Pozeral som dnes po jazde na chladiacu kvapalinu na mojej 8stovkem a zistil som ze v tej bielej nadobke pri chladici nic nemam. Tak mi nedalo a povolil som odvzdusnovaci ventil(srubka) z ktorej som striekackou vysal bielu vodu. Ta voda bola uplne priesvitna proste vyzerala ako voda z vodovodu. Chcel by som vediet od skusenych, ci tam mozem naliat kvapalinu CASTROL MOTORCYCLE COOLANT 1L. A ak ano tak staci 1 liter alebo potrebujem viac ? Vopred dakujem za pomoc a odpoved.
BMW R100GS PD Classic
Co myslíš konkrétně tím odvzdušňovacím šroubkem ze kterého si odsával? Odvzdušňovák je na motoru na pravé straně u vodní pumpy ; Nejdřív změř na kolik stupňů tam máš (pokud vůbec) nemrznoucí chladící kapalinu (na studeném motoru) pokud to bude nějaký blbý nebo budeš mít pochybnosti tak to všechno vypusť a nalej novou nemrznoucí směs,vejde tam cca 1.6l včetně expanzky.odvzdušnění je trochu jebačka ale dá se .nekde tu je ten postup už popsaný.Ten Castrol tam zdřejmě být může pokud je to jak píšeš motorcycle ,jen se podívej jeli to koncentrát nebo už hotová směs-abys tam nedal koncentrát-je to hustý zbytečně na moc stupňů a mohlo by to hůř chladit
Dakujem za odpoved Ten "sroub"z ktoreho som tahal kvapalinu von, je presne ten o ktorom pises. Radsej by som tam nanovo nalial novu. Ta kvapalina o ktorej som pisal je tato : http://www.castro...olant.html Viem ze uz sa nema riedit s destilkou, cize uz je cela pripravena na naliatie. Takze asi na 1.maja sa pustim do toho. Este musim najst ten postup tu na fore.
Upravil swat dne 28.04.2015 08:00
BMW R100GS PD Classic
Ahojte, Takze je 2-ho Maja a ja som sa teda pustil do vymeni kapaliny. Nasiel som tu na fore tuto temu :http://www.bmwgs....d_id=17053 , a podla nej som sa do toho pustil. Ako prve som chcel vypustit staru"kapalinu". Tak som zhodil bocny plast a odsruboval viecko z chladica a expanznej nadoby a tak isto som povolil aj odvzdusnovak. Potom som odkrutil spodnu trubku a vyliala sa kapalina. Sranda bola ze som sa jej vylialo asi cca 2dl. Potom som chcel preplachnut chladiaci system, tak som tam nalial destilovanu vodu. Nastartoval som a potom, po chvili som ju znova vypustil. Potom som sa pustil do naliatia chladiacej. Na moje pocudovanie mi tam voslo iba 8dcl. Neviem kde je chyba kedze vsade som nasiel ze tam ide 1,6 litra. Kazdopadne odvzdusnil tym srubom ktory je pri cerpadle a poskladal a dolial este do expanznej nadoby po max. A isiel sa previest. pockam do rana a pozriem ci to kleslo alebo nie. Nemal z vas niekto taky problem ze tam voslo namiesto 1,6 iba 8dl ?
BMW R100GS PD Classic
Zavzdušněno -nepředpokládám tedy že by si měl nějaké staré sraženiny bůhvíjaké chladící kapaliny v systemu které by něco ,,přiucpaly"- . otevři víčko chladiče dej to na bočák, a promačkávej hadice aby tam byl pohyb a vzduch se vytlačoval,přitom dolívej když to poklesne-Zatím nenalévej expanzku to až na konec,můžeš krátce nastartovat,cca 10sec,aby to čerpadlo posunulo tu bublinu ,zkoušet mezi tím i ten odvzdušňovák ale tam to asi bude už ok ,překlopit mašinu trochu nalevo napravo -vzd.kapsy na vrchu chladiče atd -zní to úsměvně ty operace ale je to členitý system a je potřeba to rozpohybovat aby mohl luft pryč-a průběžně rukou mačkat ta hadice to je nejúčinější -no a tak porád dokola až tam to množství dostaneš
Proč jsi při vypouštění povolil odvzdušňovák? To tam někde je napsáno? A proč se divíš že ti tam vešlo jen 0,8 když jsi vylil 0,2 :-)
Postav to na centrál, povol spodní hadici, sundej víčko na chladiči-před tím si scvakni hadici z expanzky a pak ji až trochu odteče povol. A´t se zbavíš i toho z ní. Když ti zase vyyteče málo, sundej sponu ze spodní nadice chladiče a vypust to. Pozor začne tect i z té trubky. Pak ji nasaď dotáhni jak trubku tak hadici. Nalivej-na bočáku. Povol odvzdušnovák. Jak z něj poteče- dotáhni-z citem. A dolívej-bude plné, pomačkej hadice-dolívej-bude plné-vem motorku za řídítky a jdi s ní na max dolů na jednu i druhou stranu-dolívej. Povol odvzdušňiövák-dolívej-zatáhni- nastartuj- povol odvzdušnovák-zatáhni-dolij.
práci Zdar. Klidně s ní můžeš udělat to naklonění i při vylévání-ale mě to vždy šlo bez toho.
Ted to čtu znovu ,sem přehlíd že si vypustil jen 2dcl-nj jestli si nevypustil vše původní tak to je taky důvod proč tam nová nevejde-jak píše Waltr-povol vše možný a vypusť to znovu
Spodní hadici jsem samozřejmě měl na mysli spodní trubku. o hadici chladiče píšu o chvíli později.
Edit: a navíc tam pišu ,,z té trubky ti poteče..." tak neříkej že jsi to nepochopil
Upravil Waltr dne 03.05.2015 19:37
Dakujem chalani za pomoc, zajtra kupim dalsi liter kapaliny a v stredu sa do toho pustim. Dam vediet ako to skoncilo. Dik este raz.
BMW R100GS PD Classic
Hoši, proč mám pocit, že jste všichni zapomněli vypustit kapalinu z bloku motoru? Všichni vyndáváte jen spodní trubku z chladiče oleje... ale vyšrouboval někdo z vás i vypouštěcí šroub na bloku motoru? Tam jsou totiž minimálně další 3 deci...
JanRypal napsal:
Hoši, proč mám pocit, že jste všichni zapomněli vypustit kapalinu z bloku motoru? Všichni vyndáváte jen spodní trubku z chladiče oleje... ale vyšrouboval někdo z vás i vypouštěcí šroub na bloku motoru? Tam jsou totiž minimálně další 3 deci...
jj je kosek pod dělením blok a hlavy válcu jakoby za levou vyfukovou trubkou po směru jizdy
Ale myslím si že ten zbytek co tak je nemá smysl řešit. nikdy nevypustíš všechno ani olej z motoru nevypustíš všechen vždy někde zustane
Upravil servisak dne 24.01.2016 20:33
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ideální postup pro kompletní výměnu chladicí kapaliny:
1. Vyšroubovat a vytáhnout spodní hadici z chladiče oleje, nechat téct
2. Vyšroubovat odvzdušňovák na vodní pumpě
3. Otevřít zátku chladiče (vyteče i vyrovnávací nádržka)
4. Sundat spodní hadici z chladiče
5. Vyšroubovat vypouštěcí šroub na bloku motoru (nad startérem na levém válci), vyteče všechna kapalina z chladicích kanálků v motoru
6. Naklonit moto na pravou stranu, vyteče zbytek spodní trubkou z chladiče
Taky je možné vyfoukat zbytky stlačeným vzduchem, nezdá se to, ale vždycky tam něco někde zbyde, nebo samozřejmě propláchnout vodou, destilky je škoda, stačí voda z kohoutku, kdo by se bál tvrdé vody, tak flaška pramenité vody z Kauflandu 2 litry za 2,90 to řeší (touto vodou ředím i chladicí koncentrát).
Napouštění:
1. Zašroubovat vypoušťák na motoru, zašroubovat spodní trubku, nasadit hadici na chladič
2. Nalít co se vleze do plna, dokud neteče z odvzdušňováku
3. Zavřít víčko chladiče a zašroubovat odvzdušňovák
4. Promačkat hadice chladiče (prostě trochu pohonit vodu v okruhu)
5. Otevřít víčko chladiče a odvzdušňovák, dolít co se vleze, dokud neteče z odvzdušňováku
6. opakovat několikrát 3.-5. (je vhodné při nalívání ohnout horní hadici chladiče směrem dolu, protože mezi hrdlem chladiče a odvzdušňovákem je z obou stran do kopce a zůstává tam bublina.
7. Až už dále neklesá hladina v chladiči, dolít po okraj a zavřít víčko.
Pak je vhodné nastartovat , pohonit kapalinu vodní pumpou, naposledy dolít a odvzdušnit a teprve až úplně nakonec naplnit vyrovnávací nádržku. O zbytek se postarají oba ventily ve víčku chladiče v běžném provozu.
Jinak pokud si někdo říká, že výměna je zbytečná (kecy výrobců o doživotních náplních, náplních na 10 let a podobně) tak bych ho rád vyved z omylu. Původní modrá chladicí kapalina je po 5 letech úplně mrtvá, aditiva komplet v háji a začne to žrát hliník. A to zejména okolo těsnění pod chladičem oleje. A můžu říct, že takovouto korozi hliníku jsem snad ještě v životě neviděl. Výměna za G12 nebo klidně G13 je jistota. S naprostým klidem se taky můžete vykašlat na drahé "moto kapaliny", kupte nějakou slušnou růžovou G12+, nařeďte ji na -25 °C (ať není zbytečně hustá, ale zase netřeba zbytečně ředit aditiva) a nalejte to tam. Rozdíl mezi chladicí kapalinou auto a moto mi ještě nikdo nedokázal, teda až na cenu. Toť asi vše co mě napadá...
Upravil janrypal dne 24.01.2016 20:37
G12 klidně. Rozdíl v moderní chladicí kapalině auto a moto je jen ten, že moto je většinou už naředěná na cca -25 °C (ideální poměr nezámrznosti, hustoty a koncentrace aditiv), nebo je doporučeno na tento poměr ředit. Dále v barvě (voda i ethylenglykol jsou bezbarvé, takže když to výrobce obarví třeba na oranžovo, je to jedno) a pak v ceně, protože jakýkoliv výrobek, který má na obale nakreslenou motorku se může prodávat 3x dráž a nikomu to nepřijde divné.
nejde oto jestli to je pro auto nebo pro moto ale kolikrát máš problém s kontrolou kapaliny když je zelená natož ružová. takže ružovou ne
... servis a diagnostika BMW Motorrad