Ahoj,
Když jsem kupoval svou BMW F650GS, bylo vše ok co se týče spojky. Bral jsem za plyn co to šlo a vše ok. Po výměně oleje, začala spojka prokluzovat. Na rady kamarádu jsem měnil olej z Q8 na Repsol (10W-40).Bez změny. Tak jsem spojku rozebral a myslel jsem si že lamely jsou špatné. Tak jsem objednal nové, protože v bmw mě řekli 5500kč. Už mám nové značky Vicma a pružiny EBC. Ale trošku to nechápu. Když změřím všech 7 lamel nových, do kupy tak mají 24,6mm a staré mají 25mm. Plechy mají cca 2,2 (nové jsem nesehnal). Pružiny jak staré tak nové mají 4,3mm. Tak teď nevím jestli to co mi poslali je dobře a nebo mam nějaký vadný kus. A ještě bych poprosil jestli mě může někdo vysvětlit po lopatě jak nastavit spojkové lanko. Už jsem to tu našel ale pořád se v tom nějak nevyznám. Teoreticky když bych spojku nepřipojil na páčku a nechal jí jen tak voně měla by mít maximální přítlak. Nebo tomu tak není ? Jinak ted mám doma Motul 5100 Ester 10W-40. Někde jsem to tu čet ze funguje výborně. Díky za rady. Nicméně ještě jsem to s těma novýma lamelama nezkoušel. Foto: Levá/stará, Pravá/nová
BadCZ přiložený následující obrázek:
Zajímalo mě hlavně co si myslíte o těch lamelách no. Ok tak objednám Castrol Power 1 4T SAE 10W40, API SJ, JASO MA-2. Je to správně !
Upravil BadCZ dne 05.05.2014 21:47
Repsol nebrat , Castrol - Motorex jsou oleje !!! Často lamelám nic není a jsou vadné plechy !
doplňky Touratech, diagnostika a servis moto BMW,KTM, a jakékoliv dle dohody ...
já třeba liju jak Motul tak Castrol a nepoznal jsem mezi nimi žádný rozdíl, jiný olej jsem nelil, ale těchto dvou bych se nebál, limitní hodnoty lamel jsou 23,24mm a s plechy 37,84mm, já naměřil ve 41tis 25mm a 39,9mm, teď bude na tuchu 53tis, spojka funguje dobře, ale chystám se na delší výlet, tak to radši zkontroluju, určitě máš dobře nastavenou páčku? ze začátku jsem s tím taky laboroval, ale vše o nastavení je popsané v manuálu
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
No já měl dohromady asi 39,9, tuším že je tam ještě jeden mm vůle k dobru, ale v 5K otáčkách už mi taky prokluzovala. Tak jsem objednal novou i s pružinama a uvidíme, co to udělá.
Namáčel jsi ty nové do oleje, než jsi je tam dal? Nevim jaká je to novinka pro tebe, pro mě celkem byla, ale když tam dáš lamely suché, tak ti to prokluzovat pořád bude a můžeš to nějak zničit či co. To spíš řeknou jiní odborníci, mě to takhle jen bylo řečeno v servisu.
Do it my way...
jeste dej bacha, myslim ze ta prvni lamela musi byt jina, ma takove mensi segmenty nez ostatni.
treba tatovi nalili pri servise v bmw ten vas zazracnej castrol a spojka mu zacala klouzat - mel zanovni plechy i lamely, potom dal motorex a spojka klouzala min, tak vyndal lamely, poradne je ocistil od ty castrol sra.cky, nalil znovu motorex a spojka najednou perfektni.
Ja leju motorex odjakziva do kazdy motorky a nikdy jsem nemel problemy spojene s olejem...
musim se priznat, ze jsem proti castolu uz zaujatej. Zacalo to tim, ze mi predepsanyho castrolu auto zralo 1,5l za vymenu zatim co mobil 1 (0W40!) sezere jen 0,3l. Coz o necem vypovida, kdyz cena je totozna pak ty tatovo problemy castrol u me pohrbily naporad
puchyyla napsal:
Podle mě to budou unavený pružiny. Zatím mi vždycky od klouzající spojky pomohlo vyměnit pružiny, vyhřejí se většinou dřív, než se zhoblují lamely.
Takže mám raději vyměnit jen pružiny a lamely nechat staré? Protože dávat tam nové lamely které jsou ještě užší než ty staré mě přijde jako blbost.
Upravil BadCZ dne 06.05.2014 15:26
Ty pružiny bych minimálně poměřil s novýma, jestli sis je k lamelám neobjednal.
A nebo pod ně fakt narvi podložku, ale já ti to neporadil
Do it my way...
pružinama to nebude... řeš olej - je to nejlevnější, nejrychlejší a máš největší pravděpodobnost úspěchu
@ xarrow: na tuten olej se vyser, je to jen syntetika - to je upravenej minerál a není to nic moc... já jsem teď dal tuten http://www.motost...mpaign=pla a všechno v pohodě, ale při výměně se vrátím k tutomu http://www.motost...-10w60-4l/ je to plná syntetika. dám ho ale spíš pro můj pocit - po 7 000km vypadal skoro netknutě - žádnej černej přepálenej maz
Na castrol gps 10w40 mi 650 Dakar najezdila 130tkm a možná ještě stále u někoho jezdí. S olejema neexperimentuju- leju tam to co bmw doporučuje.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Me uz to je fuk. Klidne objednám Castrol zas tak drahej neni. Ale hlavne at uz to jede poradně. Takže pokud koupim Castrol Power 1 4T SAE 10W40, API SJ, JASO MA-2 tak mam 100% jistotu ze olej je good. Je to tak ?