Specifikem zdejšího trhu je podle něj i to, že lidé zkoumají datum výroby pneumatiky. "Je jedno, jestli je pneumatika rok, nebo tři roky stará, když je nová. Vlastnosti jsou stejné," dodal.
Upravil stepan dne 28.01.2014 16:39
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Jj, ještě nedávno se říkalo ať nikdo nekupuje pneu staršího data výroby a najednou, když jich mají plné sklady tak zase říkají že to vlastně nevadí. A ty řeči o nebezpečném dojíždění zimních pneu v létě mi jsou taky ukradený. Loni jsem se snažil dojezdit své Michelin Alpin A3 během léta a prostě se mi to nepovedlo. Najezdil jsem na nich asi 10 tis. km a vzorek klesnul z původních cca 5mm asi na 3,5mm. Ale hlavně nemůžu v žádném případě říct, že by se na nich auto chovalo v létě nějak špatně. Prostě úplná pohoda. Na zimu jsem pak obul nové a ty michelinky nakonec vyhodil, ale kdybych chtěl, tak by se na nich ještě dalo léto odjezdit. Nešetřím při výběru gum (zimní Continental TS850, letní Pirelli P7) , ale na druhou stranu je chci využít co nejvíc a ne zbytečně vyhazovat.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Jo, je to "odborník": "...čím dál tím víc lidí jezdí v létě na zimních pneumatikách. Bohužel si neuvědomují, že je to velmi nebezpečné..."
Budu muset na jaře začít přezouvat, abych se vyhl nebezpečí... Sice nevím jakému, ale zajistě se nějaké najde...
Upravil hobr dne 28.01.2014 18:47
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
zimní směs je mnohem měkčí,než letní a v letních teplotách se rychle přehřeje.Nepoznáš to dokud se nedostaneš do nějaký kryzovky nebo neprojedeš ostřej zatáčku.Ta přehřátá guma se rychleji "utrhne" a má mnohem delší brzdnou dráhu.Netvrdím,že se zimní nedá dojet v létě,ale s ohledem na to! Je to přesně opačnej efekt toho,že někdo jezdí v zimě na letních...a kdo to nechápe,tak by měl vrátit papíry i s občankou Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Netvrdím,že se zimní nedá dojet v létě,ale s ohledem na to! Je to přesně opačnej efekt toho,že někdo jezdí v zimě na letních...a kdo to nechápe,tak by měl vrátit papíry i s občankou
Máš pravdu, jen bych ten přesně opačný efekt bych trochu upřesnil tím, že zimní pneu má výrazně lepší přilnavost již při nízkých rychlostech.
Chci tím říct, že rozdíl např. brzdné dráhy při 50km/h ve městě bude v zimě o dost větší.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Já bych jen dodal, že v případě dopravní nehody se pojišťovny chytají čehokoliv a třeba při nedobrzdění 29. června při teplotách nad 30 °C s obutýma zimákama bych se nedivil tomu, kdyby zkrátili plnění na základě neodpovídajícího obutí. Ale je to jen domněnka
Chimera napsal:
Já bych jen dodal, že v případě dopravní nehody se pojišťovny chytají čehokoliv a třeba při nedobrzdění 29. června při teplotách nad 30 °C s obutýma zimákama bych se nedivil tomu, kdyby zkrátili plnění na základě neodpovídajícího obutí. Ale je to jen domněnka
Letní doposud nejsou povinné ze zákona,takže na to to nedaj. Hned jak zavedli povinné zimní,tak samozřejmě začlo loby,aby i letní byly povinné. Je to pěkná blbost. Ono i s tím zákonem o zimních je to všelijaké. Když není počasí a podmínky,tak je taky mít nemusíš. Musíš je mít jen tam,kde je to nařízeno značkou Zimní výbava.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Jojo,sjetej zimák je nejlepší letní guma:-) Taky je takhle dojíždím. Líbí se mě,že sou pěkně měký,jak na sportovní motorce,na mokru sedí tisíckrát líp než fungl letní,takže u mě dobrý. Když pak jednou začas obuju fungl letní sadu,tak plaču.
no možná moje škoda 120L s Barumkama OR34 s made in Czechoslovakia a dotem 0888, by mu dala za pravdu
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
četl jsem článek o gumách a Sv. Dotu. od finskýho prodejce. DOT je údaj, který si prosadila kdysi EU, aby byl občan informován. V Emerice prý takový údaj třeba není povinný. Projevil názor, že pneu, pokud je správně uchována, správné a žádoucí vlastnosti si uchovávpo dobu 6 let. Určitě je něco jiného, je-li pneu vystavena v plechovém kontejneru za léta třeba 60 stupňům a v zimě naopak teplotám pod bodem mrazu a má ten správný (rozuměj co nejmladší) DOT, a nebo 3 roky stará guma, uchovávaná při konstantní teplotě řekněme 15. stupňů.
Mr Gs- tou občankou bych se moc neoháněl, co by se pak mělo dělat člověku, který napíše kryzovka, když víme již od 3. třídy ZDŠ, že u cizích slov neplatí poučka o tvrdých a měkkých souhláskách?
Upravil barokar dne 28.01.2014 19:20
červenej Elf
Já bych zase dodal, že nevyhodím zimáky, který mají cca 3 mm a v zimě mi budou na prd. Prostě je dojezdím v létě.
Bohužel to, že si řeknu bacha a opatrně už za pár minut nevím.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Co jsem nekde cetl,tak zimni neni dobra v lete kdyz ma vysoky vzorek.Sjeta udajne drz paradne.Amatersti zavodnici pry v lete treba pri zavodech do vrchu nasazuji sjete zimni gumy,kvuli dobre prilnavosti v zatackach.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Přesně tak, letní vyhazuji nebo většinou někomu daruji jakmile mají kolem 3mm. Vzorek 1,6mm nepovažuji za vzorek. Na vodě nemá absolutně žádný význam. Zimní se snažím dojet přes léto jakmile se dostanu k 5mm, pak už na sněhu nemají žádný záběr.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Spitfire napsal:
no možná moje škoda 120L s Barumkama OR34 s made in Czechoslovakia a dotem 0888, by mu dala za pravdu
OR 34 byly super univerzálky když jsem měl 120ku kupoval jsem protektory s tímto vzorkem a drželo to v zimních podmínkách jak šlak(samo že při jízdě s rozumem v hlavě) ,v létě logicky taky; myslím že podobná varianta univerzálek na trhu dnes chybí ale bohužel pro výrobce je zajímavější dělat více druhů pneumatik a přesvědčovat veřejnost že univerzálka se nedá vyrobit
jako ze bych s dechtem 66kw mel strach ze dojezdeny zimaky v lete utrhnu to se fakt nebojim :-D nevim to se mysli jet s citem na gumy 50/90/130 zvladne kazda guma a na zavodeni jsou snad motorky
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Já jsem na svém pianu 200D jezdil po celou dobu co jsem ho měl asi na 15 let starých zimákách. Jedno kolo dokonce ucházelo, takže jsem tam dal duši... Ty gumy na to auto byly ve všem dostačující a ve výkonových křivkách ho určitě i předčilo. Tím to ale neobhajuju a jen jsem chtěl říct, že v první řadě jde o peníze.
Taky mě překvapilo že zimáky které měli loni na jaře kolem 4mm mě vydržely následně celé léto. - cca 23tis schválně jsem se díval do knihy jízd a to občas nejezdím pomalu. Myslel jsem že jak dám párkrát delší štreku po dálnici, půjdou rychle do kopru a budu přezouvat na letní. Ze začátku jsem jim dával čoud, abych se jich zbavil a nasadil nové letní, ale udolaly ony mě. Sraly mě celé léto a fakt překvapily. Neměly jistotu jako letní, ale jen při čuňátkové jízdě.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.