Nedávno jsem viděl na ČT1 airbag vestu pro motorkáře, která má integrovanou patronu se stlačeným vzduchem. Ta se aktivuje lankem připevněným k motorce. Pokud tomu osud bude chtít a motorkář opouští svůj stroj rychle a nedobrovolně, lanko aktivuje patronu, vesta se nafoukne, zpevní tělo a krční páteř. Dále výrazně tlumí náraz do těla motorkáře. Kaskadéři tam předvedli pár havárek a vesta fungovala tak skvělě, až jsem se rozhodl že ji pořídím.... teda do té doby, než jsem na netu zjistil cenovku 15-20 tis. Kč. Tož se drbu za ušima a nadšení z výborného bezpečnostního prvku opadává... A konečně k dotazu: Zajímá mě každý Váš názor na tuto věcičku a ještě více, pokud má někdo osobní zkušenost...?? Díky
Upravil Taborak dne 21.04.2015 20:58
Je o nich článek v aktuálním (květnovém) časopisu Motocykl. Mimo jiné tam píšou, že ten systém aktivace při vytržení lanka není zrovna nejlepší, protože ta aktivace trvá dlouho. Jako vhodnější tam uvádějí elektronickou aktivaci pomocí gyroskopických a akcelerometrických čidel instalovaných buď na motorce, nebo přímo na vestě. Mají ale vyšší cenu. Samostatná vesta 25000Kč a bunda s tímto systémem cca 40000Kč.
jezek napsal:
1) nechci ti sahat do jazykove vybavenosti, ale asi jsi mel na mysli airbag (air = vzduch, bag = pytel, taska atd..)
2) urcite je to investice ktera se vyplati a neni to tolik penez. V porovnani cca stejne penize stoji airbag v aute (jeden!!!)
3) kolika penezi si vazis svuj zivot? Prijde ti 20tis moc? Smutny..predpokladam ze kdyby ti nekdo nedal prednost tak pozustali po tobe budou vymahat po vinikovi nehody vic penez jako odškodné nez 20 tisic.. tak na kolik si cenis? Ja s tim jezdim a kdyby to stalo vic tak to investuju tez. Ridim se heslem ze na moto neni bezpecnosti nikdy dost..
Ok, když s tím jezdíš.... Zajímalo by mně i praktické hledisko, např. co když se zapomeneš "odháčkovat" a slezeš z mašiny? Dají se náhradní patrony sehnat? Atak...
Já vidím hlavní nevýhodu v tom lanku. Jsou lidi, kteří zapomenou i na zámek na kotouči, natož na lanko od vesty. Já bych ji měl nafouklou při prvním slézání z moto. Jinak DIFI dělá celou bundu i s airbagem a tuším stojí kolem 12 tis?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Taborak napsal:
Nedávno jsem viděl na ČT1 airbag vestu pro motorkáře, která má integrovanou patronu se stlačeným vzduchem. Ta se aktivuje lankem připevněným k motorce. Pokud tomu osud bude chtít a motorkář opouští svůj stroj rychle a nedobrovolně, lanko aktivuje patronu, vesta se nafoukne, zpevní tělo a krční páteř. Dále výrazně tlumí náraz do těla motorkáře. Kaskadéři tam předvedli pár havárek a vesta fungovala tak skvělě, až jsem se rozhodl že ji pořídím.... teda do té doby, než jsem na netu zjistil cenovku 15-20 tis. Kč. Tož se drbu za ušima a nadšení z výborného bezpečnostního prvku opadává... A konečně k dotazu: Zajímá mě každý Váš názor na tuto věcičku a ještě více, pokud má někdo osobní zkušenost...?? Díky
Osobní zkušenost nemám a nemyslím si, že ta cenovka je tak hrozná. To stojí i značkové bundy, který žádný systém pasivní bezpečnosti nemají. Mě by to teda za život a nebo odvrácení zranění stálo. Co myslíš?
Taborak napsal:
Nedávno jsem viděl na ČT1 airbag vestu pro motorkáře, která má integrovanou patronu se stlačeným vzduchem. Ta se aktivuje lankem připevněným k motorce. Pokud tomu osud bude chtít a motorkář opouští svůj stroj rychle a nedobrovolně, lanko aktivuje patronu, vesta se nafoukne, zpevní tělo a krční páteř. Dále výrazně tlumí náraz do těla motorkáře. Kaskadéři tam předvedli pár havárek a vesta fungovala tak skvělě, až jsem se rozhodl že ji pořídím.... teda do té doby, než jsem na netu zjistil cenovku 15-20 tis. Kč. Tož se drbu za ušima a nadšení z výborného bezpečnostního prvku opadává... A konečně k dotazu: Zajímá mě každý Váš názor na tuto věcičku a ještě více, pokud má někdo osobní zkušenost...?? Díky
Osobní zkušenost nemám a nemyslím si, že ta cenovka je tak hrozná. To stojí i značkové bundy, který žádný systém pasivní bezpečnosti nemají. Mě by to teda za život a nebo odvrácení zranění stálo. Co myslíš?
Jasně, ta cenovka trochu překvapila, ale chápu... Spíš by mně zajímaly praktické zkušenosti, abych věděl kam sáhnout...
jezek napsal:
Lanka byly novinka pred cca 8mi lety. Lepsi je ten system s gyro ktery za par let bude zase stary. Ja mam gyro, stalo to 38 a az bude neco noveho urcite vymenim. Jsem fanda novinek v oblasti bezpečnosti....
Nosis s tim i paterak nebo kdyz mas airbag je jedno jestli ho clovek ma nebo ne?
jezek napsal:
1) nechci ti sahat do jazykove vybavenosti, ale asi jsi mel na mysli airbag (air = vzduch, bag = pytel, taska atd..)
2) urcite je to investice ktera se vyplati a neni to tolik penez. V porovnani cca stejne penize stoji airbag v aute (jeden!!!)
3) kolika penezi si vazis svuj zivot? Prijde ti 20tis moc? Smutny..predpokladam ze kdyby ti nekdo nedal prednost tak pozustali po tobe budou vymahat po vinikovi nehody vic penez jako odškodné nez 20 tisic.. tak na kolik si cenis? Ja s tim jezdim a kdyby to stalo vic tak to investuju tez. Ridim se heslem ze na moto neni bezpecnosti nikdy dost..
Ok, když s tím jezdíš.... Zajímalo by mně i praktické hledisko, např. co když se zapomeneš "odháčkovat" a slezeš z mašiny? Dají se náhradní patrony sehnat? Atak...
Ja se neodhackovavam. Nemam lanko.. mam gyro.. a praktickou zkusenost zatim nemam. Nastesti...
Odháčkovat tě kdyžtak může "Guru Jára"... Založil si na tom živnost, ale teď je nějak nedostupný bo co...
jezek napsal:
1) nechci ti sahat do jazykove vybavenosti, ale asi jsi mel na mysli airbag (air = vzduch, bag = pytel, taska atd..)
2) urcite je to investice ktera se vyplati a neni to tolik penez. V porovnani cca stejne penize stoji airbag v aute (jeden!!!)
3) kolika penezi si vazis svuj zivot? Prijde ti 20tis moc? Smutny..predpokladam ze kdyby ti nekdo nedal prednost tak pozustali po tobe budou vymahat po vinikovi nehody vic penez jako odškodné nez 20 tisic.. tak na kolik si cenis? Ja s tim jezdim a kdyby to stalo vic tak to investuju tez. Ridim se heslem ze na moto neni bezpecnosti nikdy dost..
Ok, když s tím jezdíš.... Zajímalo by mně i praktické hledisko, např. co když se zapomeneš "odháčkovat" a slezeš z mašiny? Dají se náhradní patrony sehnat? Atak...
Ja se neodhackovavam. Nemam lanko.. mam gyro.. a praktickou zkusenost zatim nemam. Nastesti...
Odháčkovat tě kdyžtak může "Guru Jára"... Založil si na tom živnost, ale teď je nějak nedostupný bo co...
No nekecej asi jsi s ním udělal kvalitní zkušenost...? Škoda, že je tak daleko ...
Upravil Taborak dne 22.04.2015 07:12
Zkošel jsem to na výstavě a taky mám problém s odháčkováním...a taky když moje zastaví většinou upadne neb krátké nožky...kdo ví ví..a já jsem na tom dost podobně...nepadám pravidelně..ale motku čas od času odložím když nedošáhnu na advikovi(173cm) tak mám obavy že vystřílím patron jak na vojenským cvičení
http://czunici.ra...
Předváděli jsme systém vesty (s lankem) na výstavě už tak před 6-7 lety. Tenkrát to byla novinka, bouchali jsme to tam několikrát denně, aby bylo vidět jak rychle se to nafoukne...
Vím o pár lidech, co s tím pořád jezdí ale většině vadí právě to lanko. Je to sice udělané tak, že když člověk zapomene a sleze z motorky, tak se to hned nenafoukne, to by musel fakt škubnout větší silou ale je to pakárna. A pak taky to, že se lidi pod tou vestou děsně potí.
Zásadní ale je, že pro použití pro adventure cestování, kde se jezdí i offroad a třeba 10x denně někde upadne, tak to je k ničemu. Na silniční ježdění - proč ne.
Každopádně na intermotu jsem viděl krabičku na řídítka, která obsahovala pádové senzory a uměla vyhodnotit kritickou havárku (a rozlišit běžné "upadnutí" od opravdové havárky) a aktivovat různé systémy airbagových vest a rovnou volat nebo rozeslat zprávy na předdefinovaná čísla včetně nějaké jejich centrály která by uměla přivolat na místo záchranku nebo policii apod.
Podle téhle zprávy přímo BMW zahájilo spolupráci s Alpinestars a to prvně v oblasti bundy s airbagem, tak uvidíme co z toho vyleze. http://www.motorc...lpinestars
czunik napsal:
Zkošel jsem to na výstavě a taky mám problém s odháčkováním...a taky když moje zastaví většinou upadne neb krátké nožky...kdo ví ví..a já jsem na tom dost podobně...nepadám pravidelně..ale motku čas od času odložím když nedošáhnu na advikovi(173cm) tak mám obavy že vystřílím patron jak na vojenským cvičení
Myslím, že kdyby to byl takový zázrak, tak to v první řadě uvidíme u závodníků na okruzích. Ale ač sleduji Valentina a ostatní špičkové jezdce pravidelně, nikdy jsem zatím na GP žádného "nafouknutého" jezdce při pádu nezaznamenal.. :-(
Upravil Potok dne 28.04.2015 21:11
Potok napsal:
Myslím, že kdyby to byl takový zázrak, tak to v první řadě uvidíme u závodníků na okruzích. Ale ač sleduji Valentina a ostatní špičkové jezdce pravidelně, nikdy jsem zatím na GP žádného "nafouknutého" jezdce při pádu nezaznamenal.. :-(
Ti co mají kombinézy od Alpinestaru to mají všichni na 100%, ale myslím, že to už dělá i většina ostatních výrobců. Koukni na tenhle odkaz a video: http://www.motogp...ers/163629 YouTube Video
Upravil Paul dne 29.04.2015 00:29
Rozhodně je to trend vývoje bezpečnosti. Ale jak říkám, když vidím na GP všecky pády, tak nikde jsem zatím neviděl sbírat se ze země někoho s nafouknutou kombinézou..