Ahoj, potřebuju trošku přizvednout moje GSko, bohužel vůbec nevím o kolik mám kosti zmenšit, abych ze světlé výšky GS dostal Dakaráckou, originální rozdíl není v kostech ale v tlumiči, takže absolutně netuším čeho se mám chytit díky za odpovědi
DAGR přiložený následující obrázek:
[39.45Kb]
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
Ahoj, potřebuju trošku přizvednout moje GSko, bohužel vůbec nevím o kolik mám kosti zmenšit, abych ze světlé výšky GS dostal Dakaráckou, originální rozdíl není v kostech ale v tlumiči, takže absolutně netuším čeho se mám chytit díky za odpovědi
koupit ten tlumic nekde na ebayi a kdyztak ho repasnout?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nedávno se to tu řešilo. někdo psal že má kosti dlouhý 86 mm (prý originálně) a někdo 120mm. já (malý gs) i táta (dakar) máme 120mm. víš, jakej je rozdíl v délce tlumičů?
hicks: já ji zatím nechci předělávat na Dakara, štve mě když se nabalím, tak můžu max. na polní cesty trošičku horší teren a jsem hnedka spodkem na zemi, když si zase pohraju s tlumičem, tak abych projel co chci, je tlumič úplně na tvrdo, takže chci zatím kompromis mezi klasikou a Dakarem a abych mohl mít zadní tlumič v použitelných hodnotách prostě to se mnou není jednoduchý
Labus01: bohužel to vůbec netuším
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
hicks: já ji zatím nechci předělávat na Dakara, štve mě když se nabalím, tak můžu max. na polní cesty trošičku horší teren a jsem hnedka spodkem na zemi, když si zase pohraju s tlumičem, tak abych projel co chci, je tlumič úplně na tvrdo, takže chci zatím kompromis mezi klasikou a Dakarem a abych mohl mít zadní tlumič v použitelných hodnotách prostě to se mnou není jednoduchý
Labus01: bohužel to vůbec netuším
nemas nahodou uplne jednoduse dead/poddimenzovanou PRUZINU?! jak je stara??
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dělal jsem to několikrát a je pravda, že 1cm se už docela projeví...
Být nechal bych si vypálit kosti o 1 pak 1,5 a 2 cm kratší a vyzkoušel to...tři sady tedy 6 kusů mě vždy vyšlo okolo 600Kč což není nijak moc za to že s tím můžeš laborovat a zkoušet.
Nu a což takhle vzít do ruky šupleru, blok, pravítko, tužku, kružítko a ve vhodném měřítku si to narýsovat? Z toho ti to pak vypadne jasně, pokud umíš přesně měřit a rýsovat.
D-A-G-R napsal:
hicks: já ji zatím nechci předělávat na Dakara, štve mě když se nabalím, tak můžu max. na polní cesty trošičku horší teren a jsem hnedka spodkem na zemi, když si zase pohraju s tlumičem, tak abych projel co chci, je tlumič úplně na tvrdo, takže chci zatím kompromis mezi klasikou a Dakarem a abych mohl mít zadní tlumič v použitelných hodnotách prostě to se mnou není jednoduchý
Labus01: bohužel to vůbec netuším
nemas nahodou uplne jednoduse dead/poddimenzovanou PRUZINU?! jak je stara??
na tlumiči je najeto 50tis, nastavování tvrdosti dole na tlumiči funguje dobře, teď to mám asi o půl otočky od H, když to dám na tvrdší, tak už je to krajně nepohodlné svezení
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
TomR1 napsal:
Dělal jsem to několikrát a je pravda, že 1cm se už docela projeví...
Být nechal bych si vypálit kosti o 1 pak 1,5 a 2 cm kratší a vyzkoušel to...tři sady tedy 6 kusů mě vždy vyšlo okolo 600Kč což není nijak moc za to že s tím můžeš laborovat a zkoušet.
PS: myslím, že ty 2cm už bude hodně...
to jsem měl původně v plnu, ale kosti co jsou na GS obsahují ložiska, takže bych byl radši kdybych mohl vyrobit jen jednu variantu, která bude něco mezi GS a Dakarem, a možná později, bych volil celkovou předělávku na Dakar
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
puchyyla napsal:
Nu a což takhle vzít do ruky šupleru, blok, pravítko, tužku, kružítko a ve vhodném měřítku si to narýsovat? Z toho ti to pak vypadne jasně, pokud umíš přesně měřit a rýsovat.
I to se dá, ale pochybuju, že to ve výsledku bude tak přesné, tohle bych si nenchal jako krajní možnost, nějak na to nespěchá, třeba se někdo najde, kdo to takhle dělal a napíše mi o kolik změnil kosti a o kolik se mu motorka zvedla
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
hicks: já ji zatím nechci předělávat na Dakara, štve mě když se nabalím, tak můžu max. na polní cesty trošičku horší teren a jsem hnedka spodkem na zemi, když si zase pohraju s tlumičem, tak abych projel co chci, je tlumič úplně na tvrdo, takže chci zatím kompromis mezi klasikou a Dakarem a abych mohl mít zadní tlumič v použitelných hodnotách prostě to se mnou není jednoduchý
Labus01: bohužel to vůbec netuším
nemas nahodou uplne jednoduse dead/poddimenzovanou PRUZINU?! jak je stara??
Krom toho, ze tlumic to ma za par, tak jestli je pruzina puvodni, je urcite mrtva, zacal bych tam. Teprve az to budes mit v odpovidajicim stavu ma smysl zjistovat, jestli to furt nestaci....
na tlumiči je najeto 50tis, nastavování tvrdosti dole na tlumiči funguje dobře, teď to mám asi o půl otočky od H, když to dám na tvrdší, tak už je to krajně nepohodlné svezení
Delka kosti 68mm zvedne se jako Dakar. Coz je jestli si to dobre pamatuj asi tak 6cm na konci kyvky.
Na vypocet staci pouze pravitko a matematika zakladni skoly asi tak 4trida. Vzdalenost kosti od stredu kyvky a delka kyvky. Jednoduche, ze?
Ale bacha na to, zmeni se geometrie podvozku, a je to za jizdy citit. Chce to predelat pak i predek.
BMW F800GS Adventure
D-A-G-R napsal:
hicks: já ji zatím nechci předělávat na Dakara, štve mě když se nabalím, tak můžu max. na polní cesty trošičku horší teren a jsem hnedka spodkem na zemi, když si zase pohraju s tlumičem, tak abych projel co chci, je tlumič úplně na tvrdo, takže chci zatím kompromis mezi klasikou a Dakarem a abych mohl mít zadní tlumič v použitelných hodnotách prostě to se mnou není jednoduchý
Labus01: bohužel to vůbec netuším
nemas nahodou uplne jednoduse dead/poddimenzovanou PRUZINU?! jak je stara??
na tlumiči je najeto 50tis, nastavování tvrdosti dole na tlumiči funguje dobře, teď to mám asi o půl otočky od H, když to dám na tvrdší, tak už je to krajně nepohodlné svezení
jestli mas puvodni pruzinu tam imho resis blbosti.
zacni tam, nasledne pokracuj slozitostma.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
progresky jsme nedavno taky resili a vyslo z toho, ze progresivni charakteristiku dela prave prepakovani... Treba Wirth zadni progresku vubec nedela. Jen predni... A myslim ze komplet ohlins tlumic ma taky linearni pruzinu.
Labus01 napsal:
progresky jsme nedavno taky resili a vyslo z toho, ze progresivni charakteristiku dela prave prepakovani... Treba Wirth zadni progresku vubec nedela. Jen predni... A myslim ze komplet ohlins tlumic ma taky linearni pruzinu.
Jestli je pružina utahaná, proč jí nenahradit progresivní, když lineární teda nedělají?
A jak může přepákování dělat progresivitu, když je tlumič na páce(kyvce), pořád ve stejné vzdálenosti ?
Já jen, že mi to taky čeká, tak abych věděl.
Upravil Kraftrad dne 17.12.2013 09:05