Tak sem si konečně splnil sen a doma mi stojí nádherná 1150 ADV od Boba (ještě jednou mu díky). Byl jsem v sedmém nebi a stále ještě jsem jenom... se mi začala zavzdušňovat spojka... tak sem si řek fajn... vyměním kapalinu odvzdušním a bude... tak se i stalo a všechno fungovalo... až jedno nedělní odpoledne 200 kilometrů od domu... se zavzdušnila tak že před každým zařazením sem musel pumpovat spojkou jak divej... a jet takhle domů... no předllktí jak Pepek námořník co vám budu povídat... znovu sem odvzdušnil a nyní vydrží fungovat tak 6O kilometrů a je hotovo... když jí odvzdušním tak kapalina ze systému teče kalná... že by načatý váleček? setkal se někdo z vás s něčím podobným? díky za odpověď
Já jsem jednou přišel k motorce a spojka šla podezřele z lehka... tak jsem mačkal až byla pod moto loužička...
Nakonec jsem rozebral hydraulický vypínací váleček a vyměnil na něm pouze "gufero" manžetu a je pohoda (už asi 15 tis. km).
Nechá se celý ten hydraulický vehement rozebrat - BMW jej prodává pouze jako celek. Výrobce toho je tuším MAGURA.
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Tak jsem narychlo vyštrachal nějaké foto...
Jak je tam ta zelená vazelína tak to je vlastně ložisko co je v něm vypínací hřidelka (tyčka) - to je ta strana co jde směrem ke spojce (motoru). Je to celké pojištěné "ségrovkou" a je tam potom zmiňované guferko, pístek a pružinka. Pístek byl jako nový a tak jsem pouze měnil guferko, přes které prosakovala kapalina.
Mrkni tedy jesti nemáš již pod moto loužičku... Mohlo by to být ono!
Jo a guferko je koupené normálka v prodejně asi za 7kč, ale ten vrchní (stěrací průměr) byl tuším o 1mm větší tzn. o 0,5mm na straně. Jinak by jsem ho asi nesehnal ihned. Musel by jsem si jej nechat dělat na CNC na zakázku. Pružinka to úplně v pohodě utlačila a tak jsem to neřešil...
SPEEDY přiložený následující obrázek:
[89.81Kb]
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Jo ještě jsem si vzpomněl pokud by jsi to guferko měnil tak musíš koupit to co je určené do brzd (aby to kapalina nerozežrala) je to vlastně opravná sada na brzdy (prasátka)
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
díky za rady a foto... mrknu se na to... loužičku to právě nedělá.. to je divný... nevim kam se to ztrácí potvora....jen se to zavzdušní.. nic neteče... *pissed*
Tak to bude dělat hlavní spojkový váleček. To je ten u páčky. Rozdělanej jsem ho nikdy neměl, tak nevim jak vypadá. Ale bude to zas jen nějaká gumička na pístku.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
u KTM maji presne s timto probelm LC8, akorat, ze to neresi nove gufero, ale cela pumpa, protoze to gufero, vydre v pouzdru prosak a je to v prdeli... spatny material. Na cestach to leze resit pomerne jednoduse, pod gufirko se namota niť, ktera zvetsi jeho objem. je to trik taty meho kamarada, stareho mechanika, dojeli jsem takhle ze Svedksa az do Prahy...
BMW R1150GS MY02
Tak sem to rozebral a chybu nenašel.. za to mám nový příznak.. začala prokluzovat spojka.. takže.... už asi tušim že se kapalina ztrácí kam by neměla... mrknu se na to až se vyspim... mám samý noční... :-(
Rozhodně se z válečku na lamelu nedostane. Klouže to proto, že se ti zavzdušnovala a mohla se spálit, nebo se kloudně ten váleček nevrací. Váleček je na konci převodovky u kola a lamela na konci motoru. To je tak 30 cm od sebe odhadem. To by ti to muselo týct proudem dovnitř, ale ty jsi o ztrátě kapaliny nic nepsal si teda myslím. A muselo by ji dost chybět.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Kapalina neuniká... a spojka si ani nesmrdla... takže to vidím na to že se váleček asi nevrací jak by měl... protože spojka zabírá zcela normálně... tohle je už za mojíma mechanickejma schopnostma a ambicema... pojede se na servis... dám pak vědět jak jsem dopadl..
no, tak me se presne tohle stalo letos na jare taky asi po 100km od vymeny...odvzdusnil jsem to, dojel domu, vymenil jsem kapalinu, vytekla mi z toho sracka na NTOU, byly v ni jakoby kousicky kovovych pilin a melo to cernou barvu, a bylo to husty...
Od te doby jsem ujel asi 15 000 a je to bez problemu...
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
zdar, jak psal Cycli, mohl by to byt hlavni spojkovej valec. Mel jsem podobnej problem s brzdama po vymene kapaliny. Gumovy tesneni se ponekud zvetsily. Ja nevim, co v tom Nemecku pouzivaji za brzdovku, ze to dela takovej bordel
Ahoj, mám v rámci tohoto problému dotaz na tebe speedy. Kdes koupil tu manzetu? Ja ji schanim jak muzu ale zda se ze tady v praze ji nikde "normalne v krame nemaj" a to se neptam jen v kramech kde kupuju rohliky
Fabio napsal:
Ahoj, mám v rámci tohoto problému dotaz na tebe speedy. Kdes koupil tu manzetu? Ja ji schanim jak muzu ale zda se ze tady v praze ji nikde "normalne v krame nemaj" a to se neptam jen v kramech kde kupuju rohliky
A skoušel jsi se ptát v "zeleným domečku" v Hostivaři? Tam toho prodávají spoustu i dělají na zakázku. Já tam s nima řešil těsnící kroužek do karburátoru modelářskýho motorku kterej se nedal nikde sehnat a vyrobili to do druhýho dne. Třeba ti tam pomůžou.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Mě se letos přihodilo, páčka začala, nevím jestli to popíšu správně, zabírat úplně až na konci. Tzn že její krok byl do třičtvtě naprázdno a v poslední čtvrtině byl celý přenos. Nejprv jsem si trochu na křižovatce poskákal, a pak už si na to dával pozor. Kapaliny tam bylo dost, no každopádně se to automaticky po cca 500km opravilo a zas to jde normálně. Skusím přes zimu vyměnit kapalinu, sice nevím jak na to ale to snad někde vypátrám, ale mám trochu pocit abych to nepodcenil a nebylo to nějaké varování že se brzo něco přihodí a půjde do kytek celá. Nejlíp tak 2000km od baráku...
tak mi tu manzetku vysoustruzili, vcera sem to tam nandal a bezproblemu to facha. Kdybyste mel nekdo podobny problem tak mam jeste jednu protoze sem si nechal vyrobit dve. Jedna stala 150 korun, to by ani tolik nevadilo ale trva to tejden
Taky přidám trochu do mlýná.Mě neztrací tlak páčka,ale nejsem schopen z křivotatky jak se řiká odpálit.Spojka je nějaká divná.Když přidám plyn na trochu ostřejší start tak mi začne klouzat,jakmile se rozjiždím normálně tak není problém.Jednou se mi však stalo,že jsem byl nasranej,odpálil jsem to z křižovatky a až do dvojky ta spojka klouzala...pak následoval pekelnej smrad a pak nic,zase to bylo v poho.Mám strach,aby nebyla spojka už před smrtí....
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Taky přidám trochu do mlýná.Mě neztrací tlak páčka,ale nejsem schopen z křivotatky jak se řiká odpálit.Spojka je nějaká divná.Když přidám plyn na trochu ostřejší start tak mi začne klouzat,jakmile se rozjiždím normálně tak není problém.Jednou se mi však stalo,že jsem byl nasranej,odpálil jsem to z křižovatky a až do dvojky ta spojka klouzala...pak následoval pekelnej smrad a pak nic,zase to bylo v poho.Mám strach,aby nebyla spojka už před smrtí....
Mátes tím někdo taky zkušenost? Popřípadě čím by to mohlo být,co třeba kapalina?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.