Dnes jsem se svým R1200GS dojel domů na výpary, podle motorky mi zbýval benzín na 20 km. Hluboce jsem se zamyslel a mám otázku: když mi to ukáže dojezd nulu km, mám teoreticky suchou nádrž, nebo mi tam zbývají ještě ty cca 4 l rezervy?
Ukazatel paliva je u GS nekdy zahadou. Pri ceste okolo jezera Sevan ukazoval kamaradovi dojezd 0 a dal jeste cca 30 km. Spolehali jsme na moji zasobu v nadrzi.. Na druhou stranu uz jsem asi 2x natankoval 34 litru, tak nevim, jaky je skutecny obsah u GSA.. ?
Jo to je otázka?! No čistě teoreticky to asi nezjistíme ale třeba u jedničkové octávie jsem to kdysi zkoušel na dálnici při cestě domů z dovolené (měl jsem sebou v kufru 5 litrů nafty kdyby náhodou ) nechtělo se mi zastavovat pár kilometrů před domovem (kde jsem naftu zvyklý nakupovat) tak jsem jel dál a světe div se,dostal jsem se na dojezd 0 kilometrů a asi po pár desítek metrů mi to ukázalo zase znova 10 toto se stalo ještě jednou a pak po kousku jsem dojel domů a natankoval....ujel jsem myslím od první nuly dohromady na pumpu asi 14 kilometrů,ale nic takového na motorce nehodlám zkoušet,tak to neber jako návod ! Otázkou je,jak to vlastně zjistit? Jedině nějakou osobní zkušenosti (třeba... někoho :-) ) .
Dojíždím to tam kde vím že je pumpa poblíž, typicky mi to ukáže nulu při vjezdu do prahy a benzínek je pak po sobě hned několik.Jinde si to nelajznu.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Když dojedu na nulu tak pak tankuju kolem 32,5 - 32,75 litru.Nádrž je 33l jednou jsem najel přes nulu asi 12km.
Ofiko je 33l na dojezd 0, ale jsou tam ještě 3l o kterých se nemluví. Jednou jsem si vzal do kufru kanystr a zkusil jet až do zastavení. Na dojezd 0 jsem jel ještě 65 km a celkem jsem pak tankoval 36l.
a já do 5 litrového kanystru načepoval 5,5 litrů? Někdy jsou záhady i jinde něž v našich strojích. Mimochodem záleží na jizdní režimu, a ono se to po nějaké době aktualizuje, ten výpočet spotřeby tedy i dojezdu není samo fixní.
zdenek1 napsal:
Jo to je otázka?! No čistě teoreticky to asi nezjistíme ale třeba u jedničkové octávie jsem to kdysi zkoušel na dálnici při cestě domů z dovolené (měl jsem sebou v kufru 5 litrů nafty kdyby náhodou ) nechtělo se mi zastavovat pár kilometrů před domovem (kde jsem naftu zvyklý nakupovat) tak jsem jel dál a světe div se,dostal jsem se na dojezd 0 kilometrů a asi po pár desítek metrů mi to ukázalo zase znova 10 toto se stalo ještě jednou a pak po kousku jsem dojel domů a natankoval....ujel jsem myslím od první nuly dohromady na pumpu asi 14 kilometrů,ale nic takového na motorce nehodlám zkoušet,tak to neber jako návod ! Otázkou je,jak to vlastně zjistit? Jedině nějakou osobní zkušenosti (třeba... někoho :-) ) .
Já takhle jezdím s jedničkovou octavkou ještě asi 100km po tom co mi to ukáže nulu. jednou jsem, zapoměl že už dojíždím poslední výpary a najel 150km po tom co se rožla nula, ale pak už to chcíplo Jinak abych napsal taky něco k tématu, to že natankujete nějaký litr víc než je psaná kapacita nádrže je dané tím že v nárži je počítáno s prostorem na vzduch (kvůli roztažnosti paliva a co já vím kvůli čemu všemu) ideálně by prostě hladina měla být nějakej kousek pod tím železným kroužkem co je pod víčkem. takže když se natankuje až po ten kroužek tak se tam třeba vleze víc. navíc v nádrži nějakej ten benzín vždycky zbyde a výrobce si tam podle mě nechává nějakou rezervu. Další věc je ta že moc nevěřím počítadlům na benzínkách, občas brávám naftu do kanystrů se stupnicí a na těch 25l mi skoro litr chybí, samozřejmě ty kanystry nemusí být přesný, ale důvěru to ve mě nevzbuzuje.
Sám si odpovím Při avízovaném dojezdu 20 km se mi do nádrže s udávanou kapacitou 20 l dnes vešlo rovných 16 l při naplnění skoro až po víčko. Tedy při mé průměrné spotřebě 5 l/100 km by mi tam při nule km zbývaly 3 litry do sucha, což odpovídá dalším cca 60 km. Jenže asi nikdo neví, kdy by zavzdušněné přestalo čerpadlo pumpovat. Takže pro mne z toho plyne tankovat opravdu nejpozději při avízovaném nulovém dojezdu s vědomím, že v bandě ještě něco je a pokud pojedu dál, tak být poněkud neklidný
Několikrát už jsem natankoval 34,5 l a to tam pořád něco šplouchalo.Kašák mám pocit ještě víc.Na nulu jsem ujel už 2x 70km.Ta nádrž má určitě fyzicky přes 35l...pokud teda natankuješ až po hrdlo a ne jen do vypnutí pistole.Nikdy jsem nedojel do sucha,ale v těch dvou případech už mi dost lepilo
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
docik napsal:
Jen dojiždějte na nulu...katalyzátor vám to spočítá)
a čím jako zrovna katalyzátor?
Upravil Mr GS dne 12.03.2015 18:22
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Eman_ napsal:
A me uz dosel i benzin v adv,motor se zastavil a ani neskyt...
Zavolal jsem Tondovi,abych se ujistil na jake strane ma dohc cerpadlo,hodil jsem moto na bok,chvilku pockal,postavil tu perlu na kola a nakrakal,domu jsem to mel cca 5km,dojel v pohode,ale prdeli bych prestipl desitku kulatinu...
Eman_ napsal:
A me uz dosel i benzin v adv,motor se zastavil a ani neskyt...
Zavolal jsem Tondovi,abych se ujistil na jake strane ma dohc cerpadlo,hodil jsem moto na bok,chvilku pockal,postavil tu perlu na kola a nakrakal,domu jsem to mel cca 5km,dojel v pohode,ale prdeli bych prestipl desitku kulatinu...
Jo jo...to mám vždycky v záloze,když se takhle "zadaří" ,ale ještě jsem to naštěstí nikdy nepotřeboval
Už jsem na nádrž najel i 670km,ale posledních 70 jsem jel se zatnutým zadkem a na 6ku 80km/h
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Každá nádoba na PHM nádrž nebo kanystr se smí plnit MAX do 90% vlastního obsahu-bezpečnostní norma. Další věc je jak blízko ke dnu nadrže dosáhne sácí koš. Jestli se po uplném vyjeti a max dotankování do 20L nádrže vleze jen 19,5L stálo by možná za to upravit polohu sání. No a pravdivé palivoměry to je zas jiná kapitola spíš utopie.
Upravil honzazlin dne 12.03.2015 23:41
honzazlin napsal:
Každá nádoba na PHM nádrž nebo kanystr se smí plnit MAX do 90% vlastního obsahu-bezpečnostní norma. Další věc je jak blízko ke dnu nadrže dosáhne sácí koš. Jestli se po uplném vyjeti a max dotankování do 20L nádrže vleze jen 19,5L stálo by možná za to upravit polohu sání. No a pravdivé palivoměry to je zas jiná kapitola spíš utopie.
z bezpečnostního důvodu to zřejmě je,ale člověk nesmí být idi.ot.
Když tankuju a hodlám to nechat stát v garáži,tak asi neleju po okraj.Když tankuju a vím,že pojedu celej den,tak to tam klidně hrknu,protože za hodinu tam mám o 5l míň a vlivem tepelný roztažnosti mě to nestihne vychcát přepadem na zem
A když už seš u tý "bezpečnosti" ...sání není u dna nádrže nikdy kvůli možnýmu bordelu usazenýmu na dně Půl litru není nic k řešení
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA