Ahojte, pár vláken na tohle téma už tu je a snažil jsem se z nich vyčíst, jestli je to i můj případ, ale nejsem si jistý.
Mám dakara 2004 twin
Za studena chytí, vyleze na 1500 ot a chcípně. Někdy tak za 1s, někdy drží 2 až 3s. Dneska mi to udělalo 4x zasebou. Potřetí jsem to chytl trochu pod plynem a motor běžel ok, ale jak jsem se rozjel a otáčky klesly k těm 1500 tak to chcíplo.
Někde jsem četl, že by to mohl mít nasvědomí i snímač otáček (zasraný šponama). To už asi bude větší chirurgický zásah :-(
Kde začít? Napadá mě akorát zkusit nastartovat za studena přes kablíky z autobaterky, abych vyloučil problém s baterkou. :-(
Čau,hele začni tou baterkou pak zkus zkalibrovat plyn a postupně jít podle těch témat ;-) a ten snimac není tak tezkej zákrok ale chce to mít náhradní těsnění protože rádo praská když se to rozebírá.
Hele už si to nepamatuji přesně, ale myslím že ty spony ukazovali na volnobezku , ale na to je tu téma a tam se dovis víc. Já to dělal před půl rokem tak si to pořádně nepamatuji.......
snimac otacek by to delal porad. Jde o to, ze kdyz se ti vydira volnobezka, tak ti z ni zelezny spony zalepi ten snimac a pak ti to blbne. Tech spon je ale tolik, ze bys to poznal na magnetu vypousteciho sroubu oleje.
Me to taky podobe chcipa (jen za studena). Kdyz nastartuju tak je to ok, jakmile se rozjedu treba na 3500ot, a pustim plyn tak mi to chcipne. Az se trochu ohreje, tak uz to funguje jak ma. Uz sem zkusil hodne veci, ale nijak sem to nevyresil ty zkus v prvni rade zkalibrovat plyn a pak baterku...
No jak mi to udělalo dneska podruhé, tak jsem dvakrat protočil plynem (nevěděl jsem přesně, jak se to kalibruje, tak jsem to ani nepsal) ale pročetl jsem se k tomu, že by to mělo být vono...
Zkusím tu baterku, nevsadím nato, ale už jsem zažil všelijaké závady/záhady s baterkou i v autě...
Mě to udělalo minulej týden na manželčině stroji. Startovalo to slaběji , asi vznikl nějakej pokles nepětí nebo co a nedrželo to vůbec... Zapl klíč pomalu plnej a zpátky , ještě jednou , vypl klíč , zapl , nastartoval a cajk.... stroj jsem dal na nabíječku a už to fachá
Ahoj, mám taky 2004 a měl jsem stejný problém. Na diagnostice žádná závada, ale za studena jsem startoval nadvakrát. Postupně jsem přehodil z jiné motorky 2005 zapalovací cívky, čidla na teplotu vzduchu a vody, kompletní vstřikovací jednotku, snímač otáček, rozebral a prostříkal všechny konektory, zkontroloval volnoběžku, vyměnil baterku, svíčky a nic nepomohlo. Už jsem z toho byl Goro (málem jsem k servisnímu nářadí přihodil i kladivo a sekyru) a nakonec jsem vyměnil i řídící jednotku. Zpočátku se zdálo že je vše OK, ale po najetí cca 500km opět stejný problém. Jak jsem se dočetl jinde, nejspíš se přepsaly adaptivní data lambda sondy. Nakonec jsem jako poslední možnost vyměnil i tu vyjebanou lambdu, která se na diagnostice tvářila že je OK a BINGO. Po půl roku vrtání v motorce a hodinách proseděných u PC je po problému.
Lambda se dá sehnat za cca 1400 peněz, kupovat originál nemá smysl, lambdy pasují z kotel aut, taky mě teď čeká výměna.
Se stejným konektorem by měla pasovat tato Bosch: BO 0258003559, případně univerzální BO 0258986505, u této se ucvaknou a napojí dráty s konektorem z původní lambdy.
krom bosche taky pasuje s origoš konektorem DENSO DOX-1174, DELPHI ES10899-12B1, NGK OZA447-E28 S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
arny napsal:
Ahoj, mám taky 2004 a měl jsem stejný problém. Na diagnostice žádná závada, ale za studena jsem startoval nadvakrát. Postupně jsem přehodil z jiné motorky 2005 zapalovací cívky, čidla na teplotu vzduchu a vody, kompletní vstřikovací jednotku, snímač otáček, rozebral a prostříkal všechny konektory, zkontroloval volnoběžku, vyměnil baterku, svíčky a nic nepomohlo. Už jsem z toho byl Goro (málem jsem k servisnímu nářadí přihodil i kladivo a sekyru) a nakonec jsem vyměnil i řídící jednotku. Zpočátku se zdálo že je vše OK, ale po najetí cca 500km opět stejný problém. Jak jsem se dočetl jinde, nejspíš se přepsaly adaptivní data lambda sondy. Nakonec jsem jako poslední možnost vyměnil i tu vyjebanou lambdu, která se na diagnostice tvářila že je OK a BINGO. Po půl roku vrtání v motorce a hodinách proseděných u PC je po problému.
A co jsi tam dal ty za lambdu? Originál pro gs nebo náhradu (případně jakou)
U mě taky stejná závada, ale vždy po resetu v servise to týden chytalo vždy na poprve.
Já jsem koupil lambdu Delphi ES10899-12B1. Je to v podstatě labda NGK, zabalená v krabičce Delphi. Tady ji mají za nějakých 1146Kč. Někde na netu jsem ji našel jako náhradu za originál Bosch.
http://www.hamar.cz/cs/cidla/1756638-lambda-sonda.html
A co takhle jenom lambdy prohodit mezi sebou? Teoreticky by to mělo fungovat. Pokud studený motor chcípe, zmanemalo by to podle mě, že lambda kecá do plusu, tj. tvrdí, že motor má moc paliva (čímž ŘJ ubere a motor chcípne). Zadní (studená a tudíž nejspíš nespálená zdravá) lambda kontroluje jen funkci katalyzátoru, takže u té by bylo v pohodě, že ukazuje méně vzduchu než tam skutečně je. Co si o tom kdo myslíte?