Pánove, kdybych chtěl znákladovat moto oblečení a pořádné boty na firemní motorku, jak to řešíte? Musí být nějaká směrnice na používání ochranných pomůcek pro silniční provoz nebo něco takového? Myslím, že tady je někdo z berňáku. Chtěl bych předejít komplikacím....Děkuji za info nebo odkaz.
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
Tak to je složitá věc, vždy je třeba prokázat, že je to potřeba pro výkon a zajištění čiností spojených s provozem a náplní firmy/živnosti (zajištění zakázek atd.).
Takže:
1. moje žena je účetní a daňový poradce a rád se jí zeptam a pošlu ti nějaký info.
2. mě finančák přes doporučení mojí ženy, že to nemám dělat - vyhodil z nákladů a donutil vrátit dph při uplatnění motorky (nepodařilo se mi prý přesvědčivě prokázat, proč firma motorku potřebuje) - byl to humus nedoporučuju. Švagrovi kterej má stavební firmu, po dvou letech takhle vyhodili čtyřkolku i když s ní hlavně jezdil po stavbách v tom bahně atd. Samozřejmě že doměřili i pokuty a penále.
Pokud však budeš mít moto na firmu což máš a nebudou ti to rozporovat, tak tam oblečení klidně dáš jako doplňky k motorce nebo ochrané doplňky.
Pošli mi klidně přes PM náplň tvojí firmy, či živnosti a zeptám se ti během zítřka - žena je teď pryč.
Samozřejmě se to liší i příslušnym FÚ, každej má jiný přístup.
Asi si příště doplnim oprávnění i na rozvoz jídla a letáků
Pokud chceš, rád zjistim co s tim, ale musíš mi poslat nějaký podrobnosti o firmě zda potřebuješ směrnici nebo ne (myslim, že ne).
Upravil Macek01 dne 04.02.2014 15:40
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Motorku máš na firmu a určitě dáš do uznatelných nákladů ochrané prvky pro tvojí/zaměstnaců bezpečnou přepravu tipu: rukavice, helma, boty, páteřák atd. Pokud jde o oblečení a splňuje také bezpečnostní kritéria - má protektory atd. tak by to mělo být také bez problému a vše je doporučeně interně evidovat jako ochrané pomůcky. Toto je předběžné vyjádření poradce z Deloitte po telefonu. Samozřejmě pokud to podpoříš interním předpisem či směrnicí o bezpečnosti práce, tak jen lépe. Ideální by bylo požádat také prodejce, aby slovo ocgrané bylo na daňovém dokladu.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
O tom, že by FÚ někomu vyhodil náklady na motorku nebo čtyřkolku jsem nikdy neslyšel, i když netvrdím, že to nemůže být pravda. V takovém případě se ale poplatník zřejmě nedokázal dostatečně tlaku FÚ bránit a naprosto zbytečně rezignoval, nebo nebyl svým daňařem zastupován s patřičnou péčí.
Umím si představit, že FÚ bude mít s motorkou problém. Obzvlášť pokud třeba žijete na malém městě a úřednice z FÚ Vás vidí každé odpoledne vyrážet na místní pole a v pátek odjíždíte s naloženou motorkou někam do dáli. Váš Facebook je navíc plný fotek z expedic. Ale i v takovém případě, kdy lze považovat za prokázané, že motorku užíváte i k jiným účelům než ryze podnikatelským, nemůže FÚ motorku z nákladů zcela vyhodit. Je to obchodní majetek firmy a s tím nic nenadělají. Můžou maximálně vyžadovat, aby náklady i DPH byly přiměřeně kráceny, v tom poměru, v jakém je užívána služebně a soukromě. Prokázat ten poměr je pak na Vás.
Co se týče ochranných pomůcek, tak bych považoval za klíčové, jaký vztah k firmě má uživatel motorky. Pokud je podnikající fyzickou osobou nebo statutárním orgánem obchodní korporace (dříve společnosti) je šance obhájit ochranné pomůcky výrazně nižší, než pokud by pracoval v pracovním poměru jako zaměstnanec. U zaměstnance by se ochranné pomůcky obhajovaly mnohem snáze. Ve firmě, která má zaměstnance probíhá (nebo mělo by probíhat) pravidelně školení bezpečnosti práce a stačí, když bezpečák napíše požadavek, aby řidiči motocyklu byly poskytnuty požadované ochranné pomůcky a už Vám to bude těžko někdo vyhazovat. Mezi uznatelné výdaje patří náklady na pracovní a sociální podmínky zaměstnanců vynaložené na bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Pokud by jste takové podmínky přes upozornění odborné osoby nezajistili a řidiči se při nehodě stal úraz, kterému by doporučené ochranné pomůcky zabránili, bude mít firma velký problém.
Situace podnikatele nebo jednatele je ale jiná. Ti nepožívají takové ochrany a péče jako zaměstnanci. Je výrazně těžší obhájit, že draze za firemní peníze chráníte své vlastní zdraví nad rámec zákonem předepsaného rozsahu (helma, brýle), než že chráníte zdraví zaměstnance v rozsahu doporučeném školitelem bezpečnosti práce.
Já osobně mám tři motorky v podnikání, jednu jako fyzická osoba a dvě ve společnostech (v každé jednu). Absolutně se neobávám, že bych si je před kontrolou z FÚ neobhájil. Je pravda, že když vyrážím někam dál a hrozí, že by se o takovéto výpravě mohl někdo z FÚ dozvědět, řeším to tak, že si motorku na dva týdny od firmy (s.r.o.) za 10.000 Kč pronajmu a toto sumu zdaním a DPH odvedu. Pořád je to zanedbatelné proti tomu, co díky motorce na daních ušetřím.
Protože nejsem v žádné z firem zaměstnancem, jediné ochranné pomůcky, které mám v nákladech jsou zákonem předepsané přílby a brýle. Na víc si netroufám. A nedávám si do nákladů ani takové vychytávky, jako tlumiče Tractive nebo ráfky Excel, neumím si představit, jak bych argumentoval, že bez nich ke klientovi prostě nedojedu. V nákladech mám pouze kufry (na spisy) a ochranné doplňky motorky.
Ja dal az letos motorku do ucetnictvi a jediny co sme z ochranynch pomucek uplatnil tak helmu jelikoz taje v zakone vyzadovana.
Jinak vedu presne cestovni denik s rospisem soukromych a firemnich jizd a v tom pomeru se i uplatnuji naklday, jelikoz nejsem platce DPH mam to asi jednoduzssi.
Jinak muzes si dat motorku i na pausal a pausalne v pomeru jak mas vyuziti soukromme/firemni uplatnit naklady.
Jinak je to jedinny firemni prostredek navic jedinyn firemni co vlastnim takze problem s finacakem vubec neocekavam
Upravil schrek dne 04.02.2014 20:21
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Jinak muzes si dat motorku i na pausal a pausalne v pomeru jak mas vyuziti soukromme/firemni uplatnit naklady.
S tím paušálem je trochu složitější. Namísto skutečně spotřebovaných pohonných hmot můžete uplatnit měsíčně nákladový paušál 5.000 Kč, pokud užíváte motorku pouze pro firemní účely nebo 4.000 Kč, pokud ji užíváte i soukromě. Dále přitom dáváte do nákladů náklady na servis a motorku odepisujete. Můžete dokonce i uplatňovat odpočet DPH z pohonných hmot, ale vlastní výdaje na tyto pohonné hmoty do nákladů nedáváte, místo toho je ten paušál.
Pokud uplatňujete paušál 4 tisíce, přiznáváte, že užíváte motorku i soukromě a potom musíte přiměřeně krátit odpisy a dokonce vracet poměrnou část DPH z pořizovací ceny a zaplacených oprav a náhradních dílů a také PHM.
Ten přesný postup se liší podle právní formy podnikání a toho zda firma je či není plátce DPH.
Daně prostě nejsou nic jednoduchého.
Pokud nejsi plátce daně, tak by to mělo v pohodě projít. Vůbec nedáváš do účetnictví žádný benzín, můžeš tam dát doklady na opravy a doplňky. Pokud eviduješ poměr soukromých a firemních jízd (což bys měl) tak uplatníš odpis ve výši odpovídající podílu v jakém je moto užívána pro firmu. Prostě ho pokrátíš o to soukromé užívání. Takže odpis trochu snížíš, ale naženeš to tím paušálem, který můžeš uplatňovat i přes zimu, kdy třeba vůbec nejezdíš. Ten paušál se neuplatňuje v peněžním deníku (daňové evidenci) ale až v daňovém přiznání jako položka snižující základ daně (48.000 Kč za rok nebo 4.000 Kč x počet měsíců). Je to na druhé straně přílohy č.1 daňového přiznání.
Upravil dino888 dne 04.02.2014 20:49
Jak nejlip evidovat pomer soukromych a pracovnich cest ? To zas psat cestak? Ztoho by ale zas vyplynulo ze nemam sanci projet tech 4000kc na benzinu. Mohl bych ti zejtra zavolat posli mi kdyztak tel.do PM diky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Kloss napsal:
Chlapi, chtěl bych taky znákladovat motku, palivo, servis a přilbu.
Nejsem OSVČ, ale denně dojíždím na zaměstavatelem určené pracoviště.
Poraďte jak nato.
Dík.
Jediná možnost - přesvědčit zaměstnavatele, aby ti proplácel cestovné z místa výkonu práce uvedeného v pracovní smlouvě na určené pracoviště. Sazba za kilometr je u motorky 1Kč paušál + za spotřebované PHM (spotřeba dle TP x cena benzínu /100). Může to být cekem tak 2,50 Kč na km.
Pokud denně ujedeš třeba 30 km, je to za měsíc 600 km, takže ta měsíční náhrada by dělala cca 1.500. Když se se zaměstnavatelem domluvíš, že ti sníží hrubou mzdu o 1.000 Kč a bude platit takovéto cestovné, jeho to bude stát pořád přibližně stejně (o 160 Kč víc) a ty dostaneš v čistém nejméně o 8 stovek víc. A za rok Ti to hodí skoro deset tisíc.
Není to nic moc, ale na nic lepšího jako zaměstnanec nedosáhneš.
Kloss napsal:
Chlapi, chtěl bych taky znákladovat motku, palivo, servis a přilbu.
Nejsem OSVČ, ale denně dojíždím na zaměstavatelem určené pracoviště.
Poraďte jak nato.
Dík.
Jediná možnost - přesvědčit zaměstnavatele, aby ti proplácel cestovné z místa výkonu práce uvedeného v pracovní smlouvě na určené pracoviště. Sazba za kilometr je u motorky 1Kč paušál + za spotřebované PHM (spotřeba dle TP x cena benzínu /100). Může to být cekem tak 2,50 Kč na km.
Pokud denně ujedeš třeba 30 km, je to za měsíc 600 km, takže ta měsíční náhrada by dělala cca 1.500. Když se se zaměstnavatelem domluvíš, že ti sníží hrubou mzdu o 1.000 Kč a bude platit takovéto cestovné, jeho to bude stát pořád přibližně stejně (o 160 Kč víc) a ty dostaneš v čistém nejméně o 8 stovek víc. A za rok Ti to hodí skoro deset tisíc.
Není to nic moc, ale na nic lepšího jako zaměstnanec nedosáhneš.
Dino dík za upřimně míněnou radu. Jezdím jenom z domu do zaměstnání - ti co znají moje příspěvky ví, jak to myslím.
schrek napsal:
Jak nejlip evidovat pomer soukromych a pracovnich cest ? To zas psat cestak? Ztoho by ale zas vyplynulo ze nemam sanci projet tech 4000kc na benzinu. Mohl bych ti zejtra zavolat posli mi kdyztak tel.do PM diky
Ono se to dá u neplátce DPH udělat i tak, že krátíš odpisy o 20 %, tedy na 80 % jejich celkové výše a potom nemusíš evidenci jízd vůbec vést.
To je pro tebe určitě ta nejvhodnější varianta.
Takže pak by tvé roční náklady vypadaly takto:
12 x měsíční paušál 4.000 Kč = 48.000 Kč
+ 80 % odpisu dle zákona o daních z příjmů
+ náklady na opravy, údržbu, pojištění, (ne benzín a parkovné).
Tu evidenci jízd bys musel mít jen pokud bys byl plátcem DPH. Pro krácení DPH nelze užít paušál, ale musí být prokázán skutečný poměr.
a jeste jedna vec masinu sem, ale koupil na RC a ne na ICO , ale ucetni mi rikal , ze jde i rok zpetne navest do majetlu firmy, kdyz jsem FO a hlavne ze neplatim DPH a tak je to jedno jestli je to koupeny na RC nebo IC
diky za email zejtra se rozepisu a proberem to pres email
Upravil schrek dne 04.02.2014 21:35
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ano, kufry a padáky určitě. Neměly by být ale kupovány s motorkou najednou, pak by to byla součást vstupní ceny a šly by do odpisů. Cena později nakoupených doplňků by také neměla v jednom roce překročit celkem 40.000 Kč (všech dohromady). Pak by to šlo také do vstupní ceny a do odpisů (tzv. technické zhodnocení).
Kloss napsal:
Dino dík za upřimně míněnou radu. Jezdím jenom z domu do zaměstnání - ti co znají moje příspěvky ví, jak to myslím.
Nečekal jsem, že to myslíš vážně, ale radši jsem odpověděl, co kdyby náhodou. Nechtěl jsem aby si někdo myslel, že mi hloupé dotazy nestojí za to, abych na ně odpovídal.
je to jak vím od mého daňového poradce,jinak školitel ministerstva financi. Vše jde kdysž si to umí daňař obhíjit a je to v zákoně možné nebo není zakázáno
hodně zjednodušeno
http://czunici.ra...