Čaute,tak moje poslední rozhodování R1150GS/A nebo Afrika.Cestovat budu sám,navíc chci mašin hlavně do pole off a blbnutí.Afrika je víc universální.Co myslíte je taky nezničitelná jako BMW?Nebo když BMW proč? díky
Pokud budeš jezdit sám můj osobní názor je,že pokud se chceš bavit je 1150GS blbost.....ta váha Tě tolik limituje.....pokud budeš jezdit sám je z čeho vybírat a je spousta jiných motorek na to určených než takhle těžký ''enduro''
Pokud nemáš dva metry a 120kg, tak bych šel do nějakého Dakara nebo jednoduchého jednobucha. Užiješ spoustu srandy a nenadřeš se tolik.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Právě co jsem se ptal KTM nejlepší v tom co dělají ale koupit 950 s 30 a dělat v 70 -80tis GO plus je drahá na provoz. Ale pěkná Afrika taky vystojí do 120 tis což mi nevadí.Ale určitě něco vydrží
DRym napsal:
Právě co jsem se ptal KTM nejlepší v tom co dělají ale koupit 950 s 30 a dělat v 70 -80tis GO plus je drahá na provoz. Ale pěkná Afrika taky vystojí do 120 tis což mi nevadí.Ale určitě něco vydrží
Krasna vybavena afrika tu je tusim v inzerci.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tak u té 950 se dají sehnat kousky s menším nájezdem KM.Je fakt, že spotřeba je větší,ale ten vákon a podvozek je zcela jinde.
Záleží kolik KM plánuješ jezdit ročně...pokud okolo 10.000km tak bych se KTM nebál a rozdíl ve spotřebě neudělá tolik...
Pokud myslíš cestovat jako fakt točit KM pak bych pohledal jinde ale je to těžkej kompromis - Afrika je dobrá, sám jsem měl dvě, ale sedneš an něco jinýho a zjistíš, že ten výkon není žádný šlágr...
DRym napsal:
Jednobucha mysliš Yamahu XT 660 Z Terene nebo F650 GS? V tech menších kubaturách vůbec nwm hlavne chci i cestovat mám 189 a 98 kg
ked som presadol z 1150 na afru (2-3× na cca 2hodky) pripadal som si jak osa na cukriku
... Ti pisem svoj nazor, lebo mam 194cm a 100kg
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Jojo kamarád ji taky má.Je to nádherná motorka s ladákama krásnej zvuk,ale ten vákon a podvozek je to takovej průměr,ale myslím že pro jednoho cestovatele je to super kompromis...
DRym napsal:
Čaute,tak moje poslední rozhodování R1150GS/A nebo Afrika.Cestovat budu sám,navíc chci mašin hlavně do pole off a blbnutí.Afrika je víc universální.Co myslíte je taky nezničitelná jako BMW?Nebo když BMW proč? díky
Afrika je jebka, ktera nejde, nebrzdi, vlni se jak prase 1150GS je pekny svezeni on i off road. Navic je i docela spolehlive.
BMW R1150GS MY02
Afrika na silnici je fakt peklo jak píše Johny nejede,nebzdí,vlní se -na silnici má lepší jízdní vlastnosti i F650GS Dakar. 1150 je zase těžká jak kráva. Ale porovnávat 1150 a Afriku nejde to je prostě každý jinej svět.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Myslím to tak že XTZ660 je celkem rozumnej kompromis,jednovál s menším výkonem,váha dobrá,dá se stím jezdit vcelku slušně v terénu a cestovat se na tom v jednom také dá celkem dobře...
Je to dobrá motorka na země jako Maroko,Albánie,Rumunsko apod...když chceš jezdit off....
Pak je tu samozřejmě KTM 640 LC4...????Ale zase náklady jsou jinde než u XTZ...
spravna volba = 800GS :-D - a ta 660ka tenerka ? - jeli ste na tom nekdy ? ja jo a se svyma 175 cm jsem dosahl tak tak je to cely hozeny zbytecne nahoru a zbytecne pocitove masivni, teziste velice prachbidny a na to jak je to velky je to zoufale podmotorovany - sice to v terenu asi prohrne vic nez treba dakar ale kolikrat rocne potrebujes hrnout takovym terenem abys ryl krytem motoru ? - zato to pri kazdym pridani plynu nepojede :-D - jo a cely reseni zadni casti blatnik/podsedlo/nosic to jsou orgie uchylnych japonskych plastofobu - proti tomu jak to tam maji reseny je 800ka v podstate z plechu
Upravil milanek dne 11.12.2013 07:24
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Podle mě ani jedna z motorek, cos uvedl není do terénu. A soudě podle toho, jak jsi to uvedl "Terén a pak cestování" je pro tebe terén nejdůležitější.
Jinak Tenérka mě osobně moc vyhovovala, mnohem víc, než Dakar, kterýho jsem si vloni pořídil. Tak nějak mi přišlo, že tam všechno hrálo mnohem líp než na tom BMW, akorát jsem se nedokázal srovnat s tou spotřebou. Byl fakt hodně problém se s tím držet pod 6l/100. V podstatě, jak jsi sjel ze silnice, spotřeba byla vždy přes 6l. Piánko po silnici za 5l. Naproti tomu Dakarka přeleze hranici 3,5l jen výjimečně (myslím kombi provoz, ne že propálíš celou nádrž v lese, tam je spotřeba pak silně relativní pojem). Nádrž má sice Tenérka o dost větší, takže kilometrovej nájezd je podobnej, nicméně když ti benzín dojde, fakt oceníš, že na 2 litry, co si vezeš v PETce vedle, ujedeš na Dakarce o polovinu víc. Po roce a necelých 20 tis. km na Dakarce ji jednoznačně mohu prohlásit za nejuniverzálnější moto, co jsem kdy jezdil.
Zkrátka moc nejede, moc nebrzdí, moc nepruží, moc nežere, nemá moc pohodlný sedátko, je děsně těžká, neni do terénu, neni na silnici, neni moc jednoduše řešená, nerozebírá se snadno... Na druhou stranu opravdu nejsem dodnes schopen najít vyváženější stroj, pokud že má mít člověk doma jenom jeden na cestování a na ježdění okolo chalupy, když nerad jezdí po silnicích...
EDIT: zapoměl jsem ještě dodat, že Dakar taky blbě svítí, proti Tenérce značně hůř...
Upravil puchyyla dne 11.12.2013 09:27
ono je taky potreba definovat co je to "terén" 95% uzivatelu si pod tim predstavi COKOLIV co neni po asfaltu - z tohohle balićku je to pak z naprosty vetsiny sestava peknych ci horsich sotolinek a jen zlomek tak do 5% už je "terén" tj hluboke traktorove koleje nebo kategorie pole/louky/les a z tohohle balíčku je dalších 5% opravdu hluboká orba :-) takže prevedeno na km - pri nájezdu 10000 km rocne je 500km rocne po nezpevnenem povrchu (to neni vubec malo) z toho 25km "tězkého" terénu - koleje, sníh, brody, krosové tratě a 1,25km "hluboké orby" - tj 30cisel "sraček" kdy boty jsou zality blátem motor řve jak utrženej a moto sotva jede - tohle povazuju za dokonalej prumet beznyho uzivatele cendura - a temer dokonaly profil my letosni sezony - takze otazka zni jasne - ma smysl si kvuli 25 km kupovat vic "krosku" a 9975 km na to doplacet na silnici? - ke mne jezdi naprosta vetsina motorek kategorie "cenduro" a fakt mensina ma za sezonu najeto vic nez tech 500km v "terenu" a kdo ma vic tak ma doma vetsninou krosku - a neni vyjimka kdyz prijede brambora a placatou E09kou a kdyz se ho ptam jak to drzi na blate tak nevi bo blato nejezdi :-) - clovek se rad precenuje :-)
Upravil milanek dne 11.12.2013 10:04
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)