... všude se při výběru helmy udává hmotnost helmy ... ta hmotnost udaná v prospektu platí asi jen pro velikost XS ?
Např. moje stará integrálka SHARK S900C má v popisu hmotnost 1450+-50g .. ve skutečnosti moje velikost XL váží 1625g. Proto by mě zajímalo jestli jste vaši helmu někdy opravdu vážili a kolik váží jaká velikost.
š.
(ch)stepan
No přímo na helmě by měla být napsaná tolerance hmotnosti pro tu konkrétní helmu (třeba XXL). Ale v prospektech se vždycky uvádí váha nejmenší verze skořepiny a nebo tam je napsané, pro jakou velikost to platí. Pokud to není uvedené, tak počítej že to je pro tu nejmenší co vyrábí.
Třeba Schuberth C3 udává 1500g, XL ale v reálu váží 1700g, takže je evidentní, že tí nemysleli největší skořepiny.
Celkem by se dalo věřit asi tady té stránce - jejich testy jsou docela výživný... A u C3 píšou 1709, takže to je asi OK.
dík, dobrá tabulka ... tak jsem se dostal zas trochu na zem .. sehnat nějakou slušnou integrálku nebo enduro helmu ve velikosti XL do hmotnosti kompletu cca 1500g .. bude asi celkem fuška ...
ps... tak jsem dnes vážil integrálku Shark Vision-R (XL) + interkom F4MC a celková váha je 1840g !!! .. a to na stránkách Sharku píšou hmotnost helmy 1450+-50g :-(
a opravdu oproti té starší Shark S900 je to na hlavě znát (rozdíl cca 200g ve prospěch starší)
Upravil chstepan dne 21.02.2015 19:42
(ch)stepan
Ahoj, tak AGV AX-8 Dual Evo, ve velikosti L váha udávaná výrobcem pro tuhle velikost skořepiny 1350+-50g a reálně zváženo 1322g, je to včetně plexi a štítku.
Jak jsem psal vedle, Suomy MX tourer ve velikosti XL s plexi, sluneční clonou, štítem a komunikační sadou F4XT bez modulu (sluchátka, mikrofón a držák) 1335g. Na štítku je 1200g +-50.
Já jsem zvážil N103 od Nolanu s interkomem.......2034 gr!!!!!!! Samotný intercom 134 gr. Minulý týden jsem si objednal Neoteca a ta váha při zkoušení byla o dost menší oproti 103.
Upravil brozkin dne 22.02.2015 17:48
Das ist BMW
Tak ultra lehká není, ale pořád patří svojí hmotností na přední příčky v kategorii. Ta váha je do jisté míry dána splněním homologací, jak informoval Tomáš. Jak jsem psal, moje Aventuro váží 1400g komplet ve velikosti XS...
KTM 1190 Adventure R
brozkin napsal:
Já jsem zvážil N103 od Nolanu s interkomem.......2034 gr!!!!!!! Samotný intercom 134 gr. Minulý týden jsem si objednal Neoteca a ta váha při zkoušení byla o dost menší oproti 103.
Taky jsem zvážil eLko Nolan 103 a bylo to 1792g. NOX N735 v XL vážila 1492.
letecdrak napsal:
P
rosím Vás, má někdo zvážené nové helmy Turatech v různých velikostech?
Tak na to jsem taky zvědavej... když je ULTRA lehká :-)
Psal jsem v jiném vláknu že zítra zvážíme jednotlivé velikosti. XS a M už tam někdo psal. Předprodukční XL vážila komplet 1490g.
Helem, které splní většinu povinných atestů pro jednotlivé světadíly zase tolik není a z nich je Aventuro asi skutečně nejlehčí nebo jedna z nejlehčích. Uvidíme až bude v prodeji nová BMW helma, ta má mít stejné atesty a je taky karbonová, tak jestli to třeba zvládnou nějak stáhnout ale dost pochybuju.
Jinak Touratech se rozhodl změnit trošku to zaměření Aventuro - říjnová verze L měla 1300g komplet ale neprošla by brazilským a druhým americkým testem a připravili by se o ty trhy. Tak se rozhodli zesílit skořepinu i za cenu zvýšení váhy, aby jí mohli prodávat všude. Původně o tu helmu mělo zájem asi 25 zemí kde mají zastoupení, teď už je to 39 ze 46 možných. Takže dodělávali atest pro Japonsko apod. Takže bych neřekl, že to je ULTRA lehká ale velmi lehká ale taky mimořádně bezpečná. 1.5kg pořád považuju za naprosto OK. A nikde se neříká, že se nedá nechat vyrábět ta původní lehká varianta, pokud o ní bude zájem v zemích, kde stačí DOT/ECE. XS varianta měla být kolem 1150g, co by bylo fakt ultra. Neměl jsem jí v ruce ale rozdíl mezi 1300 a 1500 nepoznám.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
... mám ty dva Sharky ..1620 versus 1840g ... a na hlavě je to opravdu znát (nevěřil jsem, dokud jsem nezkusil) ... obvzlᝡpokud sundám jednu a hned nandám druhou ....
..takže pokud seženu mě vyhovující helmu, která bude mít komplet do 1600g tak to bude OK..
uvidím na výstavě ... doufám, že tam bude něco na odzkoušení ... a docela mě svrbí ruce vzít si s sebou malou digitální váhu :-))
... ještě dotaz .. fungujou ty štítky na enduro helmách slušně proti sluníčku, (třeba tak, že by se dala oželet sluneční clona ?)
Upravil chstepan dne 23.02.2015 09:25
(ch)stepan
chstepan napsal:
... mám ty dva Sharky ..1620 versus 1840g ... a na hlavě je to opravdu znát (nevěřil jsem, dokud jsem nezkusil) ... obvzlᝡpokud sundám jednu a hned nandám druhou ....
..takže pokud seženu mě vyhovující helmu, která bude mít komplet do 1600g tak to bude OK..
uvidím na výstavě ... doufám, že tam bude něco na odzkoušení ... a docela mě svrbí ruce vzít si s sebou malou digitální váhu :-))
... ještě dotaz .. fungujou ty štítky na enduro helmách slušně proti sluníčku, (třeba tak, že by se dala oželet sluneční clona ?)
Já bych docela těm štítkům věřil. Co jsme zatím takhle zkoušeli, tak se to do té tolerance asi +50g fakt vešlo. A štítky mají dneska všechny helmy.
Enduro/MX štítek - myslím tím velký kšilt na normální motokrosový helmě pochopitelně funguje - čím je delší, tím je účinnější ale tím víc to pak zvedá hlavu při jízdě po silnici a je to hlučnější. Třeba na mé Lazerce je z takového měkčího plastu a při určité rychlosti a polohy hlavy se rozvibruje a dělá kravál. Ale fakt to docela cloní. Takové ty krátké - to je víc design než účinné. Porovnej si délku těch kšiltů u MX přileb (třeba Arai nebo Suomy) s těmi univerzálními enduro s vyklápěcím plexi a uvidíš, že u těch enduro je ten štítek podstatně kratší. U většiny MX přileb je štítek vystrčený daleko před bradu, která je sama o sobě dál od obličeje než u těch univerzálních přileb. Takže jeho délka bude fakt o dost dál = účinnější.