Ahoj GéeSáci,
tak jsem se na sklonku minulého roku stal šťastným majitelem brambory R1200GS 09/2005 (výměna za F650), celkem holátka, ale to nejdůležitější má... (hřeje to na ruce) Najeto poctivých 54500km, v pěkném stavu, dobře opečovávaná...jsem druhý majitel v ČR, třetí celkově.
Rád bych se sní letos podíval dál, než jen kolem komína, ale nemám rád nejistotu nejistého návratu, t.j. na případné problémy jsem rád připraven. Po sosání informací na zdejším foru, už jsem dopěl k nutnosti náhradní anteny k EWSu a regulátoru palivového čerpadla. Co dalšího by bylo dobré přibalit na cesty? V autě mám přibalen ještě diodový blok k altíku a náhradní benzínové čerpadlo, které jsem i jednou použil, sice kousek od baráku, ale domů jsem dojel bez ztráty kytičky (BMW E30)
Upřímě řečeno, čím novější stroj, tím k němu mám větší nedůvěru...aneb elektronika proradná...
Já osobně vozím neustále v motorce náhradní EWS, regulátor čerpadla, kus drátu, několik plastových elektrikářských pásek, izolačku. Samosebou základní vercajk - multifunkční nůž BAHCO s kleštěmi, potřebné torxy apod.. Na delší výlety si přibaluji navíc akorát ložisko a gufera do konc. převodu, páčky brzdy a spojky, snímač škrtící klapky a náhradní indukčky. Stejně se pokazí to, co nevezeš
Upravil Tonda dne 07.01.2014 09:04
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
"nabitou" kreditku a telefon na odtahovou službu
... já vozím jen EWS a "bypass" palivového čerpadla + izolačku, drátek, el.pásky, malý konkor, motorový olej + adekvátní nářadí ....
(ch)stepan
ja mam sice F800gs - ale vozim taky EWS antenu, izilacku, kus dratu , el.pasky, spojkovou packu (brzdovou ne bez te se da jezdit ) , nove vicko chladice to ale ty neresis, a hlavne dobrou sadu naradi
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Tonda ti určitě řekne kolik toho povyměňoval a možná jich bude méně než EWS.Já po tom co jsem si s tím loni užil ve Francii a to že místní servis BMW v Nice si s tím nedokázal poradit,už bez toho nevyjíždím.
.
3X napsal:
Tondo, ty snímače jsou tak poruchové?
Vůbec jsem ze svého okolí neslyšel, že by měl někdo problém.
V Rumunsku spadla motorka klukovi tak nešťastně na vystouplej kámen, že se snímač poškodil (i přes krytku - nevím už od kterýho výrobce /v tomhle případě prostě nepomohla/). Kdyby nebyl rezervní, tak by byl problém. Mě se pokazil před lety na zánovním Advíkovi (r.2008) - snímač zůstával "viset" a motorka mi zahřátá chcípala při káždém zastavení a zavření plynu ( "uchcávala se" ), z křižovatky se byl problém rozjet (uchcávalo se to) - jednotka si "myslí", že máš přidaný plyn, tak tam chrlí benzín a přitom máš zrovna plyn zavřený - v offroadu totálně nepoužitelná motorka.
Letos jsem to řešil opět na několika motorkách. V létě mi volal jeden člen tady z fóra (PavelDR) z dovolené ve Francii - stejný problém na R1200GSA 2010 jako já před lety na R1200GSA 2008 - na diagnostice se to neprojeví (ani na originální v servisu BMW - však Pavel může poreferovat). Další člen tady z fóra (caba1 ) - stejný problém loni po zimě - sekající se snímač. Další můj kamarád, člen tady z fóra (radisat) - na jeho R1200GS TripleBlackovi (r.2011) - to samé. Řešil jsem to několikrát. Občas se prostě na některé motorce pokazí.
Upravil Tonda dne 07.01.2014 10:28
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
novalis napsal:
asi pro Tondu ----a nešlo by z tebou doporučených náhradních dílů udělat nějaký SOS balíček, ten nacenit a běžně prodávat?
Nějaký balíček dílů a jeho cena - to je spíše otázka třeba pro Ježka, za jakou cenu by Vám něco takového udělal (když si tady z těch rad a doporučení v diskuzi "něco" vyberete).
Ale jak říkám - ono se pokazí vesměs to co nemáš
Já ty díly vozím i spíše proto, že většinou na nějakej delší výlet jedu s přáteli a funguji pro ně jako "zásobovací vozidlo a technická podpora. Oni nevezou z těchto věcí skoro nic (možná EWS a régl čerpadla). Já zase nevezu 10 litrů vína, klobásky, čokoládky apod. To mi vezou kámoši
Občas taky dobrým známým, kamarádům a lidem, kteří za mnou jezdí s motorkama něco na "cesty" půjčím - a oni mi to potom, až se vrátí zase přivezou zpět.
Upravil Tonda dne 07.01.2014 10:27
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
3X napsal:
Tondo, ty snímače jsou tak poruchové?
Vůbec jsem ze svého okolí neslyšel, že by měl někdo problém.
V Rumunsku spadla motorka klukovi tak nešťastně na vystouplej kámen, že se snímač poškodil (i přes krytku - nevím už od kterýho výrobce /v tomhle případě prostě nepomohla/). Kdyby nebyl rezervní, tak by byl problém. Mě se pokazil před lety na zánovním Advíkovi (r.2008) - snímač zůstával "viset" a motorka mi zahřátá chcípala při káždém zastavení a zavření plynu ( "uchcávala se" ), z křižovatky se byl problém rozjet (uchcávalo se to) - jednotka si "myslí", že máš přidaný plyn, tak tam chrlí benzín a přitom máš zrovna plyn zavřený - v offroadu totálně nepoužitelná motorka.
Letos jsem to řešil opět na několika motorkách. V létě mi volal jeden člen tady z fóra (PavelDR) z dovolené ve Francii - stejný problém na R1200GSA 2010 jako já před lety na R1200GSA 2008 - na diagnostice se to neprojeví (ani na originální v servisu BMW - však Pavel může poreferovat). Další člen tady z fóra (caba1 ) - stejný problém loni po zimě - sekající se snímač. Další můj kamarád, člen tady z fóra (radisat) - na jeho R1200GS TripleBlackovi (r.2011) - to samé. Řešil jsem to několikrát. Občas se prostě na některé motorce pokazí.
takže to není Tondo až tak častá závada, ne?
S těmi pády se tak nějak musí počítat, tam se ti může poškodit tolik částí, že to ani nepobereš do kufrů
Ale souhlasím s tím, že když to máš doma, tak pro sichr to vzít sebou je OK, zase tolik místa to nezabere.
Ještě se zeptám, ten snímač stačí vyměnit kus za kus a jede se dál nebo se to ještě musí nějak kalibrovat přes diagnostiku? Díky za info
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl