Pokud by vás zajímalo ekologicko-nemotorkářské téma, přečtěte si příspěvek v našem blogu o návštěvě expedice Biodiesel Adventure tento týden: http://www.tourat.../blog.html
Není to tak úplně nemotorkářské, řidič té posádky a hlavní organizátor je 23x účastník Dakaru z toho 3x na motorce a je vítěz poháru Panasonic, kdy přejel na biodieselové motorce Austrálii od severu k jihu v závodě ekologických vozidel.
Musím říct, že jsem byl z téhle partičky nadšený. Jsou naprosto posedlí tou myšlenkou hledání alternativy k fosilním palivům a myslí si, že v budoucnu bude jednou z možných cest "pěstování" třeba speciálních řas, které obsahují olej ze kterého se bude vyrábět palivo pro pohon aut, která nebudou muset být nijak upravená proti tomu, co známe dneska. Minimálně do té doby, než někdo vymyslí něco převratného a dostupného. Každopádně jejich vyráběná nafta vyjde na 0.2EUR / litr (nepočítá se čas práce ani amortizace vybavení, jen čisté vstupy) a je to fakt zajímavé...
jo tak to já taky a to samý říkali všichni majitelé těch restaurací kde tankovali Naftu skoro zadarmo, to by bylo docela dobrý
Viděl jsem fotky jak to lidi dělají doma - mají tu jednotku vyrobenou z bojleru apod. Problém je v té čistotě nafty, právě ty částečky glycerinu dělají dlouhodobě problémy a vypořádat se s tím není snadný. ale rozhodně to jde vymyslet i doma...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
a pokud se zapocita cena technologie tak to bude cenove cca jako jezdit na obohaceny uran jeste ze se uz preskolili na rasy kdyz to se suchozemskymi plodinami tak nejak nevyslo... ale vypada to fakt zajimave
Upravil turby dne 15.08.2008 17:40
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
No prototyp (na fotkách) ho v materiálu a práci (celé nerez, výroba na zakázku) komplet vyšel na 20.000EUR. Takže je to trošku nevýhodné ale kdyby se to dělalo průmyslově a bylo to poloautomatický...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
turby napsal:
a pokud se zapocita cena technologie tak to bude cenove cca jako jezdit na obohaceny uran jeste ze se uz preskolili na rasy kdyz to se suchozemskymi plodinami tak nejak nevyslo... ale vypada to fakt zajimave
to auto jsem potkal.. tusim na D1 i s vozejkem.
Nicmene vyuziti uhliku z potencialne obilnych ploch je na ukor africanu, co nemaji co do pusy.
Ja moc fanouskem tretiho sveta nejsem, ale tohle je moc i na mne... pockajme si na vodik...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Řasy se tuším pěstují ve vodě a ne na obilných plochách ale to je asi jedno. Každopádně využití použitých rostlinných olejů mi nepřijde tak špatný. Afričani co nemají co do pusy to neovlivní, i kdyby někde jinde byla úrodnost půdy desetinásobná, protože doprava je příliš drahá a pro místní pěstování potřebují hlavně vodu, kterou nemají (často kromě chuti vůbec něco dělat). Argument že použití paliv rostlinného původu je na úkor afričanů je pitomost.
Doplním: netvrdím že biopaliva jsou dobrá věc ale chápu že se lidi zabývají hledáním toho, co by se dalo nebo nedalo použít až ropa jednou doje a že dojde, to je jasný. Navíc pro řadu zemí by mohlo být lepší používat třeba palivo z trávy nebo z řas (zkouší se prý i biologický odpad z domácností) než nakupovat ropu. Každopádně v tom jsou obrovský prachy (stejně jako v ropě a všem co se tím souvisí), obrovský příjmy z daní, obrovský machinace založené na dotacích apod. Jak se může vyplatit dovážet tankery bio etanolu z jižní ameriky? To je přece nesmysl. Mělo by se to produkovat a využívat lokálně. Třeba někde v tropech může růst tráva bohatá na oleje na plochách, které oseté nikdy nebudou a nemusí se to orat a sít apod. Stačí že tam prší, svítí slunce a a jednou za čas se to poseká. Ty řasy by mohly být to samé ale mělo by to asi být jen pro danou zemi. Jakmile z toho bude komodita a bude se to prodávat a posílat přes půl zeměkoule, je to nesmysl. Myslím že nejsme dostateční odborníci abysme na tohle téma mohli diskutovat co je nebo není správné ale celkem podporuju snahu zkoumat alternativní zdroje a zejména ty, které nevyužívají to, co se obnovit nebo vypěstovat prostě nedá.
Myslím že tohle hledají jako mezistupeň co by se dalo používat než přijde něco zásadně lepšího a co by se dalo provozovat v milionech stávajících aut.
Upravil TomasTT dne 18.08.2008 16:33
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomasi v okamziku, kdyz se zemedelcum vyplati radeji osit potencialnim biopalivem na ukor potravin, cena jidla vyleti vzhuru.
Markatnejsi to muze byt AFAIK prave v tretim svete... a ten je taky na cenu jidla zdaleka nejvic citlivy.
Ja samozrejme nejsem proti alternativnim palivum a uz vubec ne proti populacni kontrole tretiho sveta aby nam neprerostl pres hlavu...
Nicmene... v tomhle smeru dnes vyber to spravne reseni...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No vodik je zatim hrozne neekologicky a hlavne neekonomicky.Ja to zatim vidim na atom a dobijeni elektromobilu doma ze zasuvky.A urcite se rozsiri zemni plyn.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
No vodik je zatim hrozne neekologicky a hlavne neekonomicky.Ja to zatim vidim na atom a dobijeni elektromobilu doma ze zasuvky.A urcite se rozsiri zemni plyn.
reaktory nove generace pracuji za vyrazne vyssich teplot a prave umoznuji (tepelnym rozkladem vody?) vyrobu vodiku...
Ale to uz je fakt OT... leda ze by se objevilo vodikovy GSo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Podle mě je nesmysl aby zemědělci "pěstovali" plodiny na naftu ale sekat trávu a vyrábět z ní součást paliva nebo sbírat řasy bych neviděl jako špatnou cestu na určitou dobu. Každopádně než bude něco zásadně jiného, bude se to muset řešit a taky ty stávající auta nezůstanou bez paliva ze dne na den a pokud by byl na benzínce stojan s alternativou za polovinu ceny, věřím že 99% lidí bude takové palivo tankovat. Jinak zemědělcům se díky různým dotacím vyplácí dělat všelijaké věci a pěstovat ledacos. Pokud bude jeden stát dotovat zemědělce a druhý ne a dokonce ještě další organizace vykupuje všechny přebytky, vždycky se narazí na to, že se vyplatí z jedné země dovážet nějaké zemědělské produkty a nevyplatí se je pěstovat jinde. To právě není porovnatelné. Jinak řečeno - pokud momentálně EU vykupuje přebytky produkce vína, proč by byl problém z vína vyrábět bio etanol? Stejně se už asi vyrábí. Jenže možná se zemědělcům někde v Itálii vyplatí prodávat do EU, protože dotovaná výkupní cena je možná vyšší než reálná cena neprodejných miliard litrů na trhu. Měla by taková produkce vliv na cenu potravin obecně? Nebo byl by problém aby třeba na středomořském pobřeží kupříkladu v severní africe pěstovali na neositelné půdě víno na výrobu paliva? Možná by to bylo lepší než když nedělají nic. Totéž ty řasy - tam bych vůbec asi nemluvil o zemědělství. Každopádně dokud budou existovat dotace, je to všechno postavené na hlavu.
Ekologické asi není nic z toho ale v principu žádné motorové vozidlo na spalovací motor není ekologické a asi nikdy nebude. Ale věřím tomu že v budoucnu bude možné vyrábět palivo doslova z odpadků.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vevis má pravdu, system vodíku je jen zbytečně složitá "baterie" , holedbat se tím, že z výfuku leze pára je blbost, vždyť z elektromobilu neleze vůbez nic. a není třeba budovat složitou sít doplnovacích stanic na vodík. Nehledě na složitost skladování, -250°C. vodík je blbost
no jo, z elektromobilu neleze nic (o tom by se taky dalo polemizovat), ale z ceho se takova elektrina vyrabi? (resp. premenuje) elektrina ma taky nekolik problemu, kvuli kterym treba ten vodik neni spatnej napad. predstavte si nejakou fakt veelkou vodni elektrarnu hluboko na sibiri. dopravovat elektrinu? blbost. pouzit ji na vyrobu palivovych clanku, napr. vodikovych? proc ne...
ja bych se klonil k elektrine, CEZ moc rad nemam,ale kombinace akumulatoru solarniho panelu a trosky oleje by mi prisla vhod napriklad solartaxi..
http://www.solartaxi.com/
WILL RACE FOR FOOD
Jen pro zajímavost - parta jede ve dvou (!) a jsou na cestě k Bajkalu. Neumí ani slovo rusky a rusky mluvící třetí člen je opustil s tím, že jsou absolutní magoři a že spí 4 hodiny denně a že jsou to roboti Chtějí to zvládnout do Vladivostoku aby Shusei stihl přejímky aut na Dakar koncem listopadu
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Doplnění - auto dorazilo v pořádku do Japonska, tento týden by měl být v Tokiu. Ujel asi 46000km a spotřeboval na to 6500l bionafty. Za celou dobu tam nenalili ani litr organické nafty.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
...v budoucnu bude jednou z možných cest "pěstování" třeba speciálních řas, které obsahují olej ze kterého se bude vyrábět palivo pro pohon aut, která nebudou muset být nijak upravená proti tomu, co známe dneska...
Super nápad s určitě chvályhodným záměrem. Ale musí jít ruku v ruce s vývojem dieselmotorů. Na téma nafta (a to i ta "značková" a motory TDCi by mohli motoráři a hlavně čerpadláři v dieselservisech psát romány. A zákazníci, se škodami na vstřikování v řádu desítek tisíc korun, by jistě Zelené s jejich prosazováním přidávání bionafty do nafty, škrtili holou rukou...
Upravil radosek dne 24.11.2008 18:07
Já nevím kde to bereš?
Já s renaultem Rapid 1,6 D 50 000 km na bionaftu bez jediné závady, auto mělo, když jsem prodával 280000km
Peugeot PArtner 1,9 D 30 000km na bionaftu a pak asi 7 000 km na fritovací olej, bez jediné závady, při prodeji 230 000km, má ho kamarád a už má 280000 km a pořád jezdí.
Partner na fritovací olej o 0,7 litru menší spotřeba
Asi mi nebudeš věřit, ale stojím si za tím.
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Pokud mas v tom partneroj Hdi tak to je super.Pokud tam mas starej klasickej diesel tak mluvis o necem jinem.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!