Jsem čerstvým majitelem BMW R1100GS.
Pročetl jsem tady více než dost dotazů k olejům a tak trochu v tom tápu.
Ptal jsem se u nás na prodejně kde prodávají oleje a do převodovky a kardanu mě doporučily Denicol Gear Oil Hypoid EP GL5 SAE 80W90, a motor Denicol Boxer 15W50. Nemáte tu někdo s těmito oleji zkušenosti?Nikde tady na fóru jsem snad nečetl že by někdo Denicol používal.A jelikož cestuju celkem na dlouhé vzdálenosti nechci tam dávat něco špatného.A oproti Varaderu které jsem měl předtím je toho na výběr o dost více.
Jinak dík za odpovědi.Chtěl jsem jen jestli nemá náhodou někdo odzkoušené protože u nás se dá Akorát ten Denicol a pak ještě Motorex a ten nee teda,jinak musím objednávat z internetu
na trhu je dost olejů a rozhodně bych se neomezoval jen na castrol ...Navíc když jsou to průměrné oleje za dost vysokou cenu Můžeš použít 15w50 i 20w50. Obecně lze říct,že oleje 20w50 mají vyžší kinematickou viskozitu při 100 st. celsia,což může znamenat to,že motor bude o trochu tižší-záleží na oleji (laicky řečeno bude hustší,ale né o moc) Někdy je to ale třeba jen 1 cst což nic není. Takže pokud jezdíš třeba elefanty a pod,tak je 15w50 vhodnější než minerální 20w50. Pokud seženeš sint. olej 20w50,tak ten má výrazně nižší teplotu tuhnutí než minerál a taky není problém. Minerální oleje zase líp snášejí vysoké teploty a přehřívání. Jinak osobně nepoužívám oleje,co mají JASO MA. Proč to taky dělat,když nemám mokrou spojku. Takže najdi olej pro náklaďáky splňující normu A3/B3 popřípadě API vyšší jak SG ve viskozitě 20w50 a máš po starostech...
Upravil durex dne 11.09.2014 12:15
já ho beru za 120kč litr zde http://www.autodi...20w-50-1l/ ,ale někdo tu psal, že když je to takhle levný, že to není origo Castrol, ale z Polska nějakej levnej olej odbarvenej na červeno a slévanej do origo obalů
walda napsal:
já ho beru za 120kč litr ,ale někdo tu psal, že když je to takhle levný, že to není origo Castrol, ale z Polska nějakej levnej olej odbarvenej na červeno a slévanej do origo obalů
Kamionaci mi hovorili že aj v Brne je nejaka zlievarna olejov takže, kľudne i made in Czech!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Pánové, koupíte motorku za 100 až 400 litrů, dáte desítky tisíc za doplňky a pak řešíte padesátikačku na litru oleje? Není to trochu out? Recept je jednoduchý - kupovat značkové oleje jejichž původ lze doložit. Myslet si, že olej na kterém jsou napsány specifikace a stojí pár korun je stejný jako značkový je poněkud naivní, nicméně každý svého opotřebení motoru strojvůdcem :-)))).
bobGS napsal:
Pánové, koupíte motorku za 100 až 400 litrů, dáte desítky tisíc za doplňky a pak řešíte padesátikačku na litru oleje? Není to trochu out? Recept je jednoduchý - kupovat značkové oleje jejichž původ lze doložit. Myslet si, že olej na kterém jsou napsány specifikace a stojí pár korun je stejný jako značkový je poněkud naivní, nicméně každý svého opotřebení motoru strojvůdcem :-)))).
Castrol je samozřejmě značkový. Původ - každé balení má svůj kód . Takže dealer Castrolu zjistí, zda to je jejich produkt, popř. jaká je to distribuce. Např- Elf do mého DCI je z německé distribuce o 50 Kč/litr levnější než z ČR distribuce, což je pochopitelné, vzhledem k prodanému množství. Kupuji ČR distribuci, auto je v záruce. Známý koupil na netu Castrol, donesl ho do servisu kde jej vyměnili, náhodou mu dealer Castrolu dovezl zboží, při dotazu, co je to zač šarži naznal. že tento olej se dával do těchto obalů dva roky zpátky, ale s jiným kódem. Motor se samozřejmě nezadře, ale já bych to do svého auta nedal, je to každého volba, na netu je hodně dodavatelů, kteří jsou levní a seriózní. U oleje není možné posoudit jeho kvalitu v reálném čase, proto si radši za jistotu pár Kč připlatím. Někomu to může připadat zbytečné, mě ne.
bobGS napsal:
Castrol je samozřejmě značkový. Původ - každé balení má svůj kód . Takže dealer Castrolu zjistí, zda to je jejich produkt, popř. jaká je to distribuce. Např- Elf do mého DCI je z německé distribuce o 50 Kč/litr levnější než z ČR distribuce, což je pochopitelné, vzhledem k prodanému množství. Kupuji ČR distribuci, auto je v záruce. Známý koupil na netu Castrol, donesl ho do servisu kde jej vyměnili, náhodou mu dealer Castrolu dovezl zboží, při dotazu, co je to zač šarži naznal. že tento olej se dával do těchto obalů dva roky zpátky, ale s jiným kódem. Motor se samozřejmě nezadře, ale já bych to do svého auta nedal, je to každého volba, na netu je hodně dodavatelů, kteří jsou levní a seriózní. U oleje není možné posoudit jeho kvalitu v reálném čase, proto si radši za jistotu pár Kč připlatím. Někomu to může připadat zbytečné, mě ne.
Nazdar Bobe, kdysi mi jeden "velkej znalec" BMW a servizman k tomu řek, když sem nalil do báva Castrol minerál, že sem bávo zničil, následovala přednáška vo plnej syntice, příměsích do voleje, který udělají motor nesmrtelnej atd. poslal sem ho do háje. Do báva (vod Tebe) leju co tam má bejt a šlape jak hodinky. Do 50000 si ňákej volej vzal, teď už ne.
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
No to asi nejsem ale už se to tady snad nějak přebere. Ale jinak jo.
Ono s oleji je to stejné jako s ostatními výrobky, jen se to blbě poznává. Rozdíl mezi oktávií, a Ferrari popř Rolsem pozná každý a nikomu není divné, kolik které auto stojí. U olejů je to podobné, je si lidi nechtějí zaplatit za to co si nedokážou osahat, on to osahá motor. Ale je to každého volba.