Uz cca dva mesice se pohybuji v nadmorskych vyskach mezi 3000-5000m v Bolivi a Peru. PDcko je tu nemozne nastartovat rano, kdyz je studena, ale pres den pak chyta uplne normalne. Rano to chytne vzdy jen se sprejem na studene starty do airboxu.
Vubec jsem nepochopil stelovak bohatosti smesi, ktery skoro neovlivni chod/zvuk motoru.
Jinak svicky nove, starter vycisteny, trysky profouknute, atp.
Jinak s vykonem, ktery sel nad 3000m dost dopryc mi pomohl jeden mistni, ktery upravil palivovou trysku, ze zmensil prutok benzinu, strcenim tenkeho dratku. Pak ta moto sice jede ve vysce pomaleji, ale jde otocit plny plyn a nezacne se dusit, jako predtim. Kazdopadne starty to nevyresilo. Ale pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek, doporucuji na cestu poridit o chlup mensi trysky.
nepomuze... dokud se do toho nenastrika sprej na studene starty, ale rozdelavat celou moto kazde rano, je prave to, co mi stve... mam na nadrzi pridelane bocni tasky a tankbag, tak to neni tak jednoduche.
The Simson, Homemade-50, Jawa Mosquito 50, Cagiva Elephant 125, KTM 250EXC-F, Cagiva Canyon 500, BMW F650 GS, BMW F800 GS, KTM 990 Adventure, R100GS ... and finally I am happy with BMW HP2 with R100GS ParisDakar! :-)
pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek, doporucuji na cestu poridit o chlup mensi trysky.
dik za tipy!
Nebo novější stroj se vstřikováním místo karbeců...(?)
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek, doporucuji na cestu poridit o chlup mensi trysky.
Nebo novější stroj se vstřikováním místo karbeců...(?)
To mu teď určitě pomůže..
Je mi jasný, že pipo se svou průvodkyní teď operativně nevymění tu v Andách špatně chytající atd. R100GS s Indiánama za dvě lamy a nedojedou si na nich k dealerovi do Limy nebo La Pazu koupit stříkačku...
Reagoval jsem na doporučení "pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek" a bral jsem to jako obecnou nevýhodu karbecu a výhodu vstřiku.
Myšleno tak, že když by se někdo jiný chystal do velkých nadmořských výšek, tak že ne vždy a ne všude musí být starý jednoduchý stroj s karbecem až taková výhra, jak se všeobecně traduje.
Nejsem odborník na tryskování ani na R100GS, ale z mých chabých zkušeností to při takové změně výšky bude chtít změnit nejen hlavní trysky ale i volnoběžné a jehly. Když máš blbou volnoběžnou trysku, můžeš s tím šroubem bohatosti točit jak chceš a bez výsledku. A když není nastaveno správně tohle, rezultují z toho špatné starty.
V uživatelském manuálu není nějaká jetting tabulka?
pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek, doporucuji na cestu poridit o chlup mensi trysky.
Nebo novější stroj se vstřikováním místo karbeců...(?)
To mu teď určitě pomůže..
Je mi jasný, že pipo se svou průvodkyní teď operativně nevymění tu v Andách špatně chytající atd. R100GS s Indiánama za dvě lamy a nedojedou si na nich k dealerovi do Limy nebo La Pazu koupit stříkačku...
Reagoval jsem na doporučení "pokud by se nekdo chystal do vysokych vysek" a bral jsem to jako obecnou nevýhodu karbecu a výhodu vstřiku.
Myšleno tak, že když by se někdo jiný chystal do velkých nadmořských výšek, tak že ne vždy a ne všude musí být starý jednoduchý stroj s karbecem až taková výhra, jak se všeobecně traduje.
Toť vše.
taky bych si tipnul. Libila se mi Morabova 1150ka se vstrikem + manualnim syticem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Packu mam na leve strane, udela prave tu vec ze pootevre klapky vic. Jako kdybych mel pridany plyn... Neni to sytic nahodou? Nebo se alespon tomu tak rika...
Myšleno tak, že když by se někdo jiný chystal do velkých nadmořských výšek, tak že ne vždy a ne všude musí být starý jednoduchý stroj s karbecem až taková výhra, jak se všeobecně traduje.
Někde (tuším na Radarce) jsem poslouchal vyprávění o cestě po Jižní Americe. Jel Bavorák (stříkačka) a Afrika. Ve velkých výškách Afrika nechtěla jet a skončilo to podpálenými ventily....
Upravil hobr dne 04.06.2014 14:32
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Ach tak...haha
Nic méně,ten opravdovej sytič,ti pomůže ve vysoký nadmořský výšce jak,když tam už je směs obohacená řídčím vzduchem a to je to,co způsobuje problém?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
hicks napsal:
[quote Libila se mi Morabova 1150ka se vstrikem + manualnim syticem.
Od které doby mají stříkačky sytič?
Minimálně od doby R1100GS
Když tak "sytič", ale je to ruční plyn... Jen tak pro upřesnění.
? Boris to vzdy pouzival jako sytic.. nejak nechapu, co by to melo bejt jinyho?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tohle jen přiotvírá klapku,jako normální plyn + ji drží v dané poloze.Pravej sytič je na karburátor a obohacuje směs.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pokud se tom někdo nehrabal tak by měla mít R100vka hlavní trysku 150 a volnoběžnou trysku 45.Tyto trysky jsou ideální pro provoz do výšek 2500 m.n.mořem.Do této hranice se pohybuje většina motorek...Při provozu ve výše položených lokalitách je nutno moto přetryskovat.A to i volnoběžnou trysku protože právě při startu ve zmíněné výšce je málo vzduchu a 45ka tryska dává moc paliva.
Při výšce nad 2500m by měly být trysky 135 a 42 a ve výšce nad 4000m 130 a 40.Tím zmíněným drátkem v hlavní trysce je palivo omezeno ale těžko říct o kolik a možná by ten drátek pomohl i ve volnoběžné trysce ale to by se muselo vyzkoušet.To vše je také závislé na teplotě vzduchun ale to už je moc velký výzkum.Samozřejmě předpokládám že startuješ bez sytiče a je vyčištěný palivový filtr.