Zdravím všechny a prosím o radu.
Při dolévání motorového oleje mi ho tam hrklo trošku více než je třeba a už v klidovém stavu je kontrolní kolečko celý ponořené v oleji. Nechce se mi odmašlovat celý spodek (mám i padáky, které jsou integrované do spodního krytu atd.) a odpouštět šroubem. Napadlo mě motorku opatrně naklonit (položit na padák) a přes nalévací otvor odsát stříkačkou to co tam nakloněním nateče.
1) Má s tím někdo zkušenosti?
2) jde to, aby se tím něco nepokazilo?
3) jaký stav hladiny oleje v kontrolním kroužku je cca správný?
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
Na tom okénku máš kulatá kolečka - červená. V podstatě, když máš okénko celé oleje, tak bych to mírně naklonil na druhou stranu od okénka a pokud by se ukázala bublinka, tak bych to neřešil. Vzducháč si to "dožere" Jinak samozřejmě můžeš stříkačkou kus odsát. Ale já párkrát přelil a ........ houby se stalo, Bobeš to sežral i tak.
Ty červený kolečka jsou max, střed a min.
Upravil Medik dne 18.08.2014 14:07
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Jak píše náčelník... pokud jsi nepřelil o víc jak decku, tak se nic neděje.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Díky, já nevím, kolik jsem přelil, jelikož mi to tam z flašky hrklo. V klidovém stavu byla celá kontrolka v oleji. Tak jsem to zkusil položit a odsát něco. Nyní je to v klidu na cca 3/4 červeného kolečka tzn. asi 3mm od horního okraje. Tak nevím, zda je to ještě moc a nebo nechat. Někde jsem četl, že když toho bude moc, tak to dělá paseku, vytlačuje gufera apod.
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
Super, díky, tak to tak nechám. Když už jsme v tom, tak mám ještě dotaz. GS jsem koupil na jaře a předchůdce tam dělal toto a takto:
výmena oleja motor,prev,kardan pri 85000km
olej filter pri 85000km
vzduchový pri 88000km
bateria teraz pri 88400km
BMW interaly jsou jinam a já mám nyní najeto 90000. A teď babo raď. Co mám kdy udělat, když to na ty správné intervaly nesedí??
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
Pokud mu 100% věříš, tak v 95tis km a pak vždy dalších 10tis km.
Vzducháč každých zhruba 20tis km max. (dle použití motorky).
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hmmm, věřím mu, ale taky mě trochu štve ta nepravidelnost vůči standardním intervalů. Navíc mám pocit, žře se musí při výměnách oleje dělat nějaké ventily a ještě něco a to nevím tedy kdy a co se může stát když to neudělám.
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
g00fy napsal:
Hmmm, věřím mu, ale taky mě trochu štve ta nepravidelnost vůči standardním intervalů. Navíc mám pocit, žře se musí při výměnách oleje dělat nějaké ventily a ještě něco a to nevím tedy kdy a co se může stát když to neudělám.
Ventily a klapky můžeš udělat kdykoliv. To s výměnou nemá nic společného, takže se nestane nic. Doporučuje se to každých 10tis km skouknout. Obvykle je to v pořádku.
Nech si to tedy v 90ti tis km zkontrolovat někde u kámošoj, co to umí a má vercajk nebo pokud to zvládneš sám, tak hurá do toho.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
nikdy jsem ventily a klapky nedělal a nemám na to vercajk i když v autech a motorkách se vrtám od dětství a kutil jsem. Potřeba toto udělat se dá nějak (asi sluchově) zjistit, nebo je to prostě úkon, který je třeba dělat pravidelně, jinak se to posere??
Co se týče kámošů, tak žádného motorkáře BMW nemám a u nás dole na JM to asi nikdo nedělá, tak jedině asi Tonda. Nebo to jde bez spec vercaku aje na to někde návit potažmo videonávod
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
Hele, radši to nech udělat. Jestli se od mládí hrabeš v autech a motorkách a nevíš proč a jak se štělujou ventily, bude lepší pro stroj i pto tebe, když to udělá někdo kdo ví jak. Bude to levnější. Nic ve zlym...
Pink Floyd - Coming Back To Life
g00fy napsal:
nikdy jsem ventily a klapky nedělal a nemám na to vercajk i když v autech a motorkách se vrtám od dětství a kutil jsem. Potřeba toto udělat se dá nějak (asi sluchově) zjistit, nebo je to prostě úkon, který je třeba dělat pravidelně, jinak se to posere??
Co se týče kámošů, tak žádného motorkáře BMW nemám a u nás dole na JM to asi nikdo nedělá, tak jedině asi Tonda. Nebo to jde bez spec vercaku aje na to někde návit potažmo videonávod
To beru. Umím si udělat hodně věcí a jelikož jsem systematik, tak rozborka sborka je v pohodě. Ale u těchto záležitostí je to jak říkáš. Když to uvidím, jak se to dělá, pak klidně zvládnu sám.
Díky chlapi
PS: jen ještě k tomu dotazu, zda se dá nutnost seřízení ventilů a klapek nějak poznat??
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
g00fy napsal:
Je mi to jasné. Prosím který Bohumil?
Bohumil je kluk usata z Veterova.
Dej na webu "hledat" clena a zadej Bohumil. :-)
Za klobasku a pulcika palenky dokaze neuveritelne veci.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
g00fy napsal:
To beru. Umím si udělat hodně věcí a jelikož jsem systematik, tak rozborka sborka je v pohodě. Ale u těchto záležitostí je to jak říkáš. Když to uvidím, jak se to dělá, pak klidně zvládnu sám.
Jestli to zvládneš stejně jako dolití oleje,tak se na to radši vy-ser.
Kutilové jsou dobrý pro motorky,jako Kůrovec pro Šumavu.
...prej "mě to tam hrklo" Si to lil ze zavařovačky do kýblu,aby ti to tam hrklo?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
g00fy napsal:
To beru. Umím si udělat hodně věcí a jelikož jsem systematik, tak rozborka sborka je v pohodě. Ale u těchto záležitostí je to jak říkáš. Když to uvidím, jak se to dělá, pak klidně zvládnu sám.
Jestli to zvládneš stejně jako dolití oleje,tak se na to radši vy-ser.
Kutilové jsou dobrý pro motorky,jako Kůrovec pro Šumavu.
...prej "mě to tam hrklo" Si to lil ze zavařovačky do kýblu,aby ti to tam hrklo?
Díky za konstruktivní kritiku . Hrklo mi to tam proto, že jsem to lil z origo. láhve z tím zamačkávacím nátrubkem a už byl asi vadný a při nalévání vystřelil a vylilo se tam více oleje. Jinak souhlasím, že odborník nejsem ale kopito také ne.
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc