Zdravím, jen technickej dotaz, kolik si veme GS 1200 oleje na 1000 km? .... já sem po 1000 km servisu měl olej po horní rysku, nyní mám něco v polovině a sem na cca 5000 km. Je to normál, málo, standard??? díky
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Tak to jsme na tom relativne podobne, mam 6tis a olej je pod pul. Trochu me to znervoznuje, tak by me pripadna odpoved take zajimala. Nemam problem s tim, ze si to olej vezme, ale spis abych s tim pocital a vcas dolil.
Pokles spotřeby oleje nemůsí vždy znamenat menší spotřebu oleje, ale třeba větší průnik nespálené směsi do oleje - ředění. Např. průnikem kolem píst. kroužků ... .
Dakar 650, HusaberG
u stříkačky si nemyslím, u karbecú s blbě nastaveným sytičem, kdy se srážel benzín na studených sťěnách válcú a při studených startech pak stékal okolo kroužkú do oleje, to ano. Osobně se domnívám, že toto u BMW s moderním vstřikováním / bez sytiče - klapky, nehrozí.
Jo a jinak s olejem jako soudruzi, na 12gsa za 6000tkm cca 0,4 oleje, doleju , a neřeším a jezdím
tak sem se na to koukal přesně, doplněno v 1000 km, nyní 4500 km, tj najeto 3500 km, a od horní rysky je to cca tři deci, tj. pod deci na 1000 km. Což snad není nejhorší na vzducháč v podstatě v záběhu. Jinak v manuálu píšou "spotřeba oleje do 1l/1000 km"
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Od 1000 do cca 9000km si to vzalo asi 0.5L oleje a pak se spotreba zasavila a nezere to skoro vubec nic. Mam ted 15tis km a od servisu v 10tis km jsem jeste nedolejval a porad jsem na horni strane okynka.
12GS 2008
proto tam pisou ten 1l/1000km aby se vyhnuli podobnym dotazum jestli Xdc/XXXXkm je ok nebo uz ne, ale jak vidno to stejne moc nefunguje
Upravil turby dne 05.08.2008 22:15
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
u mě je to divný, teď sem se vrátil z projížďky - max 100 km, a najednou olej pryč cca 3 dcl..... divný, musím to sledovat.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
jb napsal:
u bmw je ta hladina znacne promenliva... jeden den je skoro plno a druhy pulka.. zadna teorie se zatim neosvedcila proc to dela
merim furt na stejnem miste.. rovna garaz a na hlavnim stojanu
Já jednu teorii mám a dám za ní půl ruky do ohně. Všiml jsem si, že je rozdíl, když po jízdě postavím mašinu na boční stojanm potom otevřu garáž, dám ji na hlavní stojan a potom zkontroluju olej nebo když postavím mašinu rovnou na centrál a zkontroluju olej. V prvním případě uvidím tak o 1/3 až 1/2 okýnka vyšší hladinu oleje než ve druhým.
Ale i tak tam jsou ještě jiný vlivy jako je fáze Měsíce, sluneční erupce, rosný bod, atd.
V každým případě vám můžu jen závidět. Moje "R1150GSA Oilmaster" žere skoro 0,5l/1000km (slovy půl litru na tisíc). *pissed**pissed*
Asi přejdu na Motorex Cross Power 2T.
ja bych se zeptal povolanejsich. do jake miry se podepise na spotrebe oleje "male" odlozeni hrosika v terenu, kdy motor bezi cca 2-3s naboku?
Upravil desperado dne 07.08.2008 07:58
desperado> covece ono to vliv mozna ma (odhaduju, nevim jak mazani funguje). ja kdyz to tehda neustal na tom leteckym dni, tak naraz jsem si vsiml dost vyraznyho ubytku oleje (a to jsem predtim prohlasoval, ze uz mne nezere olej, ze uz je konecne zajetej)
jb napsal:
u bmw je ta hladina znacne promenliva... jeden den je skoro plno a druhy pulka.. zadna teorie se zatim neosvedcila proc to dela
merim furt na stejnem miste.. rovna garaz a na hlavnim stojanu
Taky sem si všiml, moje zpráva ze včerejška už neplatí. Dá se říct, že je tam víc než před tím je to ňáký divný
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i