tak se mi konečně povedlo na ebay vydražit 21" ráfek z PéDéčka. Přelakovanej na černo za 70 EUR, docela dobrá cena si myslím. Teď by to chtělo nějak pořešit dráty a nyple, našel jsem tu kontakt na http://www.sroubm.../firma.htm že prý tam uměj udělat dobrý dráty za rozumný peníze a nyple snad dodaj taky. Jenže problém je v tom, že nevím co zadat do objednávky tzn. dýlku drátu, jestli maj bejt nějak ohnutý, jaký nyple budu potřebovat atd atd...
Jaký jsou vaše poznatky a zkušenosti? Co za dráty a nyple je potřeba? Popřípadě nějakej kontakt na výrobce nejlépe z libereckýho kraje.
Niple bych použil origo,nebo koupil někde na netu nerez a špice by mohli jít použit origo/nebo taky koupený nerez na PDčko a jen by se zkrátily na potřebnou délku a vyříznout novej závit,pokud teda střed PDčka je menší než má 1150ka,jako že si myslím že má.
Já právě ty origo nyple nemám, koupil jsem samotnej střed z bouranýho kola tak musím řešit i je. Výrobu drátů řeším protože by to mělo bejt finančně podstatně zajímavější než origo.
Se sroubarnou Marek max.spokojenost.Draty vysli podstatne levneji nez nove.Mel jsem tenkrat 1 drat jako vzor.Ale tusim,ze niple jsou drazsi nez draty.Koupil jsem tenkrat naborene kolo,z ktereho jsem pouzil stred a niple.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tady mají celou sadu,jen by se musel naměřit ten rozdíl,zakrátit a vyříznout závit,což v tom nerezu nebude žádná sranda na hodinku:-) Třeba někdo příjde s jiným řešením. [url] http://www.boxxerparts.de/product_info.php?info=p2270_VA-Speichensatz-21--Kreuzspeichenvorderrad.html[/url]
Měl bych mít doma "vzorovej drát co jsem používal pro výplet 21"kola. Můžu ti ho oměřit a nafotit popř poslat jako vzor, když se mi vrátí zpět
Možná budou i nějaký niple. Přes víkend se mrknu.
Ahoj, dráty jsem bral stejné jako pro PD, tedy standartní rozměr který byl v nabídce šroubárny Marek. Nakonec jsem je ale zkracoval o 2mm v závitu, aby šly při centrování dotáhnout, ale to chce zkusit. Bral jsem nerez, a přišlo to na tušim ca 800kč? dodaný byly za týden. Nyple jsem použil z R1100GS středu. Až to budeš rozebírat, tak pozor, v každé nypli je červ na imbus, který slouží jako kontra proti povolení drátu. Musíš je povolit, jinak ti praskne drát, když za to zabereš. Nakonec jsem všechny červy vyšrouboval, nyple odmočil a vypral štětcem a namazal, aby závity volně chodily a dalo se dobře centrovat. Vypletené to je za chvilku, ale centrování byl fakt mrsk..
Upravil Melizoy dne 13.03.2014 23:46
Wer später bremst, fährt länger schnell.
milosch: radši mi ho jen ofoť a naměř, protože znáš to, ty mi ho na dobrý slovo pošleš, já ho dám někomu jako mustr na výrobu čtyřiceti dalších, ale ten mustr se při výrobě někde ztratí, potom budu mít v ruce čtyřicet drátů, ten tvůj bude někde v trapu . A s přiděláním jedinýho drátu mě ten výrobce pošle někam a já ti nebudu mít co vrátit. Radši to nebudem riskovat.
Na ty nyple určitě koukni, určitě bych si je od Tebe odkoupil.
Melizoy: o tom zkracování si napatuju, už sme si o tom psali jestli to máš ještě v paměti Jestli má ten Marek dráty v nabídce, tak bych teoreticky žádnej mustr ani rozměry nemusel potřebovat, jen objednám to co má v nabídce s tím, že je budu chtít o 2mm kratší. Ten závit si po tom zkrácení nechal, nebo si ho musel taky o ty 2 mm prodloužit?
Jinak o těch červíkách vím, už jsem o nich něco našel
Upravil Saturnin dne 14.03.2014 08:56
konecne som z PD kola 21ky dostal rafik a z 1100gs kola 19ky vyplietol stred. Ehm teda z tej 19ky som stred musel vystrihat, za toho otca nesli draty povytahovat z rafiku.
Newim ako vy ale mne pride ze draty z 21ky mozem pouzit pre pozadovanu kombinaciu:
stred z 19ky a rafik z 21ky. Nieze by som ich mal, zachranil som ich len par, ale podla nich chcem nechat vyrobit nove.
Je tak? mozem podla dratov z 21ky nechat vyrobit nove? chcem nerezove a nechce sa mi este nieco upravovat (skracovat, dorezavat zavit... )
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
jasně ze dráty ze 100 GS můžeš použít. Jen pro info, jeden drát z BMW stojí kolem stokoruny, kusova výroba u sroubarny marek 18 kč bez DPH (provedení v nerezu)
BMW ty rafky nechromuje, ale eloxuje. ja ho uz černej koupil, tak nevim, vypadá to matnej komaxit.
Saturnin:
dik za reakciu, takze rafik treba eloxovat - oki, len nerozumim tej Tvojej poslednej vete, ze vypada to ako matnej komaxit
elox a komax su dve rozdielne veci:
eloxovanie- je chemicko-technologický proces úpravy povrchu výrobkov z hliníka a jeho zliatin. Ide o vytvorenie odolnej chemickej vrstvy oxidu na povrchu výrobku.
komaxit - prášková náterová hmota nanáša striekaním v elektrostatickom poli.
Ako si to myslel, len obrazne? ze to vyzera akoby nakomaxitovane na cierno matne?
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Saturnin: teď jsem si všiml tvého starého dotazu. Závit mi po zkrácení vystačil délkou ještě s rezervou.
PS, neposílal jsi náhodou někam do motoservisu ráfek na srovnání??
Upravil Melizoy dne 02.04.2014 10:37
Wer später bremst, fährt länger schnell.
vlk napsal:
konecne som z PD kola 21ky dostal rafik a z 1100gs kola 19ky vyplietol stred. Ehm teda z tej 19ky som stred musel vystrihat, za toho otca nesli draty povytahovat z rafiku.
Newim ako vy ale mne pride ze draty z 21ky mozem pouzit pre pozadovanu kombinaciu:
stred z 19ky a rafik z 21ky. Nieze by som ich mal, zachranil som ich len par, ale podla nich chcem nechat vyrobit nove.
Je tak? mozem podla dratov z 21ky nechat vyrobit nove? chcem nerezove a nechce sa mi este nieco upravovat (skracovat, dorezavat zavit... )
Dráty ven nejdou protože je kolem nich v ráfku napěchovanej prach a bláto. Jsou v něm doslova utemovaný. Ale dá se to. A závit na drátech se neřeže ale válcuje.
vlk napsal:
konecne som z PD kola 21ky dostal rafik a z 1100gs kola 19ky vyplietol stred. Ehm teda z tej 19ky som stred musel vystrihat, za toho otca nesli draty povytahovat z rafiku.
Newim ako vy ale mne pride ze draty z 21ky mozem pouzit pre pozadovanu kombinaciu:
stred z 19ky a rafik z 21ky. Nieze by som ich mal, zachranil som ich len par, ale podla nich chcem nechat vyrobit nove.
Je tak? mozem podla dratov z 21ky nechat vyrobit nove? chcem nerezove a nechce sa mi este nieco upravovat (skracovat, dorezavat zavit... )
Dráty ven nejdou protože je kolem nich v ráfku napěchovanej prach a bláto. Jsou v něm doslova utemovaný. Ale dá se to. A závit na drátech se neřeže ale válcuje.
svata pravda. dat sa to da, ale ja uz po tyzdni na to nemal nervy a doslo na destrukcny sposob uvolnenie stredu a rafku od spicov. Ja to mocil a cistil kade cim, luhoval vo vselicom a furt sli niektore tak tazko ze vlastne nesli tak som pouzil flexu a noznice a bolo to hned
Prioritne mi slo ziskat bez poskodenia rafikov vybrat stredy na draty som uz kaslal boli aj tak zoxidovane a xytene hrdzou
Aj tak xcem ist do novych nerez spicov
Znate niekoho kto by mi to 21 klo vyplietol ? - idealne z moravy a okolia
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Dělal jsem to. Ale jak psal Melizoy je to porod. A pokud je ráfek pobouchanej tak to je doslova práce na pič. (slušně řečeno, pár hodin práce a kýbl nervů)
melizoy: takže až budu zadávat zakazkovou výroby necham je udělat kratší, na Tebe já dám kdepak, nebyl jsem to ja. ten můj nevypadá, ze by byl nějakej nakopnutej.
vlk: je mi známo jakej je rozdíl mezi eloxem a komaxitem. eloxovany rafky chodej přímo z BMW. Ten můj už nemá povrchovou úpravu eloxem, ale nějakou jinou, uz jsem ho tak koupil..
Saturnin napsal:
melizoy: takže až budu zadávat zakazkovou výroby necham je udělat kratší, na Tebe já dám kdepak, nebyl jsem to ja. ten můj nevypadá, ze by byl nějakej nakopnutej.
vlk: je mi známo jakej je rozdíl mezi eloxem a komaxitem. eloxovany rafky chodej přímo z BMW. Ten můj už nemá povrchovou úpravu eloxem, ale nějakou jinou, uz jsem ho tak koupil..
... aha, tak uz som to pochnopil
clovece tak ja newim, tiez idem objednavat draty, ale myslim ze by mohli byt rovnake ako z kola 21 z PDcka
jak z toho ven?
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk