Ahoj, můžete mi někdo poradit, jakou si mám koupit udržovací nabíječku na zimu? Mám novou R1200GS 2015 a najeto teprve 970 km. BMW mi nabízí za 3500 ,- Kč, ale to se mi zdá při porovnání cen na netu za jiné moc. Není mi zcela jasná problematika CANbusu. Chtěl bych motorku teď napojit a na jaře odpojit, ale to prý s ostatními nabíječkami nejde, protože nefungují bez klíčku v zapalování. Můžete mi někdo pomoci? Předem díky moc. Josef
Dáš 500 000Kč za motorku a řešíš pár šušnů za origo nabíječku?
Kup si origo strč ji ted do zásuvky a najaře odpoj.
Jo a unás ve Stratosu stojí 3200kč a takže ještě ušetříš 300kč
Upravil servisak dne 30.10.2014 12:38
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Já používám origo nabíječku a běží celou zimu. Jak píše servisak, souhlas. Mám to v záruce a pak se s někým dohaduj, že Ti něco na motorce odešlo proto, protože to nebylo originál.
bmwvvv přiložený následující obrázek:
U Optimate bych se bál toho, jestli je to prověřené i pro LC, jinak je to dobrá volba.
Originál je originál.
Sám mám samodomo zásuvku na řidítkách a nabíjím to skrz ni - mimo canbus.
Co se týče nabíjení baterie přes zimu - určitě aspoň jednou za měsíc dobít.
Jestliže máš motorku v pokojové teplotě, tím více na to dbej.
Když je baterie v chladnějším prostředí, vybíjí se pomaleji, než v pokoji.
Když je vůle, cesta se najde
Vzdyt je to jedno, staci proste udrzovacka.
Sundas na boku plast a hned vidis baterku, neni problem to preci zapojit.
Ja mam mj. taky tu origo, je parada, ze nabiji pres zasuvku, ale nutnost to vzhledem k cene rozhodne neni.
pepino262 napsal:
Ahoj, můžete mi někdo poradit, jakou si mám koupit udržovací nabíječku na zimu? Mám novou R1200GS 2015 a najeto teprve 970 km. BMW mi nabízí za 3500 ,- Kč, ale to se mi zdá při porovnání cen na netu za jiné moc. Není mi zcela jasná problematika CANbusu. Chtěl bych motorku teď napojit a na jaře odpojit, ale to prý s ostatními nabíječkami nejde, protože nefungují bez klíčku v zapalování. Můžete mi někdo pomoci? Předem díky moc. Josef
Ahoj nabijecka Optimate 4 dual na LC normalne funguje. Cena okolo 1200,- plus zastrcka do zapalovace cca 200,-
Určitě nejbezpečnější způsob, od baterie si vyvést konektor pro nabíjení, viz obr. a na celé období připojit na CTEK 0,8 , přejde do udržovacího módu, nic to nežere, jen se to mazlí s baterkou přímo bez dalších konektorů v el.instalaci, tím pádem nejpřesnější varianta komunikace nabíječe s aku. CTEK : hodně dobrá značka, používám je leta (druhá 7.0 pro autobat. a já jako letec modelář-elektro nabíjím 2x 135Ah gelovky a přijde mi, že jsou nesmrtelné) Tím jsem chtěl říct, že při použití Cteku své baterii jistě prodloužíš životnost. Praxe je taková, přijedu a připojím, pravidelně byť jen na dva dny nebo na tři měsíce.
Doporučuji CTEK 0,8
Upravil JirkaHK dne 25.01.2018 12:49
Teď jsem objevil v letáku Extolu nabiječku, údajně 9-ti stupňovou. Nemáte ji někdo, popř. zkušenosti s ní. [url] http://www.smnaradi.cz/nabijecky-autobaterii/autonabijecka-9stupnova-rizena-mikroprocesorem-12-6v-4a-extol-premium//url]
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
Jako druhou motorku mam Aprilia Pegaso 650 1992 . Mam jí zaparkovanou v baráku. Po zimě přijdu zapojím baterku zapnu klíček , dám sitič párkrát cvrnknu startérem a motor běží.Nikdy jsem žádnou nabíječku na udržování nepotřeboval.Baterka je přes 5 let stará. Doufám že bawor bude reagovat stejně. Ani bandita 1998 neprotestoval.
Palk napsal:
Teď jsem objevil v letáku Extolu nabiječku, údajně 9-ti stupňovou. Nemáte ji někdo, popř. zkušenosti s ní. [url] http://www.smnaradi.cz/nabijecky-autobaterii/autonabijecka-9stupnova-rizena-mikroprocesorem-12-6v-4a-extol-premium//url]
Palk napsal:
Teď jsem objevil v letáku Extolu nabiječku, údajně 9-ti stupňovou. Nemáte ji někdo, popř. zkušenosti s ní. [url] http://www.smnaradi.cz/nabijecky-autobaterii/autonabijecka-9stupnova-rizena-mikroprocesorem-12-6v-4a-extol-premium//url]
Palk napsal:
Teď jsem objevil v letáku Extolu nabiječku, údajně 9-ti stupňovou. Nemáte ji někdo, popř. zkušenosti s ní. [url] http://www.smnaradi.cz/nabijecky-autobaterii/autonabijecka-9stupnova-rizena-mikroprocesorem-12-6v-4a-extol-premium//url]
Mam podobny problém tj nove RTcko a jak dobijet a neublížit. Ze zkusenosti vim ze náhražka věci se nevyplati kupovat resp ty, co mají velky vliv na funkcnost. A kvalitni baterka-elektrika obecne je u motorky zaklad. Uz jsem si objednal u ADV ONE tu origos nabíječku co nabiji a budu mit klid na jare. Mam 2 RTcka a jednu Guzzi takze ji využiju.
karta napsal:
Mam podobny problém tj nove RTcko a jak dobijet a neublížit. Ze zkusenosti vim ze náhražka věci se nevyplati kupovat resp ty, co mají velky vliv na funkcnost. A kvalitni baterka-elektrika obecne je u motorky zaklad. Uz jsem si objednal u ADV ONE tu origos nabíječku co nabiji a budu mit klid na jare. Mam 2 RTcka a jednu Guzzi takze ji využiju.
----------------
Dnes dopo jsem zapojil na RT - nabite za odpoledne, nabíječka "komunikuje s moto" prehazuju tedy na nabijeni stare RT-P přes noc. Tak přes zimu budu drzet při zivote 3baterky(3motorky) a na jare az bude lepsi počasí nez dnes...ze... hura hned jezdit a ne resit vybitou baterku a nakup nove,starosti..... Moje praxe - na origos věci potřeba origos prislusenstvi. Podobne napr apple nabíječky,konektory versus no-name atd. Zpet k BMW nabijece. Dobry je display - ukazuje procento nabijeni, kolik A,V a co se deje. Ne jen "tupa" LED v rezimu: provoz/nabito levných nabijecek. Tak jen davam Tip a referenci. Nejsem agent BMW jinak - jen predavam aktualni zkušenost. Karta.
JirkaHK napsal:
Určitě nejbezpečnější způsob, od baterie si vyvést konektor pro nabíjení, viz obr. a na celé období připojit na CTEK 0,8 , přejde do udržovacího módu, nic to nežere, jen se to mazlí s baterkou přímo bez dalších konektorů v el.instalaci, tím pádem nejpřesnější varianta komunikace nabíječe s aku. CTEK : hodně dobrá značka, používám je leta (druhá 7.0 pro autobat. a já jako letec modelář-elektro nabíjím 2x 135Ah gelovky a přijde mi, že jsou nesmrtelné) Tím jsem chtěl říct, že při použití Cteku své baterii jistě prodloužíš životnost. Praxe je taková, přijedu a připojím, pravidelně byť jen na dva dny nebo na tři měsíce.
Doporučuji CTEK 0,8
jj CTEK je brutal dobrej.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2