Tak já taky přidám svojí trošku do mlejna. Na ježdění R1200GS na kravení KTM 690 Hard Enduro. Mám jí cca 2 měsíce a musím uznat že GS opravdu NENÍ do lesa. GS lesní cesta krokem / KTM houbařské pěšinky střemhlav.
Robert přiložený následující obrázek:
[113.22Kb]
Upravil Robert dne 03.11.2009 10:17
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
To neni moje fotka, ta je z internetu. Já si to MEGAMAXIMÁLNĚ užívám takže na focení moc času nezbejvá. Ale je pravda že podobné příběhy prožívám.
Ta dole je moje ( ještě před přezutím a instalací ZUMA ). A stěma mesluvcema to neni tak strašný, teda aspoň mě vždycky mávaj ale z dálky.
Robert přiložený následující obrázek:
[190.62Kb]
Upravil Robert dne 21.11.2008 10:18
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Robert napsal:
Tak já taky přidám svojí trošku do mlejna. Na ježdění R1200GS na kravení KTM 690 Hard Enduro. Mám jí cca 2 měsíce a musím uznat že GS opravdu NENÍ do lesa. GS lesní cesta krokem / KTM houbařské pěšinky střemhlav.
Nemůžeš porovnávat lehkou motorku s těžkou. A na 1200 se dá také létat, to by si se divil. Je to v tvé hlavě jak pojedeš. Na těžké motorce máš větší zábrany.
[quote]Advik napsal:
Zde pár fotek z toho létání, aby sis nemyslel, že to na 1200 nejde.
kolik mas najeto na tvem ADV? neprojevuje se tenhle zpusob jezdeni na opotrebeni? menil si neco?
prece jenom ADV ma nejake to kg. ja mam 1150 a jezdim jenom lehci teren, ale i presto se mi zda, ze napr. razy na zadnim kole jsou vyrazne znatelnejsi nez na nejakem mensim enduru. nerad bych menil kardan jako se to stalo kolegum ...
Advik měl nalítáno 70.000 km než to rozmázl o auto na Korsice (viz http://www.bmwgs....ad_id=2048)a co vím tak žádný servis nepotřeboval... prostě to má v rukou a pod nimi vcelku dobrou motorku... chlapáci na supersportovíchenduromotorkách KTM by se asi divili.....
Upravil Lukes dne 03.09.2008 13:29
TAKE IT EASY
Bohužel na tohle ježdění není stavěný ani přední, ani zadní sériový tlumič...
Jinak fotky hezký a soucítím s tebou v tom písku
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
desperado napsal:
kolik mas najeto na tvem ADV? neprojevuje se tenhle zpusob jezdeni na opotrebeni? menil si neco?
prece jenom ADV ma nejake to kg. ja mam 1150 a jezdim jenom lehci teren, ale i presto se mi zda, ze napr. razy na zadnim kole jsou vyrazne znatelnejsi nez na nejakem mensim enduru. nerad bych menil kardan jako se to stalo kolegum ...
Jak psal Lukes, 70tis. bez závad a jediné opravy, a to každou chviličku jezdím stále po zadním. Projela snad všechno co vůbec jde, brody, bahna, písky, pouště, šutry, skály, jezdí celý rok včetně zimy. Chtěl jsem na ní udělat alespoň 300tis., věřil jsem, že to dokáže. Bohužel nám to překazil jeden blbec na Korsice. Největší záhul dostala v Tunisku, písek byl prostě všude. V náplních, ložiskách... Jinak je tam všechno originál, i ty tlumiče. Zastávám názor, že je to všechno v jezdci. Samozřejmě, že lepší tlumiče jsou znát, ale nejsou potřeba. Jde to bez nich. To co vydrží ten originál nevládně žádný jiný tlumič.
TomasTT napsal:
Bohužel na tohle ježdění není stavěný ani přední, ani zadní sériový tlumič...
Jinak fotky hezký a soucítím s tebou v tom písku
Děkuji Tome, ale všechno tohle je na sériovém tlumiči. Zdůrazňuji, že má toho už hodně za sebou. 70tis. a to převážně offroadu a stále je good. Jo v tom písku je to fakt mazec.
Jo koukněte se, co jsme s těma motorkami museli skákat. Byl to fakt mazec na tuhle těžkou motorku. Prostě 1,2 vytočená bez ubrání plynu, jinak jsi tam zapadl a byl by to konec, a jen prostě hup hup. A všechno jsme to zvládli a motorky taky. Nejsou to prostě jen prastomrdky, jak tomu někdo z majitelů 1150 říká. Ta 1200cka si zaslouží taky úctu, u mě si ji získala po všech stránkách. Výdrž, kvalita, životnost a bezpečnost!
No jasně že to sériový vydrží ale po 2-3 letech drásání tímhle (nebo podobným) způsobem jsme ze 3 motorek (mluvím o 1150GSA) měli 3 zadní tlumiče tak vymlácený, že prostě chodily na doraz při přejetí sebemenší nerovnosti. Každá pružina časem ztratí původní parametry ale při tomhle ježdění to je fakt rychlý konec. Potom se to začne vlnit v zatáčkách na silnici a nejde to už ani víc utahovat (není kam) a je to o ničem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo jasně souhlasím. Mě jen překvapuje, že ten sériový vydržel takhle dlouho. Na Öhlinsech to chce dělat údržbu každých 20tis. tj. olej a těsnění. Na tenhle jsem ani nešáhl a stále jede.
Na GéeSu jsem to mrskal lesem , v písku, kamení, bahně a podobně dva roky a právě proto jsem si koupil lehkou obratnou motorku. Je pravda že GS toho zvládne dost ale pořád je o 100 kg těžší. Už jsem to tu několikrát psal ale v porovnání je GS těžký setrvačník s dobrým krouťákem který se sune terénem ale na takové to lehkonohé hopsání nemá. Pokud pojedeme stejným lesem a stejnou stezkou pro houbaře tak já si to užiju víc, nenadřu se a na konci lesa budu dřív než to GSo. Nad HP2 nebo KTM 950 Super Endurem jsem taky přemýšlel ale 180 kg je pořád 180 kg, takže moje volba je jasná.
Robert přiložený následující obrázek:
[123.78Kb]
Upravil Robert dne 03.09.2008 20:58
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
V jiném fóru jsem psal testíček KTM 690 E s BMW 650 X Challenge a tak ho sem pro zájemce přikládám.
BMW / KTM......kterou hopsandu na vyblbnutí.
Pro někoho tu napíšu zcela samozřejmé a běžné věci, ale pro jiné to může být zajímavé a tak to sem dávám.
Protože je R 1200GS na kravení do lesa těžká tak jsem uvažoval ještě o koupi něčeho lehčího na čem bych se dosytosti vyblbnul.
Rejži jsem nechtěl a tak moje volba padla na BMW G 650 X Challenge a jako její protějšek KTM 690 Enduro.
U BMW ten úvod o rejži tak úplně neplatí protože na ní jsou německé možná jen samolepky a zadní tlumič ( motor Čína, plasty + světla a tacho Aprilia, přední tlumiče, brzdy + konečná montáž rovněž Itálie ).
A pokud mám dobré informace tak KTM se vyrábí ještě v Rakousku.
Tolik úvod a nyní k motorkám + jízdě na nich.
Pro snažší rozhodování jsem si obě motorky půjčil současně na víkend a jako parťák se mnou jel Remarko kterým si na hopsandu dělá zuby taky. Motorky jsme si střídaly v intervalech a prokravily na nich celej den.
Test ( dá li se to tak nazvat ) proběhl v sobotu od 9:00 do cca 19:00. Trasa byla z Prahy do Ralska / Mimoně hopsání po lese a zpět. 130 km terénem - lesní cesty, lesní pěšiny i nepěšinky, písek, bahno, louže a 230 km asfalt. Oba kusy měly nazuté špunty BMW MITAS C04 a KTM MITAS 09 a tak jsme mohly začít.
BMW mi po prvních kilometrech na asfaltu přišla jako dobrý základ pro MOTARDA, ale postupem času jsem svůj názor opravil.
KTM je dravá s přebytkem výkonu, točivým motorem a nutí vás jet neustále rychle – pomalu jí to totiž vůbec nebaví, oproti tomu BMW s retro motorem po reinkarnaci,
výkonem nepřekvapí ani neohromí a jeho zvuk mi občas připomínal elektrocentrálu.
Jízdní dojmy jsou u BMW zábavné, ale bez emocí, jízda terénem je na jistotu s řízením které vás nemá čím překvapit.
Oproti tomu po jízdě na KTM mi svítily očíčka ještě 20 minut. Je točivá a driftování v zatáčkách je u ní zcela běžnou věcí. Pouhým přidáním plynu se na jedničku i na dvojku staví na zadní a nebylo vyjímkou když jsem jel po lesní cestě s předním kolem 20 cm nad zemí ( u BMW se mi to bez snažení nestalo ). Její řízení je trochu živější a potřebuje více kontroly než u BMW, která má zřejmě jiný úhel předních tlumičů, tím pádem i chování a citlivost. Obě motorky zvládly prudké výjezdy i sjezdy, rychlou jízdu pískem, rychlou korekci směru i ve vysoké rychlosti i jízdu zarostlým lesem bez cesty ( křoví, maliny, přes větve stromy a pod.- houbař by prošel stěží a řádně unaven).
Cesta terénem probíhala asi takle : hele křižovatka ( v lese ) kam pojedeme / doleva, doprava nebo rovně ?........ Vem to třeba doleva tam sme ještě nejely, ap. .. .....Ono najet lesem 130 km a nejezdit pořád po stejné není sranda.
A moje doporučení na závěr :
KTM si koupí člověk který si chce jízdu vychutnat a užít. Bude po ní zbytej a unavenej, ale plnej emocí a budou mu dlouho svítit očíčka. BMW je pro jezdce který chce mít jistotu, klidné a předvídatelné chování a výkon motoru u něj není tím hlavním kritériem. Tím nechci říct že by byl nedostačující ale nejde tak za plynem a postrádá to zrychlení a pravé emoce jako KTM.
S oběma motorkama se budete prohánět lesní, bahnitou, písčitou nebo jakoukoli hůř sjízdnou cestou bez sebemenších problémů, a naše cestovní rychlost při testu na lesních cestách byla místy i 40 - 65 km /hod. Cestování na asfaltu ( přejezdy k lesu ) budou v pohodě až do 140 km/hod i na špuntech. Provoz u KTM bude díky olejointervalu 5000 km a spotřebě o malou trošku dražší.
Skutečná spotřeba v terénu byla 4,61 l u BMW a 6,15 l u KTM.
Servisní interval u BMW je 10.000 km u KTM 5.000 km
Cena obou je 223.000 za BMW a 230.000 za KTM.
BMW G650 Xchallenge / 144 kg - 53 k - 60Nm
KTM 690 Enduro / 138 kg - 63 k - 64Nm ( obsah také 650 cm3 )
Tlumiče mi u KTM přišly lepší ( vykrejou toho opravdu hodně ) u BMW se zadní vzduch poněkud nepotatil a předek šel při zabrždění do kolen ( prý je std. pružina na 75 kg a ne na 120 kg ).
Stupačky u obou dobré - zubaté. Při jízdě ve stoje mi na BMW pod pravou nohou pořád sral stojan kterej parkuje šikmo nahoru a drbe vám patu.
Na BMW máte díky vzduchovému tlumiči vysoké stání u KTM více kontakt se zemí.
Sedla ....no prostě po 360 km ( 130 terén zb. silnice ) z nich obou bolela prdel a Vlk štěká a štěká. U BMW vás sedlo posouvá více dopředu.
U BMW mi chyběl otáčkoměr takže mě zezačátku plašil omezovač otáček když šla nadoraz, ale časem jsem si na zvuk motoru zvykl a otáčkoměr bych už ani nevnímal.
U obou mi chyběl ukazatel paliva ale od takové motorky se to asi neočekává ??? i když v lese bez benzinu ( malá rezerva kterou signalizuje ještě menší světýlko ) ? ? ?
A ještě jedno srovnání oproti jízdě na R 1200GS.
GS vám lesem moc rychle nepojede ale bude si razit cestu díky svojí setrvačnosti a 320 kg váhy v pohybu. Její motor funguje jako velký setrvačník a protlačí vás mnoha nerovnostmi i v menší rychlosti. Honit se na GSu v lese je blbost a nedá se tak lehce ovládat proto nezvládne situace jako hopsanda. Jeho kola ( 17 a 19 palců ) ho rovněž znevýhodňují protože mají větší problém přejet nerovnosti než 21 a 18 palcová kola.Oproti GéeSu se lehkonožce jedí lépe s motorem v otáčkách a ve vyšší rychlosti kdy všechno přeletí, přeskočí a jede dál. Nepotřebuje setrvačnost ( díky váze ) jako GS ale funguje díky setrvačnosti z rychlosti kterou vás nutí pořád jet. Po jízdě lesem budete z obou urvaný a na každý zažijete jiné pocity. Na hopsandě to budou 90 % emoce a 10% strach. U GS to budou 50% strach jestli ho tam nenecháte nebo nepoložíte a 50% emoce z toho že jste to s tak těžkou krávou zvládly. U hopsandy máte 40 % šanci že si v rychlosti nebo v blbé díře zlomíte žebra nebo klíční kost, u GS pouze tak 7 %, protože se do takové situace nedostanete ve vysoké rychlosti a lesem pouze projíždíte.
Fotek z jízdy moc nemám protože to bylo móóóóc rychlé a úžíval jsem si to tak jsem toliko nefotil.
BAHNU zdar.
Robert přiložený následující obrázek:
[83.83Kb]
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.