Mam jedno z prvnich GS1150 - koupil jsem ho tuto sobotu. Cekal jsem, ze se z motoru bude linout neco jinyho nez z japoncu, ale chtel bych si nektery zvoucky overit s ostatnima pilotama.
1. startovani - Klasika to nekde popisovala jako hrebiky v plechovce. To by souhlasilo
2. razeni - no, sem tam ranka , obcas jde spatne jednicka
3. volnobeh - na teplym motoru to pravidelne mlati pri pridani plynu, takovy klapklapklap a pak to ztichne. Jen by me zajimalo co to je, ale resit to stejne nebudu
4. a nejlepsi nakonec. Mam hrozne hlucnou ctvrtou rychlost. Pri zatezi vyje a tak zvlastne rachta. Ostatni kvalty to nedelaji. U TDMka vyla pro zmenu trojka - na vsech co jsem slysel. Je u GSa normalni, ze je ctvrta rychlost hlucna nebo me bude cekat vymena kolecek - tedy az bude vsechna prace hotova?
Jinak rychlosti nevypadavaji, necukaji a nedoradim jen obcas, kdyz si nedavam pozor...
Na 1100 GS :
- startování : po stisku startéru se motor hustě rozklepe vpravo/vlevo, chytne po pár převaleních (chytne i bez sytiče, když na něj zapomenu), je slyšet prvních pár otáček motoru hlučnějších( asi než se natlakuje olej) a pak už jenom bublá...
- řazení : taky to sem tam klepne, ale asi je to normální, nic mi nevypadává
- žádná rychlost neni výrazně hlučnější, je slyšet jenom motor a to tak, že v nízkých ot. si jenom pobublává a po přidání volume je z toho nakonec syrovej ryk Dinosaura !
To je tedy dědeček z r. 97, najeto cca 70 tis. krotitel červeného R 11OO GS
BMW Z-3 hadraplán
Každý boxer může mít trochu jiné zvuky a bude to v pořádku. Ale fakt je nejhorší rozeznat normálních pazvuky od těch, co tam nepatří. Nic by nemělo být příliš výrazné.
Kromě výrazně hlučnější čtyřky jsou ostatní zvuky v pohodě. To cvakání a klapání může mít dva důvody - vůle na klapce ve vstřikovací jednotce (kdysi mi v záruce kvůli tomu vyměnili půl motoru než se na to přišlo) a taky axiální vůle na ventilových vahadlech (lze seřídit). Oba tyto zvuky jsou pro boxery GS typické ale oba lze ignorovat, i když odstranit je lze taky. Stále ale zůstane celá škála dalších pazvuků.
Bývalí majitel japonce, když si koupí BMW, tak ze začátku běhá po servisech a chce všechno opravovat. Nakonec nic nespraví. To je normální jev. Po čase debat a porovnávání s jinejma BMW člověk dospěje k tomu, že to je vlastně normální. A pak jen jezdíš a koukáš, jak přibejvaj kilometry. A přibejvaj a přibejvaj... Zvuky to vyluzuje furt a ty už je vlastně ignoruješ. A ty zvuky:
1.) Myslíš asi než si natlakuje motor olej. Hydraulickej napínáků tam je dost, tak to chvíli trvá
2.) Někdy za jedna jde tak, že ani nevim, že už tam je a jindy to je hypa jak hovado a motorka poskočí dopředu (ber to s rezervou)
3.) Škrticí klapky. Nijak to neřeš. Dělá to 90% BMW. Odstranit se to asle dá.
4.) Taky jsem pozoroval jak mám čtyřku hlučnou. Je to pravda, občas jsem to poslouchal, ted už na to seru. Nic to nedělá a nejsem si jistej jestli to ještě vubec dělá.
Zkontroluj si oleje v převodovce a diferáku jestli v nich nejsou špony a pokud ne, tak by mělo být vše ok.
Prostě to je Bawor.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mimochodem, ty klapky lze odstranit snadno a hned. Ověřit si že je to ten zvuk můžeš, že když se ozývá (někdy je třeba plynem se dostat do těch správných otáček), rukou zatlačíš na kladku na vstřiku, co je kolem ní lanko bovdenu. Kdysi poprvé jsme na to přišli doktorským naslouchátkem, kdy jsme hledali zdroj cvakání a hrotem naslouchátka jsme se dotýkali různých částí motoru. Ten randál do ucha když jsme se dotkli vstřiku byl hrozný a po zatlačení v radiálním směru na kladku to zmizelo. No a provizorně jsme to odstranili pružinkou nataženou od této kladky tuším k nějaké sponce poblíž, to je celkem jedno. A byl pokoj.
Nejde jinak, než souhlasit s Ivanem a Cyclim.
A než se budeš ptát dál, předběhnu Tě. Dříve nebo později zjistíš, že:
- se giglou řídítka (vyměnit ložisko nebo ignorovat)
- bzučí palivové čerpadlo (ignorovat)
- olej v okýnku hned je a hned není (zvyknout si)
- kontrolka neutrálu se rozsvěcuje až když sama uzná za vhodné (ignorovat)
- startér vydává škrčivý kovový zvuk (vyčistit, po vyčištěníj ignorovat )
Momentálně mně nic dalšího nenapadá.
U mé bývalé se často nechytala ABS, ale bylo to slabou baterkou.
Neřeš, nepřepínej. Jezdi
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Zkrátka jednou větou: Když se ti něco nezdá, tak jezdi
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Doplnění Cycliho věty: Jezdi, i když se Ti něco zdá
Hele Cycli nebo Miloši, co kdybyste vytvořili soupis všech běžných a pro BMW typických zvuků, pazvuků a chování? Vystavili bychom to tady pro budoucí majitele a nemuseli bychom si u každého nového baworáka plácat játra
Upravil Klasika dne 20.06.2007 09:02
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Jezdim furt a nehodlam to nijak resit. Jen me zajimal puvod zvuku.
Kontrola oleje je jeste zabavnejsi nez u TDMka - dneska jsem mel rano pres pul okynka.
Zjistil jsem taky, ze teplej motor je vyrazne hlucnejsi nez studenej, az budu menit olej, dam tam ten nejhustejsi (s nejvyssim rozsahem teplot) mineral, jakej sezenu.
Zatim nejsem ani nadsenej, ani zklamanej. Proste to dela presne to, co jsem cekal a co od ty motorky potrebuju.
Klasika napsal:
Doplnění Cycliho věty: Jezdi, i když se Ti něco zdá
Hele Cycli nebo Miloši, co kdybyste vytvořili soupis všech běžných a pro BMW typických zvuků, pazvuků a chování? Vystavili bychom to tady pro budoucí majitele a nemuseli bychom si u každého nového baworáka plácat játra
Nebylo by lepší napsat co to nedělá?Bylo by toho míň
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Ještě by jsme taky mohli ty zvuky nahrávat a vystavovat na fóru, ať má každej představu . Jo a kdyby jsme měli psát radši co to nedělá, tak to taky nemusíme psát nic a fórum zrušit
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
nowis napsal:
a co takhle rány při ubrání a přidání plynu které se linou od zadního kola?
jakoby byla někde vůle.
+ kvalty nedělají "rány" občas ale pokaždé