pohodlnejsi pro spolujezce. Je sirsi a vyssi. I proto na kratke cesty pouzivam GS v lehce terenni uprave a na delsi vypravy GSA. Proto s koupi dobre GSA chybu urcite neudelas. Samozrejme, ze nehovorim o 1200.
Upravil Paji dne 30.07.2008 08:11
Díky moc chlapi!
Musím říct, že argument "není to boxer" mě u toho RS a GT taky hlodá. Přece jen ubírá to hodně z kouzla BMW. Ale jinak je celej podvozek i převodovka typický BMW, takže do Japonska to má daleko.
O RT jsem taky uvažoval, ale upřímně zrovna na cesťáku se mi ten boxer moc nelíbí, ty válce z kapoty čouhaj trochu divně , navíc RT jsou většinou dražší než GT a to často nemaj ani tu výbavu - např. vyhřejvaný sedačky (rádio neuvažuju, to si myslím že zvládnu i bez něj )
A děkuju za příspěvky ke GS a GSA. Omlouvám se že jsem nenapsal typ, samo je to 1150. 1200 je krapet plastová a navíc pro mě je finanční hranice někde lehce nad 200t.
O offroadu začínám uvažovat až teď poslední dobou, co se mi dostalo do hledáčku GS/GSA, pokud ho koupím tak určitě bahno taky pozná
Takže se to zdá jasný - pro spolujezdce je lepší GS nebo RT či GT. Já žádnou spolujezdkyni nemám, takže GSA se zdá jako celkem čím dál jasnější věc
Tak přátelé a pro budoucí generace : už mám R1150GSA a je to super
Sice to stálo peněz jak kráva ale myslím, že ten podvozek je k nezaplacení
A co se pohodlí týká, jel jsem na tom 6 hodin domu a žádnej negativní dojem jsem ze sedla neměl. Prostě není co dodat
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
kupovat BMW a nemít boxera, je jako milovat se a nemít babu - jde to, ale není to ono. vzdycky jsem jezdil japonce a vždycky pokukoval po BMW a tiše záviděl, takže když bavora, tak jedině boxer
Upravil novalis dne 17.09.2008 14:06
pro dva lidi, bez dalsich investic a bez myslenek na nejaky hard of road ber 100% GS
a radeji nacpi prachy do vybavy... pokud chces jezdit sam, a treba casem pomyslis i na nejaky zhovadilosti, tak ber GSA
jediny co mi ted na GS chybelo v albanii (ve dvou) ta kratka jednicka... ale vzdycky se to da nejak vyresit pres spojku nebo proste vice premyslet
ta dlouha 6ka potazmo Ečko, je super... da se s tim jet od 90ky vejs no a zbytek na 5ku, pri predjizdeni jsem stejne vzdycky podrazoval a mam radsi nizsi otacky nez vyssi nakonec proto mam tenhle traktor
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
ChipGS napsal:
pro dva lidi, bez dalsich investic a bez myslenek na nejaky hard of road ber 100% GS
a radeji nacpi prachy do vybavy... pokud chces jezdit sam, a treba casem pomyslis i na nejaky zhovadilosti, tak ber GSA
jediny co mi ted na GS chybelo v albanii (ve dvou) ta kratka jednicka... ale vzdycky se to da nejak vyresit pres spojku nebo proste vice premyslet
ta dlouha 6ka potazmo Ečko, je super... da se s tim jet od 90ky vejs no a zbytek na 5ku, pri predjizdeni jsem stejne vzdycky podrazoval a mam radsi nizsi otacky nez vyssi nakonec proto mam tenhle traktor
myslím, že ač nerad musím souhlasit, poněvadž jedničku mám dlouhou (pakliže teda si dobře vysvětluju pojem dlouhá krátká rychlost, člověk nikdy neví ), čili i na trávě se to nerozjíždí zrovna sametově a ta 6 ... při 120km/h 4000ot/min, stejně jako u 5 kvaltu na R1100R, to mě trochu zklamalo, ale zase beru že GSA je opravdu spíš do terénu, tam se taky uživí jeho relativní lenost
nicméně ač ho tu haním je to nejlepší stroj, páč sráč bych si nekoupil
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
GSA je v pohodě,nebudte takový slečinky.... a kdyz to spolujezdec nevydrží vyřeší to jiný sedlo nebo to vyřeší čalounik asi za 4 tis.já bych zas nevymenil gsa za gs. jinak gratulace k biku