Opouští mne volnoběžka, nedávno na Slovensku jsem nastartoval napopáté, teď se mi to stalo opět, je otázka času, kdy nenastartuji. Motorka má 150 tisíc km, tak si říkám, že vyměním celý startér.
Máte tip na vhodnou náhradu a kde ji koupit? Prý je zaměnitelný s "nějakým z něčeho", pokud není rozdíl v kvalitě, klidně ho nahradím. Pokud by byla kvalita horší, koupím originál, na ten zdroj mám..
Děkuji za doporučení.
Mno, náhrad je plno v různých kvalitách a vzhledem k tomu, že ani origo stratér není právě terno, tak bych moc neexperimentoval... Ono se to roztlačuje dost špatně.
Rozumná cesta je celková repase startéru, krom té volnoběžky je vše běžně dostupné a za pár korun. Volnoběžka už dá shánění, ale jde koupit taky (objednával jsem orig. díl VALEO v USA).
Jinak jestli je problém jen ve volnoběžce, tak není problém ji vcelku snadno vyměnit. Mohu nabídnout i jednu jetou, ale funkční. Měnil jsem ji - popravdě vcelku zbytečně - pro klid duše - právě vrámci repase startéru (v mém případě po cca 65 tis km).
______________
R1150R 2004
Ako sa to presne prejavovalo - aké boli sprievodné javy štartovania?
Hádam sa nenahneváš, ak sa pridám. Mám takisto problém so štartovaním. Stlačím štartovacie tlačidlo, v štartéri dosť hlasno mechanicky klepne/ťukne/cvakne - a nič. Po viacerých pokusoch ho nakoniec prehovorím a naštartujeme. Po naštartovaní ešte občas sekundu počuť pískanie od štartéra.
Chcem ísť cestou repasu. Štartér som čistil asi pred troma rokmi. Na čo presne sa zamerať pri najbližšom čistení? Môj skromný tip je uhlíky-komutátor, ale uvítam názory skúsenejších.
No tak aktuálně třeba u mé 1150.
Obvykle spíš na teplém motoru, pastorek normálně zaskočí do věnce, jen o zlomek otočí motorem (je vteřinku cítit a slyšet záběr) a okamžitě vyskočí z věnce a točí se na prázdno.
Odhaduju, že je špatná cívka… rozeberu, vyčistím a pak se uvidí. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Nejprve jsem taky myslel, že pastorek nezaskočil a startér běží naprázdno, byl to přesně ten zvuk, nicméně trochu silnější a během tohoto zvuku na Slovensku motor najednou naskočil. Takže pastorek být zaskočený musel a startér motorem nějak otáčel, i když ne jako normálně, nebylo slyšet takové to hm-hm-hm, vlastně do momentu než motor naskočil, jsem si myslel že startér motorem vůbec netočí. Vydedukoval jsem, že je to chyba volnoběžky. Vím, že se dá sehnat samotná, ale po těch km bych stejně už startér repasoval, tak jsem si řekl, že ho koupím nový, jednou za 150 tisíc km mne to nezabije. Nicméně nabídka jeté volnoběžky je zajímavá a děkuji za ni, jaký je problém ji vyměnit?
Přesto bych dál poprosil o tipy na zdroje neoriginálního startéru, děkuji.
Ivan napsal:
Nicméně nabídka jeté volnoběžky je zajímavá a děkuji za ni, jaký je problém ji vyměnit?
Přesto bych dál poprosil o tipy na zdroje neoriginálního startéru, děkuji.
Výměna volnoběžky není náročná, dolů jde snadno. Samozřejmě je potřeba sundat startér z motorky, demontovat 3 šrouby (které drží odlitek skříně, jíž je startéč namontován na motoru, resp. převodovce) a pak již jen vhodným ořechem sklepnout/slisovat pojistný kroužek (taková tlustá podložka) u pastorku startéru. Pak roztáhnout C-kroužek (drátěný pružný naříznutý kroužek), sundat z drážky a sundat pastorek s volnoběžkou.
Montáž je opačná, samozřejmě namazat hřídel před montáží pastorku. Nasadit pojistný kroužek (podložku) a do drážky C-kroužek a natáhnout kroužek zpátky na místo, aby zaskočil.
Tenhle poslední bod chce nějaký šikovný přípravek, já použil kousek U profilu se šroubem (původně vymyšlený pro stažení ramínka stěrače :-)). Jinak je to záležitost tak na 20 minut, max hodinku, pokud špekuluješ co a jak.
______________
R1150R 2004
Ivane myslim ze problem bude spis v upadnutem magnetu.Nez mi to prestalo startovat uplne,tak to taky parkrat jakoby skoro netocilo a pak to najednou chytlo.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Vevis - možná jsem to špatně popsal - startér frčel na plné otáčky, ale zvukově mi nepřišlo, že by zároveň točil motorem, prostě jako když nezaskočí pastorek. Ale při tomhle zvuku najednou motor chytil. Tak jsem na to tak nevěřícně koukal, doma to řekl příteli Zámkovi, mému technickému guru, tan prohlásil "volnoběžka" a hned jednu vytáhl ze šuplíku aby mi vysvětlil její funkci a konstrukci. Pak mi došlo, že na 90% je to ono...
A stalo se to zatím jen jednou na Slovensku a jednou o týden později, jinak to startuje úplně normálně. Ale na nějakou delší cestu bych s tím už jet nechtěl.
Tak jsem startér objednal na odkazu od tomtoma, komunikace rychlá, startér na skladu v GB, dodací termín prý cca týden. Má to být Valeo, cena je příznivá, uvidíme až přijde, budu referovat.
Ficusovi děkuji za nabídku volnoběžky a Tomtomovi za odkaz na obchod.
Upravil Ivan dne 07.05.2014 16:04
Dnes mi přišlo avízo, že mi bude zítra doručen startér, dobírka 3461,-. Protože motorka je firemní, je cena bez DPH více než příznivá. Ted už jen aby to bylo to správné Valeo...
Startér dorazil. Vypadá jako na fotce v odkazu na firmu Wemoto s tím rozdílem, že na něm není samolepka Valeo ale jen samolepka "Made in China":-). Ani na krabici není Valeo, jen je přibalen list s logem DV electronics ltd. s grafy a parametry startéru, typ Valeo, model PMGR, max. výkon 1,16 kW atd. Je to ale obyčejná černobílá kopie, tak kdoví jestli je to vůbec Valeo, popř. jestli Valeo nepřesunulo výrobu do Číny. Namontuji a uvidíme...
..nakonec jsem koupil na eBay cinsky starter za 40 ojro, dal ho tam a je po problemu. Do puvodniho Valea mi ficus v Americe priobjednal novou volnobezku, co se mi vysypala a necham to zrepasovat do zasoby.
EDIT: ... podle fotek ten strarter z Wemota bude nejspis to same, co jsem koupil v Reichu of fy M-Autoteile z Bad Breisigu pres eBay....
Upravil Bubak dne 14.05.2014 13:33
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
- Volnoběžku mám taky v háji, ale nechtělo se mi ji kupovat samotnou když startér má naskákáno 150 tisíc km, za ty peníze mi celý startér nevadí.
- Věřím, že po problému bude, jde o to na jak dlouho. Poslal jsem dotaz prodejci proč mají na fotce Valeo a ve skutečnosti to Valeo může (podle dokumentu), ale také nemusí být. Ale cena je třetinová než v BMW, startér je vyměněný za 10 minut, tak pokud se nevysype na dovolené, o nic nejde
- věřím, že Valeo i jiné firmy to nechávají dělat v Asii a v Asii to nejspíš dělá spousta firem (stejně jako mou repliku Hondy Gorilla, tu tam snad vyrábějí v každé větší vesnici), zdánlivě to může vypadat stejně, kvalita se může lišit. A jeden výrobce to taky může dělat pro víc odběratelů, je to trochu loterie vybrat to správné:-).
Včera jsem poslal dodavateli dotaz na původ startéru, dnes i volal slušně komunikující pán a omlouval se, dodavatel ve Velké Británii prý bez informování odběratelů změnil dodavatele, startér není Valeo, nabídl vrácení peněz a startér si u mne doma vyzvedne spediční firma. Na otázku, jak řeší reklamace mi řekl, že startérů prodali 16 a nebyl s nimi zatím problém, pokud by došlo k poruše, vyřizují ji kladně, pokud není způsobena přirozeným opotřebením (což by neměl být případ dvouleté záruční lhůty), popř. nesprávnou montáží, pádem apod.
Tak to za ty peníze risknu, namontuji a uvidím jak se bude chovat...
PS: na odkazu už mají jinou fotku...
Upravil Ivan dne 15.05.2014 13:41
Osobne bych vyuzil nabidku a za ty penize jim ho teda vyexpedoval zpatky. Bud bych vzal orig. Valeo a nebo cinu, ale za 1/3 ceny, viz Bubak.
Kdyz starter klekne na ceste, tak je uplne jedno, jestli je v zaruce nebo ne....
Klidne bych resil i repasi, sice vyjde draz, nezli Cina, ale neni duvod, proc by mel bejt starter ve 150 tis. mrtvy. Je to starter automobilovyho typu, takove funguji leta a statisice klimetru bez potizi. Navic je to rozsireny typ, takze (az na tu volnobezku) je vse snadno k sehnani.
______________
R1150R 2004
.... ted stoji na eBay lehce pres 40 ojro + nejaky postovny. Klidne ho Ivanovi koupim, kdyz vydrzi nez zase pojedu do Muenchenu na centralu, pac dneska se zrovna vracim domu a tak 3 tejdny aspon sem nechci jet.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Díky kluci za názor i nabídku, zatím to zkusím jak jsem napsal. Za prvé je to pro mne danový náklad, takže cena je ještě nižší a mám jakous takous jistotu záruky. Původní startér si nechám jako rezervu. Jasně že je záruka k ničemu, když se startér rozbije kdesi na dovolené, ale v případě startéru z eBay za pár korun se k tomu přidává i to, že když už se z dovolené vrátím, nebudu ho mít komu omlátit o hlavu:-). Uvidím jak bude fungovat a když se neosvědčí, půjdu do nějakého osvědčeného, za tu zkušenost, i pro ostatní uživatele, ty peníze stojí:-).