Milda napsal:
Ahoj, jaký je postup při výměně brzdové kapaliny u 1100, popřípadě jak se odvzdušňuje brzdový systém.Díky
Už se to tu probíralo několikrát včetně návodů. Projdi forum a hledej.
Nebo jestli nejsi v tomhle zběhlej a nevíš jak na to, dej to udělat někomu,kdo to už umí. Přeci je jsou to brzdy...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ja uz to hledal taky a vzdy jsem nasel jen na 1200 a 1150 s tema propojenejma brzdama.Klasickou jednoduchou 1100 jsem nenasel.Tim netvrdim,ze to nekde fakt neni.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
nic na tom není,normálně otevřeš nádobku s brzdovkou,odsješ třeba stříkačkou obsah se starou brzdovkou a naleješ novou a potom vždy zmáčkneš brzdovou páčku a držíš ji a povolíš odvzušňovací šroub na brzdiči na kterej si nasadíš průhlednou hadičku kterou na druhym konci máš v nějaký skleničce,no a takhle to opakuješ až ti poteče z odvzušňováku čistá brzdovka,děláš to stejně vepředu i v zadu,předek odvzušňuješ na obou brzdičích,jo a včas dolejvej brzdovku aby sis to nezavzdušnil protože potom ten vzduch muže jít blbě ven,nejde na tom nic skurvitteda krom toho že se muže ukroutit odvzdušňovák,to se někdy stává
vevis napsal:
Ja uz to hledal taky a vzdy jsem nasel jen na 1200 a 1150 s tema propojenejma brzdama.Klasickou jednoduchou 1100 jsem nenasel.Tim netvrdim,ze to nekde fakt neni.
Jednoduchý brzdy bez posilovačů a ABS jdou jak píše shimi. S tím není žádnej problém. Já měl na mysli tu druhou variantu. Tam když nevíš jak na to,tak si zaděláš na problém.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Přesně jak píše shimi, jen s malým dovětkem. Po odsátí staré kapaliny z nádobky na stroji, nasadit dobře těsnící hadičku na odvzdušňovák a její konec konec ponořit do staré kapaliny / dobře zajistit pod hladinou-navlečená matice či podobné/, ponechané z minulé výměny. Dolejt novou brzdovku do nádobky, povolit odvzdušňovák o 0,5-1 otáčky. Pak již jen pumpovat páčkou brzdy či spojky příslušného okruhu. Odvzdušňovák není třeba, při pouhé výměně kapaliny, povolovat ani utahovat, neboť čerstvá kapalina vytlačuje starou. Při zavzdušnění okruhu, postupovat dle výše uvedeného postupu v předchozím příspěvku. Brzdovce a Báwu zdar !
vevis napsal:
A co 1100 bez posilovace,ale s ABS.Tim se neco meni?
Řek bych,že jo. Tam se musí odvzdušňovat na ABS. Aspoň na 12ce to tak je.
Protože máš vlastně 4 okruhy:
1.páčka přední brzdy-ABS
2.ABS-přední třmeny
3.pedál zadní brzdy-ABS
4.ABS-zadní třmen
A každej se dělá zvlášť. Nejde odvzdušnit (vyměnit kapalina) jako na obyčejnejch brzdách jak to popsal shimi. Protože ty okruhy nejsou propojený.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Přesně tak jak píše vevis na 1200 a1150 to tu je ,ale na 1100 neé . Myslel jsem ,že když to je ABS jiné generace tak tam bude rozdíl v odvzdušňování než u 1150 nebo 1200.
vevis napsal:
A co 1100 bez posilovace,ale s ABS.Tim se neco meni?
:
to sem ani nevedel ze delali 1100 s posilovacem to teda cumim
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Na 1100 se dělalo buď obyč ABS (bez posilovače) nebo brzdy bez ABS. Bez ABS je to tak jak píše shimi - odvzdušníš na třmenech.
Brzdy s ABS: je to úplně jednoduchý, odsaješ starou kapalinu z nádobky, doplníš novou, nejdřív odvzdušníš ABS jednotku pod nádrží( jsou na ní dva odvzdušňováky - jeden pro předek označenej V /vorne/ a jeden pro zadek H /hinten/), a potom odvzdušníš třmeny. Je jedno, jestli uděláš prvně předek nebo zadek. Oba okruhy jsou oddělený (není to dual). Tak do toho
Jo a u 1150 s obyč ABS je to úplně stejný.
Upravil Tonda dne 04.11.2008 21:00
Tonda napsal:
Na 1100 se dělalo buď obyč ABS (bez posilovače) nebo brzdy bez ABS. Bez ABS je to tak jak píše shimi - odvzdušníš na třmenech.
Brzdy s ABS: je to úplně jednoduchý, odsaješ starou kapalinu z nádobky, doplníš novou, nejdřív odvzdušníš ABS jednotku pod nádrží( jsou na ní dva odvzdušňováky - jeden pro předek označenej V /vorne/ a jeden pro zadek H /hinten/), a potom odvzdušníš třmeny. Je jedno, jestli uděláš prvně předek nebo zadek. Oba okruhy jsou oddělený (není to dual). Tak do toho
Jo a u 1150 s obyč ABS je to úplně stejný.
A jakej je rozdil v tom, pokud je to dual??? Mam 1150GSA 2005 ABS, takze asi nejspis dual
Tohle bylo ve starších příspěvcích - abych to nemusel hledat, tak si to vždy kopíruju rovnou do Wordu - myslim, že je to tu víc než dobře vysvětlený (ještě jsem, ale brzdovku neměnil). Doufám, že nikomu nebude vadit, že to sem dám znovu.
Odvzdušnění brzd
no tohle je na delší povídání. Nejdříve popis jak to funguje:
1) Evo brzdy maj pro každou brzdu 2 hydraulické okruhy
-přední brzda: 1 okruh je od páčky na řidítkách do centrální abs jednotky pod nádrží, 2.okruh je od ABS jednotky k přednímu brzdiči
-zadní brzda obdobně, první okruh od nožní šlapky k abs jednotce, druhý od abs jednotky k zadnímu brzdiči
První okruh pouze ovládá brzdící jednotku, která rozhoduje jak poslat (rozdělit) brzdný účinek do druhých okruhů.
Odvzdušnění je celkem easy, jede se každý okruh zvlášť.
1) odvzdušníš první okruh (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) - oboje se odvzdušňuje pod nádrží. Nákres nemám a z hlavy si nepamatuju ale uvolní se jeden z odvzdušňovacích šroubů, příslušný k danému okruhu, dále se otevře zásobník brzdové kapaliny na řidítku (na boku motorky pro zadní) mačká se páčka přední brzdy (zadní brzdy) a jak kapalina ze zásobníku utíká, tak se dolívá nová. Nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku. Po výměně prvního okruhu uzavřete odvzdušňovací šrouby, a zásobníčky na brzdovku.
2) Odvzdušním druhé okruhy (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) :
-otevřu odvzdušňovací šroub na předním (zadním) brzdiči
-pod nádrží otevřu nádržku na brzdovou kapalinu na jednotce ABS pro přední (zadní) okruh
-a teď přijde zábava - připravím si mraky brzdovky a trychtýř, abych mohl rychle plnit jednotku ABS a nedostal se do okruhu vzduch, otočím klíčkem a zmáčknu přední (zadní) brzdu - posilovač začne makat a čerpá tekutinu z jednotky ABS do brzdiče. Jak tekutina mizí, tak se snažím dolévat. A to je celé kouzlo.
-nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku
-Po odvzdušnění uzavřete odvzdušňovací šrouby a zásobník v centrální jednotce.
ŽLUTÁ DOT 4. Já osobně castrol, ale DOT 4 je norma a to stačí. Pak to klidně může být Syntol nebo cokoli. Je to obyčejná autová.
Upravil Cycli dne 23.01.2009 11:34
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi