Zejména pro ty, kteří nechcete používat facebook, nějaké fotky z letošní soutěže GS Trophy v Kanadě. Jak možná víte, v týmu "střední evropy" jede Karel Řeháček - kterého jste mohli poznat na některé z navigačních rallye (jezdí na HP2). Celkově jede 48 závodníků ze 16 zemí v týmech, kde je vždy přiřazený jeden novinář. Karel jede v týmu s dvojicí poláků. Všichni jedou na stejných motorkách - R1200GS LC, Touratech na všech asi 100 motorek (evidentně se počítá s určitou úmrtností techniky) dodal sadu doplňků. Všichni mají stejné vybavení, stany atd. Vše zajištěné sponzory akce.
První den se vstávalo v 6 ráno, zabalili stany a po snídani a krátké rozpravě vyrazili na trať v okolí Alberty. Ráno bylo +2°C. Jedním z autorů tratě je náš kolega, kanadský prodejce Touratech, od kterého je většina fotek (další od majitele Touratechu). První den vedla trasa přes místa, která mají vyloženě dobrodružné názvy - třeba "potok co dělá vdovy" nebo "Grizzly potok" apod. Každopádně se jezdí v národním parku Glacier National Park. První speciál byl nazvaný "spadlý most". Tam museli závodníci (s pomocí novináře který s nimi jede) přenést své motorky přes poměrně prudký horský potok a dostat je na bahnitý vysoký břeh. Týmy si pomáhaly i navzájem, některé neměly šanci motorky na druhou stranu sami dostat. Trvalo to několik hodin. Cesta dále vedla krásnými horami a borovicovými lesy až do oblasti vesnice Golden, kde na ně čekal další speciál - Golden 8. Šlo o jízdu zručnosti v osmi disciplínách, které musel projet každý účastník. Na startu museli jezdci sebrat nafukovací míč a na konci osmi disciplín ho vrátit do koše. Za každou chybičku šly body dolů - chcípnutí motoru, pád, odšlápnutí nohou...
Po prvním dnu vede tým střední evropy (CEEU) především díky skvělé strategii přenášení motorek přes řeku a také díky vynikajícímu výkonu v jízdě zručnosti kde získali maximum bodů bez jediné ztráty. Celkově mají 38 bodů, další Francie 33, Jižní Afrika 31 a čtvrté Německo 23. Poslední je zatím Mexiko s 6 body.
Nastrojené motorky připravené na transport na akci. Touratech dodal vše, co na nich vidíte včetně polepu. Člověk vpravo je majitel a zakladatel firmy - Herbert Schwarz, který je na akci jako novinář.
Nastrojená R1200GS LC na GS Trophy 2014
Společná fotka všech účastníků. Karel je tam vidět pěkně v druhé řadě.
Záběr na jednoho z "maršálů" - tedy rozhodčích, což je právě náš kolega z kanady - Dominique - na dnešní trati.
Dnešní trať v horách
Jestli někdo pochybuje o tom, že by Kanada nebyla vhodnou destinací pro takovou soutěž, tak věřte, že je úžasná. Ostatně o tom mluvil i člen CEEU týmu Mariusz Lowicki v rozhovoru pro BMW Motorrad - u nás máme krásné hory ale tady to je tak opuštěné a bez známek civilizace, že to je neuvěřitelné.
Dnešní bivak - jak někdo na FB vtipně komentoval, je důležité zapamatovat si barvu vašeho stanu
Pár fotek z přejezdu na dnešní etapu (fotky BMW Motorrad News)
První bodovaný test - přenášení motorek přes říčku
... a radost po překonání bahna
Druhý bodovaný test - jízda zručnosti (bylo nutné celou dobu mít na motorce tento nafukovací míč)
Krásný fotky, krásná příroda, krásná akce, i GS v barvách Staropramenu vypadá cool.
Na stany už chybělo jen přes noc nastříkat nápisy KTM. No prostě běs!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Krásný fotky, krásná příroda, krásná akce, i GS v barvách Staropramenu vypadá cool.
Na stany už chybělo jen přes noc nastříkat nápisy KTM. No prostě běs!
Jo a Staráč se taky nedá pít
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mezi testy bylo mimo jiné hledání cílů pomocí souřadnic a GPS:
Dopoledne nebylo moc hezky - hory Rocky Mountains ukázaly i tu méně přívětivou tvář... Teplota na startu +2°C. Teplota během dopoledne nebyla vyšší než +5°C
A tady ten pohled asi potěší stejně jako včera - tým CEEU s Karlem Řeháčkem je stále na prvním místě po pondělním zisku 27 bodů (stejně jako tým Francie - která se dostává na celkové druhé místo. CEEU má 65 bodů, francie 60, Jižní Afrika 50 a Německo 47.
vlastimil napsal:
Pěkné...To se financuje z těch peněz o které tady lidi fňukají v tom vláknu o zdražení dílů BMW?
Nepochybně ano. Přesně ty peníze, o které je dražší EURo, posílá česká státní banka rovnou do Kanady na obědy těch lidí co tam jedou tu soutěž.
Téměř jistě to jde z rozpočtu na marketing, stejně jako podpora motorsportu v jiných oblastech (počínaje okruhy a konče Dakarem).
Upravil TomasTT dne 09.09.2014 13:59
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Shrnutí druhého dne:
350km (cca 180km po zpevněných cestách a 170km offroad). Tři speciální testy - navigační test, fotografická soutěž a "Broomball". Většina lešního offroadu byla utopená v bahně. Vstávalo se už v pět ráno a jezdci museli překonat poměrně velkou vzdálenost v silném dešti a mlze na podmáčeném povrchu, který klouzal. Na řadě míst byly nebezpečné strže. Bylo až neuvěřitelné, jak se s tím popraly pneumatiky Metzeler. Ale i tak se stalo, že někteří účastníci na okamžik ztratili koncentraci a jejich stroj skončil hluboko v rokli nebo na boku na cestě. Po výjezdu na sedlo Rogers u Revelstroke déšť ustal ale jelo se mlhou. Je to centrum národního parku Glacier - v zimě tu je 10m sněhu ale dnes laviny nehrozí. Úlevou je 40km zpevněné silnice, která přináší trošku odpočinku a dovedla jezdce k zálivu na západním břehu jezera. Na tomto místě čekala první speciální zkouška na body - navigace, která se konala na obrovské lesní mýtině. Maršalové vysvětlují princip - jde vlastně o geocaching a pěkně po svých - bez motorky. Soutěžící mají 30 minut na nalezení šesti míst, která musí najít pomocí GPS souřadnic. Klasické hledání pokladů. Na každém bodu najdou souřadnice toho dalšího. Obtížností je překonávání nástrah terénu. Je to horší a horší. Všichni jsou zpocení a ve finále se musí plazit po zemi pod hustými větvemi a lézt po kmenech stromů. V těchto oblastech je hlavním zdrojem obživy dřevařský průmysl. Všude jsou varování na možnost kolize s tahači klád. Trailery naložené tunami dřeva nezastavují - ani se o to nebudou pokoušet. Na blátě zastavit nejdou. Jakákoliv kolize s tímhle monstrem by znamenala velké problémy. Tomm Wolf účastníky důrazně varuje - nikdy je nepokoušejte předjet na úzké cestě. Ale i tak se stalo, že Kurta Yaegera srazil návěs s kládami do třímetrové strže i s motorkou. Naštěstí se mu nic nestalo. A v pořádku je i motorka, kterou museli vytahovat pomocí lana a kladky. Kurt slibuje "už nikdy nebudu předjíždět návěs s kládami". Tým Jižní Afriky pomohl týmu Alpských zemí aby mohli pokračovat a patří jim za to poděkování. Týmy dále soutěží ve fotografické disciplíně - snaží se realizovat své tvůrčí nápady - do večera musí dodat svou nejlepší fotografii z dnešního dne. Vítěze určí internetové hlasování. V Revelstoke na závodníky čekal třetí bodovaný úkol - broomball - pozemní hokej.
Večer se spalo přímo na stadionu a nebylo žádné ponocování - všichni usnuli jako zabití.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul: nevím přesně jak to dělali poláci ale většina zemí má národní kola a různé kvalifikace typu "challenge". Viděl jsem finále německy mluvících zemí naživo a tam šlo asi třicet jezdců, kteří vyhráli v různých předkolech (většina z Německa ale současně tam probíhala finální kvalifikace i pro Rakušáky a Švýcary). Bylo to docela těžké, předkola absolvovali na svých motorkách a tam jezdili na F800GSA - takové ty soutěže typu přejezd houpačky, otočka mezi barely, výjezd po panelech, vezmi z vidlice tyč a udělej s ní tři kolečka jen s použitím spojky a zase jí zavěs zpátky atd. Padali tam docela fest a mezi nima prostě projelo pár lidí naprosto suverénně bez ztráty bodu. Tak ti jsou teď v té Kanadě. Myslím že v Polsku to bylo asi podobné ale nevím, jak to bylo dělané - jestli kdyby první tři místa obsadili poláci, tak by brali nejlepšího z ČR nebo ne. Každopádně aby existoval celý český tým, to by muselo odsouhlasit místní zastoupení BMW a dát na to rozpočet, což zatím udělat nechtěli, takže asi takhle dali 1/3 a poláci ten zbytek.
Tady jsou dvě fotky z finále té německé kvalifikace:
http://www.bmw-mo...;notrack=1
Muzou dostavat body i za fotosoutez pro kterou se hlasuje na netu... takze pokud klukum chcete pomoct, tak sdilejte v motorkarsky komunite a hlavne hlasujte...
Fotka je to jak si typek oplachuje oblicej v jezere a vedle stoji GS s polskou vlajkou...
Diky moc vsem
Odvoleno...
Ale upřímně řečeno - jsou tam kreativnější věci. Ten nápad jak jeden sprchuje dva ve vodě od zadního kola třeba...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul napsal:
Jak se tam Karel vůbec dostal? Respektive jak se vybírají účastníci?
Buď v loni nebo letos na jaře byly výběrovky.Někdo tady dával odkaz.Tuším Morabo.
A taky mám pocit,že vybírali tým pro východní Evropu(PL,CZ,SK,HU,UA...) a z toho vyberou 3 nejlepší.
Upravil Mr GS dne 10.09.2014 11:34
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA