Chci přes zimu vyztužit spodní origo padák na 1200 GSA. Inspirací je mi trochu Advík LC a nebo toto (neumím vložit jen fotku,tak sem dám odkaz na inzerát) http://www.tipmot...r-top.html.Už to tady někde řešil i Kubass,který to má vyrobeno,ale šroubované.Tímto mu znovu děkuji za zaslání speciálních "T" spojek,které on použil.Rozhodl jsem se ovšem,že bych to chtěl mít svařené.Pokud už jste to někdo řešil a máte fotky,nebo nějaké připomínky,tak prosím sem s tím.
ahoj Pavle, nejsem "ozubený kolečko" (rozuměj strojař ;o)), ale neudělá Ti podobné vyztužení dolního padáku v případě pádu (nikomu nepřeji) naopak neplechu v tom, že se padák přiměřeně neohne, tzn. síla nárazu bude pohlcena ohnutím padáku, ale zapříčí se o uchycení v zadu, nebude to mít kam "povolit" a poškodí Ti to motor/uchycení apod..
jen můj názor a jak jsi si všim, neporadil jsem, tak omluva za nemístnou poznímku ve vlákně
měj se H
www.jantruhlar.cz
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Pavle, asi jsme si tehdy špatně rozumněli. Já nemyslel, že je to u DOHC víc"náchylné" k rozbití. Jak to spadne blbě (na ostrej kámen nebo se to dře dlouho o hrubej asfalt), tak se víko zničí jak u DOHC, tak u staršího modelu. Když jsi byl tehdy u mě a já tuším tu hlavu na nějaké motorce dával dohromady, tak jsem to myslel spíš tak, že když DOHC blbě spadne, tak vznikne větší škoda - jak se to sklouzne a prodře se nebo urve (posune) víko, tak to skoro vždy ten "vršek" odnese - je tam ten "rozvod" pod víkem hodně na těsno nacpanej. U "jednovaček" při stejném pádu to víko prodřeš nebo urveš (posuneš) taky a někdy není škoda (krom urvanejch nebo nataženejch nálitků se závity) skoro žádná (občas třeba jen ohlej spodní výfukovej ventil). A urvaný nálitky jdou opravit u "jednovačky" vcelku dobře: http://tonda1200....CN3180.jpg http://tonda1200....CN3181.jpg http://tonda1200....CN3183.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Pavle, asi jsme si tehdy špatně rozumněli. Já nemyslel, že je to u DOHC víc"náchylné" k rozbití. Jak to spadne blbě (na ostrej kámen nebo se to dře dlouho o hrubej asfalt), tak se víko zničí jak u DOHC, tak u staršího modelu. Když jsi byl tehdy u mě a já tuším tu hlavu na nějaké motorce dával dohromady, tak jsem to myslel spíš tak, že když DOHC blbě spadne, tak vznikne větší škoda - jak se to sklouzne a prodře se nebo urve (posune) víko, tak to skoro vždy ten "vršek" odnese - je tam ten "rozvod" pod víkem hodně na těsno nacpanej. U "jednovaček" při stejném pádu to víko prodřeš nebo urveš (posuneš) taky a někdy není škoda (krom urvanejch nebo nataženejch nálitků se závity) skoro žádná (občas třeba jen ohlej spodní výfukovej ventil). A urvaný nálitky jdou opravit u "jednovačky" vcelku dobře: http://tonda1200....CN3180.jpg http://tonda1200....CN3181.jpg http://tonda1200....CN3183.jpg
Tak nějak jsem to myslel,jen jsem to asi blbě napsal.U toho LC Advíka mi ty spodní padáky připadají líp vymyšlené právě na taková nechtěná odložení motorky na bok.
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)
Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?
přesně tak, také jsem to tak vyřešil - Hepco padáky dole a i nahoru a je to
ale kdyby jsi chtěl, tak origoš mám ještě někde v garáži. je sice pravda, že je z levé strany nepoužitelný (nějak se ohnul při jízdě na zadním kole ) ale kdyby jsi z toho chtěl třeba použít trubky na to vaření nahoru, tak bychom se nějak domluvili
Upravil maser dne 27.11.2013 21:49
maser napsal:
přesně tak, také jsem to tak vyřešil - Hepco padáky dole a i nahoru a je to
ale kdyby jsi chtěl, tak origoš mám ještě někde v garáži. je sice pravda, že je z levé strany nepoužitelný (nějak se ohnul při jízdě na zadním kole ) ale kdyby jsi z toho chtěl třeba použít trubky na to vaření nahoru, tak bychom se nějak domluvili
Chci to na Advíka a z důvodu úpravy padáků jsem si už pořídil jedny Advíkovské na předělání.Teď jen hledám jakým způsobem to udělat a jestli už to někdy někdo řešil.
PavelDR napsal:
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.
já jsem to naštěstí nebyl
Jen mi to zesílení přijde Pavle zbytečné. Origo padáky jsou dost festovní na pád při malé rychlosti. Jen se přihnou k víku. Když to blbě spadne na kámen nebo obrubník, stejně ta vzpěra nepomůže. Při větší nehodě - ráně jen do padáku si nejsem jistý, jaké to vyztužení způsobí škodu, když se do něj přenese energie nárazu. A pokud chceš chránit víko proti prodření, šel bych do varianty - spodní výztuha, co má dedkoid.
To máš jako s kufry, někdo si myslí, že čím pevnější, tím lepší a potom řeší ohnutý rám.
Upravil 3X dne 28.11.2013 08:32
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)
Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?
Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....
Maiali nel Fango!
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)
Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?
Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....
... nechci ti taky kazit náladu, ale myslím, že to byla ta šroubovaná výztuha k origo ADV padákům .... tahle vařená sw-motechácká se asi jen tak neurve ... ale víc by věděl TomasTT ..
Waltr napsal:
Myslím že to nebude kontraproduktivní. Pokud to vyrve, byl by patrně při normálním padáku motor KO.
A docela se mi to líbí.
A taky si nemyslím, že to tam v uchycení něco nějak zvláště zničí. Je to defakto vzpěra pro náraz ze předu a při mírnějším, nebo pádu na bok bude dělat oporu. Za mě dobré.
Reseni u Dedkoida mi prijde jak pekne, tak i festovni...
:-)
Jo,taky jedno z řešení a vypadá to opravdu dobře.Nemáš detailnější foto?
Nechci vam kazit naladu, ale presne tahle sw vyztuha se letos v maroku jednomu klukovi pri relativne banalnim padu urvala a udela mu diru do prevodovky. Nekde tu jsou na foru i fotky.
Mene je castokrat vice....
... nechci ti taky kazit náladu, ale myslím, že to byla ta šroubovaná výztuha k origo ADV padákům .... tahle vařená sw-motechácká se asi jen tak neurve ... ale víc by věděl TomasTT ..
Jo taaak, to je celej spodni padak....
To jsem nepochopil, ten sroubovaci doplnek byl taky sw, tak jsem si to spojil...
Nicmene muj nazor na leseni vseho druhu to nijak podstatne nemeni
Maiali nel Fango!
PavelDR napsal:
Jirko a Honzo,vím že už se tady někde řešilo zničení vany,nebo převodovky.Nebyl jsi to dokonce ty Jirko?Tonda mi říkal,že dvouvačka je náchylná na destrukci hlav motoru při minimálním pádu.Advík LC to má důkladně opadákované,tak si myslím,že je to z podobného důvodu.Beru všechny připomínky a pak se rozhodnu,jestli vyrábět,nebo nevyrábět.
já jsem to naštěstí nebyl
Jen mi to zesílení přijde Pavle zbytečné. Origo padáky jsou dost festovní na pád při malé rychlosti. Jen se přihnou k víku. Když to blbě spadne na kámen nebo obrubník, stejně ta vzpěra nepomůže. Při větší nehodě - ráně jen do padáku si nejsem jistý, jaké to vyztužení způsobí škodu, když se do něj přenese energie nárazu. A pokud chceš chránit víko proti prodření, šel bych do varianty - spodní výztuha, co má dedkoid.
To máš jako s kufry, někdo si myslí, že čím pevnější, tím lepší a potom řeší ohnutý rám.
morabo napsal:
Myslim, ze to nebylo od tohoto vyrobce, ale od sw-motech, nicmene to vypada uplne stejne, prave jako kousek, co se letos jednomu klukovi po relativne banalnim padu v Maroku urval a udelal mu diru do prevodovky...
Mozna bych o tom jeste pouvazoval, zvlast i s ohledem na co to chytas, origo padaky na adv jsou docela blato....
Jirka píše,že jsou origo padáky festovní a Boris zase,že jsou docela bláto.Těžko si z toho vybrat,ale každý asi máme své zkušenosti.Chci se vyvarovat tomu co se stalo v Maroku a proto to nechci mít šroubované,ale svařované.Spodní díl výztuhy chci ukončit v otevřené trubce origo padáku,tak aby se zamezilo vniknutí konci výztuhy do převodovky.Origo padák je dole uchycen jedním šroubem a tou otevřenou trubkou je vsazen do zedního rámu.Snad jsem ten svůj záměr dobře popsal.