Je to dvě vyjížďky zpátky, co tak pátrám v paměti, když jsem na jednom hupu na šotolinové cestě na uranové výsypce nad Jáchymovským Peklem ladně dosedl na zadní kolo a ozvalo se cinknutí.... sám, bez bagáže se 170 N /mm pružinou... Od té doby jsem najel 200+ km a dneska při původně plánovaném maximálně šotolinovém přesunu z Karlových Varů do Hořovic takhle zastavujeme s parťákem Pejšou na 1150 u přejezdu přes Žlutickou Trasovku a říkám si, že než se Tomáš nalemtá, přitáhnu si o klik, nebo o dva odskok, že to začíná na šutrech krapítek nervóznět... jaké bylo moje rozčarování, je zbytečné popisovat, výsledek je fatální. Spodní oko Öhlinsu je na dva kusy a jedna část se pod matkou uvolěně mrcasí, zatímco druhá nese váhu zbytku motorky.. Po chvíli očumovní a zkoušení, jakpak že to drží, jsem pomalu dojel zbytek cesty, už tedy jen po silnici a zítra mi naštěstí kamarád, který přijede do nedalekých Strašic na Bahna doveze můj origo tlumič, takže domů v neděli dojedu v pohodě. Co mě spíš trápí je otázka, jestli půjde poškozený Öhlins opravit. Samozřejmě se poptám v servisech tlumičů, ale přesto se zeptám, setkali jste se někdy s takovou vadou? máte někdo podobnou zkušenost? šlo vám to opravit? Docela mě to udivuje. Nemyslím si, že bych s tím jel nějak extrémně. Když si uvědomím, že by mi tlumič takhle odešel na dovolené s nákladem,, tak mi není dobře, uff. Vlastně to dopadlo velmi dobře, motorka i já jsme celí...
Melizoy přiložený následující obrázek:
[130.56Kb]
Wer später bremst, fährt länger schnell.
uff to je spatne, kazdopadne jak pises este to dopadlo bez ujmy na zdravi a moto
mam na zadku to iste, skusenosti len pozitivne a dufam ze totok nezazijem
predny tlmic som uz dokazal vyuzit az do miery tecenia oleja z neho, ale to sa s tymto neda porovnavat
Mne robil servis (ofic. zastupenie ) chlapik zo Šiah, ale v CZ mas dost ludi s ofiko servisom napr.:
Halbich
Faltus
a mistny clen MikiberG je sice neofiko ale je hoodne skuseny a
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
V reálu jsem to neviděl ale majiteli Touratechu se to stalo 3x. Poprvé to byla jeho chyba - jel s prototypem místo produkční verze, takže to třeba nebylo ze stejného materiálu apod. Podruhé to normálně kleklo a teď před asi 14 dny se mu to stalo s 1200GSA v USA zase.
Je to jeden z důvodů, proč děláme tlumiče, které teď děláme a proč jsou tak předimenzované. Upřímně řečeno nechápu Herberta, proč si na své vlastní motorce nechával Ohlinsy, když s tím měl problémy už v minulosti.
Fotka je z cesty kolem Vikroriina jezera. Opravili to přímo na cestě pomocí špalíku z větve, do které udělali zářez. Ten špalík opracovali nožem a kurtama ho přidělali k motorce a do zářezu nasměrovali ulomený konec tlumiče a zajistili zase kurtama. Šlo s tím dojet asi 2500km a tam jim někam poslali z Německa nový tlumič.
TomasTT přiložený následující obrázek:
TomasTT napsal:
V reálu jsem to neviděl ale majiteli Touratechu se to stalo 3x. Poprvé to byla jeho chyba - jel s prototypem místo produkční verze, takže to třeba nebylo ze stejného materiálu apod. Podruhé to normálně kleklo a teď před asi 14 dny se mu to stalo s 1200GSA v USA zase.
to je fakt drsnarna :/
hosi v Ohlinsu jsou trochu moc optimisticky na pevnost materialu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
my jsme na Intercontinental rally do Dakaru meli dva Ohlinsy BM043 na 8mi kylech.
Rek bych extremni zatizeni a jeden nevydrzel.
Kamos prelit diru kolem kyla a jeste pridal, ze to skoci. Zadnim kolem v plne rychlosti trefil protikopec diry a tlumic se roztrhl. Navic ohnul i ram jaka to byla slupka.
Muj byl OK. jen se kuli ohnutemu sroubu v hornim ulozeni vysypalo lozisko - vixz obr.
Uz to mam srovnane a mam tam zpevneni toho sroubu viz tohle vlakno: http://www.bmwgs....d_id=13344
dufino přiložený následující obrázek:
[187.45Kb]
Upravil dufino dne 02.09.2013 10:46
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
lako: je to 100% firma. Prasknout ti může cokoliv - záleží dost na tom, jak to zatěžuješ a po jakou dobu. Oni jezdí hodně přetížený - jsou to cesty třeba na měsíc nebo dva s veškerou výbavou včetně spousty fototechniky. Jezdí dost offroad, vlastně pokud to není nutné, tak nejezdí po silnici vůbec. Ty tlumiče jsou dimenzované asi na menší zátěž. Kdybych ty fotky neviděl (je to už dávno, ta afrika se stala před asi pěti roky), tak bych tomu nevěřil - neviděl jsem nikdy předtím ty tlumiče rozebrané na díly. V TracTive nám ukazovali jak se liší ty tloušťky materiálu u konstrukce WP ve srovnání s tlumiči od Ohlinsu a Wilbers atd. I ten jejich tlumič asi může prasknout, i když má ty míry zvětšené. Záleží na tom, jak se s tím jezdí a jaká únava materiálu tam vznikne.
Kamarádovi v Toyotě prasknul cestou z Maroka hliníkový držák napínáku řemenu - je to masivní odlitek z hliníkové slitiny. Nikdy bys neřekl, že to může prasknout. Čistý lom - je to plný materiál, žádná žebra nebo stěny. Prostě se to ulomilo. Nevěřím tomu, že to byla nějaká vada materiálu.
Upravil TomasTT dne 02.09.2013 10:42
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
taky mi prijde ze samotny tlumic funguje OK i pri dlouhodobem zatizeni.
Jen ty uchyceni jsou slaba mista, zalezi i na motorce.
Upravil dufino dne 02.09.2013 10:46
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
taky mi prijde ze samotny tlumic funguje OK i pri dlouhodobem zatizeni.
Jen to uchyceni jsou slaba mista
Dufino a ten tvuj ohnutej sroub... to je i bez toho, ze bys chodil na dorazy?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
je Hicksi.
Tlumic specialne byl udelanej u Halbicha tak, aby nechodil na dorazy.
Tohle ulozeni u 8cky je slabe misto, to preci vime. Mam tam ted to zpevneni a i trochu vic pevnostni sroub (z puvodni 10tky je tam 12cka). Tak uvidime. Obcas s tim i skacu na motokrosovy trati, tak to prave takto resim
Upravil dufino dne 02.09.2013 10:49
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tohle je myslím dost extrém. Ještě by stálo zato,zjistit,v jakým stavu sou ložiska v tom spodním uložení,jestli nejsou náhodou nějaký zatuhlý věčným mácháním někde v blatě,pak by se ta spodní "vidlička" mohla jednoduše ulomit tím ohýbáním,který na ni působí při propružení. Jen teorie. Samozřejmě že se tomu nedá divit,kdyš někdo vymete díru tak,že se vohýbá rám
dufino napsal:
je Hicksi.
Tlumic specialne byl udelanej u Halbicha tak, aby nechodil na dorazy.
Tohle ulozeni u 8cky je slabe misto, to preci vime. Mam tam ted to zpevneni a i trochu vic pevnostni sroub (z puvodni 10tky je tam 12cka). Tak uvidime. Obcas s tim i skacu na motokrosovy trati, tak to prave takto resim
ja vim.
zajimavy je, ze ja se svejma spekama a casto prelozenej jsou to za 130000km nehodnul
asi mi krivdite a ja vlastne nejsem vubec vyzranej.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jednomu zdejsimu clenovi se ted to same stalo na 2 roky starem wilbersu.A ten kolega opravdu nejezdi extrem.Nevim o tom,ze by se toto stalo na originalnim tlumici.Ale treba se pletu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Jednomu zdejsimu clenovi se ted to same stalo na 2 roky starem wilbersu.A ten kolega opravdu nejezdi extrem.Nevim o tom,ze by se toto stalo na originalnim tlumici.Ale treba se pletu.
A Já vím o třech, kterým vytekl pravidelně servisovaný Ohlins...jednomu dokonce oba při jedný cestě...
Samozrejme,ze original obcas vytece,ale ma vic jak 50000,vetsinou i vic jak 100000 najetych km.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Vikec napsal:
Tohle je myslím dost extrém. Ještě by stálo zato,zjistit,v jakým stavu sou ložiska v tom spodním uložení,jestli nejsou náhodou nějaký zatuhlý věčným mácháním někde v blatě,pak by se ta spodní "vidlička" mohla jednoduše ulomit tím ohýbáním,který na ni působí při propružení. Jen teorie. Samozřejmě že se tomu nedá divit,kdyš někdo vymete díru tak,že se vohýbá rám
Na fotce to vypadá jako prase, prostě jsem jel předtím šotolinu s obřími kalužemi, ale to neznamená, že je to takhle zahnojené pořád Pod rozlomenou vidličkou se na šroubu nacházejí originální distanční čepy dodané s tlumičem, které slouží k tomu, že se opřou o trubičku v pružném uložení ve vidlici a přenesou do ní sílu po dotažení šroubu, zatímco tlumič se volně kýve v čepech. Chyba montáže poškození opravdu nezpůsobila. Servis u ZUPIN (D) byl dělaný před necelými 15.000 km (pro zlé jazyky bez výměny pružiny, páč je to tuhá mrcha 170 N/mm a jsem s ní na hraně 30% ponoru). Popravdě, stát se mi to před měsícem a půl na Ligurské cestě, asi bych na Öhlinse hodně zanevřel....ale když si představím, co by se stalo, kdyby mi to upadlo za jízdy, nemam chuť ho tam vracet (kolo v podsedláku, zlomenej kardan a možná i výstup převodovky...). Ale vycházím z toho, že poškození byla i moje chyba, ikdyž tohle jsem popravdě nečekal, ale prostě doraz se někde projeví. Kamarád mi naštěstí do cíle mojí víkendové cesty dovezl můj originální tlumič, takže mám nuceně i přímé srovnání funkce a řeknu vám, že jsem za něj rád a se zálibou jsem si prohlédl masivní úchyt. Drobné chvění navíc mu s vděčností odpouštím, protože MŮŽU JEZDIT. Opravu Öhlinse už poptávám a cenu očekávám s napětím.
Upravil Melizoy dne 02.09.2013 13:00
Wer später bremst, fährt länger schnell.