Ahoj, v pátek jsem se vrátil z Autecu, měl jsem cca měsíc motorku na reklamaci, čili dovolená v prdeli, jednalo se o několik dosti závažných problémů, po měsíci vyřešeno, po vyzvednutí v servisu jsem ujel cca 200 km a dnes jsem s hrůzou zjistil, že mám díky špatné montáži od umělců z Autecu odchlíplou gumovou manžetu na kardanu, jen doufám, že se tam nedostal nějaký bordel, už nemám sílu a hlavně chuť pořád něco řešit. Cestou nepršelo a jel jsem pouze po silnici. Co myslíte, je to risk to neřešit? Manžetu jsem tam zatlačil zpátky, ale nechce tam moc držet, je to ta část, co drží takový plastový kroužek, vím, už se to tady psalo, elektrikářská páska a podobně. Teď jsou dvě možnosti, že se zase naseru a odvezu to do Autecu a nebo to zkusím udělat sám a pořádně. Pořád nevím, čím to bylo originál namazané, takový bílý řidší tmel. Někdo tady psal, že to nastříkal mazadlem na řetězy, někdo to mazal nějakým tmelem, pořád však nevím jakým, co vím, tak tmely na gumách moc nedrží. Ještě jedna věc, manžetu jsem pouze zatlačil zpět, ale nejsem si jist, zda to nechce kvůli pořádnému usazení manžety spíše rozebrat kardan a pořádně zatlačit dovnitř?
Vzhledem k tomu, že jsem viděl do útrob, tak kříž není namazaný, má to cenu mazat, jde mi o to, jestli se tam vůbec vazelína dostane?
Jen taková perlička závěrem, nevím co se dělo v servisu, jestli někdo doléval brzdovku do zadní nádržky, ale byla tak politá, že to kapalo na kardan, fakt nádhera.
Díky moc za názory, Tomáš
Ahoj, docela by mne zajmalo, co si reklamoval - přemejšlím o upgradu z GS 1200 08 na GSA 1200 09
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
ak manžetu chceš poriadne nasadit musiš diferak zvesit a ten plastovy kružok nasadit zvnutra zvonka sa ti to asi nepodari....osvedčilo sa mi miesto tej elektrikarskej pasky ktora nevypada moc dobre na tom kardane poistit tu manžetu tym že som do toho vrchneho cipu manžety dal lepiaci silikon......vydržalo mi to aj pri vymene oleja v diferaku neodrhlosa to a o to lepšie sa mi nasadzoval ten plastovy kružok.......kardonovy križ sa nemaže je to samomazne vnutri
Kamošovi sem tam tu manžetu chytl taky na obyčejný bezbarví silikon a pak měnil olej v hrušce a taky to vydrželo přesně jak píše karcici.
Kupredu spatki ni krok...
Pro Toma:
reklamoval jsem
1. prasklinku ve sváru u podsedlového rámu
2. únik oleje od vyvažovací hřídele
3. počínající korozi padacího rámu - jel jsem dvakrát v mírném dešti a dvakrát myl autošampónem s voskem
3. pravý nosič bočního kufru - špatně tam držel kufr.
Motorka při reklamaci najeto 2200 km, jezdila jen po silnici bez bagáže a spolujezdce.
Vždycky, když se podívám na sváry nosiče kufrů origoš BMW - vyrábíTT, tak se mi udělá špatně, vařit už téměř neumím, ale mám pocit, že když bych se ožral, tak to zavařím lépe. Opravdu vizitka TT za cenu cca 8.000,- Kč. Jinak co se týče doplňků od Touratechu, tak jediné co bylo bez problémů, byl veliký plech pod motor, který prodává BMW jako doplněk za cenu kolem 5.500,- Kč. Různé krytky na vstřiky, nádržku brzdy + spojky a další, jsem musel různě ohýbat, aby vůbec byla možná montáž a taky to dávalo jako ochrana trochu smysl, o kvalitě povrchových úprav padacích rámů, nosiče kufrů a dalšího už raději nemluvím.
Tož tak, ceny absurdně vysoké, kvalita a předpokládám i životnost velmi krátká.
Vzhledem k tomu, kam se kvalita motorek žene + ve spojitosti jejich doplňků, začíná to být jen pro někoho, kdo si každé dva roky, koupí motorku novou. Je mi jasné, že jsem kápnul na špatný kus, jenže to by se u motorky kolem 500.000,- Kč stát opravdu nemělo. Čili, možná se podařilo vychytat chyby, jenže už jich bylo tolik, že si říkám, neměl jsi BMW kupovat, žádná radost, dovolená v prdeli, spousta nervů a času v prdeli a taky samozřejmě peněz. A já se na ní tolik těšil.
Jacobyen napsal:
Pro Toma:
reklamoval jsem
1. prasklinku ve sváru u podsedlového rámu
2. únik oleje od vyvažovací hřídele
3. počínající korozi padacího rámu - jel jsem dvakrát v mírném dešti a dvakrát myl autošampónem s voskem
3. pravý nosič bočního kufru - špatně tam držel kufr.
Motorka při reklamaci najeto 2200 km, jezdila jen po silnici bez bagáže a spolujezdce.
Vždycky, když se podívám na sváry nosiče kufrů origoš BMW - vyrábíTT, tak se mi udělá špatně, vařit už téměř neumím, ale mám pocit, že když bych se ožral, tak to zavařím lépe. Opravdu vizitka TT za cenu cca 8.000,- Kč. Jinak co se týče doplňků od Touratechu, tak jediné co bylo bez problémů, byl veliký plech pod motor, který prodává BMW jako doplněk za cenu kolem 5.500,- Kč. Různé krytky na vstřiky, nádržku brzdy + spojky a další, jsem musel různě ohýbat, aby vůbec byla možná montáž a taky to dávalo jako ochrana trochu smysl, o kvalitě povrchových úprav padacích rámů, nosiče kufrů a dalšího už raději nemluvím.
Tož tak, ceny absurdně vysoké, kvalita a předpokládám i životnost velmi krátká.
Vzhledem k tomu, kam se kvalita motorek žene + ve spojitosti jejich doplňků, začíná to být jen pro někoho, kdo si každé dva roky, koupí motorku novou. Je mi jasné, že jsem kápnul na špatný kus, jenže to by se u motorky kolem 500.000,- Kč stát opravdu nemělo. Čili, možná se podařilo vychytat chyby, jenže už jich bylo tolik, že si říkám, neměl jsi BMW kupovat, žádná radost, dovolená v prdeli, spousta nervů a času v prdeli a taky samozřejmě peněz. A já se na ní tolik těšil.
Tomáš
no krome toho uniku oleje nicmene v zasade drobnosti, ne?
Na tom se nedalo jezdit a opravovat "za behu"?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, vzhledem k tomu, že se měnil podsedlový rám - řešilo se to dost dlouho, motorku jsem dostal od Autecu přesně za 30 dní, jinak téměř dva měsíce jsem čekal na nosič kufrů neb nebyl skladem + únik oleje , tak se dalo jezdit opravdu těžko a opravovat za běhu. Tom
No je fakt, že kvalita některých doplňkú TT není dobrá, souhlasím s Jacobyen. Na GSA 08 krytky nalévacích nádržek neseděli, musí se ohýbat a přizpúsobovat, detto kryty výfukú. Dost nemile mě překvapila montáž xenonu na 08, kdy orígo držák na tzv balast xenonu / montuje se do vybrání levé púle nádrže zezhora/ tam nejde dát ani omylem, tak jsem musel vyrábět vlastní. A vtipné je i nahrazení šroubú na zobáku, při montáži nosných plechú -držákú mlhovky mlhovky a i xenonu. Zevnitř se má dát jakási matička a podložka, která tam samozřejmě dát nejde, neboť uvnitř chybí prostor na prsty a manipulaci.. Přičemž stačilo matici bodnout svárem na držáky, což jsem pak udělal sám. Jedinné, co je dle mě, absolutně dokonalé, jsou výrobky Kahedo. Sedlo a i tašky nemaj chybu. TT kufry neznám. No je pravda, že jsem taky čekal od TT taky trochu více....
Upravil W dne 30.09.2008 09:08
Jacobyen: nemůžu mluvit za kvalitu nebo materiál nebo design věcí, které dělá TT pro BMW. Mají na to oddělenou část fabriky, vlastní manažery, dohled a kontrolu kvality. Všechno do sebemenších detailů je podle specifikací BMW, každý nýt a každý šroub je tak, jak si BMW přeje. Jediné rámy, které TT pro BMW dělá, jsou ty na Adventure 1200 a koukám se tady zrovna na ně a snažím se najít něco, co by mělo být špatné a nevidím. Buď mluvíme o jiných rámech nebo nevím. Rámy svařuje robot, sváry se brousí ručně a povrch se leští elektrochemicky. Jestli myslíš, že ty housenky u navařených plíšků by měly být menší, tak by to možná bylo hezčí ale asi by to nemělo pevnost. Každopádně mě to nepřijde nijak špatný. A ještě k ceně - ty rámy jsou BMW, mají značku BMW a cenu stanovuje BMW. Neptej se za jakou cenu to pro ně TT dělá, my to víme přibližně a je to fakt síla. Pokud jde o povrchovou úpravu, pokud se ti elektrochemie nebo anodizace nelíbí nebo ti přijde lepší barva, tak jseš asi jedinej. Mimochodem, padací rámy BMW nejsou od TT a dělá je někdo jiný (mám pocit že je to Hepco ale nejsem si jistý). Naše padací rámy, pokud je máš skutečně od nás přímo, tak považuji za jeden z nejlepších rámů na 1200GS na trhu a zpracování a povrchová úprava je bezvadná. Mluvíme opravdu o tom samém? Krytky na vstřiky tam pasují naprosto bezproblémů, pokud jsi musel něco ohýbat, tak jsi to měl hned reklamovat. Kryty nádržek pokud máš správný typ tak pasují dobře ale na 2008 je to někdy těžké dostat ale rozhodně nic při montáži neohýbáme.
Wing: Měl jsi opravdu sadu xenonu na model 08? Montovali jsme jich letos fakt plno a balast tam jde namontovat naprosto správně, jen to člověk musí vědět jak. Pokud to na tvojí motorce nešlo, řekl bych že chyba bude někde jinde než v těch věcech. Tady kolega se směje že přesně ví, o kterých šroubech (co tam nejdou dostat) píšeš a že když nevíš jak to dělat, tak jsi měl zavolat a poradit se. Samozřejmě že to tam dát jde, dělali to mockrát. Tyhle věci má dělat někdo, kdo to umí a už to viděl, jak se to dělá. Zrovna montáž xenonu není práce, kterou si má člověk dělat doma sám a když už to dělám a nevím jak na to, tak zavolám a poradím se. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáš TT- ano, xenon byl na 08, alespoň to tam tak bylo napsané na obalu a navíc jsem šel přesně dle návodu, co je přiložen v balení.Jednoduše, vzdálenost mezi spodním okrajem zobáku a horní hranou krabice balastu byla nulová, dotýkalo se to. A to jsem samozřejmě zkoušel ten hitech držák balastu použít tak, jak byl v balení. Máloplatné, nepomohlo ani jeho přihýbání, otáčení či hledání jiné polohy. Dokonce jsem jej pak lehce přihýbal, ale bohužel. I když již ležel na těch plastových koncovkách hadic do nádrže, tak ta mezera mezi plastem a držákem byla nedostatečná. Samozřejmě, ten drźák ležel rovnou na tom plechovém kruhu nádrže, tak jak vyobrazeno v návodu.
Na mé 08gsa se balast na xenon s TT držákem, mezi plast a vybrání v nádrži nevešla. Ale nechme xenon, již je namontován a svítí velmi dobře.
Ty matice s podložkama sem tam nakonec dostal, samozřejmě že, ale kolega / ten co směje / jistě ví, jak suprově se tam dávaj. A že stačí tu matku jen bodnout při výrobě na držák, mi nikdo nevymluví. No ta béne, když chceš častěji sundat zobák, tak je to o nervy. Jo a ty dráty, kryty vstřikú jsem taky přihýbal, jinak vstřik nekryly, ale šli mimo.
Tome, sorry , ale nejsem začátečník a na motorkách si dělám X let vše sám a to i jiným přátelúm , vybavení a dílnu mám na to zařízenou, tak co. Xenony jsem si dával i na gw včetně milionu dalších kravin, tak nevím, proč zrovna montáž doplňkú TT by měla být vyjímkou.
Nechci se dále pouštět do hodnocení výrobkú TT či do internetových válek.
BMW zdar, přátelé.
Wing: pošli mi mail, najdu fotky jak se to tam má montovat.. jen pro info. Fakt se to tam vždycky vešlo.
Ty šrouby jsou tak správně ale musí se vyhodit nějaká destička co tam vadí za tím. Nevím, já ty věci nemontuju. Klidně jim můžu poslat formulář na námět na vylepšení a předpokládám že když to nikomu nevadilo, tak nemají důvod to měnit. Několikrát jsme jim posílali nějaké fotky a nápady na změny a když to ověří a zjistí že to tak je, tak to změnili. Zrovna tohle nevidí kluci jako zásadní ale napsat se to může. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
OK Tome pošlu. Ano, vyndává se tam originální kovová nacvakávací packa ze zobáku, do které jde púvodní orígo šroub, ale problém je vzdálenost mezi plastovými L koncovkami hadic a spodní hranou kapotáže-zobáku. Tam se jednoduše balast, dodaný v sadě s držákem, do 08 GSA nevejde. Snad jedinné možné vysvětlení mě napadá, že Hella začala dodávat do TT xenonových sad , tlustší balast, než-li starší provedení.. rozměr kostky je OK, ta sedí v držáku přesně.
Jinak si to neumím vysvětlit, když se Vám to tam při montáži vešlo v pohodě a já tam potřebnou mezeru nemám. Chybí tak 3-5mm na výšku. OK pošlu , a ciao.
Wing: to s tím balastem je hele klidně možný. Ověřím to. Mám taky pocit že Milan říkal, že to montují trošku jinak na 08 než to měl TT, protože ty motorky co chodí letos jsou maličko odlišné od prvních kusů 08, podle které to asi ve fabrice navrhovali. Koukneme na to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ja len chcem podotknut ze wing neni len taky volaky kutil
vie spravit komplikovane veci ktore nevedia /alebo odflakli/ v autorizovanom servise nemenovanej znacky na nemenovanej vlajkovej lodi danej znacky
Ono na 1150 ADV treba rozsireni stojanku taky neni udelany zrovna presne,musi se dost upravit aby pasovalo....nebo ty gumy z dorazu porad upadavaj,z vnitrni strany krytu valcu mi taky uz upadli.Jsou to drobnosti,ale taky to nepotesi....
ja bych si za ty prachy taky predstavoval lepsi kvalitu, jenze musim kupovat to co je, moc vyber neni. ale kuci to dohaneji ochotou a poradi bez problemu, reklamace resi rychle a to se taky ceni...
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
brtnik: každýmu kdo si to tady kupuje říkáme, že existuje asi tak 6 tvarů originál nožičky policajty na 1150 a že to někdy nepasuje. Já sám jsem to řešil taky, měli jsme tři ve stejné době koupená nová GS a každý měl jiný tvar toho plechu. U 1200GS to dělá asi jeden dodavatel a sedí to dobře, u 1150 ne. Museli by dělat různé verze, což je nesmysl. Nejde to vyřešit univerzálně.
K těm gumám v dorazech a krytech válců - je to samolepicí přístrojová nožička. Jedno platíčko drží perfektně a jiné ne. Pozná se to až za provozu, protože po nalepení drží všechny dobře ale některé stačí zahřát a lepit to přestane. Stačí odmastit a podlepit bezbarvým chemoprénem. Mě to na 1150 upadlo až po ultra ráně asi po dvou letech. Ty gumový špalky u kryty jsem rozmačkal jakmile kryt po pádu změnil vzdálenost od hlavy z asi půl centimetru na nulu. Měníme to, máme je tady a když vidím že to někomu upadlo, tak to nalepíme už pro jistotu tím chemoprenem.
Upravil TomasTT dne 30.09.2008 15:48
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
adventure73-pardal napsal:
ja bych si za ty prachy taky predstavoval lepsi kvalitu, jenze musim kupovat to co je, moc vyber neni. ale kuci to dohaneji ochotou a poradi bez problemu, reklamace resi rychle a to se taky ceni...
Neexistuje žádný vztah mezi cenou a kvalitou. To přece víš.. Někdo si myslí, že si koupí BMW a bude to o 1000% lepší než třeba Suzuki ale to není pravda. Touratech stojí to co stojí hlavně proto, že to není výroba v číně, nevyrábí jen na objednávku a má relativně dobře fungující poprodejní podporu (záruky, výměny...). Značka nehraje roli, nikdo si nekupuje věci TT kvůli prestižní značce nebo vzhledu. Kvalitu se snaží držet, fabrika má ISO standard a fungující systém kontroly kvality. To zákazník třeba navidí ale dostaneme třeba e-mail že máme zkontrolovat balení výrobku XXX-XXXX-XX jestli tam není špatný šroub nebo něco chybí nebo že to a to změnili a máme objednat vylepšené díly apod. Snaží se kvalitu držet a používají i celkem slušné materiály. Není ocel jako ocel a není hliník jako hliník resp. dural jako dural. Rozdíl v ceně nějakého výrobku může být vlivem materiálu klidně i 50% a pokud srovnáváš jen cenu a vzhled... Stačí se podívat na originál díly BMW. Typicky třeba padák u R1200GS Adventure do roku 2008. Krásný příklad. Srovnávám to s padákem na 1150GS Adventure za prakticky stejné peníze. Nesrovnatelná pevnost i materiál i návrh i zpracování. Fabrika tlačí subdodavatele ke snížení ceny za každou cenu. Proč na kufrech mají místo kovových dílů plastové? Je to levnější to vylisovat. že to nic nevydrží a po prvním pádu drážka/pero uletí? Koho to zajímá, kup si nový. Vydělávají peníze. Myslím že na žádné věci TT jsem neviděl že by nejdřív stanovili cenu a pak se do ní snažili vejít. Nejdřív řeší co to má dělat a jak to má fungovat a cena vyjde tak jak vyjde podle náročnosti, série a materiálů. Dělají nám školení, posílají zpravodaje na čem pracují, co řeší, co testují na závodech atd. Myslím že to je hodně unikátní a každopádně firem s takovým záběrem (když se připočítá i obchod s cestovatelskými doplňky, které nakupují jednorázově na sklad) a vlastním katalogem, moc zase není.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak ještě jednou, Kahedo taky nemám výhrad, co týče svárů u nosiče kufrů od BMW - hnus, pravděpodobně budou držet, nicméně některé sváry vypadají strašně, mají propadliny a na krajích jsou nepřilnuté, povrchová úprava by možná šla, však předpokládám brzkou korozi právě ve svárech. Kryt nádržky na spojku absolutně neseděl, musela se dosti přihnout, kryty vstřiků - pro parádu jsem je tam nedával, mají krýt vstřiky a ne vzduchoprázdno. Co se týče návodů od TT - sice blbě vidím, ale uvítal bych ostřejší fotky, občas není zřejmé co kam patří, je sice hezké a je to dobře, že je možnost montáže od TT, ale už to není taková radost, pokud tedy něco nemusím hodinu upravovat. BMW a TT - možná, či spíše není nic speciálního, ale cena je velmi speciální. Nosiče kufrů BMW - když tedy TT kontroluje jakost - jak je možné, že jsem měl volný jeden kufr po zacvaknutí do nosiče, kufrem to nebylo, ten stejně taky dělá TT. Přídavné plexi od TT - ty kraje jsou fakt pěkný - to někdo začistil hrubým pilníkem, že ano? Dobrá práce na leštění. Nechci být nespravedlivý, ale až na pár věcí, kde nebyl problém, musím být negativní a odpoutat se od toho, že mi v Modleticích chutná čokoláda a v Autecu jsou pěkný ženský. Výsledek - v Autecu už bych si motorku nekoupil, nezaslouží si mě jako zákazníka, co se týče TT doplňků, příště bych vybral jen základní věci, které dávají aspoň trochu smysl.
Dnes jsem byl v Autecu a tak jsem se nasral, že u pumpy o kousek dál, jsem málem do auta načerpal benzín místo nafty. Přišel jsem v klidu oznámit problém s manžetou a to, že mi tekla po motorce brzdovka. Akorát jsem slyšel, no ty jo, to je teda, žádná omluva, prostě nic. Na dotaz, že jsem ujel cca 200 km s odhrnutou manžetou od kardanu, jsem dostal odpověď, že to je v pohodě, že problémy jsou akorát v poušti s jemným prachem, jako kdyby se u nás neprášilo a občas neodletěl štěrk, kterého je tu jak nasráno, žádná omluva. Na mou připomínku, že kdyby brzdovka tekla na kolo, mohl jsem si dosti rozbít hubu, mi bylo a to budu citovat doslova řečeno - lidi jezdí s pneumatikou i od oleje a nic se neděje. V tomto momentě jsem už fakt nasral, nicméně jsem byl tlačen do pozice, že já jsem ten nespokojený a co mají tedy dělat. Pokládám si tedy otázku a byl důvod ke spokojenosti?
Výsledek - bez jediné omluvy, bez jediného náznaku pochopení, bez snahy tuto situaci vyřešit a mě jako zákazníka uklidnit, s tendencí sunout mě do pozice, že ve mně je problém. Jako velmi mladý / cca 18 let/jsem dělal v Německu v prodejně s auty - v životě by k tomuto nemohlo dojít, pořád si pamatuji, jak k večeru přijel zákazník s nějakým lepším modelem Audi se kterým byl nějaký problém - bylo cca cca 30 minut do zavření, jednalo se o menší prodejnu + dílnu, celá dílna zůstala, byl to samozřejmě psychologický tah, ale fungoval, majitelka vařila kafe a udržovalo konverzaci + mezi dílnou a zákazníkem běhal majitel, dílnou buzeroval, majitele auta uklidňoval, dobře věděl, jak je důležité udělat dobrý dojem a dotyčného majitele nenasrat, bude to přeci on, kdo se příště bude rozhodovat, kde si koupí nové auto. Jenže to v Autecu neumí a neznají, jim je to putna, proto již nikdy více.
Hezký večer Vám všem,
Tomáš