Po třiceti letech ježdění motorkama i autama se mi to konečně podařilo. Dnes na své první letošní vyjížďce jsem k 9 litrům benzínu dotankoval 12 litrů nafty Motor zdechl po dvaceti metrech, ani jsem nestihl odjet z pumpy. Je mi jasné, že musím vypumpovat celou nádrž, to zvládnu snadno, ale co s tím dál? U své staré jednoduché XJR 1300 bych si asi věděl rady. Kromě nádrže vypustit i karburátory, nalejt benzín a pak to zkusit nastartovat. Maximálně ještě odmastit svíčky a možná ani to ne. Ale u GS netuším a nerad bych metodou pokus/omyl něco zmršil. Můžete mi někdo poradit, co s tím dál po vyčerpání nádrže?
Neviděl bych to tragicky, protože nafta na rozdíl od benzínu maže a je míň agresivní.
Nechytlo to, protože nafta se v sacím potrubí nemá šanci vypařit a vytvořit hořlavou směs.
Tipuji, že jakmile dostaneš do vstřiků zase benzín tak to pojede.
Pája
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně
uplne snadno, staci u tankoveni telefonovat.
Ja to musim kontrolovat 2x ax 3x pokazdy
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Ja ti rek u proc. Ty mas do nadrze malou diru 12 ne tudiz tam padne i diesel pistole
ja to resim ted u auta pri kazdym tankovani
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně
Taky jsem si myslel že se to může stát jenom kopytu, no a pak jsem vrazil 20litrů benzínu do tdi.. naštěstí jsem si to uvědomil a nenatočil jsem plnou nádrž a hlavně motor.. .V Anglii jsem slyšel že je to nejčastější příčina výjezdu žlutých andělů. Stane se to hned.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
No jo, stane se to hned. Kdo nezažil, nepochopí, stejně jako dodneška jsem to nechápal já. Teď už jo Uvítám spíš konkrétní rady a postupy. Co palivové čerpadlo, vstřikovače - není nutná nějaká rozborka a čištění nějakých filtrů, trysek a sítek? Co svíčky? Zatím bych to viděl tak, že po vypumpování nádrže naleju benzín a budu startovat, až se to chytí...
No jó taky jsem zjistil, že na naftu se tomu nějak nechce Bylo to cestou z podzimná Radarky, takže jsem měl ještě IQ šumící trávy. U 1100GS jsem postupoval takto... Vypustit nádrž, vytáhnout postupně vstřikovače a někololikrát otočit klíčkem, aby čerpadlo vyhnalo ze vstřikovačů naftu. Vstřikovače zpět a tradá!
Mě třeba natunkujou kluci do firemního nafťáku auta 2x ročně plnou benzínu....většinou jeden a ten samej kluk. Prý je u Agipu Tech na všech pistolích tak ho to zmátlo bo bere DieselTech. No a pak je vždy odtah do servisu na vypuštění. Když jsem si chtěl ten benzín vzít do benzínáku že jej budu přimíchávat tak mi bylo řečeno že at to ani nezkouším nebo zalepím tou svíčky atd. Takže za mě vypustit a nalejt benzín, odšroubovat svíce a na prázdno to dost dlouho protáčet aby to benzín znečištěnej naftou vyplivalo válcema ven a až pak dát nové svíce a nastartovat.
Upravil LukyGs dne 22.02.2014 21:37
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
hajnrich napsal:
No jo, stane se to hned. Kdo nezažil, nepochopí, stejně jako dodneška jsem to nechápal já. Teď už jo Uvítám spíš konkrétní rady a postupy. Co palivové čerpadlo, vstřikovače - není nutná nějaká rozborka a čištění nějakých filtrů, trysek a sítek? Co svíčky? Zatím bych to viděl tak, že po vypumpování nádrže naleju benzín a budu startovat, až se to chytí...
To nedelej,to bys starter rozzhavil do bela.Nejrychlejsi postup je vysat naftu z nadrze,nalet cisty benzin,aspon pul nadrze.Pak vyndej oba vstrikovace(kazdy drzi jeden sroub M5 T25).Vytahni samotne vstrikovace z drzaku(prvni ocelovy klip a pak opatrne je to jenom krehky plast!),o-krouzek je vetsinou prilepeny a jde to hodne ztuha,muzes tam striknout trochu wd 40,pomuze to a o-krouzku neublizi-je z vitonu.Pak vyndej regulator palivoveho cerpadla a na samotny konektor cerpadla prived napeti,tam kde byl zluty kablik + a kde byl modry -.no a nech cerpadlo at to proleje cistym benzinem,samozrejme musis do neceho chytat tu naftu s benzinem co pujde z tech trubek od vstrikovacu.Neco malo nafty pujde vratem z regulatoru zpet do nadrze,ale to je zanedbatelne mnozstvi a ztrati se to v nadrzi.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně
Jezdim stridave trema autama a na motorce. Jedno auto benzinovy, dalsi dve naftovy. K tomu ta motorka.
Me se to teda jeste nepovedlo, ale vubec se nedivim a fakt na to pri tankovani musim myslet.
Kdybych jezdil jen na motorce a jednim autem, asi by to klaplo, ale takhle to vidim uplne jednoduse.
Kubrt napsal:
Já nedokážu pochopit, jak někdo muže natankovat místo nafty benzín a opačně
hele my jednou tankovali naftu na účtence naftu a v nádrži benzín, u Shellu. Pak přes známou jsme zjistili: "No, oni to občas spletou..." Naštěstí naše stará corolla bez turba to pobrala. Jen chci říct, že i když si dáváš bacha, může se stát, od tý doby ale očuchávám pistole i kdyby se mě měli lidi smát...
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
Pro cechiho: vše jsem pochopil, kromě tém pasáže o odpojení regulátoru. Jestli tomu dobře rozumím, tak na samotné nádrži, její levé půlce, je vsazené elektrické čerpadlo. Jsou k němu napojeny dvě hadice (tipuju výtlak čerpadla a recirkulace?) a dva konektory. Jeden je u kraje adruhý blíž ke středu. Jeden by měl být od měření hladiny a druhý napájení čerpadla. Chápu to správně, že bych měl odpojit ten napájecí konektor čerpadla (tipuju je to ten větší) a sem natvrdo připojit těch 12 V, aby se čerpadlo rozběhlo? Nebo je to nějakej jinej konektor úplně jinde? Nebude tohle rozjetí čerpadla natvrdo mít nějaký vliv na řídící jednotku? Možná se ptám hloupě, ale motorku s palivovým čerpadlem a se vstřikováním mám poprvé a nerad bych něco odpálil. A servisní manuál, který mám, je na starší model a není v tomto ohledu moc jasný.