Rysky jsem si udělal a hned několik. Označil jsem si jak tam byl původní a druhou pomocí strboskopu, kdy hází jiskru. Po namontování nového snímače na první značku, tam kde byl původní, ale nezapaluje v ten moment kdy zapaloval původní snímač. To mě zmátlo, proto se ptám. Myslím že to dát jen na rysku tak jak byl původní je blbost.
Tak... podle rysek chlapi, to tedy nevim co chcete při výměně starého za nový Hall nastavit. Důležité je nastavit polohu sepnutí Hallu přesně na horní úvrati. Desetina milimetru zdvihu kliky na horní úvrati dělá odchylku 4,5° a to je kurňa hodně. Zkuste si místo svíčky dát úchylkoměr a uvidíte jak těžké je přesně určit úvrať. Pak se někdo třeba diví, že mu při plném plynu klepe motor a někomu jinému ne.
edit: Velký předstih - klepe motor, malý zase ztrácí výkon (a roste spotřeba)...
Mrkněte na obrázky a schéma tady: http://www.powerb...-justieren
Upravil Melizoy dne 28.10.2014 13:52
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Jak píše Mel. Je to docela "přesná" záležitost. Když to potřebujete vyměnit a nevíte jak to nastavit (prostě nouzovka), tak si rysky udělejte, snímač vyměňte a při nejbližší příležitosti si zajeďte k někomu kdo to umí, a kdo vám ho nastaví úplně přesně na 0°.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Hall sníma otačky klikové hřídele a udává kdy má přeskočit jiskra a sepnout čerpadlo. Prostě řídící člen zapalování
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Woodman napsal:
Co to ten Hallův snímač vlastně je a k čemu slouží...? Možná to tu někde je, ale nechce se mi hledat . Dík.
Je to kurvítko, potřebné k chodu motoru a přestane fungovat v té nehorší chvíli! Přesně podle Murphyho zákona.....
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Dirigent motoru. Hele rozhodně doporučuji seřídit na přesno, Od spotřeby, po výkon až k opotřebení má vliv. Z této hodnoty si mozek počítá změny podle otáček. Na značky to pojede, otázka je jak.
A jak z těch 2 snímačů motronic pozná pro který válec ma pálit, a pro který stříkat, když snímače označují jen uvratě a na vačce snímač není? V odkazu od Mela něco otom je, ale německy dobře neumím a z googltranslatoru je to čuňárna. Možná mi s překladem pomůže kolega v práci....:-)
skopalik napsal:
A jak z těch 2 snímačů motronic pozná pro který válec ma pálit, a pro který stříkat, když snímače označují jen uvratě a na vačce snímač není? V odkazu od Mela něco otom je, ale německy dobře neumím a z googltranslatoru je to čuňárna. Možná mi s překladem pomůže kolega v práci....:-)
pali s kazdou otackou tudiz i do vyfuku.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Pálí to každou otáčku do obou válců a vstřiky jsou dokonce paralelně propojený tj. taky stříkaj spolu, jednou do zavřenejch ventilů. Dost mě to překvapilo, ale asi to soudruzi mají vymyšlený. On ten vstříknutý benzín do zavřenýho ventilu se stejně nemůže nikam ztratit a nakonec se stejně nasaje. Myslím, že jedinej důvod je v tom, že vstřikovací jednotka je původně pro jednoválec- tzn. je tam jedna lambda a vstřiky a zapalování chodí spolu. Jenom nechápu proč jsou tam dva haly. Když už to je takhle, mohla by tam být ta Halova sonda vlastně jedna...(a to ještě přímo na klice...). Docela mi vrtá hlavou proč to je tak, jak to je...
JK
truk napsal:
Pálí to každou otáčku do obou válců a vstřiky jsou dokonce paralelně propojený tj. taky stříkaj spolu, jednou do zavřenejch ventilů. Dost mě to překvapilo, ale asi to soudruzi mají vymyšlený. On ten vstříknutý benzín do zavřenýho ventilu se stejně nemůže nikam ztratit a nakonec se stejně nasaje. Myslím, že jedinej důvod je v tom, že vstřikovací jednotka je původně pro jednoválec- tzn. je tam jedna lambda a vstřiky a zapalování chodí spolu. Jenom nechápu proč jsou tam dva haly. Když už to je takhle, mohla by tam být ta Halova sonda vlastně jedna...(a to ještě přímo na klice...). Docela mi vrtá hlavou proč to je tak, jak to je...
JK
řekl bych, že je to pro zpřesnění, pro vyhodnocení akcelerace od poslední otáčky, jestli se klika zrychluje/zpomaluje. na jiných moto je ale jen 1
podle toho co jsem ale četl, hall neodchází, ale odchází kabeláž / jeho izolační schopnost.
skopalik napsal:
Pálit v každé úvrati má nějaký smysl a vstřikuje také v každé úvrati (jednou do sání a podruhé do zavřeného ventilu při expanzi)?
To Mel.: Přepočítával jsem úhel na horní úvrati a vychází mi to 2,44 stupně na 0,1mm
Je vůbec možný nějak nastavit přesně na 0 stupňů (jak píše Tonda), když každých 0,1mm znamená skoro 2,5 úhlových stupňů? O víkendu musím Hall vyměnit a fakt nevím, jestli mám nový jen zapojit podle značek do stejné pozice a jezdit?