Nějak sem tomu nevěnoval pozornost, protože to nad 4k vytáčím vyjímečně...
Když točím nad 4000 (je jedno na jakou rychlost) tak mašina začne nepříjemně vibrovat, že mě z toho po chvíli brní zadek a je to vysoce nepříjemné.
Jinak chodí jak hodinky.
Prý to je u 1100/1150 normální a dělá to každá míň/víc.
Je to tak? Nebo nějaké rady jak to odstranit?
dík
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Vibruje to stejně i když motor vytočíš k 5000 ot.? Pásmo vibrací je snad u všech 1100/1150, ale je omezené zdola i shora, já ho mám např. od 3800 do 4200 otáček (1150 GSA).
Nad 5000 je to už lepší, ale to sou otáčky, které jezdím vyjímečně.
Takže nejhorší to je od 4000 do cca 5000 (ten vrch jsem podrobně nestudoval)
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Ahoj, taky jsem to řešil, před několika lety jsem měl XJR 1300, koupil jsem 1150 GS a nemohl si zvyknout na zvuky a vibrace, najel jsem na ni přes 100tkm a prodal, šel jsem opět do XJR 1300, po třech letech jsem se vrátil k BMW a teď k 1150 ADV.
Opět jsem začal řešit vibrace a o to víc, že ADV má pomalou šestku, na mých nynějších 130km/h při stejných otáčkách jela obyč 1150 o skoro 20km/h víc, při 130ti točí ADV o 1100ot/min víc něž obyč 1150. Tudíž i více pociťuji vibrace, opět se mně potvrdilo - JE TO NORMÁLNÍ.
Ale co vím, to je, že bych za rychlou šestku - E (economy), neměnil, řazení 5-6 je plynulé, mohu šestku užívat po obyč. silnicích, u Ečka jsem řadil na E skoro ve stovce a řazení bylo i hlučnější. Dálnice využívám vyjímečně a cestovat do cca 120km/h mně úplně stačí, to neznamená, že motorka nezrychlí ochotně i na cca 150 - 160, ale jsou tam ty nepříjemné vibrace - u HD se za to platí zvlášť
Ivoš.
Mhm... četl jsem různé zkazky o vyvažování u německých BMWkolegů, a když jsem přes zimu dělal na motoru, nechal jsem se inspirovat s vidinou naprosté pecky ve změně chování na 1200GS Písty jsem poměrně pracně vyvážil vzájemně a spolu s ojnicemi na krásných ± 0,02g.. změna v chování sotva stojí za zmínku. Další potvrzení pravidla: Neřešit - jezdit!
Wer später bremst, fährt länger schnell.
ripper Doporučuju pro srovnání svezení na nějaké Jawě 350, hned se vibrace na 1150 budou zdát zcela snesitelné.
Čtyřválcové vysavače z principu takřka nevibrují, ale osobně mi přijdou zcela nudné, motor musí trochu žít (svým životem).
Melizoy: pravda, ono bez vyvažováku bude motor boxer z principu momentově nevyvážený - ale každopádně je to cenná zkušenost.
______________
R1150R 2004
Mám to asi stejně jako Mara.....někde od 38-4000 někam pod 5000 to není úplně prijemny. Napřed jsem si myslel, že je něco špatně, ale pak sem se někde taky dočetl, že je to vlastně normál....
kdo jinému, tak se z lesa ozývá...sám do ní padá
No já jezdil léta jen velké silniční dvouvály.. RSV 1000, TL 1000,KTM RC8...a samozřejmě tam vibrace jsou.Ale letos co jsem koupil 1150 gsa a najel těch necelejch 900km musím říct že ty vibrace jsou oproti Véčkovejm motorům od cca 4000 dost nepříjemné.. Mají vysokou frekvenci a po 15 minutách na dálnici ve 140 na dálnici z toho bolej ruce..No ale to je hold nevýhoda boxeru..
"Boxermotor" je živý organismus - musí se hýbat, vibrovat a vydávat zvuky. Jestli ne, tak je mrtvej.
Upravil Tonda dne 14.05.2014 08:03
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Hosi jestli vy tak nahodou nejste tak trochu "holky"???!Kdyz si stezujete na vibrace tak proc si kupujete boxery?Kazdej to vi a bude se to tu dokola resit.Me prijde na obyc GS s dlouhou sestkou idealni cestovni rychlost,kde i vibrace docela "utichnou" 120km/h.S y-svodem,ladakem Remus a K&N filtrem se da sestka radit i na okresce pri cca 80 a motor si to pobere.Kolikrat se pristihnu ze na okresce pelasim treba 140 a prijde mi to jako uplne vpoho a bezpecna rychlost...
ALF-gs napsal:
Hosi jestli vy tak nahodou nejste tak trochu "holky"???!Kdyz si stezujete na vibrace tak proc si kupujete boxery?Kazdej to vi a bude se to tu dokola resit.Me prijde na obyc GS s dlouhou sestkou idealni cestovni rychlost,kde i vibrace docela "utichnou" 120km/h.S y-svodem,ladakem Remus a K&N filtrem se da sestka radit i na okresce pri cca 80 a motor si to pobere.Kolikrat se pristihnu ze na okresce pelasim treba 140 a prijde mi to jako uplne vpoho a bezpecna rychlost...
Fofr?Pises ze jsi jezdil na rsv1000 a tl1000 to sou kua jiny "zbijecky" a nechtej mi tu tvrdit ze jsi na tech moto dodrzoval rychlost.Mozna su prase ale klidne ti na okresce pojedu i 160-BEZPECNE!Samozrejme tam kde to znam,jen jestli ty vibrace nejsou z podtaceni motoru;-)
ALF-gs napsal:
Fofr?Pises ze jsi jezdil na rsv1000 a tl1000 to sou kua jiny "zbijecky" a nechtej mi tu tvrdit ze jsi na tech moto dodrzoval rychlost.Mozna su prase ale klidne ti na okresce pojedu i 160-BEZPECNE!Samozrejme tam kde to znam,jen jestli ty vibrace nejsou z podtaceni motoru;-)
To byla sranda..samozřejmě taky jezdím rychlejc.. Hlavně to chce jezdit rozumně