Nevím jestli má s Jawou ještě co dočinění Charouz,ale pokud jo,tak mu jen došli love na závodění a potřebuje dostat nějakou dotaci,tak opět slibuje:-)
Rád bych se toho dočkal,ale momentálně to nevidím moc reálně. A pokud to opravdu poskládají,tak to opět zazdí nějakou supe technickou vychytávkou,jako třeba kolama 16palců a podobný hovadiny:-)
Hodím jsem to, co jsem napsal pod článek na Novinky ať se nerozepisuji 2x....
Jan Jirků, Světlá nad Sázavou
Jawa se pokouší zase prorazit, ale jde na to zase špatně.
Jejich produkce velkých,jednoválcových motocyklů Rotax a Minarelli byla žalostná. Jediné,co na nich fungovalo byl motor,protože nebyl z Jawy.Konkurence nabízela lepší komponenty,servisní síť,anatomicky použitelný motocykl, fungující dobře jako celek s perfektním zpracováním.
Chtějí cestovní enduro?
Velkému cestovnímu enduru,které dnes má supermoderní elektroniku, volitelné jízdní režimy, el.stavitelný podvozek, ABS a další bezpečnostní prvky... tomu se těžko jenom přiblíží.Cenou nemá šanci konkurovat japoncům a technikou zase endurům BMW nebo KTM.Nikdo jim svoje systémy neprodá a tak nedosáhnou jejich kvalit.A když by se jen přiblížili kvalitou, budou 2x tak drazí-nemají vývoj.
Nač je mi cestovní enduro,které nemá servisní zastoupení ve světě?
Chce být jako HD?
Ano,ať tedy opráší starou Jawu 500OHC,dají jí brzdy, zapalování a vsadí na kvalitu zprac. a vyrábějí krásné a kvalitní retro...což měli již udělat před 20ti lety. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Pane Hrábě, lépe už to nejde napsat...
Ještě k Jawě - "Sliby se slibují a blázni se radují...."
Upravil hobr dne 27.11.2014 15:38
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Hrabe_X napsal:
Jediné,co na nich fungovalo byl motor,protože nebyl z Jawy.Konkurence nabízela lepší komponenty,servisní síť,anatomicky použitelný motocykl, fungující dobře jako celek s perfektním zpracováním.
Zrovna dneska tady byl jeden redaktor nejmenovaného časopisu a o Jawě jsme se bavili a říkal, že i ten Rotax zastavěli tak, že se přehříval olej po půl hodině jízdy. Nevím co je na tom pravdy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ještě doplním bo jsem tam byl omezen počtem znaků.
Těšil jsem se na enduro 660, co dělají teď... prostě mě to zajímalo, říkal jsem si, bude to třeba levný a na vesnici by si to pár lidí mohlo koupit, protože tam jezděj Jawy doteď a origo servisy se moc neřeší.
Když jsem na to sedl, pokusil se přes ty boční kastlíky postavit do stupaček, byl jsem v šoku. To má být enduro?
Nicméně za ty peníze, které za to chtějí by to koupil jen ortodoxní fanda, kterých už je jako šafránu anebo blázen.
Nechápu, jak můžou dotáhnout např na výstavu nebo do prodeje něco v podobě polotovaru, něco co má hnusný sváry, jak když zedník vaří roxor.
Když už neumím svařovat, tak to po sobě přebrousím, ale v Jawě néé... tam vaří Céóčkem (v jejich produkci ještě hnusnější svary, než elektrodou před 40ti lety), tak ze sváru ještě čumí dráty. Dovolil by si to někdo v poválečné Jawě?
Myslím, že v dnešní době už nemají co nabídnout. Mohli oprášit 500OHC a začít jako Enfield, ale před více jak 20ti lety, když ještě byly jiný normy. Dnes už nemají se vzducháčem šanci. A s tím hnojem, který předvádějí dnes, nulovým vývojem a testováním podvozků a rámů, mohou nabídnout maximálně zajímavý motor vlastní konstrukce v mizerném šasí, nulovou servisní sítí.
To si mohl dovolit např. Norton, který má úplně jiné finanční zázemí, je celosvětově exkluzivní a na jeho vývoji padlo na hubu pěkných pár milionářů, než to dotáhli do prodeje za více než půl mega korun (krásnej kafáč bez elektroniky). Na cestovní enduro by museli ještě 200tis kč přitlačit do komponentů.
Takže Jawě fandím, ale spíš v tom vidím pokus o čerpání nějakých dotací a jsem si jistej, že tato značka je už prakticky mrtvá, kor když se chce zaměřit na velkoobjemovou produkci a ještě cestovních Endur jak sami píší "komplet z plechu".
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Toto pasal k tomu článku, který teď všude koluje, člověk, kterej tam dělá:
No de to ukrutně pomálu, zrovna to stěhování ve firmě jak se přubudovává. Zrovna řešíme sklon přední vidlice, jelikož ten úhel z naháčovýho litra nebude optimální, podařilo se přesvědčit šéfa vývoje na dost značný úpravy rámu v čemž spočívá zvětšení úhlu otáčení řidítek i ten sklon, který jde v ruku v ruce se závlekem, jsou odsohlasený rozměry kol, předběžně stanovené těžiště. Pokud litr dopadne dobře měl by jít "cesťák" na trh s dvojím rozměrem kol. Jeden prototyp se už ví, že dojezdil a to ten co používá rám z naháče s odpružením a koly z cendura. Není to vhodný. Někdy bohužel zjišťujeme že ne vše co chceme se dá vyrobit.
Dobře to okomentoval kamoš na předminulé motovýstavě v Brně když jsme se zastavili u stánku Jawy kde byly vystavený dva motocykly z jejich produkce; ,,40let jim(Jawě) údajně bránili v rozletu komunisti a RVHP-zajímalo by mě co jim brání dnes" je fakt že ten vzhled těch motorek byl strašnej (ty s motory minareli a rotax) a ten ,,křídlatej dvojvýfuk bylo tuplem unikum-řek bych až sabotáž
Hrabe_X napsal:
Dnes už nemají se vzducháčem šanci.
Já bych na jejich místě hledal uplatnění v elektromotorkách- skutrech...tam by relativně mohli stát na startovní čáře..retro jednou skončí a mladá generace, žádné retro nepotřebuje..to jenom technologie předběhly myšlení jedné generace
Je jen otázka času, kdy někdo vymyslí vysocekapacitní akumulátory nebo systém průběžného dobíjení..zvuk burácejícího motoru se dá nahradit reproduktorem
Já vím nečte se nám to dobře, ale je ( bude ) to tak.. i na lokomotivy si vzpomene jen málokdo
Upravil tomtom dne 27.11.2014 18:56
Spíš měli dělat kvalitní, levné a pěkné skútry,když je může řídit každý plechovkář.
Do toho něco pro mladé-jako dělá Blata. Fabrika by to mohla dokázat levně. Pak třeba retro nebo i nový naháč 500ccm s vlastním motorem, když by to bylo pěkné a kvalitní, pro dost lidí by to znělo lépe,než litr made in Japan.
Ale vše mělo být od začátku postavené na kvalitě, funkci a designu a těmito třemi kritérii postkomunistická Jawa zatím spolehlivě zabila vše na co sáhla.
Kdejaký vomastek v garáži postaví krásnou a funkční motorku na ponku a fabrika postaví vždy něco, co připomíná čínské odrážedlo pro děti v měřítku 2,5:1.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Zdenek 1150 napsal:
Toto pasal k tomu článku, který teď všude koluje, člověk, kterej tam dělá:
No de to ukrutně pomálu, zrovna to stěhování ve firmě jak se přubudovává. Zrovna řešíme sklon přední vidlice, jelikož ten úhel z naháčovýho litra nebude optimální, podařilo se přesvědčit šéfa vývoje na dost značný úpravy rámu v čemž spočívá zvětšení úhlu otáčení řidítek i ten sklon, který jde v ruku v ruce se závlekem, jsou odsohlasený rozměry kol, předběžně stanovené těžiště. Pokud litr dopadne dobře měl by jít "cesťák" na trh s dvojím rozměrem kol. Jeden prototyp se už ví, že dojezdil a to ten co používá rám z naháče s odpružením a koly z cendura. Není to vhodný. Někdy bohužel zjišťujeme že ne vše co chceme se dá vyrobit.
Tohle hovoří samo za sebe
Ten prototyp co uz dojezdil napasoval pod auto pred dvema tydny Kraft z Jawy a bohuzel ten vyvoj tam tak opravdu funguje,oni nemaji penize aby zaplatili kvalitni lidi,tak to tam lataji za pomoci ruznych studentu a dobrovolniku a taky to tak vypada,snazili se upravit 350 aby plnila Euro 3 a aby se aspon jeste chvilku mohla prodavat v evrope>katalyzatory,laborovali s karburatorama,pak ze vstrikovani a nakonec se na to vy***li uplne,protoze zjistili ze to je stejne nesmysl.
Me to rve srdce,u nas v rodine jsme vzdycky meli Jawy,s otcem mame vsechny Jawy od rumpala az po kalifa a abych rekl pravdu tak kolikrat radsi vytahnu pullitra nez GSeso.
Bohuzel tohle uz nema s Jawou panu Jozifu,Krivku,Vitvaru pranic spolecneho.Tento cirkus uz drzi pohromade jen touha po dotacich.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Upřímně bych to Jawě přál aby se jí zadařilo, ale taky upřímně bych si jí nikdy nekoupil a to ani kdyby se ty jejich paskvily co produkují doteď zlepšily ve všem o 200%....až budu chtít někoho sponzorovat tak si najdu něco smyslu-plnýho...
A velký cestovní enduro...? Jak to asi chtějí udělat když neumí postavit ani slušný enduro typu ''XT600'' a nedej bože konkurence schopný!!!
Přijde mi to jak psal někdo výše jen přežívání a vysávání dotací...nic víc...
Uz se sakra proberte z te retro horecky a nechte JAWU v klidu umrit! Co bylo bylo... Pan Janecek se musi obracet v hrobe!
A vubec, mame v republice vubec nejakeho seriozniho producenta? Jawa je kaput, Blata to taky pekne posral, o Midalu se leta jen cte... Mame vubec neco vlastniho a funkcniho?
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!