Renovátoři poraďte jak uvolnit ocelový šroub který je zaoxydovaný v hliníkovém bloku. Nahřívání nepříchazí v úvahu , napouštění Wd , brzdovou kapalinou atd . zatím nepomohloo a větší sílu nechci použít abych šroub neutrhl. Z nějakého odvrtávání mám strach aby mi vrták nesjel do hliníku a celé jsem to nezkurvil. Je tam dost špatný přístup. Nevím zda existuje něco co by mi v tomto případě pomohlo. Díky za každý Tip.
Hliník je svině, jak zoxiduje tak docela nabude a ten kovovej šroub pěkně zatuhne, možná bych ještě vyzkoušel podchlazovací spreje http://obchod.top...34710.html
jinak na všechny šroubový spoje který na motorce rozdělám používám tohle http://obchod.top...34703.html je to trošičku dražší, ale to docela dobrý
Upravil Saturnin dne 04.12.2013 18:17
Olin - mě v poslední době přijde, že nedělám skoro nic jiného, než že na nějaké motorce tohle řeším (vesměs z 99% starší motorky z Anglie). Podchlazovací sprej se mi moc neosvědčil - někdy sice pomůže, ale je to mizivé procento. Nějaký WD apod. ti asi v tomto případě nepomůže vůbec - jak je to zažraný v hliníku, tak je problém. Jedině zkusi pořádně nahřát okolí a zkoušet poklepat a rozhýbávat nebo na ten šroub rovnou navařit třeba matku - svárem se to všechno neskutečně prohřeje a pak to vesměs jde hned vzápětí povolit. Jak to urveš, tak ti nezbude nic než to odvrtat - ale je to "hodinařina" - pěkně pomaloučku, udělat si důlčíkem střed, pak postupně od menšího vrtáku k většímu a nakonec závit převložkovat. Je to "pakárna", ale s trochou trpělivosti to jde. Hodně záleží, jak je místo přístupné. Samotnému se mi kolikrát stane, že musím spoustu věcí kvůli jedinému šroubu rozdělat (hlava dolů, svěsit motor apod.) Taky někdy pěkně pozlobí šroubky, které už skoro nemají "hlavu", jak jsou sežrané a nejde do nich už vůbec strčit imbus nebo torx - prostě je ta díra totálně "zarostlá" (bývá to třeba u hodně "okyslých" R1200 na regulátorech paliva a na "prsou" ) - taky lahůdka to dostat ven. http://tonda1200....az3397.jpg http://tonda1200....az3398.jpg http://tonda1200....az3403.jpg http://tonda1200....az3437.jpg http://tonda1200....lna/#3.jpg http://tonda1200....lna/#4.jpg
Chce to fakt trpělivost - držím palce.
Upravil Tonda dne 04.12.2013 21:58
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Se ti pomalu divím, že raději nepěstuješ rajčata. Já bych s tím po 2 minutách švácnul do šmelcu. Trpělivost není mojí silnou stránkou
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Máme nějaký Wurth uvolňovač rzi a z těch co jsem zkoušel nej. Nastříkat a poťukávat. Na druhý den buď povolí nebo ne a odvrtáš a pak vytahováky nabo navařit matku.
Hodně štěstí.
sanca napsal:
Hele asi bych zkusil ten podchlazovaci sprej, denně to používáme v práci na uvolňování šroubů při rozdelavani převodovek
Šroub je M6 a když ho sprejem podchladím nemůže zkřehnout a pak mi daleko rychleji prasknout?
hele ja myslím dělal M4 ale uz je to rok tak ti to na 100% neřeknu a v práci to sou převážně M8 a větši ale zítra se pro jistotu zeptám ;-) jinak kdybys to chtěl vyzkoušet můžu ti poslat zbytek co mám doma ;-) a až budu potřebovat nafasuju v práci.
Jo taky jsem to kdysi řešil na vidli, nic příjemnýho, ale dva dny jsem tam kapal brzdovku a povolilo. Taky jsem si musel na druhej konec přivařit něco na povolení, takže možná i to prohřátí pomohlo, ale vim že po dvou dnech v brzdovce to povolilo určitě. A to jsem ten šroub urval a byla to nějaká 6 či 8.
Takže za mě brzdovka a když nepomůže, tak ji tam nech o den dýl
Upravil Brko dne 04.12.2013 23:34
Do it my way...
Jak je ten šroub pořádně "zažranej" v zoxidovaném hliníku, tak červená brzdovka (taky ji ještě zbytek mám) mi nikdy nepomohla - fakt jen fest nahřát nebo navařit matku. Červená brzdovka funguje skvěle na rezavý věci - třeba totálně přirezlá matice na šroubu nebo zarezlý šroub v něčem železném. Ale v "okyslým" hliníku mi to nepomohlo nikdy.
Podobně je to s vytahováky zalomených šroubů - fungují dobře do určité míry. Jak je to fakt takhle fest, tak taky nepomůžou - mám dost kvalitní sadu a dost často to stejně nejde. Právě zrovna u těchto malých průměrů (4, 5, 6) se velice často stane, že to vřeteno toho vytahováku, když se do vyvrtaného šroubu natočí, tak má tendenci ještě víc ten šroub roztahovat. U těch větších průměrů to funguje dobře.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Od Stahlwilu je sada vytahováků i s pouzdrama na vyvrtání i zalomeného šroubu ve středu , i přesahujícího svorníku a vrtáky přesně na vytahovací trny. Nestalo se mi na veteránech, abych nevyndal zaoxydovaný šroub. Ale možná že dřív to byl hliník a teď jsou to různé slitiny.
KUKY se vrací
Ty bláho to je téma :-) O nic nejde, když to urveš, navaříš, když to urveš odvrtáš, když nevytáhneš, odvrtáš víc a vyřežeš nový závit větší. Jsme kutilský národ, poradíme...si.
Waltr napsal:
............, když to urveš, navaříš, když to urveš odvrtáš, když nevytáhneš, odvrtáš víc a vyřežeš nový závit větší. Jsme kutilský národ, poradíme...si.
když odvrtáš víc, nemusíš ani vyřezávat větší, dají se použít závitové vložky
Olin: Ked je to zapecene v hliniku tak vytahovak ani neber do ruky. Nezlomis srob ale rovno odvalis celu dieru dookola. Ja som to robil na hlave valca a cele som to odjebal. Vyvrtat a urobit novy zavit je najlepsie riesenie.
tibohs přiložený následující obrázek: