Dobrý den, ahoj .. zdravím všechny, ***pozn. na začátek: Jsem tu nový... ***
tak nějak řeším problém, jak dostat motorku do rovné polohy kvůli kontrolám provozních kapalin. Bohužel nemám hlavní stojan, mám pouze boční. Také přichází zima a nerad bych nechal motorku stát celou zimu na hraně gumy. Moc se mi zamlouvají stojany pod motor. Jednoduše bych na to motorku zvednul prakticky kdykoliv a hlavně svépomocí.
Jenom mám strach, že ložná plocha stojanu není stavěna na těžké enduro (BMW GS F650 Dakar - skoro 200kg), že je prostě malá. Přeci jenom čistě teréní motorky jsou lehčí.
Jak to řešíte Vy? Pokud máte podobný stojan a funguje to - napište, jak je to skvělé či snad máte všichni hlavní stojan? A jak to děláte v zimě, aby byly obě kola ve vzduchu? Poraďte, podělte se o své zkušenosti. Díky.
Stojan to udrzi, jestli ty budes mit silu to na nem zvednout.
Jde ale hlavne o to, ze tyhle motorky pro takovy stojany nejsou pripraveny, takze tam stejne nejspis nebude stat rovne, mozna spadne apod. Nevim jak vypada spodek 650.
Tenhle stojan mam doma, na krosky to byla parada, narvat na to Yamahu TTR uz byla docela drina.
S normalni motkou bez hlavniho stojanu ani ranu.
No v manuálu jsem na to koukal a tam to mají postavené na bedně, což má podstatně větší ložnou plochou, ale v podstatě to tam stojí na stejném principu, prostě je to pod motorem podložené rovnou deskou... Nějakou takovou kostku bych si klidně vyrobil, ale nejde mi do hlavy jak to dostávat nahoru.
Nicméně kdybych koupil ten stojan a dal na to větší desku tak by to mělo fungovat stejně možná bych musel prodloužit ty nohy kvůli stabilitě...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
tenhle mam doma, ale musiš koupit ten který se pod motorku vejde, změřit
nahoru to jde celkem v pohodě stoupnu na páku ( mam metrák) dolu je to trošku horší, chce to protipádovou asistenci ( votroka )
stejně ale musím stavět f-ko na kraj heveru, neboť překáží upevnění bočního stojanu, přesto stabilita dostatečná i bez " úprav "
Jj, vymenit desku za vetsi neni problem, to je tak nejak univerzalni.
A jak pise archibald, delaji se vetsinou 3 standardni velikosti, kde vyrobce pise vysku od - do. Takze vybrat spravnou, aby to pasovalo. Kdybys koupil stojan na krosky, tak se pod GS nevejde.
Alda napsal:
Jj, vymenit desku za vetsi neni problem, to je tak nejak univerzalni.
A jak pise archibald, delaji se vetsinou 3 standardni velikosti, kde vyrobce pise vysku od - do. Takze vybrat spravnou, aby to pasovalo. Kdybys koupil stojan na krosky, tak se pod GS nevejde.
SPRÁVNĚ Aldo je vidět,že máš zkušenosti.
Já tenhle stojan kupoval kdysi na Dominátora,pak jsem na něj horko těžko dostával Transalpa a to jsem ho musel zkrátit aby se tam vešel. Afriku jsem tam už nevyvláčel a radši jsem koupil hlavní stojan. GS hlavní stojan má a tak nic neřeším.
Rozhodně dostat motorku nahoru bylo pro mne těžší,než jí spustit dolu. Se stabilitou na stojanu to neni tak hrozný,ale na nějaký velký servisování to rozhodně neni.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
archibald napsal:
tenhle mam doma, ale musiš koupit ten který se pod motorku vejde, změřit
nahoru to jde celkem v pohodě stoupnu na páku ( mam metrák) dolu je to trošku horší, chce to protipádovou asistenci ( votroka )
stejně ale musím stavět f-ko na kraj heveru, neboť překáží upevnění bočního stojanu, přesto stabilita dostatečná i bez " úprav "
od země ke stojanu (tomu úchytu bočního stojanu) to mám nějakých 24-25 cm. Takže jestli ty máš ten stojan pod motor, na který jsem tu odkazoval (23-34 cm) a dáváš na to normální F650 tak pod dakar by se to mělo vejít také - měl by být o malinko vyšší... a dáváš to tam z pravé strany nadoraz ke stojanu pokud tomu dobře rozumím? A ještě otázka, máš tam ten kryt pod motorem? Neohybá se to nějak nebo neničí se tam něco?
A jak to házet nahoru? Metrák bohužel nemám *pissed* ale tatík by mi to tam mohl kopnout se svýma 110 kg.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
BIGR napsal:
SPRÁVNĚ Aldo je vidět,že máš zkušenosti.
Já tenhle stojan kupoval kdysi na Dominátora,pak jsem na něj horko těžko dostával Transalpa a to jsem ho musel zkrátit aby se tam vešel. Afriku jsem tam už nevyvláčel a radši jsem koupil hlavní stojan. GS hlavní stojan má a tak nic neřeším.
Romane prosim te zkracoval jsi ten stojan nebo Transalpa?
BIGR napsal:
SPRÁVNĚ Aldo je vidět,že máš zkušenosti.
Já tenhle stojan kupoval kdysi na Dominátora,pak jsem na něj horko těžko dostával Transalpa a to jsem ho musel zkrátit aby se tam vešel. Afriku jsem tam už nevyvláčel a radši jsem koupil hlavní stojan. GS hlavní stojan má a tak nic neřeším.
Romane prosim te zkracoval jsi ten stojan nebo Transalpa?
Budeš se divit ale stojan. Ty by jsi zkracoval Transalpa?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Byt tebou, koupim si hlavni stojan, ocenis ho nejen v garazi. Na kontrolu provoznich kapalin neni zas tak nutne mit moto v dokonale rovine, ani merka motoroveho oleje se ti nezmeni z "moc malo" na "moc moc"...
Takže opět trochu té lidové tvořivosti...Vytvořil sem si ho gdysik na biga ale funguje aji na F 650 GS vyzkoušeno. Spodní výška je 260mm vysunutý 340mm. Nahoru to de skoro samo stačí jenom motorku držet za řiditko a šlápnůt na tu páku. dolů taky jednoduchý jak facka...
Bohumil přiložený následující obrázek: