Caute, pri vymene oleja v kardane sa menia aj tesnenie/podlozky na vypustny a nalievaci sroub. Kde sa daju zohnat? aky rozmer to je? Diky za info
Cestou necestou na GS
Na vypustném šroubu je O-kroužek, ten zkontrolovat a při poškození vyměnit, rozměr 11,2x1,8, ten koupíš v BMW 20kč, pod nalívacím šroubem je měděná podložka a 2-3 výměny vydrží, já měnim vždy, je to 3 korunová (v BMW 37kč) položka, rozměr je 12x16 tloušťka 1mm.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Oporúčam do rozvodovky tento olej,na "vzduchaci 120000km bez problemu a do LCčka išiel okamžite ako prišlo domov :-)
Teplota rozvodovky je pri tom istom štýle jazdy podstatne nižšia
Oporúčam do rozvodovky tento olej,na "vzduchaci 120000km bez problemu a do LCčka išiel okamžite ako prišlo domov :-)
Teplota rozvodovky je pri tom istom štýle jazdy podstatne nižšia
Veď to je predpísaný olej výrobcom ....(prípadne to isté, Syntrax 75W-80).
Tož podle popisu ho použít můžeš.
Já osobně bych ale za půl litru oleje cca 1.200kč nedal a nalil bych tam Castrol Syntrax Limited slip 75W140. Stojí cca 450kč litr a zbyde mi aj na výměnu v převodovce.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
geofre napsal:
Tož podle popisu ho použít můžeš.
Já osobně bych ale za půl litru oleje cca 1.200kč nedal a nalil bych tam Castrol Syntrax Limited slip 75W140. Stojí cca 450kč litr a zbyde mi aj na výměnu v převodovce.
Nepleť si motorky - LCčko (jsi v rubrice pro LC) nemá zvlášť převodový a motorový olej. Používá (na rozdíl od vzducháče) jednu společnou "náplň". A v koncovém převodu (pokud nechceš použít origo BMW Synthetik OSP, BMW 83 22 2 365 987) je 75W90, API GL-5, viz. foto.
Ruda přiložený následující obrázek:
[91.14Kb]
Upravil Ruda dne 06.10.2020 14:17
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
ptas se, tak za me:
- motor a kardan jsou na gs ty dve nejdulezitejsi "soucastky"
- obe dve pozaduji nejaky (rekl bych ze asi lety vyzkouseny) servis
- v ramci servisu je vlastne olej (a filtry pokud budu mluvit o motoru) ta nejdulezitejsi vec ktera zasadne ovlivnuje zivotnost/poruchovost
- a zaroven je vlastne uplne nejlevnejsi !! (skus si treba vymenit cidla tlaku v pneu, ktery jsou vicemene komfort, i kdyz uzitecnej...)
- a do kardanu se tady dlouhodobe mluvi o bezproblemovem 75W140 protoze ... milion duvodu
mas lccko za x-set tisic, tak neres nacatou lahev oleje a nalej tam co si to zaslouzi ....
a no flame, nemyslim to spatne, jen rikam svuj nazor, hadat se rozhodne nebudu
Upravil xylem dne 06.10.2020 18:42
Jasný, jen jsem teď trosku zmaten. Co tam teda mám nalit. Origo podle vin by tam mělo být Hypoid Axle Oil G3(83222460128) Ruda ale píše o BMW Synthetik OSP. Motorka do teď jezdila do servisu BMW takže předpokládám ze tam dali origo a nerad bych tam teď dával něco jiného.
R1200GS LC 2015
Beny66 napsal:
Jasný, jen jsem teď trosku zmaten. Co tam teda mám nalit. Origo podle vin by tam mělo být Hypoid Axle Oil G3(83222460128) Ruda ale píše o BMW Synthetik OSP. Motorka do teď jezdila do servisu BMW takže předpokládám ze tam dali origo a nerad bych tam teď dával něco jiného.
No ono je to jednoduché - do února 2018 uváděli v Reprom BMW Synthetik OSP Po této době se začal v manuálech uvádět Hypoid Axle Oil G3 (BMW 83222460128). Prostě fabrika změnila dodavatele. Ještě před BMW Synthetik OSP byl uveden BMW SAF-XO. Tak si vyber....
Upravil Ruda dne 06.10.2020 23:23
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0