Poprvé od doby co se LCčko začátkem ledna usídlilo v mojí garáži, dovolila silnice k malé vyjížďce. Dojel jsem v pořádku, tak se chci podělit o první zážitky s vlastním velkým GSem – R 1200 GS LC (2013). Jelikož mám obuty Anakee III, havarijní pojistku až od sezóny a na moto jsem od října v podstatě neseděl, potřebuji podmínky o něco příznivější než běžně a i když včera bylo počasí, vzhledem k ročnímu období, pro moto ideální, tak v úsecích ve stínu a v lese jsem přeci jen za plyn, i v režimu RAIN, bral velmi opatrně.
První dojmy z LC (při srovnání s doposud ježděným Varaderem) jsou spojené s množstvím výkonu, kterým LC překypuje a s výbornou ovladatelností, s jakou padá do zatáček nebo se s ním manipuluje v malých rychlostech a při otáčení. O parkování v garáži ani nemluvě, tam je GSo nesrovnatelné. Naopak krytí před větrem (ať už díky sériovému štítku nebo užší nádrži) je o malinko slabší než u mého předchozího stroje - při teplotě okolo 5st šlo o nevýhodu, i když ne tak zásadní. Naopak při teplotě nad 20st si myslím, že bych to mohl ocenit jako příjemnou klimatizaci :-) Sériové kryty na ruce mne naopak mile překvapily tím, že fungují a konečky prstů neomrzají.
Ještě nebyl čas hrát si se všemi vymoženostmi a zkoušet různá nastavení podvozku nebo jízdních režimů a tak hlavní bylo seznamování s převodovkou, která pro mě byla velkou změnoua sníž si musím na moto pořádně rozumět. Z vychytávek LCčka jsem zatím vyzkoušel snad jen tempomat (když nepočítám množství údajů na palubce), což pro mne na moto byla zajímavá premiéra. A jelikož tempomat v autě využívám i na "hlídání" rychlosti na delších úsecích po městě, hned se mi osvědčil i zde. Samozřejmě hlavní výhoda bude spočívat při dálničních přesunech.
Poučen ze zdejších diskuzí jsem se na rovnějším úseku hned jal ověřit jak je to s "kmitáním řidítek" pokud je jezdec nedrží. Jelikož podobnou věc dobře znám z Varader, kde se tím hlásí o výměnu přední pneumatika, vyzkoušel jsem to v různých rychlostech i zde. LC jede samo naprosto bez zaváhání - zatím to bylo bez kufrů, které jsou ještě na cestě, ale i tak to je příjemná zpráva a o obavu u nového modelu méně.
Na co sem naopak nebyl zvyklý, jsou otáčky při rychlosti nad 150km/h. I když to není moje nejčastější cestovní rychlost, tak pro přesuny po něměckých dálnicích vyšší rychlostí mi motor přišel už moc v otáčkách - rezervy tam je sice ještě dost, ale hluk a vibrace už mi na pohodlné cestování přišly vysoké. Z pohledu hluku a vibrací mi zvláštní přišla ještě jedna situace a to brždění motorem, zde je totiž motocykl mnohem hlučnější než při běžné akceleraci (na Varaderu jsem byl zvyklý na srovnatelný hluk i vibrace) - těžko říct zda v tom hraje roli kardan, boxer nebo je projev při běžné jízdě tak kultivovaný, že brždění motorem prostě jen vyčnívá. Po několika letech na Varanovi mi to prostě přišlo „jiné“. Obojí je ale spíš o mém zvyku, tak sem zvědav jaký dojem z toho budu mít za několik set km.
Celkově shrnuto, z první vyjížďky mám z LC velmi dobrý dojem pokud jde o ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Když jsem se během výletu dostal na horší povrch (ujetý sníh, rozmočená louka), tak i s Anakee jsem měl v moto výrazně větší jistotu, než jsem byl zvyklý na Varanovi (což je hlavní důvod proč jsem do GSa šel). Teď už jen nezbývá než čekat na další slunečný den a nějakou pořádnou vyjížďku, kde se budu moct s moto víc žít a vyzkoušet co LC dalšího nabízí.
somm napsal:
Poprvé od doby co se LCčko začátkem ledna usídlilo v mojí garáži, dovolila silnice k malé vyjížďce. Dojel jsem v pořádku, tak se chci podělit o první zážitky s vlastním velkým GSem – R 1200 GS LC (2013). Jelikož mám obuty Anakee III, havarijní pojistku až od sezóny a na moto jsem od října v podstatě neseděl, potřebuji podmínky o něco příznivější než běžně a i když včera bylo počasí, vzhledem k ročnímu období, pro moto ideální, tak v úsecích ve stínu a v lese jsem přeci jen za plyn, i v režimu RAIN, bral velmi opatrně.
První dojmy z LC (při srovnání s doposud ježděným Varaderem) jsou spojené s množstvím výkonu, kterým LC překypuje a s výbornou ovladatelností, s jakou padá do zatáček nebo se s ním manipuluje v malých rychlostech a při otáčení. O parkování v garáži ani nemluvě, tam je GSo nesrovnatelné. Naopak krytí před větrem (ať už díky sériovému štítku nebo užší nádrži) je o malinko slabší než u mého předchozího stroje - při teplotě okolo 5st šlo o nevýhodu, i když ne tak zásadní. Naopak při teplotě nad 20st si myslím, že bych to mohl ocenit jako příjemnou klimatizaci :-) Sériové kryty na ruce mne naopak mile překvapily tím, že fungují a konečky prstů neomrzají.
Ještě nebyl čas hrát si se všemi vymoženostmi a zkoušet různá nastavení podvozku nebo jízdních režimů a tak hlavní bylo seznamování s převodovkou, která pro mě byla velkou změnoua sníž si musím na moto pořádně rozumět. Z vychytávek LCčka jsem zatím vyzkoušel snad jen tempomat (když nepočítám množství údajů na palubce), což pro mne na moto byla zajímavá premiéra. A jelikož tempomat v autě využívám i na "hlídání" rychlosti na delších úsecích po městě, hned se mi osvědčil i zde. Samozřejmě hlavní výhoda bude spočívat při dálničních přesunech.
Poučen ze zdejších diskuzí jsem se na rovnějším úseku hned jal ověřit jak je to s "kmitáním řidítek" pokud je jezdec nedrží. Jelikož podobnou věc dobře znám z Varader, kde se tím hlásí o výměnu přední pneumatika, vyzkoušel jsem to v různých rychlostech i zde. LC jede samo naprosto bez zaváhání - zatím to bylo bez kufrů, které jsou ještě na cestě, ale i tak to je příjemná zpráva a o obavu u nového modelu méně.
Na co sem naopak nebyl zvyklý, jsou otáčky při rychlosti nad 150km/h. I když to není moje nejčastější cestovní rychlost, tak pro přesuny po něměckých dálnicích vyšší rychlostí mi motor přišel už moc v otáčkách - rezervy tam je sice ještě dost, ale hluk a vibrace už mi na pohodlné cestování přišly vysoké. Z pohledu hluku a vibrací mi zvláštní přišla ještě jedna situace a to brždění motorem, zde je totiž motocykl mnohem hlučnější než při běžné akceleraci (na Varaderu jsem byl zvyklý na srovnatelný hluk i vibrace) - těžko říct zda v tom hraje roli kardan, boxer nebo je projev při běžné jízdě tak kultivovaný, že brždění motorem prostě jen vyčnívá. Po několika letech na Varanovi mi to prostě přišlo „jiné“. Obojí je ale spíš o mém zvyku, tak sem zvědav jaký dojem z toho budu mít za několik set km.
Celkově shrnuto, z první vyjížďky mám z LC velmi dobrý dojem pokud jde o ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Když jsem se během výletu dostal na horší povrch (ujetý sníh, rozmočená louka), tak i s Anakee jsem měl v moto výrazně větší jistotu, než jsem byl zvyklý na Varanovi (což je hlavní důvod proč jsem do GSa šel). Teď už jen nezbývá než čekat na další slunečný den a nějakou pořádnou vyjížďku, kde se budu moct s moto víc žít a vyzkoušet co LC dalšího nabízí.
p.
Myslím, že je to zajímavě napsané. Vzhledem k tomu, že já jsem před LC jezdil Aprilii Caponorda ve II. generacích, tak mám velmi podobné prožitky. Musel jsme si zvykat na brždění kardanem, které je podstatně razantnější než řetěz u Aprilie a ještě mi trochu vadí (ale opět otázka zvyku), že tam během chvilky zařadím 6. st. a mám pocit, že je to strašně krátká rychlost, ale pokud se kouknu na otáčky, tak i Caponord ve 4500 ot./min měl rychlost kolem 130km/h, takže je to pouze můj subjektivní pocit a pravděpodobně v tom budou hrát roli ony vibrace, o kterých se zmiňuješ ve svém postřehu. Jinak jsme s ní ještě více jak 5000 ot./min nejel z důvodu "zajíždění" , neboť mám najeto necelých 360km. To jsme stihl, než napadl sníh. Taky mě překvapuje, že máš na ní Micheliny, když já mám Continentaly od výroby. I s nimi je ovladetelnost excelentní a dovolí motorka daleko více než Caponord. Jen mi vadí tuhost podvozku, který zdaleka nepruží tak výrazně jako Caponord, ale možná je to pouze tuhostí, která postupně povolí s nájezdem kilometrů. Jsem rád, že tady píše i někdo, kdo má zkušenost s jinými motorkami než BMW. Nevím co vedlo Tebe k přechodu k BMW, ale v mém případě to bylo jen to, že jediné BMW je stále motorka použitelná i do mírného terénu a výkon nepřekračuje zbytečných 100kW. Motorka se 150 koňma mi přijde trošku....zbytečná a hlavně se to pak musí živit. Bohužel, nový Caponord už je čistě silniční motorka a vzhledem k mému využití už je nedostatečná .
Všiml jsem si, že máš doplňky od SWMOTECH, jak jsi s nimi subjektivně spokojen?
Choseman napsal:
To jsme stihl, než napadl sníh. Taky mě překvapuje, že máš na ní Micheliny, když já mám Continentaly od výroby. I s nimi je ovladetelnost excelentní a dovolí motorka daleko více než Caponord. Jen mi vadí tuhost podvozku, který zdaleka nepruží tak výrazně jako Caponord, ale možná je to pouze tuhostí, která postupně povolí s nájezdem kilometrů.
a) ja mel napr. Tourancky NEXT
jo, brutalne to zmekne.
c) jaky tam mas nastaveni ESA?
d) telelever vepredu ma rozhodne tuzsi projev, nez USD.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Taky mam na ADV Continentaly. Asi tam hazou co je zrovna kde po ruce nejbliz, ale divim se. Mozna nam chteji ukazat, ze i v takhle blbych rozmerech nejaky gumy existujou
Upravil Alda dne 03.02.2014 16:36
Alda napsal:
Taky mam na ADV Continentaly. Asi tam hazou co je zrovna kde po ruce nejbliz, ale divim se. Mozna nam chteji ukazat, ze i v takhle blbych rozmerech nejaky gumy existujou
loni do Inveltu chodil mix.. v jedny dodavce od vsech 3 modelu pneu neco (Tourance Next, Anakee 3 + ty Conti).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Choseman napsal:
To jsme stihl, než napadl sníh. Taky mě překvapuje, že máš na ní Micheliny, když já mám Continentaly od výroby. I s nimi je ovladetelnost excelentní a dovolí motorka daleko více než Caponord. Jen mi vadí tuhost podvozku, který zdaleka nepruží tak výrazně jako Caponord, ale možná je to pouze tuhostí, která postupně povolí s nájezdem kilometrů.
a) ja mel napr. Tourancky NEXT
jo, brutalne to zmekne.
c) jaky tam mas nastaveni ESA?
d) telelever vepredu ma rozhodne tuzsi projev, nez USD.
Už jsme to spolu probírali v jiném fóru a tak se na to změknutí budu těšit. V ESA jsem zkoušel nastavení single and soft, ale nepřipadá mi to nějak odlišně od single and normal. Ovšem při nastavení hard to byla hotová Oktávka.
S tím televerem jsem myslel, že by mohl být i měkčí, takže Tvůj poznatek, vzhledem k nájezdu km, beru za bernou minci. Škoda, raději se více propadám.
Alda napsal:
Taky mam na ADV Continentaly. Asi tam hazou co je zrovna kde po ruce nejbliz, ale divim se. Mozna nam chteji ukazat, ze i v takhle blbych rozmerech nejaky gumy existujou
loni do Inveltu chodil mix.. v jedny dodavce od vsech 3 modelu pneu neco (Tourance Next, Anakee 3 + ty Conti).
Tak to postupně vyzkouším a budu moci pak jezdit jen na jedněch. Na Caponordu jsem zkoušel všechny značky (Michelin, Continental, Metzerel, Dunlop), ale nakonec jsme skončil u Pirelli Scorpion Trail, který mně osobně vyhovovaly nejvíce a především jsem jim hodně věřil v dešti. Pro LC se zatím Pirelky nedělají, takže možná časem a třeba najdu zalíbení v Continentalech
Dedkoid napsal:
Krátká 6 je stálá bolest GS.
Zas na druhou stranu člověk motorku tak nemučí a jede vlastně podle předpisů.
Vzhledem k výše zmíněné rovnosti otáček a rychlosti, je to spíše subjektivní pocit. Podle mě by byla lepsí delší 4 a 5-ka, pak už je ta 6-ka jako "bonbonék" pro spotřebu. U Italky jsem vibrace vnímal především v horizontu 3-4tis. otáček a pak se ztrácely, kdežto u BMW mi přijde, že stoupají vibrace právě v horizontu 4-5 tis.. Výš jsem to zatím nevytáčel, takže nevím jak to tam je...snad Hicks by mohl posoudit.
Jinak 90km/hod. nejde jezdit snad na žádné motorce, která má výkon přes 70kW a 6-ti rychlostní převodovku. To se bude podtáčet nebo by se muselo jezdit na 5-ku. Takže u mě je základní cest. rychlost kolem 110km/hod. Tu 90-ku jsem jezdil na F650, protože to bylo pro ní akorát.
Ja se tesim az sjedu Contiky a hned se vrhnu na Tourancky. Pro me to byly na vzduchaci nejlepsi gumy s ohromnym najezdem.
Contiky kdyz vidim, hned si vzpomenu ze jsem je jezdil kdysi na rejzich, protoze mely nejvetsi najezd. Ovsem polovicni nez Tourancky.
Choseman napsal:
Myslím, že je to zajímavě napsané. Vzhledem k tomu, že já jsem před LC jezdil Aprilii Caponorda ve II. generacích, tak mám velmi podobné prožitky. Musel jsme si zvykat na brždění kardanem, které je podstatně razantnější než řetěz u Aprilie
zajímavý je, že když jsem měl minulý rok půjčeného Advíka 08, tak mi to ani nepřišlo, ale tam zase byl o mnoho hlučnější motor, převodovka apod.. tak sem ten hluk a vibrace bral asi jako standard :-)
a ještě mi trochu vadí (ale opět otázka zvyku), že tam během chvilky zařadím 6. st. a mám pocit, že je to strašně krátká rychlost, ale pokud se kouknu na otáčky, tak i Caponord ve 4500 ot./min měl rychlost kolem 130km/h, takže je to pouze můj subjektivní pocit a pravděpodobně v tom budou hrát roli ony vibrace, o kterých se zmiňuješ ve svém postřehu. Jinak jsme s ní ještě více jak 5000 ot./min nejel z důvodu "zajíždění" , neboť mám najeto necelých 360km.
ta šestka je hodně krátká, chtělo by to nějakou cestovní. zase je ale fakt, že LCčko má rozsah otáček větší než jsem měl na Varaderu, takže ty otáčky nebudou zase takovej problém.
To jsme stihl, než napadl sníh. Taky mě překvapuje, že máš na ní Micheliny, když já mám Continentaly od výroby. I s nimi je ovladetelnost excelentní a dovolí motorka daleko více než Caponord. Jen mi vadí tuhost podvozku, který zdaleka nepruží tak výrazně jako Caponord, ale možná je to pouze tuhostí, která postupně povolí s nájezdem kilometrů.
kupoval jsem v brně, tak možná to montujou tam :-)
Jinak podvozek sem ještě moc nevyzkoušel. Když jsem jel mezi Davlí a Štechovicemi (pokud to znáš) je tam taková rovinka a na ní spáry cca po 15metrech a i když jsem měl podvozek na soft (ESA na jednu helmu a RAIN), tak to se mnou dost házelo - něčeho takovýho sem si dřív na moto nikdy nevšiml. Ale asi to bude chtít vyzkoušet víc nastavení, třeba ten soft není zrovna to pravý.
Jsem rád, že tady píše i někdo, kdo má zkušenost s jinými motorkami než BMW. Nevím co vedlo Tebe k přechodu k BMW, ale v mém případě to bylo jen to, že jediné BMW je stále motorka použitelná i do mírného terénu a výkon nepřekračuje zbytečných 100kW. Motorka se 150 koňma mi přijde trošku....zbytečná a hlavně se to pak musí živit. Bohužel, nový Caponord už je čistě silniční motorka a vzhledem k mému využití už je nedostatečná .
v zásadě podobně, hlavní pro mne byla univerzálnost, rád bych do lehčího "offu", ale bez kompromisů při cestování "on". Zároveň jsem řešil váhu a výšku, tak abych moto i v tom terénu zvládnul.
Všiml jsem si, že máš doplňky od SWMOTECH, jak jsi s nimi subjektivně spokojen?
zatím jsem naštěstí neměl tu čest je vyzkoušet :-) Ale vypadají kvalitně. Koupil jsem to už s padákama a u nich mě překvapila "díra" na hlavu, tak jsem ještě dokoupil ty kryty. Kdybych měl originály, tak by asi kryty hlav nebyly potřeba. Spodní padák a kryty hlav se mi docela i líbí. Horní sou takový zvláštní, ale tomu se asi nedá vyhnout, když tam potřebuješ mít kus pevný trubky.
somm napsal:
Jinak podvozek sem ještě moc nevyzkoušel. Když jsem jel mezi Davlí a Štechovicemi (pokud to znáš) je tam taková rovinka a na ní spáry cca po 15metrech a i když jsem měl podvozek na soft (ESA na jednu helmu a RAIN), tak to se mnou dost házelo - něčeho takovýho sem si dřív na moto nikdy nevšiml. Ale asi to bude chtít vyzkoušet víc nastavení, třeba ten soft není zrovna to pravý.
`
vic soft nastaveni neni.
Kolik na ni mas najeto? jestli je nova, tak pocitej s tim zmeknutim podvozku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Má najeto 19tkm (já na ní jen 100km). Že není měkčí to je mi jasný, spíš jsem myslel jeslti by na takový hrboly (podobný nízkým zpomalovačům) nebylo lepší spíš tvrdší nastavení nebo vyšší ESA. Ale nevim, to chce vyzkoušet. Na jiných moto jsem tam jel mockrát touhle rychlostí a nikdy jsem to necítil. Tak jedině že by tu silnici přes zimu nejak předělali ;-)
somm napsal:
Má najeto 19tkm (já na ní jen 100km). Že není měkčí to je mi jasný, spíš jsem myslel jeslti by na takový hrboly (podobný nízkým zpomalovačům) nebylo lepší spíš tvrdší nastavení nebo vyšší ESA. Ale nevim, to chce vyzkoušet. Na jiných moto jsem tam jel mockrát touhle rychlostí a nikdy jsem to necítil. Tak jedině že by tu silnici přes zimu nejak předělali ;-)
p.
mne to tam moc neskace. Myslim mezi Stechovicema a Davli.
kazdopadne koupil sis telelever, pocitej s tim. NEdava to vse, jako USD. Ale zase se temer neponoruje pri brzdeni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
fero napsal:
Mám dotaz trochu mimo téma ohledně těch svodu na fotce - připadají mi
Nejaký černý , ???? .....
Fando,teď se na to chci právě zeptat.Píše,že má skoro 20000 km.Záleží kde to jezdilo a jak se o to kdo staral.
imho je to ta Renocáří.. tj. morava. muzou to byt pripeceny chlupy z vlka. treba
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
somm napsal:
jeste foto. myslim ze je to svetlem. svody jsou duhovy.
p.
svody jsou normalni, simte. Mozna jemas lehce vic obarveny nez ja, ale ne moc.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2