Tak vás všechny zdravím
Protože končí sezóna každoden.jízdy na motkách a začíná doba obmněňování, opečovávání a příprav na další teplé počasí, napadlo mě (snad dobré) téma na diskuse:
Jaký řetěz nejčastěji používáte? jaká je životnost? v čem je výhoda? jaká kvalita? atd např. u řetězů:
řetězová sada DC Chain - x-kroužek - zlatoboký
řetězová sada D.I.D. - o-kroužek
řetězová sada D.I.D. - x-kroužek
já ani nevím kde na motorce ten řetaz mám...
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
pavel zamy napsal:
Tak vás všechny zdravím
Protože končí sezóna každoden.jízdy na motkách a začíná doba obmněňování, opečovávání a příprav na další teplé počasí, napadlo mě (snad dobré) téma na diskuse:
Jaký řetěz nejčastěji používáte? jaká je životnost? v čem je výhoda? jaká kvalita?
K A R D A N !!!!!!
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
tak jsem řetězovku měnil právě tenhle týden, nejdřív jsem si vyměnil rozetu a řetěz a přední kolečko jsem nechal na servis. řetězová sada byla D.I.D. přesně se stejnýma specifikacema jako původní tj.
Kolečko: MO 105-484-16
Rozeta: MO 115-463-47
Řetěz : MO 1-431-112 Typ: 520V
jo a ještě přiložim fotku starý rozety, možná by se někomu hodila..
metjuu přiložený následující obrázek:
Kulatej pilnik,trochu projet mezery mezi zubama a jeste bude slapat!
Ale u prevodniku na kole to fakt fungovalo.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
zdar jde o to jak jezdíš
na silnicu je dobrý X kroužek - 2 těsnící plochy lepe udrží mazivo i při vysokých rychlostech což ale u endura moc nevyužiješ pokud však jezdíš OFF tak nevýhoda x kroužku jak jsem zkoumal demontované řetězi je že ty 2 těsnící plochy jsou asamozřejmně tenší a tak když se tam dostanou větší nešistoty tak ta první co je na raně to pěkně odnáší navíc pak oplach vapkou atd tady sem as vysledoval že Okroužek je na tom trochu líp je to přece jen kus gumy kterj leží celou plochou mezi destičkama a není li rychlá motorka tak nějaká deformace a opotřebení odstředivou silou nehrozí .
co se týká pevnosti je to tak +- stejné řetězi už se netrhaj ani ČZ jen ta povrchová uprava jak to trocu narezne začne tak ta rez vzlíná i dovnitř tak že doporučuju něco pozllacenýho či niklovanýho.
jinak pozor na internet už sem tu měl perkrát na montáž řetěz na Litrovou motorku a byl to třeba ten nejnižší model 530 DID . rozměrově vyhovuje ale a 10tis de do sraček ( stál jen 1400kč) tem správný by byl za 2300,-
no co už na motorku pasuje a jsou levní.
Ja nejvíce dávám TSUBAKI , levnější pak ČZ popř když někdo chce DID , kola vždy JT
zkušenosti u Tsubaki na ZRX 11 řada alfa 530 najeto cca 20 tis opotřebení aso 50% řada Omega O kroužek zesílený žetěz na XJR 13 najeto cca 10tis 1x dotaženo opotřebení atím do 25 % Omaga x kroužek na GSX 14 vydrží pruměrně 25tis km
jsou to zkušenostoi z motorek teré servisuju opotřebení měřím kalibrem (skokově po 25% ) samozřejmně je li ve 20tis opotřebení 50% nenámená že vydrzí 50tis pak už to jde rychle .
snad jsem ti pomohl
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
nebal bych se ani CZ, mam dobrou zkusenost. daval jsem jej na VFR a cca 6t km bez sahnuti a borec, ktery to VFR koupil na tom jezdi stale.
byl to X-krouzek, max. pevnost, vic uz si nepamatuju.
nepsal zde na foru nahodou nekdo, ze BMW montuje CZ seriove?
trosku toho nacionalizmu panove
desperado napsal:
nebal bych se ani CZ, mam dobrou zkusenost. daval jsem jej na VFR a cca 6t km bez sahnuti a borec, ktery to VFR koupil na tom jezdi stale.
byl to X-krouzek, max. pevnost, vic uz si nepamatuju.
nepsal zde na foru nahodou nekdo, ze BMW montuje CZ seriove?
trosku toho nacionalizmu panove
mám dojem, že jsem to četl ve článku o tom kořeňovi co chce ujet 200 000 km na 800 GS....take jsem na to čučel, tak doufám, že se českej strakonickej inženýr hecne a natrhne tu nejlepší řetězovou špičku
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Já mám ještě origo a mám na něm 16000. je to DID zajímyvý je že na měrce v kyvce ještě není ani v půlce. Rozhodně budu měnit za ten samej. Na ostatních motkách jsem vždy měnil za CZ o-ring
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
MILAN napsal:
zdar jde o to jak jezdíš
na silnicu je dobrý X kroužek - 2 těsnící plochy lepe udrží mazivo i při vysokých rychlostech což ale u endura moc nevyužiješ pokud však jezdíš OFF tak nevýhoda x kroužku jak jsem zkoumal demontované řetězi je že ty 2 těsnící plochy jsou asamozřejmně tenší a tak když se tam dostanou větší nešistoty tak ta první co je na raně to pěkně odnáší navíc pak oplach vapkou atd tady sem as vysledoval že Okroužek je na tom trochu líp je to přece jen kus gumy kterj leží celou plochou mezi destičkama a není li rychlá motorka tak nějaká deformace a opotřebení odstředivou silou nehrozí .
co se týká pevnosti je to tak +- stejné řetězi už se netrhaj ani ČZ jen ta povrchová uprava jak to trocu narezne začne tak ta rez vzlíná i dovnitř tak že doporučuju něco pozllacenýho či niklovanýho.
jinak pozor na internet už sem tu měl perkrát na montáž řetěz na Litrovou motorku a byl to třeba ten nejnižší model 530 DID . rozměrově vyhovuje ale a 10tis de do sraček ( stál jen 1400kč) tem správný by byl za 2300,-
no co už na motorku pasuje a jsou levní.
Ja nejvíce dávám TSUBAKI , levnější pak ČZ popř když někdo chce DID , kola vždy JT
zkušenosti u Tsubaki na ZRX 11 řada alfa 530 najeto cca 20 tis opotřebení aso 50% řada Omega O kroužek zesílený žetěz na XJR 13 najeto cca 10tis 1x dotaženo opotřebení atím do 25 % Omaga x kroužek na GSX 14 vydrží pruměrně 25tis km
jsou to zkušenostoi z motorek teré servisuju opotřebení měřím kalibrem (skokově po 25% ) samozřejmně je li ve 20tis opotřebení 50% nenámená že vydrzí 50tis pak už to jde rychle .
snad jsem ti pomohl
Tomu říkám vyčerpávající výklad
Já tam mám ještě origoš (r.05) a je to fakt ČZ a nalítak jsem 23tisíc km a nějaký drobný Když to vyjde, zítra dojedu do Prahy a pak domů a to už musí potom celá sama opravdu dolů a tak přemýšlím, že zkusím něco jiného
Novej napsal:
Já mám ještě origo a mám na něm 16000. je to DID zajímyvý je že na měrce v kyvce ještě není ani v půlce. Rozhodně budu měnit za ten samej. Na ostatních motkách jsem vždy měnil za CZ o-ring
ta ryska na kyvce není měrka nejlíp to poznáš vzadu na rozetě když máš napnutej řetěz ta to sedí v zubech nahoře a dole a vzadu zkusíš pohýbat řetězem zjistíš že tam máš mezeru tak je jasný že je to v p... řetěz by měl krásně kopírovat ozubení tak že nemusí být ani v pulce a muže být vydřenej ne vytahanej.
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!